Strona 1 z 1

d22 kłopot/zagadka

: czw sie 21, 2008 1:30 pm
autor: ts
W pickupie d22 na 3 i 4 biegu "brakuje mocy". Samochód szarpie i się "ksztusi". Wszystkie filtry i oleje są nowe, wtryski i układ paliwowy wyczyszczony Liqi Moly (jesli tak się to pisze). Podobno takie problemy są kiedy siada pompa paliwa, ale nie chce mi się wierzyć ze po 140tys km nadszedł jej czas. Czy ktoś spotkał się już z taki problemem.
Pozdrawiam
ToMolos

: czw sie 21, 2008 4:01 pm
autor: Misiek Cypr
Albo przeplywomierz powoli dogorywa, albo mu czyszczenie zaszkodzilo...

: czw sie 21, 2008 5:04 pm
autor: Marek
Przepływomierz ? W dieslu ? :o . Jeśli to się zaczęło po wymianie filtrów, to może (IMO) sprawa odpowietrzenia ukł. wtryskowego ? po 160 tys. żadna pompa wtryskowa nie powinna jeszcze się sypać.
pzdr. :)21

: czw sie 21, 2008 5:30 pm
autor: slayer17
No jak. Co się kolega tak dziwi :)21


Przecież są montowane od dawna już :wink: Odepnij przepływomierz i zobacz czy lepiej idzie.

: czw sie 21, 2008 10:13 pm
autor: KJarosław
To juz jest ta klasa aut które wymagają diagnostyki kompem, ja bym zaczoł od podpięcia i zczytania błedów. ( błąd przepływomierza moze być nie wykryty, watro wlać w pistolet lakierniczy rozcieńczalnika nitro i umyć przepływke natryskiem)

: czw sie 21, 2008 10:45 pm
autor: Grzywacki
Z tym NITRO to moze byc troche za ostro :wink: sie moze okazac ze cos poplynie za duzo (rozpusci sie).
Preparat do czyszczenia gaznikow albo inne tego typu w aerozolu dzialaja bezpieczniej i takze skutecznie.

Pozdrawiam
Andrzej.

Re: d22 kłopot/zagadka

: pt sie 22, 2008 8:42 am
autor: PaveL
ts-design pisze:W pickupie d22 na 3 i 4 biegu "brakuje mocy". Samochód szarpie i się "ksztusi"...
Uszkodzony jest jeden mały czujniczek w skrzyni biegów 8)

D22 nie ma przepływomierza.

: pt sie 22, 2008 11:20 am
autor: ts
Stało się to przed wymianą i czyszczeniem. Do kompa był podpinanyi nie wyskoczyły żadne błędy. "Czujniczki" w skrzyni też sprawdzałem, działają prawidłowo. Jedyne co jeszcze mogę zrobić zgodnie z Waszymi wskazówkami to czyszczenie przepływomierza, tylko w jaki dokładnie sposób ?. A może jeszcze ktoś ma jakiś pomysł? Trochę denerwująca jest jazda z czymś takim....
PZDR

: pt sie 22, 2008 2:12 pm
autor: KJarosław
Grzywacki pisze:Z tym NITRO to moze byc troche za ostro :wink: sie moze okazac ze cos poplynie za duzo (rozpusci sie).
Andrzej.
Tak robiłem w plaskatym mercedesie i pół roku jest ok a wcześnij wchodził jedynie na 3 tyś obrotów.

: czw sie 28, 2008 1:42 pm
autor: ts
ts-design pisze:Stało się to przed wymianą i czyszczeniem. Do kompa był podpinanyi nie wyskoczyły żadne błędy. "Czujniczki" w skrzyni też sprawdzałem, działają prawidłowo. Jedyne co jeszcze mogę zrobić zgodnie z Waszymi wskazówkami to czyszczenie przepływomierza, tylko w jaki dokładnie sposób ?. A może jeszcze ktoś ma jakiś pomysł? Trochę denerwująca jest jazda z czymś takim....
PZDR


BARDZO CI DZIEKUJE. MASZ RACJE. ZMIENIŁEM. DZIALA JAK NOWY. TO TERAZ NA BLOTKO!!! POZDRAWIAM.

: czw sie 28, 2008 9:51 pm
autor: PaveL
ale komu dziękujesz?

: sob sie 30, 2008 7:01 am
autor: pawely60
do przepustnic czy gażników polecam liqli moli ale z seri pro-line są to środki do profesjonalnego czyszczenia dużo bardziej skuteczne od standardowych,czyszczenie układu paliwowego ,pompy ,czy wtryskiwaczy raczej nie mogło wpłynąć na pogorszenie .Do przepływomierzy nr.kat z liqli moli 4066-cena okolo 35 zeta tylko pamiętaj o odłączeniu przepłymowierza od żródła prądu

: sob wrz 06, 2008 11:05 pm
autor: mauser66
W STARYM D22 '99R niemiałem mocy poprostu paliwko przestawalo w odpowiedniej ilosci dochodzic,
znaczy naprawa ,kosztowna popy wtryskowej jeden sprytny mechanik wstawił mi pompe paliwowa od osobówki i jezdze juz tak prawie 2 lata
napisałem wstawil ale to tak w uproszczeniu benzyna i ropa maja inna gestosc i pompap paliwowa daje inne cisnienie trzeba przelewy zrobic powroty itp ale dziala..

: ndz wrz 07, 2008 6:57 am
autor: gebels
ts-design pisze:Stało się to przed wymianą i czyszczeniem. Do kompa był podpinanyi nie wyskoczyły żadne błędy. "Czujniczki" w skrzyni też sprawdzałem, działają prawidłowo. Jedyne co jeszcze mogę zrobić zgodnie z Waszymi wskazówkami to czyszczenie przepływomierza, tylko w jaki dokładnie sposób ?. A może jeszcze ktoś ma jakiś pomysł? Trochę denerwująca jest jazda z czymś takim....
PZDR
kup alkohol izopropylenowy w szpreju w sklepie z częsciami elektronicznymi i tym umyj przepływke

: śr wrz 10, 2008 8:53 pm
autor: borys76
Witam
Koledzy mam ten sam problem nagle 3 i 4 bieg nie ciągnie. Ts-design nie odpowiada na pw i nie mogę się dowidzieć co zrobił.
Poradźcie i tak w ogóle gdzie jest ten przepływomierz bo mój mechanik jakoś go nie mógł zlokalizować w okolicach filtra powietrza :oops: . Niestety moja znajomość mechaniki też jest uboga, niedalej jak 6 tys km wymieniałem wszystkie płyty i filtry.

MAF

: czw wrz 11, 2008 8:19 am
autor: PaveL
W dieslu w D22 NIE MA PRZEPŁYWOMIERZA.

: czw wrz 11, 2008 3:22 pm
autor: borys76
Ok już to pisałeś ale się trochę zamotałem. Jeśli chodzi o ten czujnik w skrzyni to ma coś wspólnego z obrotami jak to się nazywa żebym wiedział czego szukać.

: pt wrz 12, 2008 4:23 pm
autor: PaveL
Wymień czujnik luzu (PNP switch).
Czujnik wyczuwa czy włączony jest bieg, lub czy skrzynia jest na luzie.

: ndz wrz 14, 2008 7:25 pm
autor: ts
tak wymień czujnik i będzie działało! dla pewności podczas jazdy na 3 i 4 dociśnij dźwignie zmiany biegów. jak przestanie szarpać to na 100% ten czujnik. możesz tez sprawdzić to za pomocą guzika heat. jesli po jego włączeniu na 3 i 4 biegu obroty nie opadną tzn ze czujnik nie dziala.PZDR I POWODZENIA

: pn wrz 15, 2008 8:32 pm
autor: borys76
No i d... wymieniłem czujni niestety nadal to samo. Jutro jade do elektyka i podepne do kompa. Ten czujnik wymieniałem ostatnio przy okazji wymiany sprzęgła, chyba uszkodzili skrzynią jak wyjmowali.

pnp

: śr wrz 17, 2008 11:10 am
autor: PaveL
W skrzyni są 2 czujniki. Wstecznego i neutral switch. Wymieniłeś właściwy?
Czujnik wstecznego jest na dole, z przodu skrzyni, a czujnik luzu na górze, przy dźwigni zmiany biegów.

: czw wrz 18, 2008 8:14 am
autor: borys76
PaveL możesz mi przesłać numer do siebie to zadzwonie żeby pogadać mój numer 501007612.

: czw wrz 25, 2008 4:45 pm
autor: borys76
PaweL dzięki czujnik wymieniony choć myślałem że rozniose przy tym blokade skrzyni. Wszystko działa prawidłowo, niestety pozostał jeszcze jeden problem:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... 90#1339590
Może macie jakiś pomysł.