pompa wody y60

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

pompa wody y60

Post autor: pawely60 » wt paź 21, 2008 2:22 pm

Czy ktoś z kolegów spotkał się z problemem ,że "parch "bardziej grzeje się stojąc przodem w dół? Temperatura wzrasta do czerwonego pola pomimo ,ze chodzi na wolnych obrotach o niegrzaniu nagrzewnicy tylnej nie wspomnę Mam taka przypadłość w s swoim syfie i gdzie szukać przyczyny? czy może z jakiś powodów nie wydalać pompa wody lub sie zurzywać w ten sposób ? Cały układ odp.(przodem do góry) przy nagrzewnicy i przy tej plastikowej śrubce.
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: miastek » wt paź 21, 2008 2:25 pm

Jesli nie wybuchla glowica to jest zapowietrzony
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
MarcinuS
Posty: 385
Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MarcinuS » wt paź 21, 2008 2:50 pm

Ja mialem podobnie. Ale to bylo bez roznicy czy auto bylo skierowane w dol. Poprostu zawsze na wolnych obrotach np. podczas stania na sygnalizacja temperatura gwaltownie sie podnosila prawie pod czerwone pole podczas jazdy bylo spoko luzik. Co sie okazalo nie pomyslalem ze w patrolu trzeba dolewac wody do chlodnicy. Patrzylem caly czas na zbiorniczek wyrownawczy > tak jak mam w plaskatym i myslalem ze to starczy. A tu niespodzianka :) dolalem plynu i teraz wszystko jest ok.
Patrol GR Y60 :)21
OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » wt paź 21, 2008 2:55 pm

bo jak było za mało wody w chłodnicy to zbiorniczek wyrównawczy nie spełniał swojej roli, jak masz poziom w chłodnicy ok to obserwujesz tylko zbiornik wyrównawczy i wszystko gra. Jeśli nie - sprawdź korek od chłodnicy czy dobrze trzyma ta dolna część na sprężynie.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: pawely60 » wt paź 21, 2008 3:10 pm

miastek pisze:Jesli nie wybuchla glowica to jest zapowietrzony
a jesli zakładamy ,że jest odpowietrzony bo coprawda dolałem moze z 300 ml do zimnej chłodnicy płynu a w zbiorniczku wyr.niby byla polowa moze doszukiwac sie przyczyny w korku? Tak apropos to na jaki zakres ciśnień pytać do parcha ?
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt paź 21, 2008 8:47 pm

pawely60 pisze:
miastek pisze:Jesli nie wybuchla glowica to jest zapowietrzony
a jesli zakładamy ,że jest odpowietrzony bo coprawda dolałem moze z 300 ml do zimnej chłodnicy płynu a w zbiorniczku wyr.niby byla polowa moze doszukiwac sie przyczyny w korku? Tak apropos to na jaki zakres ciśnień pytać do parcha ?
Korek jest na 0,9 bar.
Sprawa wyglada jakby:
- ewidentnie bylo malo plynu
- zapowietrzony uklad
- ogolnie slaby obieg wody
- slaba wiskoza, ale to by nie mialo znaczenia czy stoi dziobem w dol czy w gore
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Narsil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob sty 05, 2008 4:16 pm

Post autor: Narsil » wt paź 21, 2008 9:00 pm

Marcin-Kraków pisze:
pawely60 pisze:
miastek pisze:Jesli nie wybuchla glowica to jest zapowietrzony
a jesli zakładamy ,że jest odpowietrzony bo coprawda dolałem moze z 300 ml do zimnej chłodnicy płynu a w zbiorniczku wyr.niby byla polowa moze doszukiwac sie przyczyny w korku? Tak apropos to na jaki zakres ciśnień pytać do parcha ?
Korek jest na 0,9 bar.
Sprawa wyglada jakby:
- ewidentnie bylo malo plynu
- zapowietrzony uklad
- ogolnie slaby obieg wody
- slaba wiskoza, ale to by nie mialo znaczenia czy stoi dziobem w dol czy w gore
Skad ja to znam.......Mysle ze pompa nie ma tu nic do rzeczy, ja przy wymienionej pompie wody, nowym wisku, nowym korku, termostacie i odpowietrzonym ( niby ) układzie miałem ten sam klopot. Rozwiązali mi go czarodzieje z Modlniczki:))Diagnoza i rozwiązanie proste jak konstrukcja cepa:Walnieta czapka i "remont" silnika. I po kłopocie było.
Toyota Avensis D4D, Nissan Patrol GR, L200

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt paź 21, 2008 9:27 pm

Na poczatku eliminuje sie rzeczy proste, malo kosztowne. W miare eliminacji przechodzi sie do rzeczy bardzej skomplikowanych ktore zazwyczaj staja sie bardziej kosztowne. :)21
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt paź 21, 2008 9:28 pm

to nie lepiej diagnostyke dobrze zrobic?
:)21

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt paź 21, 2008 10:11 pm

Mroczny pisze:to nie lepiej diagnostyke dobrze zrobic?:)21
Lepiej nie :)21
Jesli sie chce spac spokojnie jeszcze przez te pare dni... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: pawely60 » śr paź 22, 2008 11:56 am

posłucham bardziej doświadczonych i zacznę chyba od wymiany korka a pózniej ewentualnie ciąg dalszy diagnostyki ,myślę ,że to przez jakąś bzdurę się dzieje bo ogólnie jest ok niema oleju w płynie ani stan oleju nie rośnie ,w trakcie jazdy temp.trzyma się ok. a przy podjazdach czy butowaniu wzrasta o ok 1-2 mm.Do ściągnięcia "czapki" jakoś nie mogę się narazie przekonać i obym nie musiał ...........Głowicę robiłem 3 lata temu ,była planowana i uszczelka z najwyzszej puły stalowa,od tamtego czasu zero problemów i zrobilem 40000 km.,auto nigdy nie było zagotowane ani przegrze bo tylko ja nim jeżdzę .dziękuję za podpowiedzi :) :wink:
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » śr paź 22, 2008 12:58 pm

pawely60 pisze:posłucham bardziej doświadczonych i zacznę chyba od wymiany korka a pózniej ewentualnie ciąg dalszy diagnostyki ,myślę ,że to przez jakąś bzdurę się dzieje bo ogólnie jest ok niema oleju w płynie ani stan oleju nie rośnie ,w trakcie jazdy temp.trzyma się ok. a przy podjazdach czy butowaniu wzrasta o ok 1-2 mm.Do ściągnięcia "czapki" jakoś nie mogę się narazie przekonać i obym nie musiał ...........Głowicę robiłem 3 lata temu ,była planowana i uszczelka z najwyzszej puły stalowa,od tamtego czasu zero problemów i zrobilem 40000 km.,auto nigdy nie było zagotowane ani przegrze bo tylko ja nim jeżdzę .dziękuję za podpowiedzi :) :wink:
Test zawartości spalin w płynie chłodniczym kosztuj niewiele, a daje pewność, czy zapowietrzanie się układu nie powoduje przedmuch z głowicy.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: pawely60 » śr paź 22, 2008 3:14 pm

czyli masz na myśli zapalić silnik i patrzeć czy nie sadzi spalin?-no właśnie ,że nie.Przy stopniowym dodawaniu gazu wzrasta poziom płynu tzn,podnosi sie jego stan ale to chyba normalny objaw
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Narsil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob sty 05, 2008 4:16 pm

Post autor: Narsil » śr paź 22, 2008 9:06 pm

test zawartości spalin w układzie wykonuje sie ździebko inaczej....delikatnie mówiąc. Musisz udać sie do jakiegoś warsztatu który posiada odpowiednią aparaturę, którą zatkną ci na wlewie do chłodnicy, aparatura posiada dwa zbiorniczki w których znajduje sie jakieś ustrojstwo.....w każdym razie jeżeli masz przedmuch to kolor tego ustrojstwa znajdującego sie w jednym z pojemniczków powinien zmienić kolor. Spotkałem sie z opinią że test nie jest miarodajny, tzn możesz mieć przedmuch który nie zostanie pokazany przez w/w aparaturę.
Toyota Avensis D4D, Nissan Patrol GR, L200

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr paź 22, 2008 9:12 pm

Czasem przedmuch pojawią się dopiero przy dużym obciążeniu silnika, np: w głębokim piachu, pod górę z przyczepą.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr paź 22, 2008 9:28 pm

Narsil pisze:Spotkałem sie z opinią że test nie jest miarodajny, tzn możesz mieć przedmuch który nie zostanie pokazany przez w/w aparaturę.
Jezeli "aparature" podepniesz i zmieni kolor czynnik to mozesz byc pewny ze w ukladzie jest co2 i jest przedmuch . Ale wcale nie jest tak ze jak nie zmieni to mozesz byc pewny ze przedmuchu nie ma.

Obrazek
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: pawely60 » czw paź 23, 2008 7:38 am

to spox ziom za radę tylko na padole na ,którym mieszkam raczej takiego sprzętu nikt niema -trzeba by było się pchać ku cyliwizacji-może mojrzeszów
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw paź 23, 2008 8:14 am

olej ten test bo nie ma sensu

odpowietrz dobrze układ (śrubka na przewodzie do nagrzewnicy) ale wczesniej wymyj chłodnice i nagrzewnicę. Chłodnicę ze wszystkich stron. Do tego new korek i ma robic.

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: pawely60 » czw paź 23, 2008 1:38 pm

Mroczny pisze:olej ten test bo nie ma sensu

odpowietrz dobrze układ (śrubka na przewodzie do nagrzewnicy) ale wczesniej wymyj chłodnice i nagrzewnicę. Chłodnicę ze wszystkich stron. Do tego new korek i ma robic.
No i widzisz Mroku wszystko tak zrobiłem i miało być dobrze.Przed zimą wymieniałem płyn na nowy ,coby nie odpier...kaszy przepłukałem cały układ liqlimoli,tak ze 30min na różnym zakresie obrotów.Zalałem koncentratem prestona (bo amerykanki i niby koncentrat ma lepsze właściwości na gotowanie :wink: )Wóz odpowietrzyłem przy nagrzewnicy i przy śróbce.przecież to żadna mecyja .i co się zmieniło to to ,że niby sie nie grzeje ale tylna nagrzewnica robi dopiero przy obrotach jak wóz goni w zakresie 2500 3000 tyś obr.no i to łapanie temp.jak stoi ryjem w dół.Sprubuję jeszcze raz go odpowietrzyć jak będzie wisiał na windzie na jakimś pionie może wyleci z niego wtedy to powietrze.Ale przyznasz mi rację ,że taki układ się odpowietrza też w trakcie jazdy z jakiś tam bardzo małych zawartości powietrza które uchodzą do zbiorniczka wyruwnawczego.Czyli wnioskuję ,że ten układ chłodzenia jest wyjątkowo trudny do odpowietrzenia albo coś innego sie dzieje-właśnie czekam na korek -zobaczymy
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

pompa wodna

Post autor: Lecho » czw paź 23, 2008 8:55 pm

Przecież na zdrowy rozum, jeśli silnik grzeje się na wolnych obrotach, tzn., że pompa wodna ma za słaby wydatek ( co jest rzadkością, bo musiałyby wytrzeć sie łopatki wirnika pompy, więc jest pytanie - z jakiego powodu? Zanieczyszczeń stałych??? ), albo gdzieś są przytkane przewody wodne. Świadczy o tym także nie grzanie nagrzewnicy. bo pompa nie ma siły podać płynu do nagrzewnicy, dopiero przy wysokich obrotach przepchnie płyn...
Stawiałbym jednak na przytkane przewody.
Podczas jazdy spadnie temperatura, bo powietrze chłodzi chłodnicę, a ta ma dużą powierzchnię chłodzenia i sobie radzi. Jechałem latem bez wiska, bo mi się rozleciało i musiałem zdemontować, i podczas jazdy silnik nie zagrzał się mimo, że temp. na dworze była ponad 25stopni.

Czy jest to wina korka, czy nie, możesz sprawdzić wykręcając go całkowicie. Jeśli sytuacja powtórzy się, tzn., że korek nie ma tu nic do rzeczy. Układ odpowietrza się sam z różnych drobnych bąbli powietrza.

A o zwalaniu głowicy nie myśl na razie, bo to może byc duperela.

p.s. U mnie przy dodawaniu gazu poziom płynu się nie podnosi...

Pozdrawiam
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: pawely60 » pt paź 24, 2008 3:47 pm

podoba mi się Twój tok myślenia Lecho :)2
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Post autor: krzys6505 » pt paź 24, 2008 5:51 pm

Ale jeśli sprawdzisz tlenki i niestety będą, to nie będziesz tracił energii na odpowietrzanie tylko będziesz pewny, że czapka.
Oczywiście życzę Ci żeby to była duperela ale jak sam się zapowietrza to rokowania są złe.

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Post autor: krzys6505 » pt paź 24, 2008 6:09 pm

A tak swoją drogą to nie wierzę, że w Przemyślu nikt nie ma testera na tlenki :o

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » pt paź 24, 2008 6:11 pm

krzys6505 pisze:A tak swoją drogą to nie wierzę, że w Przemyślu nikt nie ma testera na tlenki :o
a wiec wstan i uwierz i oddtad staniesz po prawicy boga



:)21

raczej na 99% nasi magicy nie maja takiego szpejostwa :wink:

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Post autor: krzys6505 » pt paź 24, 2008 6:19 pm

No to jak robią silniki? Na czuja?
Toś mnie zaskoczył :o :o :o

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości