dobinsons w patrolu long

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
krzysiek.g24
 
 
Posty: 126
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
Lokalizacja: Łochów

dobinsons w patrolu long

Post autor: krzysiek.g24 » pt sie 29, 2008 7:49 am

witam

mam patrola longa 2.8 z 92r. i zdecydowałem się na założenie do niego zawieszenia dobinsonsa +2" , sprzedawca proponuje mi komplet zawieszenia tj. sprężyny przednie + 60-100kg, sprężyny tylne +250kg, i komplet amortyzatorów dobinsonsa, co sądzicie o takiej konfiguracji sprężyn itp. nie mam jeszcze doświadczenia z zawieszeniami itd. moja przygoda z 4x4 dopiero się zaczyna. Wszystkie uwagi mile widziane

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt sie 29, 2008 9:14 am

zawias ok
ale napisz jeszcze po co..

chyba, ze mamy marke oceniac
:)21

Awatar użytkownika
krzysiek.g24
 
 
Posty: 126
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
Lokalizacja: Łochów

Post autor: krzysiek.g24 » pt sie 29, 2008 9:23 am

ogólnie to jestem myśliwym sporo włóczę się po "terenie" , nie jest to jakiś hard core, 80% przebiegu robię po leśnych drogach, łąkach, itd. Zawias który obecnie jest w patrolu jest na zdychu i pomyślałem, że zrobię jednak mały lift.

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pt sie 29, 2008 9:24 am

a ten dobinsons nie jest dedykowany do GQ, czyli do 4.2 ??
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
krzysiek.g24
 
 
Posty: 126
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
Lokalizacja: Łochów

Post autor: krzysiek.g24 » pt sie 29, 2008 9:26 am

nie wiem, podałem sprzedawcy dane mojego auta i podał mi to co napisałem

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pt sie 29, 2008 9:30 am

gdzies mi sie obiło na forum o oczy, ze lifty dobinsonsa oferowane do GR sa w istocie przeznaczone do GQ (ktory jest z przodu 200 kg ciezszy) i w konsekwencji przod robi sie wysoki i twardy... (jezeli cos pomerdałem i nie jest to dobinsons - to przepraszam)
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
krzysiek.g24
 
 
Posty: 126
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
Lokalizacja: Łochów

Post autor: krzysiek.g24 » pt sie 29, 2008 9:34 am

http://www.dobinsons.pl/reall/adm/uploa ... 087-98.jpg
znalazłem jakąś taką ofertę, nie wiem czy dobrze to odczytuje,ale chyba jest tutaj coś takiego, że sprężyny dające standard dla 4.2 dają lift 45mm dla 2.8, tak??

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pt sie 29, 2008 9:38 am

nie
z tego dokumentu wynika raczej, ze dobinson nie rozróżnia GQ i GR z rd28t i wrzuca je do jednego worka
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
krzysiek.g24
 
 
Posty: 126
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
Lokalizacja: Łochów

Post autor: krzysiek.g24 » pt sie 29, 2008 9:40 am

acha

czyli co mam wybrać?? :(

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pt sie 29, 2008 9:43 am

nie wiem, bron boze nie odradzam dobinsonsa - bo nie mam doswiadczenia z ta marka - zwracam tylko uwage na pewne watpliwosci
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
krzysiek.g24
 
 
Posty: 126
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
Lokalizacja: Łochów

Post autor: krzysiek.g24 » pt sie 29, 2008 9:45 am

a na jakim zawieszeniu Ty jeździsz?? jesteś zadowolony?? bo dobinsons może ok ale trudno o jakiegoś kompetentnego sprzedawcę, albo przynajmniej ja jeszcze takiego nie znalazłem

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pt sie 29, 2008 9:46 am

spokojnie... sami sie do Ciebie zgłoszą :wink:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
krzysiek.g24
 
 
Posty: 126
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
Lokalizacja: Łochów

Post autor: krzysiek.g24 » pt sie 29, 2008 9:48 am

nie wiem, połowa nawet nie odpisuje na maile, połowa nie zna się na tym co sprzedaje, ogólnie to lipa

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pt sie 29, 2008 10:06 am

to dziwne, jeszcze niedawno jak sie tylko wspomniało o poszukiwaniu zawieszenia to oferty same sie sypały na PW :lol:
czyżby popyt zrobił sie na tyle duży, ze sprzedawcy nie musza aktywnie poszukiwać klientów ? jeżeli tak, to gratuluję... :wink:

ja jeżdże na amorach OME, spreżyny robione we wlasnym zakresie, daje to okolo 3" liftu, do tego mimosrody i przedluzane łączniki stabilizatora tylnego (przedni wywalony)
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
krzysiek.g24
 
 
Posty: 126
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
Lokalizacja: Łochów

Post autor: krzysiek.g24 » pt sie 29, 2008 10:27 am

do mnie nikt się nie odzywał, może to i lepiej, a może cały zestaw ome?? przynajmniej jest podział na 2.8 i 4.2

Awatar użytkownika
MarcinuS
Posty: 385
Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MarcinuS » pt sie 29, 2008 10:37 am

Ja jezdze na OME 2' liftu. Jestem zadowolony. Wszystko chodzi super. 0 problemow. Naprawde polecam :))))

A jesli chodzi o te wiadomosci? fakt mialem to samo :)21
Ale nie skorzystalem :)
Patrol GR Y60 :)21
OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt sie 29, 2008 10:42 am

krzysiek.g24 pisze:do mnie nikt się nie odzywał, może to i lepiej, a może cały zestaw ome?? przynajmniej jest podział na 2.8 i 4.2
moze i podział jest ale zawiecha ta sama :)21 ogólnie mało który producent przy zawieszeniu do liftu rozróżnia 4.2 i 2.8 :wink:
albo też powiedzą że spręzynki do długiego i krótkiego niczym się nie różnia :)3 już słyszałem takie opinie :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt sie 29, 2008 10:48 am

a ja mam dobinsons i jestem zadowolony
montowałem też troche ome.. są ok

mam w tej chwili na podnosniku parcha na 2" ome, UP plus winda z przodu, ze 20 kg mojego żelastwa na tyle i progach. Zawias rok na aucie. Rozchuśtany jak nieszczęście. Jeszcze 2 imprezy i do smietnika. Auto używane tylko w turystyku

:roll:

Awatar użytkownika
krzysiek.g24
 
 
Posty: 126
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
Lokalizacja: Łochów

Post autor: krzysiek.g24 » pt sie 29, 2008 11:03 am

ok, to które te dobinsonsy wybrać, i gdzie kupić, może być wysyłkowo, jeśli nie chcecie kogoś reklamować to proszę o info na pw

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt sie 29, 2008 11:07 am

przeca strone znalazłes

napisz jeszcze skad jestes to moze bedzie łatwiej :)21

Awatar użytkownika
krzysiek.g24
 
 
Posty: 126
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
Lokalizacja: Łochów

Post autor: krzysiek.g24 » pt sie 29, 2008 11:10 am

łochów, 60km od wawy, dzwoniłem do tych ludzi od linku, cena 2800 i trzeba czekać około 2 tygodnie bo nie mają teraz sprężyn na tył

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: mik » pt sie 29, 2008 12:43 pm

sebastian dziurdzik pisze:nie
z tego dokumentu wynika raczej, ze dobinson nie rozróżnia GQ i GR z rd28t i wrzuca je do jednego worka
Małe sprostowanie Panowie:

Oczywiście, że Dobinsons rozróżnia modele z silnikami 2,8 oraz 4,2.
W każdym z tych przypadków występuje inna sprężyna przednia (inna średnica drutu).

Awatar użytkownika
krzysiek.g24
 
 
Posty: 126
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
Lokalizacja: Łochów

Post autor: krzysiek.g24 » pt sie 29, 2008 12:54 pm

jak dzwoniłem to ten facet powiedział żeby się za bardzo nie sugerować tym, zapytał mnie o dane samochodu i powiedział, że sprężyny które oni sprzedają niby nie dostosowane do dodatkowych obciążeń, a przód ma tak na prawdę +110kg, mogliby zrobić jakiś normalny katalog...

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » pt sie 29, 2008 7:53 pm

polecam 3" lift w długim działa zajefajnie , 4 " zbyt twardy

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt sie 29, 2008 7:58 pm

anatol pisze:polecam 3" lift w długim działa zajefajnie ,
w kótkim też bardzo dobrze choć tył troche sztywny :wink: ale po załadowaniu działa jak mażenie :)2 :)2 :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości