taki "dynks" w SD33 - co to jest i czemu nie dział

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

macmal2
Posty: 722
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 9:43 pm
Lokalizacja: TORUŃ
Kontaktowanie:

taki "dynks" w SD33 - co to jest i czemu nie dział

Post autor: macmal2 » pn lip 07, 2008 12:05 pm

Mam prośbę i nadzieję zarazem,że pomożecie.
w sd33 przy pompie wtryskowej jest takie urządzonko ,które odpowiada za odpalanie i gaszenie oraz chyba odpowiednią dawkę paliwa.
to coś,czego nazwy nie znam porusza się w trzech pozycjach,tzn przy odpalaniu wychyla się na maxa po czym powraca do pozycji roboczej,a przy gaszeniu "kładzie"się.problem polega na tym,że w moim przypadku nie zawsze z maksymalnego wychylenia (tuż po odpaleniu) powraca do pozycji roboczej, a wtedy silnik nie chodzi jak trzeba,straszie dymi,nie ma mocy.oczywiście nie można go wtedy zgasić kluczykiem tylko ręcznie przekręcając to coś do pozycji "0".ponieważ u mechanika działa zawsze nie mam odpowiedzi na następujące pyt.:
- czy przyczyną takiego stanu rzeczy jest np. zabrudzenie? (chociaż nie sądzę bo rozbieram to w zasadzie już z zamknietymi oczami, więc nie ma tam syfu)
- problemy z prądem?
- czy przekaźniki ,które znajdują się po lewej stronie (stojąc przodem do auta) u zbiegu błotnika i pasa przedniego mają coś z tym wspólnego.w/g mojego doświadczenia w walce z tym g..nem raczej nie chociaż podobno raz kiedy wypieliśmy jeden z nich podobno tematowy "dynks" odpuścił.

pewnie macie jakieś pomysły na to dziadostwo, obiło mi się też o uszy,że można to przerobić na sterowanie ręczne (cięgno do kabiny) ale nie znam szczegółów takiej modyfikacji.

z góry dzięki za pomoc
maciek
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pn lip 07, 2008 12:29 pm

zabrudzenie, zaśniedziałe styki, woda w środku, zapchane odpowietrzenie całość powoduje w efekcie spalenie dziadostwa :)3 naprawa z tego co pamięntam wyszła mnie coś koło 19 zeta czy coś takiego przewinięcie silniczka albo wymiana na jakiś podobny :)2
co do sterowania nie wiem czy u ciebie jest tak jak w 4.2 ale u mnie są takie 3 kości które tym sterują koszt niewielki też coś koło 20 zeta tylko szukania trochę ale zawsze można coś dobrać jak nie zależy ci na orginałach :)2 :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

macmal2
Posty: 722
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 9:43 pm
Lokalizacja: TORUŃ
Kontaktowanie:

Post autor: macmal2 » pn lip 07, 2008 12:38 pm

u mnie też są trzy przekaźniki czyli to może być to.
myślisz,że podjechac do elektryka żeby looknął czy silniczek ok?
bo co do zabrudzenia to jak pisałem, starego syfu tam nie ma, co najwyżej na bieżąco :wink:
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » pn lip 07, 2008 12:49 pm

Tym silniczkiem steruje układ który znajduje sie pod prawym akumulatorem - taki szary moduł z dwoma kostkami.

Trzy pozycje ma bo 1-sza to dawka rozruchowa paliwa, potem pozycja normalna praca silnika i gaszenie.

Można by wymienić ten silniczek - zakładając, że się przycina ale nie bardzo w to wierzę. bardziej bym stawiał na moduł sterujący.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

macmal2
Posty: 722
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 9:43 pm
Lokalizacja: TORUŃ
Kontaktowanie:

Post autor: macmal2 » pn lip 07, 2008 12:59 pm

moduł jest do kupienia od ręki w jakimś np. JC czy serwis?
i lie siana przygotować jeżeli sie orientujesz.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn lip 07, 2008 1:24 pm

zamontuj sobie linkę do kabiny :)21 u mnie odpala nawet w pozycji środkowej
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

macmal2
Posty: 722
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 9:43 pm
Lokalizacja: TORUŃ
Kontaktowanie:

Post autor: macmal2 » pn lip 07, 2008 1:32 pm

no właśnie też o tym słyszałem ale nie wiem jak to dokładnie zrobić.
wiem ,że linką można go zgasić ale czy przy odpalaniu mam regulować stopień wychylenia i potem ustawiać go w pozycji roboczej czy jak?
i co wtedy z przekaźnikami- są potrzebne?
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pn lip 07, 2008 1:36 pm

macmal2 pisze:no właśnie też o tym słyszałem ale nie wiem jak to dokładnie zrobić.
wiem ,że linką można go zgasić ale czy przy odpalaniu mam regulować stopień wychylenia i potem ustawiać go w pozycji roboczej czy jak?
i co wtedy z przekaźnikami- są potrzebne?
zrób jak w oryginale będziesz zadowolony przez następne 20 lat :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

macmal2
Posty: 722
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 9:43 pm
Lokalizacja: TORUŃ
Kontaktowanie:

Post autor: macmal2 » pn lip 07, 2008 1:51 pm

w tym temacie też bym wolał fabryki nie poprawiać :wink:
gdzie najlepiej uderzyć po te przekaźniki i jakie mają być, może znacie jakieś symbole?
bo wydaje mi się,że to ich sprawka skoro dynks (cały czas nie wiem jak to gównio się nazywa :P ) raz działa, a raz nie. gdyby był niesprawny mechanicznie (bród,spalony silniczek) to o ile dobrze kombinuję nie działał by wcale.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » pn lip 07, 2008 6:13 pm

macmal2 pisze: gdzie najlepiej uderzyć po te przekaźniki .
Do Faziego :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3677
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Post autor: lysy76 » pn lip 07, 2008 7:11 pm

macmal2 pisze:no właśnie też o tym słyszałem ale nie wiem jak to dokładnie zrobić.
wiem ,że linką można go zgasić ale czy przy odpalaniu mam regulować stopień wychylenia i potem ustawiać go w pozycji roboczej czy jak?
i co wtedy z przekaźnikami- są potrzebne?
Ja tam nic nie reguluje. Chcę zgasić-ciągnę linę. Odpuszczam-odpalam.
Nie wiem jak z przekaźnikami nie mam możliwości sprawdzić tego w najbliższym czasie.
Po za tym przy gaszeniu stopniowo się dławi. Na zimno szybciej, na rozgrzanym silniku dużo wolniej.
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Post autor: whisky_snake » śr lip 09, 2008 1:17 am

jak nie na linke jak koledzy mowia to kup sobie silownik zamka centralnego (tylko nie taki za 10 pln z silniczkiem bo utopisz tylko) elektromagnetyczny jakies 45 pln na aledrogo lub w jakims sklepie dla oszolomow tjuningowych i zrob start/stop na pstryczki
tego dziadajstwa nie ma sensu naprawiac/wymieniac bo i tak za chwile po lepszym wodowaniu zdechnie ...

Awatar użytkownika
artmel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt mar 01, 2005 11:58 am
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontaktowanie:

Post autor: artmel » pt lip 18, 2008 9:05 pm

Witam, u mnie było tak samo.
Zmieniłem przekaźnik w sterowniku na przekaźnik od ciężarówki 24V i podłączyłem go na zewnątrz sterownika.
Oczywiście musiałem wylutować ten zepsuty i przylutować kabelki, które wychodzą na zewnątrz sterownika. Wszystko uszczelnione i działa .
Tu masz kilka fotek do pomocy.

SILNIK SD33
Obrazek

UKŁAD DO POMPY
Obrazek

STEROWNIK DO POMPY
Obrazek

Elektryka - przekaźnik
Obrazek

:)2
  • k160 3,3D :)2
  • GV 2,7 8)
... teren czeka chcesz go zdobyć to nie zwlekaj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość