Brak hamulców w K260

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Funek94
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 6:17 pm
Lokalizacja: Pułtusk\Warszawa

Brak hamulców w K260

Post autor: Funek94 » pn maja 26, 2008 11:11 pm

Panowie jestem nowy na tym forum i wiem że zaraz jakiś złośliwiec :lol: napisze że tu otym pisali i link. przeszukałem forum i nieznzlazłem odpowiedzi na mój problem wię go opiszę i proszę o pomoć :roll:

Parcha kupiłem z Belgii i poprzedni właściciele niedbali o niego całkiem.
przygodę z hamulcami rozpocząłem od wymiany przewodu sztywnego w tylnim moście. Odpowietrzyłem koła w następującej kolejności pierwsze prawy tył, drugie lewy tył następnie słynny reduktor ciśnienia, potem prawy przód i na końcu lewy pród. Przy tej operacji zużyłem 3l płynu więc też jest wymieniony. W pompie wymieniłem reperaturkę.

A hamowanie wygląda tak że hamowanie niema a w jak wcisnę hamulec do oporu to blokują sie tylnie koła.

na wyłączonym silniku pedał hamulca nie robi się twardy tylko z dużym oporem można trochę go wcisnąć

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » wt maja 27, 2008 7:03 am

sprawdz zaciski z przodu, czy sie nie blokuja,
prowadnice, tloczek...
duzo moze powiedzec stan tarczy,
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Funek94
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 6:17 pm
Lokalizacja: Pułtusk\Warszawa

Post autor: Funek94 » wt maja 27, 2008 7:53 pm

dzięki sprawdzę

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt maja 27, 2008 9:36 pm

Jak chcesz sobie ulatwic robote to, muzisz podejsc do tematu globalnie :)21
Zakup reperaturki pompy hamulcowej, reperaturki zaciskow tudziez cylinderkow, przy okazji pewnie i klocki czy szczeki w zaleznosci od stanu i zabieraj sie do pracy nad hamulcami.
Inaczej nie zrobisz jak sadze nic, tylko bedziesz sie bujal z tematem przez nastepne niewiadomo ile. niestety jak auto jest zaniedbane trzeba podejsc kompleksowo, bo tylko to daje szanse na powodzenie dzialan.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » śr maja 28, 2008 3:38 pm

Kupiłem kiedyś 260-kę z hamulcami w stanie podobnym do opisanego powyżej. Przyjechała taka z Niemiec. Po sprawdzeniu układu hamulcowego okazało się, że miała odwrotnie założone przednie zaciski :o Przełożyłem prawy na lewą stronę i odwrotnie, odpowietrzniki wylądowały u góry i auto miało znowu hamulce. Najlepsze było to, że zaciski były nowe i Niemiec sprzedał Patrola ze względu na brak hamulców :)23 :)21 Nie sądzę, by taka sytuacja wystąpiła u Ciebie, ale takie cuda się zdarzają.............
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
Funek94
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 6:17 pm
Lokalizacja: Pułtusk\Warszawa

Post autor: Funek94 » śr maja 28, 2008 7:13 pm

ok kupiłem nowe tarcze i klocki i weekend wymienie i opowiem jak tam z nimi jest.
a tak zapytam pewnie trzeba zdjąć sprzęgiełka do wymiany tarczy?
na co przy tym uważać.

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lecho » śr maja 28, 2008 9:16 pm

Funek94 pisze:ok kupiłem nowe tarcze i klocki i weekend wymienie i opowiem jak tam z nimi jest.
a tak zapytam pewnie trzeba zdjąć sprzęgiełka do wymiany tarczy?
na co przy tym uważać.
Oczywiście, sprzęgiełka, docisk, mocowanie docisku, piastę rozmontować, sprawdzić, czy chodzą tłoczki, pewnie oczyścić i przesmarować smarem silikonowym ( jeśli się nie mylę ), nowe klocki, odtłuścić tarcze, odpowietrzyć dokładnie cylinderki. pompa tez musi być odpowietrzona - i wtedy hamulce powinny być. Na pewno od razu nie będzie hamował, bo muszą się dotrzeć tarcze i klocki - trwa to około kilkunastu hamowań, albo 50-100km. :D
Ale podejdź do sprawy tak, jak radzi Marcin, bo po łebkach, to zawsze będzie coś...
pozdrawiam
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
Funek94
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 6:17 pm
Lokalizacja: Pułtusk\Warszawa

Post autor: Funek94 » ndz cze 01, 2008 10:03 pm

no k..wa nie działają. padał hamulca nadal mięki. Panowie co robić POMOCY!
klocki nowe tarcze nowe szcżęki nowe wszystko odpowietrzone pompa hamulcowa odnowiona płyn wymieniony a hamulców brak

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz cze 01, 2008 10:05 pm

zostają przewody, regulacja szczęk, regulacja tłoczka pompy...

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Post autor: pavvel » ndz cze 01, 2008 10:12 pm

sprawdz tak jak pisze mroczny ja u siebie dlugo walczylem z tylem zeby hamowal wkoncu odpuscilem problemem u mnie byly samoregulatory w bebnach ty piszesz o przodzie sprawdz zaciski jezeli nie dasz rady jedz do mechanika na hamulcach nie ma co oszczedzac

Awatar użytkownika
Funek94
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 6:17 pm
Lokalizacja: Pułtusk\Warszawa

Post autor: Funek94 » ndz cze 01, 2008 11:24 pm

panowei problem jest taki że przewody nie przeciekają.
hamulec po naciśnięciu wchodzi jak w masło po czym blokuje tył.
jak go przepompować to twardnieje ale nadal jest mięki i spowalnia anie hamuje.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz cze 01, 2008 11:38 pm

masz odpowiednio wyregulowane tylne szczęki ? najlepiej przez okienka w blachach tylnych bębnów.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn cze 02, 2008 5:21 am

przewody mogą być szczelne ale rozwarstwione wewnątrz lub będą zwyczajnie puchnąć

Awatar użytkownika
Funek94
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 6:17 pm
Lokalizacja: Pułtusk\Warszawa

Post autor: Funek94 » wt cze 03, 2008 8:08 pm

a może pompa puszcza między sekcjami co myślicie?

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » śr cze 04, 2008 5:29 am

Funek94 pisze:no k..wa nie działają. padał hamulca nadal mięki. Panowie co robić POMOCY!
klocki nowe tarcze nowe szcżęki nowe wszystko odpowietrzone pompa hamulcowa odnowiona płyn wymieniony a hamulców brak
Korektor siły hamowania odpowietrzałeś?
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » śr cze 04, 2008 10:52 am

już ktoś wcześniej o tym pisał... JAK NIC - ZATARTE PROWADNIKI ZACISKÓW :)2
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
wlodziu15
 
 
Posty: 124
Rejestracja: czw sty 04, 2007 6:15 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie, Lubuski

Post autor: wlodziu15 » śr cze 04, 2008 5:09 pm

miałem to samo , po wymianie szczęk z tyłu, pedał miękki i po kilku depnięciach robił się twardy, hamulców brak, wyreguluj sobie tył i po kłopocie
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625

Awatar użytkownika
KJarosław
Posty: 600
Rejestracja: ndz cze 20, 2004 10:00 pm
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: KJarosław » śr cze 04, 2008 7:18 pm

Ja szarpałem się z tym problemem kilka dni. W końcu wymieniłem całą pompe z serwem na używaną z rozbitej Maximy J30, po odpowietrzeniu problem minoł .
Były dwa 260, jedno D22,, chwilowo jest Pickup D40 ,i Parchol Y61

Awatar użytkownika
Funek94
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 6:17 pm
Lokalizacja: Pułtusk\Warszawa

Post autor: Funek94 » śr cze 04, 2008 8:20 pm

s eba4x4 pisze:
Funek94 pisze:no k..wa nie działają. padał hamulca nadal mięki. Panowie co robić POMOCY!
klocki nowe tarcze nowe szcżęki nowe wszystko odpowietrzone pompa hamulcowa odnowiona płyn wymieniony a hamulców brak
Korektor siły hamowania odpowietrzałeś?
odpowietrzony.

myślę że to pompa jest już zlatana jak Bolka trampki i puszcze między sekcjami
a wy co na to?

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » śr cze 04, 2008 10:37 pm

Funek94 pisze:
s eba4x4 pisze:
Funek94 pisze:no k..wa nie działają. padał hamulca nadal mięki. Panowie co robić POMOCY!
klocki nowe tarcze nowe szcżęki nowe wszystko odpowietrzone pompa hamulcowa odnowiona płyn wymieniony a hamulców brak
Korektor siły hamowania odpowietrzałeś?
odpowietrzony.

myślę że to pompa jest już zlatana jak Bolka trampki i puszcze między sekcjami
a wy co na to?
Prawdopodobne....
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Funek94
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 6:17 pm
Lokalizacja: Pułtusk\Warszawa

Post autor: Funek94 » pn cze 09, 2008 12:01 pm

Ok panowie problem rozwiązany to była pompa.
Tak jak przypuszczałem puszczała między sekcjami, po wymianie pompy problem znikł. Teraz hamulce brzytwa.

Awatar użytkownika
Dami
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt sie 12, 2008 1:13 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dami » wt sie 12, 2008 7:47 pm

Miałem to samo, wymieniłem serwo hamulcowe i wszystko ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość