Strona 1 z 1

skrzynia, sprzęgło terrano 1

: pn paź 20, 2008 7:58 pm
autor: terrano
Witam wszystkich.Mam problem z terrano I.Wymieniłrem rok temu sprzęgło.Nagle zaczęły sie kłopoty z wrzucenoiem wstecznego, potem jedynki a potem wszystkich.Przy naciśnięciu sprzęgła od czsu do czsu słycha było "hrobotanie". Wydawało się że sprzęgło poszło.Po wyjęciu skrzynki okazło się, że sprzęgło jak nowe.Zarysowane sest natomiast kołnież na rozruszniku od wiea zębatego a koło zamachowe przesuwa się do przodu i do tyłu około 3 mm.
Czy kroś z szanownych forumowiczów to przerabiał i co można z tym fantem zrobi. Silnik pali od dotyku, ciśnienie oleju w normie.
Proszę o pomoc.Pozdrawiam wszystkich.

: pn paź 20, 2008 8:03 pm
autor: N2O
Popraw post bo nic nie rozumiem :lol:

uzupełnienie do poprzedniego postu

: pn paź 20, 2008 8:26 pm
autor: terrano
Przepraszam i juz poprawiam. Po wyjęciu skrzynki okazało się, że sprzęgło jest ok. Na pierścieniu centrującym rozrusznika (tak to się chyba fachowo nazywa) zęby wieńca sfrezowały go w tej części gdzie wieniec dochodzi do zębatki rozrusznika.Po dokładnym sprawdzeniu wszystkich elementów okazło się, ,że wał ma luz wzdłuż osi i trzymając za koło zamachowe można go przesunąc do przodu i do tyłu ok.3 mm. Sprawdziliśmy koło zamachowe jest dobrze przykręcone do wału.Prawdopodobnie przy naciskaniu na pedał sprzęgła łapa przesuwa koło wraz z wałem do przodu i to spowodowało zdarcie przez wieniec kraw,edzi rozrusznika.Ale czemu się przesuwa.Pozdrawiam.

: pn paź 20, 2008 8:29 pm
autor: N2O
Sprawdziłeś układ hydrauliczny sprzęgła ?

: pn paź 20, 2008 8:34 pm
autor: terrano
Tak sprawdziłem.Wszystko jest gucio.Chodzi mi po głowie, że jeżeli po naciśnięciu sprzęgła wał przesuwa się do przodu to poprostu wysprzęglenie jest jakby na pół gwizdka.Ale czemu wał się przesuwa ,czy to normalne.

: pn paź 20, 2008 9:07 pm
autor: aristo
pewnie skończyły się panewki oporowe wału korbowego :)21

: pn paź 20, 2008 9:12 pm
autor: terrano
czy chodzi o polksiezyce na srodkowej podporze walu??

: pn paź 20, 2008 9:33 pm
autor: MaciekK
i daj jakiś temat sensowny a nie katastrofa natychmast pomóc...

kiedyś ktoś to będzie pewnie czytać, albo szukac kilku sensownych informacji jakie się tu pojawią

: pn paź 20, 2008 9:42 pm
autor: mariojura
przepraszam,że się wtrące ale tak czy srak to 3mm na wale :o :)3
dużo jakoś

: pn paź 20, 2008 10:43 pm
autor: aristo
terrano pisze:czy chodzi o polksiezyce na srodkowej podporze walu??
dokładnie o to mi chodziło, ale według mnie to nie jest przyczyną złej pracy sprzęgła

: pn paź 20, 2008 10:46 pm
autor: Misiek Cypr
Wedlug mnie moze miec jak najbardziej, ale gdzie jest oporowe nie mam pojecia. Polksiezyce, to pewnie to bedzie.

: pn paź 20, 2008 10:52 pm
autor: terrano
Do Maćka K. Dla jednego probemem jest 10 zł a dla drugiego 100 000zł.
Z Twojej wypowiedzi wynika, że należysz do tej drugiej grupy-tylko pozazdrościć.Gratuluję.A jak to ktoś kiedyś będzie czytał (tak napisałeś) to stwierdzi, że poza lotnością języka to wiedzy kolego Ci brak.A frazesami bryki się nie naprawi.Pozdrawiam.

: pn paź 20, 2008 10:57 pm
autor: Misiek Cypr
Sam nie cisnieniuj 8) Na razie nic Ci sie nie zepsulo, a chlopaki na razie sie standardowo nabijaja.

: pn paź 20, 2008 10:58 pm
autor: klucz13
terrano pisze:Do Maćka K. Dla jednego probemem jest 10 zł a dla drugiego 100 000zł.
Z Twojej wypowiedzi wynika, że należysz do tej drugiej grupy-tylko pozazdrościć.Gratuluję.A jak to ktoś kiedyś będzie czytał (tak napisałeś) to stwierdzi, że poza lotnością języka to wiedzy kolego Ci brak.A frazesami bryki się nie naprawi.Pozdrawiam.
Jak masz problem z dychą to po cholerę kupowałeś takie drogie auto :)25
:)21

: wt paź 21, 2008 2:02 pm
autor: MaciekK
terrano pisze:Do Maćka K.(...)
zamiast "pytanie pomocy"
dać np. "terrano 1, problemy z wrzucaniem biegów i luz na kole zamachowym"


kapisz o co biega?
o to że z tego że tobie może ktoś wytłumaczy tutaj problem, ktoś za kilka lat może skorzystać...

szukałeś przed opisaniem tego problemu czy nie był poruszany w dziale nissan?
może i był... w temacie o tytule "bleble chrup chrup problem" :)21



kapisz o co biega?
o tytuł tematu
nie o pieniądze...

: wt paź 21, 2008 8:50 pm
autor: krzys6505
Ot i słusznie zjebano zawodnika!
Każdy uczy się na błędach.
Ale tych tematów typu POMOCY... to już wystarczy.

: czw paź 23, 2008 9:08 pm
autor: Lecho
A tak na marginesie - jak koło zamachowe może się przesuwać do przodu?? Tzn. przesuwa się cały wał?? Nie - no... ludzie!!! Pomocy!
Przecież jesli suwa się 3 mm to jak w ogóle chodzi ten silnik??
A jeśli koło odsuwa się 3mm, to nic dziwnego, że biegów nie da rady wrzucić. Trzy mm to pół ruchu pedału, albo i więcej.

: czw paź 23, 2008 10:26 pm
autor: tomek 79
Lecho pisze: Przecież jesli suwa się 3 mm to jak w ogóle chodzi ten silnik??
.
u mojego ziomka w benzynie w syfie tez sie tak przesowal i nadal jezdzi mi mo ze ok. banki ma nakalatane

: pt paź 24, 2008 11:34 am
autor: terrano
Zjebkę przyjmuję z pokorą-każdy się uczy.Za rady dziękuję.Panewki dystansowe były zjechane prawie do metalu, kompozycji nie było wcale a po mosiądzu zostały tylko wspomnienia.Mechanik też się dziwił, że to jeszce chodziło.Pozdrawiam wszystkich.

: pt paź 24, 2008 1:16 pm
autor: Wojtek
Lecho pisze:A tak na marginesie - jak koło zamachowe może się przesuwać do przodu?? Tzn. przesuwa się cały wał??
I po to są półpanewki ustalające wał w kierunku osiowym. Nie mam teraz manuala przed oczyma, ale zasada konstrukcyjna jest taka : wkłada się te półpierścienie ustalając luz osiowy wału przed skręceniem silnika Fabryka zawsze przewiduje tam kilka grubości - wybiera się odpowiednią. Jeśli masz taki luz, to albo ktoś nie włożył składając silnik po naprawie (zobacz, czy połączenie micha - blok masz upaprane czerwonym silikonem :D ) albo Ci to w jakiś dziwny sposób wypadło ze swojego gniazda! Raczej z tym nie jeźdź bo oprócz wykończenia sprzęgła i synchronizatorów rozwalisz w bloku gniazda pod powyższe półpanewki i będzie po silniku. Musisz zdjąć michę i naprawiać, może się skończyć rozbiórką całego motoru.

: pt paź 24, 2008 1:31 pm
autor: miastek
Przerabialem kiedys taki temat (w innym aucie)
Przy wciskaniu sprzegla pojawialo sie terkotanie. Okazalo sie ze wał korbowy ma 4mm luzu wzdluz osi i kolo zamachowe trze o rozrusznik.
Co ciekawe uszkodzeniu nie ulegla panewka lecz wytarlo rowek w wale :o
Cisnienie oleju bylo w normie, auto mialo ok 100 tys km przebiegu.
Oczywiscie skonczylo sie wymiana wału korbowego na nowy

: pn paź 27, 2008 5:09 pm
autor: MaciekK
terrano pisze:Zjebkę przyjmuję z pokorą-każdy się uczy.Za rady dziękuję.(...)Pozdrawiam wszystkich.
:)2