Problemy z odpalaniem silnika oraz świece szybkiego grzania

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

klembek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 3:58 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Problemy z odpalaniem silnika oraz świece szybkiego grzania

Post autor: klembek » czw paź 02, 2008 9:09 pm

Witam koledzy i koleżanki. Jestem posiadaczem Patrola GR 2.8TD 92r. i również nowym forumowiczem, autko posiadam dopiero miesiąc. Pozwalam sobie założyć taki temat ponieważ od 2-ch tygodni borykam się z problemem odpalania silnika. Na zimnym silniku kontrolka grzania świec gaśnie po max. 2-ch sekundach, przy 2giej próbie grzania max sekundę. Silnik po odpaleniu pracuje nierówno przez ok 8-10 sekund(nawet na ssaniu), później ustaje i wszystko wraca do normy i jest super. Tylko po nocy na zimnym silniku jest taki objaw.Podejrzewam, że świece za krótko grzeją.Pytanie:
1.Ile czasu u Was grzeją się świece na zimnym i na ciepłym silniku.
2.Czy na zimnym silniku po odpaleniu silnik przez ok 8sek. pracuje nierówno?
3.Jakie czujniki, przekaźniki są odpowiedzialne za fazę grzania,gdzie się znajdują i jak to sprawdzić?
4.Sterownik świec z niebieską nalepką:czy tego się czepić, bo może on daje za krótki impuls do przekaźnika-dlatego świece grzeją się za krótko?
5. Czy po ciepłej nocy jest opcja żeby świece grzały na zimnym silniku przez ok 1,5-2 sekund? Z tego co fizycznie sprawdzałem, świeca zaczyna się żarzyć dopiero po 3-4 sekundach, więc czy to nie dlatego silnik słabo pracuje przez pierwsze 10sekund?

CIEKAWOSTKA(przynajmniej dla mnie była bo pomyliłem kolory świec i kupiłem nie taką jaką trzeba:-)))
Świece NGK NISSAN:1,2,3 cylinder: zielone, 4,5,6: żółte
Świece NGK: 1,2,3 cylinder: niebieskie, 4,5,6: zielone
Ja kupiłem zieloną NGK a miałem NGK Nissan więc zamiast na 1,2,3 kupiłem tą na 4,5,6 - no ale człowiek uczy się na błędach:--)))

Z góry dziękuję za podpowiedzi i cenne informacje
Kłębek

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw paź 02, 2008 9:33 pm

XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
rabarbar_pn
Posty: 336
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: rabarbar_pn » pt paź 03, 2008 3:45 pm

kolego sprawdź świece - ktoraś nie grzeje na bank, wczoraj u siebie to przerabiałem, wymiana jednej szuki i pali jak nowy :)2
bo Patrol wysoki i szeroki musi być :)

Awatar użytkownika
xm10
 
 
Posty: 212
Rejestracja: sob mar 08, 2008 10:11 am
Lokalizacja: Wieliczka
Kontaktowanie:

Post autor: xm10 » pt paź 03, 2008 3:54 pm

albo przekażnik , ja mam go walniętego i kontrolka świec mruga po zapaleniu .
xm10
gg 6820858
Y60 +4'' / 35''

Awatar użytkownika
kokos
 
 
Posty: 188
Rejestracja: pn cze 26, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kokos » pt paź 03, 2008 4:19 pm

a to ja myślałem że to normalne. Myślałem, że to nic dziwnego że stary diesel po zimnej nocy pare sekund potelepie a potem jest wporzo. :D
Nissan Patrol Gr EvoObrazek

Awatar użytkownika
rabarbar_pn
Posty: 336
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: rabarbar_pn » pt paź 03, 2008 5:38 pm

nie ma znaczenia czy jest stary czy nowy, najważniejsze jest czy ma równe ciśnienie i czy wszystkie świeczki palą
bo Patrol wysoki i szeroki musi być :)

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » pt paź 03, 2008 5:53 pm

jak chcesz to sie któregoś pieknego dnia umówimy i skoczymy na oglądniecie tych Twoich świeczek
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lecho » pt paź 03, 2008 8:49 pm

Temat swiec i przekażników był tu wiele razy wałkowany i już nie chce się nawet odpowiadać. Poszukaj sobie wiadomości, powiedziane było wszystko...
Lecho, pozdrawiam
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Post autor: decc » pn paź 06, 2008 9:44 am

kokos pisze:a to ja myślałem że to normalne. Myślałem, że to nic dziwnego że stary diesel po zimnej nocy pare sekund potelepie a potem jest wporzo. :D
Ja też myślałem, dopóki 2 tygodnie temu nie przejechałem się Y60 z 95 roku, który ktoś miał do sprzedania. Odpalił mięciutko, aż w szoku byłem, bo moją starą budą '89 telepie parę sekund zanim zaskoczy, mimo że świece zmieniłem wszystkie na nówki NGK i akumulator też nowy. Muszę pomierzyć napięcia na listwach w takim razie.

Zauważyłem też parę innych rzeczy: ten nowszy parch chodzi połowę ciszej niż mój, lżej wchodzą biegi i w ogóle limuzyna w porównaniu z moim rzęchem ;-). Dobrze, że mój jest przeznaczony do upalania w terenie, bo bym się załamał :-)
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Narsil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob sty 05, 2008 4:16 pm

Post autor: Narsil » pn paź 06, 2008 12:59 pm

rabarbar_pn pisze:kolego sprawdź świece - ktoraś nie grzeje na bank, wczoraj u siebie to przerabiałem, wymiana jednej szuki i pali jak nowy :)2
To nie kończenie może być wina siwiec i ciśnienia.
Toyota Avensis D4D, Nissan Patrol GR, L200

klembek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 3:58 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: klembek » pn paź 06, 2008 7:26 pm

Witam
Z góry dzięki za info i sory że zaśmieciłem troszkę forum tym tematem. Jak dojrzałem głębiej na forum były takie tematy poruszane. 2 świeczucha idzie na śmieci(zielona oryginał nissan). No i może będę trochę stratny ale szarpnąłem się na komplet NGK, czekam na świece i zakładam komplet. Tak doszedłem do wniosku bo był to oryginał i po wymianie jednej może i następne zaczną się sypać bo już są leciwe. Z niecierpliwością czekam na świece bo trapi mnie jeszcze jeden temat: świece na zimnym silniku grzeją się chyba za krótko, bo 2 sek max. Kontrolka grzania nie mruga, tylko po prostu świeci się bardzo krótko no i oczywiście zaraz po zgaśnięciu słychać pyknięcie przekaźnika. Sprawdzałem na krótko grzanie świec no i do czerwoności trzeba im więcej niż 2 sek. Dam znać jak tylko wymienię komplet świec. Jak nie, chyba będzie się trzeba czepić sterownika?
Pozdrawiam
gg: 3019385
tel. 501-695-789
z drogi śledzie, Parchol jedzie!!!

Awatar użytkownika
Grzywacki
Posty: 448
Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice

Post autor: Grzywacki » pn paź 06, 2008 7:50 pm

Czesc,
swiece najlepsze oryginaly NGK, niestety kiedy ja kupowalem to supercena za jaka ja znalazlem za 1 swiece CX51, CZ51 to bylo 80 czy 100 zł( dawno to bylo i moglem sie troche rozjechac z cena, ale nie na minus). Swiece najlepiej wymienic calym kompletem.
Pierwsza faza grzania powinna trwac wlasnie kolo 3-4 sekund, swiece w Parchu są tzw. szybkiego rozruchu
http://www.ngkntk.pl/Ceramiczne_swiece_ ... 350.0.html

Sprawdz swiece, wymien co trzeba, sprawdz kompresje i sie za bardzo nie wczuwaj w to telepanie :) 10 sekund po odpaleniu... no wielu by tak chcialo :wink:

Pozdrawiam
Andrzej
Patrol Y60 V8 long 1990r.

klembek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 3:58 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: klembek » pn paź 13, 2008 2:49 pm

Witam
Tak jak pisałem wymieniłem komplet nowych świec. Poczekałem do rana i na zimnym silniku...odpalił wzorowo, bez ssania, silnik od samego początku pracuje równiutko, po odpaleniu nawet chmurka nie poszła:-))) Jeśli ktoś uważa że jedna świeca przepalona nie ma aż tak wielkiego wpływu na rozruch to błąd. U mnie była to tylko jedna świeca ale jaka różnica po wymianie, matko boska!!! aż z radości pojechałem na kamieniołomy do Kazimierza i z ubłoconą twarzą wróciłem do domu, bowiem nie przymknąłem szyby z wrażenia:-)
pozdrawiam
gg: 3019385
tel. 501-695-789
z drogi śledzie, Parchol jedzie!!!

Awatar użytkownika
rabarbar_pn
Posty: 336
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: rabarbar_pn » pn paź 13, 2008 5:41 pm

a nie mówiłem, ze to świeca, gratulasy kolego :)2
bo Patrol wysoki i szeroki musi być :)

jj226
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn paź 08, 2007 6:08 pm
Lokalizacja: LOBEZ

Post autor: jj226 » pn lis 24, 2008 5:58 pm

Wkleje sie zeby nieakladac nowego tematu. Mam welki problem nowe swiece sterownik i przekazniki OK a i tak problem z odpaleniem. Na cieplym silniku odpala na dotyk, równo pracuje zimny niemoge odpalic gada. macie jakies propozycje?
Bloto leczy stres

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » pn lis 24, 2008 8:25 pm

Zapowietrzony układ paliwowy?

gazela
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 20, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: gazela » pn lis 24, 2008 9:31 pm

Witam :oops: Ja też wymieniłem świeczki(NGK)komplet,filtr paliwa,odpowietrzyłem i teraz ciut lepiej ale rano i tak telepie.Na ciepłym-letnim pali na dotyk.POMOCY :o Kupiłem podgrzewacz 750W postojowy na 230v,montowany w dolnym wężu chłodnicy(jeszcze nie zamontowany).Ubiegłej jesieni-zimy,nie było takich kłopotów.

jj226
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn paź 08, 2007 6:08 pm
Lokalizacja: LOBEZ

Post autor: jj226 » wt lis 25, 2008 5:01 pm

A morze ktos wie jak go odpowietrzyc
Bloto leczy stres

gazela
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 20, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: gazela » wt lis 25, 2008 7:41 pm

Witam.Pytanie za WOJAKA czy ktoś wie jak sprawić aby sterownik grzał o 2-3 sekundy dłużej,może to jest rozwiązanie prblemu ??

gazela
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: czw mar 20, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: gazela » wt lis 25, 2008 7:55 pm

Odp. dotycząca odpowietrzania : poluzować przewody przy wtryskach i pkręcić rozrusznikiem,filtr 1 sposób:pompka przy filtrze(zluz opaska przy pompie.

jj226
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn paź 08, 2007 6:08 pm
Lokalizacja: LOBEZ

Post autor: jj226 » wt lis 25, 2008 8:21 pm

Odpowietrzony i dalej nic. Czy moze wtryski? Na pycha odpala i lekko dymi na bialo. Koledzy pomużcie :)16
Bloto leczy stres

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lecho » śr lis 26, 2008 9:29 pm

Akumulator musi mieć dobrego kopa, bo jak tylko kręci to dupa - nie zapali.
Może masz świece zamienniki, np. HKT albo inne. One muszą grzać dłużej, a sterownik na to nie pozwala. Poczytaj o świecach.
Spróbuj pogrzać go dwa razy. Po wyłączeniu się przekaźnika świec wyłącz kluczyk i po kilku sekundach znów pogrzej i zapalaj. Czy się coś zmienia?
Może być jeszcze kilka innych przyczyn kiepskiego palenia rano. Ale trudno tak na odległość cokolwiek doradzić.
Jeśli przy takich temperaturach kiepsko pali, to co będzie przy minus 15? :o
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » czw lis 27, 2008 10:01 am

a dlaczego nissan wpraowadził dwa rodzaje świec żarowych?
są 3 klasyczne z jedną elektrodą zasilającą i 3 z dwoma elektrodami?(+12V,masa)
nie prościej jednakowe?
różnią sie one wizualnie? tj. długość?
kolega ma Y60 i problemy się zaczeły z odpałką ma wszystkie jednakowe bo jest jedna szyna łącząca z jednym kablem ze sterownika +12V ,ja tego nie widziałem on mi tak mówił, silnik miał wymieniany..
ktoś tak przerobił czy takie były?

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » czw lis 27, 2008 2:05 pm

Kruk pisze:a dlaczego nissan wpraowadził dwa rodzaje świec żarowych?
są 3 klasyczne z jedną elektrodą zasilającą i 3 z dwoma elektrodami?(+12V,masa)
nie prościej jednakowe?
różnią sie one wizualnie? tj. długość?
kolega ma Y60 i problemy się zaczeły z odpałką ma wszystkie jednakowe bo jest jedna szyna łącząca z jednym kablem ze sterownika +12V ,ja tego nie widziałem on mi tak mówił, silnik miał wymieniany..
ktoś tak przerobił czy takie były?
Dlaczego tak a nie inaczej zaprojektowano ta instalacje tego sie pewnie nigdy nie dowiemy. Fakt ze byl taki moment w histori kiedy to czesto w autach japonskich (choc nie tylko), dbano o poprawienie kultury pracy zimnego silnika. Dlatego wogole wymyslono dogrzewanie swiecami, jako dodatkowa faze grzania.
Swiece w GR Y60, nie roznia sie dlugoscia gwintu, ani jego rodzajem. Roznica dlugosci samej swiecy wynika jedynie z tego ze jedna ma 2 zaciski druga ma jeden. Z powodzeniem widzialem nie raz zalozone 6 takich samych, o jednym zacisku, wyzwalane z osobnego "hebla" i to robi. Jednak trzeba o tym pamietac i nie zapomniec wylaczyc :) , pomija sie faze dogrzewania, co moze powodowac chwilowa nierowna prace motoru.

W pozniejszych wersjach Patroli, zrezygnowano juz z tego nie do konca udanego, skompikowanego systemu dogrzewania i swiece sa takie same na wszystkich garkach.

A tak BTW, to czasami sie smieje z ogladanych aut, ktore to niby serwisowane sa w szanujacych sie warsztatach, a wlasnie ow zamotany system grzania jest wedle mechanikow nie do naprawy :)21 Zazwyczaj swiadczy to jak profesjonalnie zaklad zna sie na tym modelu i jak moga wygladac inne naprawiane przz nich podzespoly.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

jj226
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn paź 08, 2007 6:08 pm
Lokalizacja: LOBEZ

Post autor: jj226 » czw lis 27, 2008 2:43 pm

Kolego swiece nowe NGK , sterowani swiec OK. Wtryski mam do kitu dzisiaj sprawdzone i okazalo sie ze lejom i cisnienie 180 to troche za durzo. Wymienie końcówki jesli niepomoże to bede szukal dalej :cry:
Bloto leczy stres

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości