Strona 1 z 1
czy to normalne?
: śr paź 08, 2008 7:19 pm
autor: woyak
mam pytanie.posiadam terranoII 2.7tdi i niedawno kilka razy w lekkim terenie uzywalem napedu na 4kola i niby wszystko ok

zadnych stuków itd
ale dzis jak wlaczylem naped 4x4 troszke na asfalcie(bez reduktore oczywiscie,bo na nim nie wolno jezdzic powyzej 40km/h ) odnioslem dziwne wrazenie jakby auto jezdzlo z oporem a jak ustawialem auto pod garazem to doslownie mialem wrazenie ze naped przedniej osi zwalnia a nawet prawie zatrzymuje auto
zatem pytanie czy to ok?
to moja pierwsza terenowka wiec nie wiem czytak powinno byc
a przedemna auto mialo 2 wlascicielki i nie sadze zeby 4x4 bylo wogole uzywane a tym bardziej w terenie
prosze o rady
: śr paź 08, 2008 7:54 pm
autor: woyak
i wlasnie sie przejechalem zeby sie upewnic
no i wnioski
-przy ruszaniu troszke ciezej i kieruje sie z lekkim oporem
-zadnych stuków jedzie sie niby ok
-i zauwazylem ze jak cofałem tyłem do garazu to prawe przednie kolo zostawilo slad od opony na kostce brukowej co mnie jeszcze bardziej zdziwilo
: śr paź 08, 2008 7:56 pm
autor: ramzes

po czarnym nie używamy napędu 4x4 ...
: śr paź 08, 2008 7:59 pm
autor: trawers
Się nie odzywałem bo myślałem, że to prowokacja jakaś

: śr paź 08, 2008 8:05 pm
autor: mephi
woyak pisze:i wlasnie sie przejechalem zeby sie upewnic
no i wnioski
-przy ruszaniu troszke ciezej i kieruje sie z lekkim oporem
-zadnych stuków jedzie sie niby ok
-i zauwazylem ze jak cofałem tyłem do garazu to prawe przednie kolo zostawilo slad od opony na kostce brukowej co mnie jeszcze bardziej zdziwilo
Chłopie zamin włączysz 4H lub 4L to walnij się w łeb albo przeczytaj
instrukcje, w ten sposób dowiesz sie w jakich warunkach możesz włączać 4H i 4L.
: śr paź 08, 2008 8:22 pm
autor: wlodziu15
: śr paź 08, 2008 8:31 pm
autor: woyak
kurde ale walnałem gafe
dobrze ze pojezdzilem tylko troszke
czyli wlaczanie napedu na przod lub ewent. reduktora dozowlone jest tylko w terenie,,,,
myslałem ze mozna jezdzic po asfalcie z napedzanymi tylnymi i przednymi normalnie
a moj kolega co niby mial juz 2rozne terenowki mowil ze jezdzil tak prawie zawsze i wszystko ok a ja nieswiadomy go posłuchalem
dzieki chlopaki]
: śr paź 08, 2008 8:40 pm
autor: ramzes
nie słuchaj kolegów bo potem prowokacje wychodzą ....

: śr paź 08, 2008 8:41 pm
autor: wlodziu15
i po kieszeni ostro można dostać gdy przód przestaje robić
: śr paź 08, 2008 8:48 pm
autor: woyak
jeszcze raz dzieki chlopaki

: śr paź 08, 2008 9:04 pm
autor: brum
Ja do tej pory znam takich co Vitarą można jeździć po czarnym i chu. bo po co niby jest to 4H a wielce się bawią w off-road intensywnie, ale tłumaczyć to trzeba łopatą

: śr paź 08, 2008 9:08 pm
autor: wlodziu15
jeżdżą po czarnym z zapiętym przodem, bo boją się że wkleją gdzieś na asfalcie, pogratulować
: śr paź 08, 2008 9:16 pm
autor: Lecho
: śr paź 08, 2008 9:49 pm
autor: rabarbar_pn
woyak pisze:kurde ale walnałem gafe
dobrze ze pojezdzilem tylko troszke
czyli wlaczanie napedu na przod lub ewent. reduktora dozowlone jest tylko w terenie,,,,
myslałem ze mozna jezdzic po asfalcie z napedzanymi tylnymi i przednymi normalnie
a moj kolega co niby mial juz 2rozne terenowki mowil ze jezdzil tak prawie zawsze i wszystko ok a ja nieswiadomy go posłuchalem
dzieki chlopaki]
chłopie jak cię stac to sobie jeździj 4x4h szczególnie zimą w sniegu, nic się autu nie stanie ( no może poza szybszym zużyciem opon i innych elementów przedniego mostu) tylko potanie po co?
: czw paź 09, 2008 6:35 am
autor: Videlec
woyak pisze:myslałem ze mozna jezdzic po asfalcie z napedzanymi tylnymi i przednymi normalnie

można... ale do tego trzeba mieć np. pajero z super selektem a nie jakieś tam tyrano

: pt paź 10, 2008 9:24 pm
autor: LSD
Videlec pisze:woyak pisze:myslałem ze mozna jezdzic po asfalcie z napedzanymi tylnymi i przednymi normalnie

można... ale do tego trzeba mieć np. pajero z super selektem a nie jakieś tam tyrano

Pajero, albo Honkera tylko to są prawdziwe terenófki

do jeżdzenia 4x4 po czarnym.