Strona 1 z 2

Problemy z odpalaniem silnika oraz świece szybkiego grzania

: czw paź 02, 2008 9:09 pm
autor: klembek
Witam koledzy i koleżanki. Jestem posiadaczem Patrola GR 2.8TD 92r. i również nowym forumowiczem, autko posiadam dopiero miesiąc. Pozwalam sobie założyć taki temat ponieważ od 2-ch tygodni borykam się z problemem odpalania silnika. Na zimnym silniku kontrolka grzania świec gaśnie po max. 2-ch sekundach, przy 2giej próbie grzania max sekundę. Silnik po odpaleniu pracuje nierówno przez ok 8-10 sekund(nawet na ssaniu), później ustaje i wszystko wraca do normy i jest super. Tylko po nocy na zimnym silniku jest taki objaw.Podejrzewam, że świece za krótko grzeją.Pytanie:
1.Ile czasu u Was grzeją się świece na zimnym i na ciepłym silniku.
2.Czy na zimnym silniku po odpaleniu silnik przez ok 8sek. pracuje nierówno?
3.Jakie czujniki, przekaźniki są odpowiedzialne za fazę grzania,gdzie się znajdują i jak to sprawdzić?
4.Sterownik świec z niebieską nalepką:czy tego się czepić, bo może on daje za krótki impuls do przekaźnika-dlatego świece grzeją się za krótko?
5. Czy po ciepłej nocy jest opcja żeby świece grzały na zimnym silniku przez ok 1,5-2 sekund? Z tego co fizycznie sprawdzałem, świeca zaczyna się żarzyć dopiero po 3-4 sekundach, więc czy to nie dlatego silnik słabo pracuje przez pierwsze 10sekund?

CIEKAWOSTKA(przynajmniej dla mnie była bo pomyliłem kolory świec i kupiłem nie taką jaką trzeba:-)))
Świece NGK NISSAN:1,2,3 cylinder: zielone, 4,5,6: żółte
Świece NGK: 1,2,3 cylinder: niebieskie, 4,5,6: zielone
Ja kupiłem zieloną NGK a miałem NGK Nissan więc zamiast na 1,2,3 kupiłem tą na 4,5,6 - no ale człowiek uczy się na błędach:--)))

Z góry dziękuję za podpowiedzi i cenne informacje
Kłębek

: czw paź 02, 2008 9:33 pm
autor: ernil

: pt paź 03, 2008 3:45 pm
autor: rabarbar_pn
kolego sprawdź świece - ktoraś nie grzeje na bank, wczoraj u siebie to przerabiałem, wymiana jednej szuki i pali jak nowy :)2

: pt paź 03, 2008 3:54 pm
autor: xm10
albo przekażnik , ja mam go walniętego i kontrolka świec mruga po zapaleniu .

: pt paź 03, 2008 4:19 pm
autor: kokos
a to ja myślałem że to normalne. Myślałem, że to nic dziwnego że stary diesel po zimnej nocy pare sekund potelepie a potem jest wporzo. :D

: pt paź 03, 2008 5:38 pm
autor: rabarbar_pn
nie ma znaczenia czy jest stary czy nowy, najważniejsze jest czy ma równe ciśnienie i czy wszystkie świeczki palą

: pt paź 03, 2008 5:53 pm
autor: CrOOchy
jak chcesz to sie któregoś pieknego dnia umówimy i skoczymy na oglądniecie tych Twoich świeczek

: pt paź 03, 2008 8:49 pm
autor: Lecho
Temat swiec i przekażników był tu wiele razy wałkowany i już nie chce się nawet odpowiadać. Poszukaj sobie wiadomości, powiedziane było wszystko...
Lecho, pozdrawiam

: pn paź 06, 2008 9:44 am
autor: decc
kokos pisze:a to ja myślałem że to normalne. Myślałem, że to nic dziwnego że stary diesel po zimnej nocy pare sekund potelepie a potem jest wporzo. :D
Ja też myślałem, dopóki 2 tygodnie temu nie przejechałem się Y60 z 95 roku, który ktoś miał do sprzedania. Odpalił mięciutko, aż w szoku byłem, bo moją starą budą '89 telepie parę sekund zanim zaskoczy, mimo że świece zmieniłem wszystkie na nówki NGK i akumulator też nowy. Muszę pomierzyć napięcia na listwach w takim razie.

Zauważyłem też parę innych rzeczy: ten nowszy parch chodzi połowę ciszej niż mój, lżej wchodzą biegi i w ogóle limuzyna w porównaniu z moim rzęchem ;-). Dobrze, że mój jest przeznaczony do upalania w terenie, bo bym się załamał :-)

: pn paź 06, 2008 12:59 pm
autor: Narsil
rabarbar_pn pisze:kolego sprawdź świece - ktoraś nie grzeje na bank, wczoraj u siebie to przerabiałem, wymiana jednej szuki i pali jak nowy :)2
To nie kończenie może być wina siwiec i ciśnienia.

: pn paź 06, 2008 7:26 pm
autor: klembek
Witam
Z góry dzięki za info i sory że zaśmieciłem troszkę forum tym tematem. Jak dojrzałem głębiej na forum były takie tematy poruszane. 2 świeczucha idzie na śmieci(zielona oryginał nissan). No i może będę trochę stratny ale szarpnąłem się na komplet NGK, czekam na świece i zakładam komplet. Tak doszedłem do wniosku bo był to oryginał i po wymianie jednej może i następne zaczną się sypać bo już są leciwe. Z niecierpliwością czekam na świece bo trapi mnie jeszcze jeden temat: świece na zimnym silniku grzeją się chyba za krótko, bo 2 sek max. Kontrolka grzania nie mruga, tylko po prostu świeci się bardzo krótko no i oczywiście zaraz po zgaśnięciu słychać pyknięcie przekaźnika. Sprawdzałem na krótko grzanie świec no i do czerwoności trzeba im więcej niż 2 sek. Dam znać jak tylko wymienię komplet świec. Jak nie, chyba będzie się trzeba czepić sterownika?
Pozdrawiam

: pn paź 06, 2008 7:50 pm
autor: Grzywacki
Czesc,
swiece najlepsze oryginaly NGK, niestety kiedy ja kupowalem to supercena za jaka ja znalazlem za 1 swiece CX51, CZ51 to bylo 80 czy 100 zł( dawno to bylo i moglem sie troche rozjechac z cena, ale nie na minus). Swiece najlepiej wymienic calym kompletem.
Pierwsza faza grzania powinna trwac wlasnie kolo 3-4 sekund, swiece w Parchu są tzw. szybkiego rozruchu
http://www.ngkntk.pl/Ceramiczne_swiece_ ... 350.0.html

Sprawdz swiece, wymien co trzeba, sprawdz kompresje i sie za bardzo nie wczuwaj w to telepanie :) 10 sekund po odpaleniu... no wielu by tak chcialo :wink:

Pozdrawiam
Andrzej

: pn paź 13, 2008 2:49 pm
autor: klembek
Witam
Tak jak pisałem wymieniłem komplet nowych świec. Poczekałem do rana i na zimnym silniku...odpalił wzorowo, bez ssania, silnik od samego początku pracuje równiutko, po odpaleniu nawet chmurka nie poszła:-))) Jeśli ktoś uważa że jedna świeca przepalona nie ma aż tak wielkiego wpływu na rozruch to błąd. U mnie była to tylko jedna świeca ale jaka różnica po wymianie, matko boska!!! aż z radości pojechałem na kamieniołomy do Kazimierza i z ubłoconą twarzą wróciłem do domu, bowiem nie przymknąłem szyby z wrażenia:-)
pozdrawiam

: pn paź 13, 2008 5:41 pm
autor: rabarbar_pn
a nie mówiłem, ze to świeca, gratulasy kolego :)2

: pn lis 24, 2008 5:58 pm
autor: jj226
Wkleje sie zeby nieakladac nowego tematu. Mam welki problem nowe swiece sterownik i przekazniki OK a i tak problem z odpaleniem. Na cieplym silniku odpala na dotyk, równo pracuje zimny niemoge odpalic gada. macie jakies propozycje?

: pn lis 24, 2008 8:25 pm
autor: janusz k160
Zapowietrzony układ paliwowy?

: pn lis 24, 2008 9:31 pm
autor: gazela
Witam :oops: Ja też wymieniłem świeczki(NGK)komplet,filtr paliwa,odpowietrzyłem i teraz ciut lepiej ale rano i tak telepie.Na ciepłym-letnim pali na dotyk.POMOCY :o Kupiłem podgrzewacz 750W postojowy na 230v,montowany w dolnym wężu chłodnicy(jeszcze nie zamontowany).Ubiegłej jesieni-zimy,nie było takich kłopotów.

: wt lis 25, 2008 5:01 pm
autor: jj226
A morze ktos wie jak go odpowietrzyc

: wt lis 25, 2008 7:41 pm
autor: gazela
Witam.Pytanie za WOJAKA czy ktoś wie jak sprawić aby sterownik grzał o 2-3 sekundy dłużej,może to jest rozwiązanie prblemu ??

: wt lis 25, 2008 7:55 pm
autor: gazela
Odp. dotycząca odpowietrzania : poluzować przewody przy wtryskach i pkręcić rozrusznikiem,filtr 1 sposób:pompka przy filtrze(zluz opaska przy pompie.

: wt lis 25, 2008 8:21 pm
autor: jj226
Odpowietrzony i dalej nic. Czy moze wtryski? Na pycha odpala i lekko dymi na bialo. Koledzy pomużcie :)16

: śr lis 26, 2008 9:29 pm
autor: Lecho
Akumulator musi mieć dobrego kopa, bo jak tylko kręci to dupa - nie zapali.
Może masz świece zamienniki, np. HKT albo inne. One muszą grzać dłużej, a sterownik na to nie pozwala. Poczytaj o świecach.
Spróbuj pogrzać go dwa razy. Po wyłączeniu się przekaźnika świec wyłącz kluczyk i po kilku sekundach znów pogrzej i zapalaj. Czy się coś zmienia?
Może być jeszcze kilka innych przyczyn kiepskiego palenia rano. Ale trudno tak na odległość cokolwiek doradzić.
Jeśli przy takich temperaturach kiepsko pali, to co będzie przy minus 15? :o

: czw lis 27, 2008 10:01 am
autor: Kruk
a dlaczego nissan wpraowadził dwa rodzaje świec żarowych?
są 3 klasyczne z jedną elektrodą zasilającą i 3 z dwoma elektrodami?(+12V,masa)
nie prościej jednakowe?
różnią sie one wizualnie? tj. długość?
kolega ma Y60 i problemy się zaczeły z odpałką ma wszystkie jednakowe bo jest jedna szyna łącząca z jednym kablem ze sterownika +12V ,ja tego nie widziałem on mi tak mówił, silnik miał wymieniany..
ktoś tak przerobił czy takie były?

: czw lis 27, 2008 2:05 pm
autor: Marcin-Kraków
Kruk pisze:a dlaczego nissan wpraowadził dwa rodzaje świec żarowych?
są 3 klasyczne z jedną elektrodą zasilającą i 3 z dwoma elektrodami?(+12V,masa)
nie prościej jednakowe?
różnią sie one wizualnie? tj. długość?
kolega ma Y60 i problemy się zaczeły z odpałką ma wszystkie jednakowe bo jest jedna szyna łącząca z jednym kablem ze sterownika +12V ,ja tego nie widziałem on mi tak mówił, silnik miał wymieniany..
ktoś tak przerobił czy takie były?
Dlaczego tak a nie inaczej zaprojektowano ta instalacje tego sie pewnie nigdy nie dowiemy. Fakt ze byl taki moment w histori kiedy to czesto w autach japonskich (choc nie tylko), dbano o poprawienie kultury pracy zimnego silnika. Dlatego wogole wymyslono dogrzewanie swiecami, jako dodatkowa faze grzania.
Swiece w GR Y60, nie roznia sie dlugoscia gwintu, ani jego rodzajem. Roznica dlugosci samej swiecy wynika jedynie z tego ze jedna ma 2 zaciski druga ma jeden. Z powodzeniem widzialem nie raz zalozone 6 takich samych, o jednym zacisku, wyzwalane z osobnego "hebla" i to robi. Jednak trzeba o tym pamietac i nie zapomniec wylaczyc :) , pomija sie faze dogrzewania, co moze powodowac chwilowa nierowna prace motoru.

W pozniejszych wersjach Patroli, zrezygnowano juz z tego nie do konca udanego, skompikowanego systemu dogrzewania i swiece sa takie same na wszystkich garkach.

A tak BTW, to czasami sie smieje z ogladanych aut, ktore to niby serwisowane sa w szanujacych sie warsztatach, a wlasnie ow zamotany system grzania jest wedle mechanikow nie do naprawy :)21 Zazwyczaj swiadczy to jak profesjonalnie zaklad zna sie na tym modelu i jak moga wygladac inne naprawiane przz nich podzespoly.

: czw lis 27, 2008 2:43 pm
autor: jj226
Kolego swiece nowe NGK , sterowani swiec OK. Wtryski mam do kitu dzisiaj sprawdzone i okazalo sie ze lejom i cisnienie 180 to troche za durzo. Wymienie końcówki jesli niepomoże to bede szukal dalej :cry: