Diff-lock Y60

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Diff-lock Y60

Post autor: Fiba » śr cze 11, 2008 7:41 pm

Witam,

Mam na oku ładnego Y60 Longa z silnikiem 2.8 wszystko ładnie, pięknie taki jak by mi pasował, ale niestety nie posiada Diff-locka :roll: .
Dużo trzeba ingerować żeby założyć taką blokade jak miały fabrycznie, w sensie nie ARB lub coś innego tylko oryginalną Nissanowską.
Może ktoś coś takiego praktykował i wie w jakiej mniej więcej kwocie by się to zamknęło?

Druga sprawa to silnik. Ten Nissan jest z rocznika '96 i według własciciela posiada już mocniejszy silnik i ma więcej niż 116KM. Były jakieś modyfikacje w końcowych latach produkcji? Intercoolera w tym silniku nie widziałem, ale głowica była taka jakby wyższa.
Autem przejechałem się i szło dosyć nieźle. Na pewno lepiej niż 3 egzemplarze Y61 z 2.8 którymi miałem okazje jeździć :roll:

Pozdrawiam!
Fiba
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » śr cze 11, 2008 7:52 pm

raczej ciezko ci bedzie zmotac ta blokade bo niby skad ja wezmiesz trzeba kupic caly most z blokada wiec szykuje cie sie wymiana mostu,a po zatym na co ci w dlugim parchu blokada ??

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Diff-lock Y60

Post autor: LSD » śr cze 11, 2008 8:00 pm

Fiba pisze:Witam,

Mam na oku ładnego Y60 Longa z silnikiem 2.8 wszystko ładnie, pięknie taki jak by mi pasował, ale niestety nie posiada Diff-locka :roll: .
Dużo trzeba ingerować żeby założyć taką blokade jak miały fabrycznie, w sensie nie ARB lub coś innego tylko oryginalną Nissanowską.
Może ktoś coś takiego praktykował i wie w jakiej mniej więcej kwocie by się to zamknęło?

Druga sprawa to silnik. Ten Nissan jest z rocznika '96 i według własciciela posiada już mocniejszy silnik i ma więcej niż 116KM. Były jakieś modyfikacje w końcowych latach produkcji? Intercoolera w tym silniku nie widziałem, ale głowica była taka jakby wyższa.
Autem przejechałem się i szło dosyć nieźle. Na pewno lepiej niż 3 egzemplarze Y61 z 2.8 którymi miałem okazje jeździć :roll:

Pozdrawiam!
Fiba
Cały most trzeba przłożyć + dorobić sterowanie.
Most z blokadą można za 2,5 kzł kupić. Bez blokady może sprzedasz za 1/2 tej ceny.

Z tego co wiem, to siliniki po 96 różniły się głowicą i pompą, ale nie maiły większej mocy. Dopiero dodanie intercoolera w gr y61 zwiększyło moc do ok 130 kM
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Post autor: Fiba » śr cze 11, 2008 8:17 pm

Aha czyli troche więcej roboty niż mi się wydawało.
Mosty widze, że na allegro już od 1600-1800 pln sie zaczynają z blokadą, jeszcze trzeba by z jakiegoś rozbitka lub angola sterowanie no i kogoś kto to wszystko zrobi i do kupy pospina.

Dzieki za odpowiedź :)2 . Będe musiał to przemyśleć...
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » śr cze 11, 2008 10:19 pm

sterowanie... :

2 elektrozawory,
z 10 mb wezyka,
wlacznik dwupozycyjny,
pewnie ze dwa trojniki phi 6,
kilka obejm na wezyki,
z 5mb przewodu 1.5mm2 (lub mniej nieceo)
i tyle...

po kiego od razu przekladke robic 8)




... i ktos kto to zrobi :)21
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cornetto » śr cze 11, 2008 11:18 pm

W angolu masz inne praełożenia więc ymiana samgo mostu niew wchodzi w rachubę bo najczęściej sprzedawane są z przełożeniem 4.111 a w 2.8 jest 4.625 wiec trochę pracy Cię czeka Ajak roi z blokadą? Nieźle, awrto założy zamiast arb za 4ooopln

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: Diff-lock Y60

Post autor: K260 Inowrocław » czw cze 12, 2008 6:52 am

LSD pisze:
Fiba pisze:Witam,

Mam na oku ładnego Y60 Longa z silnikiem 2.8 wszystko ładnie, pięknie taki jak by mi pasował, ale niestety nie posiada Diff-locka :roll: .
Dużo trzeba ingerować żeby założyć taką blokade jak miały fabrycznie, w sensie nie ARB lub coś innego tylko oryginalną Nissanowską.
Może ktoś coś takiego praktykował i wie w jakiej mniej więcej kwocie by się to zamknęło?

Druga sprawa to silnik. Ten Nissan jest z rocznika '96 i według własciciela posiada już mocniejszy silnik i ma więcej niż 116KM. Były jakieś modyfikacje w końcowych latach produkcji? Intercoolera w tym silniku nie widziałem, ale głowica była taka jakby wyższa.
Autem przejechałem się i szło dosyć nieźle. Na pewno lepiej niż 3 egzemplarze Y61 z 2.8 którymi miałem okazje jeździć :roll:

Pozdrawiam!
Fiba
Cały most trzeba przłożyć + dorobić sterowanie.
Most z blokadą można za 2,5 kzł kupić. Bez blokady może sprzedasz za 1/2 tej ceny.

Z tego co wiem, to siliniki po 96 różniły się głowicą i pompą, ale nie maiły większej mocy. Dopiero dodanie intercoolera w gr y61 zwiększyło moc do ok 130 kM
Mi sie udało wyrwac ostatnio most ze sprwną blokadą za 550zł :lol: :lol:
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Post autor: K260 Inowrocław » czw cze 12, 2008 6:55 am

reeb pisze:sterowanie... :

2 elektrozawory,
z 10 mb wezyka,
wlacznik dwupozycyjny,
pewnie ze dwa trojniki phi 6,
kilka obejm na wezyki,
z 5mb przewodu 1.5mm2 (lub mniej nieceo)
i tyle...

po kiego od razu przekladke robic 8)




... i ktos kto to zrobi :)21

mój kumpel miał rozwalone elektrozawory, to podciągną tylko trzy wężyki i jak ma wpięty czarny w czarny to rozłączona, a jak wpięty żólty w czarny to załączona,

koszt :
wężyki wyniosły go około 20 zł

jest forumówy to można do niego kliknąc Kat GR
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
bulas
Posty: 781
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 6:31 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: bulas » czw cze 12, 2008 8:30 am

tomek 79 pisze:a po zatym na co ci w dlugim parchu blokada ??
:o

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Post autor: K260 Inowrocław » czw cze 12, 2008 8:40 am

bulas pisze:
tomek 79 pisze:a po zatym na co ci w dlugim parchu blokada ??
:o
:o
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » czw cze 12, 2008 9:37 am

autor tematu pisal jakis czas temu ze auto to ma byc na wyprawy i turystyke wiec stad moje pytanie

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Diff-lock Y60

Post autor: LSD » czw cze 12, 2008 9:39 am

K260 Inowrocław pisze: Mi sie udało wyrwac ostatnio most ze sprwną blokadą za 550zł :lol: :lol:
Na wagę, czy co??
Jak będą jeszcze to ja od razu 3 poproszę :wink:
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw cze 12, 2008 2:02 pm

tomek 79 pisze:autor tematu pisal jakis czas temu ze auto to ma byc na wyprawy i turystyke wiec stad moje pytanie
dziwny jestes
a na wyprawie to niby blokada nie jest potrzebna, zwłaszcza w długasie ?? :o
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » czw cze 12, 2008 2:11 pm

K260 Inowrocław pisze:
bulas pisze:
tomek 79 pisze:a po zatym na co ci w dlugim parchu blokada ??
:o
:o

:)20 :P


a swoją drogą Seba, Ty sam wyszukujesz te wypowiedzi czy ludzie ci przysyłają żebyś się ustosunkował ?? :lol:
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw cze 12, 2008 2:27 pm

eeeee, ale o soo chodzi, jesteś dziś nad wyraz błyskotliwy i nie nazdążam :-?
robok rzępoli w harapuciu

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: Diff-lock Y60

Post autor: K260 Inowrocław » czw cze 12, 2008 2:28 pm

LSD pisze:
K260 Inowrocław pisze: Mi sie udało wyrwac ostatnio most ze sprwną blokadą za 550zł :lol: :lol:
Na wagę, czy co??
Jak będą jeszcze to ja od razu 3 poproszę :wink:
z rozbitka, facet miał jeszcze resory calmini z amorami do porzodu samuraia za 400 zł komplet, śmiesznie niskie ceny , likwidacja zakładu, żałuje że nie wziąłem tego calmini bo zapowiada sie że jutro samuraia nabędę a dzwoniłem do faceta i poszło już :cry:
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » czw cze 12, 2008 2:29 pm

e-looz, kawe se zrobię 8)
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Post autor: Fiba » czw cze 12, 2008 3:51 pm

cornetto pisze:W angolu masz inne praełożenia więc ymiana samgo mostu niew wchodzi w rachubę bo najczęściej sprzedawane są z przełożeniem 4.111 a w 2.8 jest 4.625 wiec trochę pracy Cię czeka Ajak roi z blokadą? Nieźle, awrto założy zamiast arb za 4ooopln
Mi nie chodziło o most od angola tylko jedynie ten przełącznik i elektrozawory oryginalne z jakiegoś patrola, ale widze, że mozna to zastąpic.
tomek 79 pisze:autor tematu pisal jakis czas temu ze auto to ma byc na wyprawy i turystyke wiec stad moje pytanie
No tak, jednak auto czasami również będzie taplane w błocie i w troche cięższych terenach więc moim zdaniem blokada by "nie zaszkodziła".
Z tego co wyczytałem to blokada się jednak przydaje.

Narazie się dalej zastanawiam czy jest sens dłubać, czy może dalej szukać z blokadą, a może kupić Toyote? :P

Pozdrawiam!
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12630
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » czw cze 12, 2008 4:11 pm

co do angola to małe sprostowanie 4.11 masz tylko w mostach z Y60 TD42 i TB42, z normalnego RD28 masz przełożenie 4.62 czyli takie jak w twoim, a nie przesadzajmy że w UK tylko 4.2 są :lol:
co do blokady w samochodzie wyprawowym... jeśli masz dobre LSD to w zupełności wystarczya, ale jak już pada powoli to można się rozglądać za blokadą :)2 ,jak chcesz przekładać do swojego to oprócz samej blokady opłaca się wziąść obudowe dyfra co by rzeźby mieć mniej a przełożenie mostu nie ma znaczenia, bo możesz dołożyć blokadę do swoich klamotów w moście,wywalając LSD i znieniając obudowę dyfra jest troche zabawy ale się da :)2 oczywiście najprościej przeszczepić cały most, a sterowanie do blokady to już reeb napisal jak zrobić :)2
aa jeśli nie robisz tego sam i kupujesz cały most to nie wyjdzie ci dużo mniej niż ARB :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

rafiknt
 
 
Posty: 163
Rejestracja: śr sty 19, 2005 12:30 pm
Lokalizacja: NOWY TARG PODHALE

Post autor: rafiknt » czw cze 12, 2008 4:22 pm

most kupisz za 1000-1500 zeta bo tak chodzą jak tanszy to sie dopytaj bo cus moze nie tak ,a elektrozawory podchodzą z innych aut patrz forum nissan zamienniki - blokada to super sprawa :)2 wiec jak masz fundusze to nie zastanaweiaj sie !! a i arb to ten sam koszt ,orginal natomiast duzo mocniejszy
teraz to czarna du...a -ale nadal szukam koyota

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12630
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » czw cze 12, 2008 4:24 pm

rafiknt pisze:most kupisz za 1000-1500 zeta bo tak chodzą jak tanszy to sie dopytaj bo cus moze nie tak ,a elektrozawory podchodzą z innych aut patrz forum nissan zamienniki - blokada to super sprawa :)2 wiec jak masz fundusze to nie zastanaweiaj sie !! a i arb to ten sam koszt ,orginal natomiast duzo mocniejszy
rafiknt ja cię proszę kup mi komplet mostów w dobrym stanie z blokadą za 2000-3000 :)21 wezmę od ręki :)2
a`propos nie bywasz czasem swoim parchem w okolicach basenu w Suchej??
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

rafiknt
 
 
Posty: 163
Rejestracja: śr sty 19, 2005 12:30 pm
Lokalizacja: NOWY TARG PODHALE

Post autor: rafiknt » czw cze 12, 2008 5:46 pm

lbl78 pisze:
rafiknt pisze:most kupisz za 1000-1500 zeta bo tak chodzą jak tanszy to sie dopytaj bo cus moze nie tak ,a elektrozawory podchodzą z innych aut patrz forum nissan zamienniki - blokada to super sprawa :)2 wiec jak masz fundusze to nie zastanaweiaj sie !! a i arb to ten sam koszt ,orginal natomiast duzo mocniejszy
rafiknt ja cię proszę kup mi komplet mostów w dobrym stanie z blokadą za 2000-3000 :)21 wezmę od ręki :)2
a`propos nie bywasz czasem swoim parchem w okolicach basenu w Suchej??
jak poszukasz to trafisz byly na allegro 1650 koles chcial oczywiscie bez piast ale takowe posiadasz a sucha niet niestety moze podobny albo moj stary sprzedany
teraz to czarna du...a -ale nadal szukam koyota

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12630
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » czw cze 12, 2008 6:07 pm

rafiknt pisze: sucha niet niestety moze podobny albo moj stary sprzedany
w poniedziałek widziałem właśnie takiego ładnego czerwonegoK160 w ryflu zrobionego na pikapa tyle że na na BFG MT
a z mostów które oglądałem to niestety poniżej 2000 niczego sensownego nie było :evil:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » czw cze 12, 2008 6:21 pm

lbl78 pisze:a z mostów które oglądałem to niestety poniżej 2000 niczego sensownego nie było :evil:
I nie bedzie. Chyba ze ze zlodziejki.
Jak jedna poloska kosztuje od 600-1200 zl, to jak most z dwoma ma kosztowac 1500. No bez jaj.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Diff-lock Y60

Post autor: Harley » sob lut 21, 2009 9:57 pm

Nie no panowie, może kosztować.
A ja chciałem zapytać tylko gdzie znajdę dokłądne informacje o przełożeniach mostów , bo świeży jestem w tym temacie i chciałęm się poduczyć. Poproszę w polskim jazyku.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość