Problemy z odpalaniem silnika oraz świece szybkiego grzania
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 3:58 pm
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Problemy z odpalaniem silnika oraz świece szybkiego grzania
Witam koledzy i koleżanki. Jestem posiadaczem Patrola GR 2.8TD 92r. i również nowym forumowiczem, autko posiadam dopiero miesiąc. Pozwalam sobie założyć taki temat ponieważ od 2-ch tygodni borykam się z problemem odpalania silnika. Na zimnym silniku kontrolka grzania świec gaśnie po max. 2-ch sekundach, przy 2giej próbie grzania max sekundę. Silnik po odpaleniu pracuje nierówno przez ok 8-10 sekund(nawet na ssaniu), później ustaje i wszystko wraca do normy i jest super. Tylko po nocy na zimnym silniku jest taki objaw.Podejrzewam, że świece za krótko grzeją.Pytanie:
1.Ile czasu u Was grzeją się świece na zimnym i na ciepłym silniku.
2.Czy na zimnym silniku po odpaleniu silnik przez ok 8sek. pracuje nierówno?
3.Jakie czujniki, przekaźniki są odpowiedzialne za fazę grzania,gdzie się znajdują i jak to sprawdzić?
4.Sterownik świec z niebieską nalepką:czy tego się czepić, bo może on daje za krótki impuls do przekaźnika-dlatego świece grzeją się za krótko?
5. Czy po ciepłej nocy jest opcja żeby świece grzały na zimnym silniku przez ok 1,5-2 sekund? Z tego co fizycznie sprawdzałem, świeca zaczyna się żarzyć dopiero po 3-4 sekundach, więc czy to nie dlatego silnik słabo pracuje przez pierwsze 10sekund?
CIEKAWOSTKA(przynajmniej dla mnie była bo pomyliłem kolory świec i kupiłem nie taką jaką trzeba:-)))
Świece NGK NISSAN:1,2,3 cylinder: zielone, 4,5,6: żółte
Świece NGK: 1,2,3 cylinder: niebieskie, 4,5,6: zielone
Ja kupiłem zieloną NGK a miałem NGK Nissan więc zamiast na 1,2,3 kupiłem tą na 4,5,6 - no ale człowiek uczy się na błędach:--)))
Z góry dziękuję za podpowiedzi i cenne informacje
Kłębek
1.Ile czasu u Was grzeją się świece na zimnym i na ciepłym silniku.
2.Czy na zimnym silniku po odpaleniu silnik przez ok 8sek. pracuje nierówno?
3.Jakie czujniki, przekaźniki są odpowiedzialne za fazę grzania,gdzie się znajdują i jak to sprawdzić?
4.Sterownik świec z niebieską nalepką:czy tego się czepić, bo może on daje za krótki impuls do przekaźnika-dlatego świece grzeją się za krótko?
5. Czy po ciepłej nocy jest opcja żeby świece grzały na zimnym silniku przez ok 1,5-2 sekund? Z tego co fizycznie sprawdzałem, świeca zaczyna się żarzyć dopiero po 3-4 sekundach, więc czy to nie dlatego silnik słabo pracuje przez pierwsze 10sekund?
CIEKAWOSTKA(przynajmniej dla mnie była bo pomyliłem kolory świec i kupiłem nie taką jaką trzeba:-)))
Świece NGK NISSAN:1,2,3 cylinder: zielone, 4,5,6: żółte
Świece NGK: 1,2,3 cylinder: niebieskie, 4,5,6: zielone
Ja kupiłem zieloną NGK a miałem NGK Nissan więc zamiast na 1,2,3 kupiłem tą na 4,5,6 - no ale człowiek uczy się na błędach:--)))
Z góry dziękuję za podpowiedzi i cenne informacje
Kłębek
Tu byles? Moze bedzie pomocne. http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/27/?faqID=13&p=1
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- rabarbar_pn
- Posty: 336
- Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
- Lokalizacja: wlkp
- rabarbar_pn
- Posty: 336
- Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
- Lokalizacja: wlkp
- decc
- Posty: 1837
- Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
- Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"
Ja też myślałem, dopóki 2 tygodnie temu nie przejechałem się Y60 z 95 roku, który ktoś miał do sprzedania. Odpalił mięciutko, aż w szoku byłem, bo moją starą budą '89 telepie parę sekund zanim zaskoczy, mimo że świece zmieniłem wszystkie na nówki NGK i akumulator też nowy. Muszę pomierzyć napięcia na listwach w takim razie.kokos pisze:a to ja myślałem że to normalne. Myślałem, że to nic dziwnego że stary diesel po zimnej nocy pare sekund potelepie a potem jest wporzo.
Zauważyłem też parę innych rzeczy: ten nowszy parch chodzi połowę ciszej niż mój, lżej wchodzą biegi i w ogóle limuzyna w porównaniu z moim rzęchem


"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 3:58 pm
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Witam
Z góry dzięki za info i sory że zaśmieciłem troszkę forum tym tematem. Jak dojrzałem głębiej na forum były takie tematy poruszane. 2 świeczucha idzie na śmieci(zielona oryginał nissan). No i może będę trochę stratny ale szarpnąłem się na komplet NGK, czekam na świece i zakładam komplet. Tak doszedłem do wniosku bo był to oryginał i po wymianie jednej może i następne zaczną się sypać bo już są leciwe. Z niecierpliwością czekam na świece bo trapi mnie jeszcze jeden temat: świece na zimnym silniku grzeją się chyba za krótko, bo 2 sek max. Kontrolka grzania nie mruga, tylko po prostu świeci się bardzo krótko no i oczywiście zaraz po zgaśnięciu słychać pyknięcie przekaźnika. Sprawdzałem na krótko grzanie świec no i do czerwoności trzeba im więcej niż 2 sek. Dam znać jak tylko wymienię komplet świec. Jak nie, chyba będzie się trzeba czepić sterownika?
Pozdrawiam
Z góry dzięki za info i sory że zaśmieciłem troszkę forum tym tematem. Jak dojrzałem głębiej na forum były takie tematy poruszane. 2 świeczucha idzie na śmieci(zielona oryginał nissan). No i może będę trochę stratny ale szarpnąłem się na komplet NGK, czekam na świece i zakładam komplet. Tak doszedłem do wniosku bo był to oryginał i po wymianie jednej może i następne zaczną się sypać bo już są leciwe. Z niecierpliwością czekam na świece bo trapi mnie jeszcze jeden temat: świece na zimnym silniku grzeją się chyba za krótko, bo 2 sek max. Kontrolka grzania nie mruga, tylko po prostu świeci się bardzo krótko no i oczywiście zaraz po zgaśnięciu słychać pyknięcie przekaźnika. Sprawdzałem na krótko grzanie świec no i do czerwoności trzeba im więcej niż 2 sek. Dam znać jak tylko wymienię komplet świec. Jak nie, chyba będzie się trzeba czepić sterownika?
Pozdrawiam
gg: 3019385
tel. 501-695-789
z drogi śledzie, Parchol jedzie!!!
tel. 501-695-789
z drogi śledzie, Parchol jedzie!!!
Czesc,
swiece najlepsze oryginaly NGK, niestety kiedy ja kupowalem to supercena za jaka ja znalazlem za 1 swiece CX51, CZ51 to bylo 80 czy 100 zł( dawno to bylo i moglem sie troche rozjechac z cena, ale nie na minus). Swiece najlepiej wymienic calym kompletem.
Pierwsza faza grzania powinna trwac wlasnie kolo 3-4 sekund, swiece w Parchu są tzw. szybkiego rozruchu
http://www.ngkntk.pl/Ceramiczne_swiece_ ... 350.0.html
Sprawdz swiece, wymien co trzeba, sprawdz kompresje i sie za bardzo nie wczuwaj w to telepanie
10 sekund po odpaleniu... no wielu by tak chcialo
Pozdrawiam
Andrzej
swiece najlepsze oryginaly NGK, niestety kiedy ja kupowalem to supercena za jaka ja znalazlem za 1 swiece CX51, CZ51 to bylo 80 czy 100 zł( dawno to bylo i moglem sie troche rozjechac z cena, ale nie na minus). Swiece najlepiej wymienic calym kompletem.
Pierwsza faza grzania powinna trwac wlasnie kolo 3-4 sekund, swiece w Parchu są tzw. szybkiego rozruchu
http://www.ngkntk.pl/Ceramiczne_swiece_ ... 350.0.html
Sprawdz swiece, wymien co trzeba, sprawdz kompresje i sie za bardzo nie wczuwaj w to telepanie


Pozdrawiam
Andrzej
Patrol Y60 V8 long 1990r.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 3:58 pm
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Witam
Tak jak pisałem wymieniłem komplet nowych świec. Poczekałem do rana i na zimnym silniku...odpalił wzorowo, bez ssania, silnik od samego początku pracuje równiutko, po odpaleniu nawet chmurka nie poszła:-))) Jeśli ktoś uważa że jedna świeca przepalona nie ma aż tak wielkiego wpływu na rozruch to błąd. U mnie była to tylko jedna świeca ale jaka różnica po wymianie, matko boska!!! aż z radości pojechałem na kamieniołomy do Kazimierza i z ubłoconą twarzą wróciłem do domu, bowiem nie przymknąłem szyby z wrażenia:-)
pozdrawiam
Tak jak pisałem wymieniłem komplet nowych świec. Poczekałem do rana i na zimnym silniku...odpalił wzorowo, bez ssania, silnik od samego początku pracuje równiutko, po odpaleniu nawet chmurka nie poszła:-))) Jeśli ktoś uważa że jedna świeca przepalona nie ma aż tak wielkiego wpływu na rozruch to błąd. U mnie była to tylko jedna świeca ale jaka różnica po wymianie, matko boska!!! aż z radości pojechałem na kamieniołomy do Kazimierza i z ubłoconą twarzą wróciłem do domu, bowiem nie przymknąłem szyby z wrażenia:-)
pozdrawiam
gg: 3019385
tel. 501-695-789
z drogi śledzie, Parchol jedzie!!!
tel. 501-695-789
z drogi śledzie, Parchol jedzie!!!
- rabarbar_pn
- Posty: 336
- Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
- Lokalizacja: wlkp
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Witam :oops: Ja też wymieniłem świeczki(NGK)komplet,filtr paliwa,odpowietrzyłem i teraz ciut lepiej ale rano i tak telepie.Na ciepłym-letnim pali na dotyk.POMOCY :o Kupiłem podgrzewacz 750W postojowy na 230v,montowany w dolnym wężu chłodnicy(jeszcze nie zamontowany).Ubiegłej jesieni-zimy,nie było takich kłopotów.
Akumulator musi mieć dobrego kopa, bo jak tylko kręci to dupa - nie zapali.
Może masz świece zamienniki, np. HKT albo inne. One muszą grzać dłużej, a sterownik na to nie pozwala. Poczytaj o świecach.
Spróbuj pogrzać go dwa razy. Po wyłączeniu się przekaźnika świec wyłącz kluczyk i po kilku sekundach znów pogrzej i zapalaj. Czy się coś zmienia?
Może być jeszcze kilka innych przyczyn kiepskiego palenia rano. Ale trudno tak na odległość cokolwiek doradzić.
Jeśli przy takich temperaturach kiepsko pali, to co będzie przy minus 15?
Może masz świece zamienniki, np. HKT albo inne. One muszą grzać dłużej, a sterownik na to nie pozwala. Poczytaj o świecach.
Spróbuj pogrzać go dwa razy. Po wyłączeniu się przekaźnika świec wyłącz kluczyk i po kilku sekundach znów pogrzej i zapalaj. Czy się coś zmienia?
Może być jeszcze kilka innych przyczyn kiepskiego palenia rano. Ale trudno tak na odległość cokolwiek doradzić.
Jeśli przy takich temperaturach kiepsko pali, to co będzie przy minus 15?

K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D
Dawniej Aro 243D
a dlaczego nissan wpraowadził dwa rodzaje świec żarowych?
są 3 klasyczne z jedną elektrodą zasilającą i 3 z dwoma elektrodami?(+12V,masa)
nie prościej jednakowe?
różnią sie one wizualnie? tj. długość?
kolega ma Y60 i problemy się zaczeły z odpałką ma wszystkie jednakowe bo jest jedna szyna łącząca z jednym kablem ze sterownika +12V ,ja tego nie widziałem on mi tak mówił, silnik miał wymieniany..
ktoś tak przerobił czy takie były?
są 3 klasyczne z jedną elektrodą zasilającą i 3 z dwoma elektrodami?(+12V,masa)
nie prościej jednakowe?
różnią sie one wizualnie? tj. długość?
kolega ma Y60 i problemy się zaczeły z odpałką ma wszystkie jednakowe bo jest jedna szyna łącząca z jednym kablem ze sterownika +12V ,ja tego nie widziałem on mi tak mówił, silnik miał wymieniany..
ktoś tak przerobił czy takie były?
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Dlaczego tak a nie inaczej zaprojektowano ta instalacje tego sie pewnie nigdy nie dowiemy. Fakt ze byl taki moment w histori kiedy to czesto w autach japonskich (choc nie tylko), dbano o poprawienie kultury pracy zimnego silnika. Dlatego wogole wymyslono dogrzewanie swiecami, jako dodatkowa faze grzania.Kruk pisze:a dlaczego nissan wpraowadził dwa rodzaje świec żarowych?
są 3 klasyczne z jedną elektrodą zasilającą i 3 z dwoma elektrodami?(+12V,masa)
nie prościej jednakowe?
różnią sie one wizualnie? tj. długość?
kolega ma Y60 i problemy się zaczeły z odpałką ma wszystkie jednakowe bo jest jedna szyna łącząca z jednym kablem ze sterownika +12V ,ja tego nie widziałem on mi tak mówił, silnik miał wymieniany..
ktoś tak przerobił czy takie były?
Swiece w GR Y60, nie roznia sie dlugoscia gwintu, ani jego rodzajem. Roznica dlugosci samej swiecy wynika jedynie z tego ze jedna ma 2 zaciski druga ma jeden. Z powodzeniem widzialem nie raz zalozone 6 takich samych, o jednym zacisku, wyzwalane z osobnego "hebla" i to robi. Jednak trzeba o tym pamietac i nie zapomniec wylaczyc

W pozniejszych wersjach Patroli, zrezygnowano juz z tego nie do konca udanego, skompikowanego systemu dogrzewania i swiece sa takie same na wszystkich garkach.
A tak BTW, to czasami sie smieje z ogladanych aut, ktore to niby serwisowane sa w szanujacych sie warsztatach, a wlasnie ow zamotany system grzania jest wedle mechanikow nie do naprawy

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości