pompa wody y60
Moderator: Kosiarz
pompa wody y60
Czy ktoś z kolegów spotkał się z problemem ,że "parch "bardziej grzeje się stojąc przodem w dół? Temperatura wzrasta do czerwonego pola pomimo ,ze chodzi na wolnych obrotach o niegrzaniu nagrzewnicy tylnej nie wspomnę Mam taka przypadłość w s swoim syfie i gdzie szukać przyczyny? czy może z jakiś powodów nie wydalać pompa wody lub sie zurzywać w ten sposób ? Cały układ odp.(przodem do góry) przy nagrzewnicy i przy tej plastikowej śrubce.
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Jesli nie wybuchla glowica to jest zapowietrzony
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Ja mialem podobnie. Ale to bylo bez roznicy czy auto bylo skierowane w dol. Poprostu zawsze na wolnych obrotach np. podczas stania na sygnalizacja temperatura gwaltownie sie podnosila prawie pod czerwone pole podczas jazdy bylo spoko luzik. Co sie okazalo nie pomyslalem ze w patrolu trzeba dolewac wody do chlodnicy. Patrzylem caly czas na zbiorniczek wyrownawczy > tak jak mam w plaskatym i myslalem ze to starczy. A tu niespodzianka
dolalem plynu i teraz wszystko jest ok.

Patrol GR Y60 
OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T

OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T
- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
bo jak było za mało wody w chłodnicy to zbiorniczek wyrównawczy nie spełniał swojej roli, jak masz poziom w chłodnicy ok to obserwujesz tylko zbiornik wyrównawczy i wszystko gra. Jeśli nie - sprawdź korek od chłodnicy czy dobrze trzyma ta dolna część na sprężynie.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
a jesli zakładamy ,że jest odpowietrzony bo coprawda dolałem moze z 300 ml do zimnej chłodnicy płynu a w zbiorniczku wyr.niby byla polowa moze doszukiwac sie przyczyny w korku? Tak apropos to na jaki zakres ciśnień pytać do parcha ?miastek pisze:Jesli nie wybuchla glowica to jest zapowietrzony
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Korek jest na 0,9 bar.pawely60 pisze:a jesli zakładamy ,że jest odpowietrzony bo coprawda dolałem moze z 300 ml do zimnej chłodnicy płynu a w zbiorniczku wyr.niby byla polowa moze doszukiwac sie przyczyny w korku? Tak apropos to na jaki zakres ciśnień pytać do parcha ?miastek pisze:Jesli nie wybuchla glowica to jest zapowietrzony
Sprawa wyglada jakby:
- ewidentnie bylo malo plynu
- zapowietrzony uklad
- ogolnie slaby obieg wody
- slaba wiskoza, ale to by nie mialo znaczenia czy stoi dziobem w dol czy w gore
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Skad ja to znam.......Mysle ze pompa nie ma tu nic do rzeczy, ja przy wymienionej pompie wody, nowym wisku, nowym korku, termostacie i odpowietrzonym ( niby ) układzie miałem ten sam klopot. Rozwiązali mi go czarodzieje z Modlniczki:))Diagnoza i rozwiązanie proste jak konstrukcja cepa:Walnieta czapka i "remont" silnika. I po kłopocie było.Marcin-Kraków pisze:Korek jest na 0,9 bar.pawely60 pisze:a jesli zakładamy ,że jest odpowietrzony bo coprawda dolałem moze z 300 ml do zimnej chłodnicy płynu a w zbiorniczku wyr.niby byla polowa moze doszukiwac sie przyczyny w korku? Tak apropos to na jaki zakres ciśnień pytać do parcha ?miastek pisze:Jesli nie wybuchla glowica to jest zapowietrzony
Sprawa wyglada jakby:
- ewidentnie bylo malo plynu
- zapowietrzony uklad
- ogolnie slaby obieg wody
- slaba wiskoza, ale to by nie mialo znaczenia czy stoi dziobem w dol czy w gore
Toyota Avensis D4D, Nissan Patrol GR, L200
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
posłucham bardziej doświadczonych i zacznę chyba od wymiany korka a pózniej ewentualnie ciąg dalszy diagnostyki ,myślę ,że to przez jakąś bzdurę się dzieje bo ogólnie jest ok niema oleju w płynie ani stan oleju nie rośnie ,w trakcie jazdy temp.trzyma się ok. a przy podjazdach czy butowaniu wzrasta o ok 1-2 mm.Do ściągnięcia "czapki" jakoś nie mogę się narazie przekonać i obym nie musiał ...........Głowicę robiłem 3 lata temu ,była planowana i uszczelka z najwyzszej puły stalowa,od tamtego czasu zero problemów i zrobilem 40000 km.,auto nigdy nie było zagotowane ani przegrze bo tylko ja nim jeżdzę .dziękuję za podpowiedzi



Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Test zawartości spalin w płynie chłodniczym kosztuj niewiele, a daje pewność, czy zapowietrzanie się układu nie powoduje przedmuch z głowicy.pawely60 pisze:posłucham bardziej doświadczonych i zacznę chyba od wymiany korka a pózniej ewentualnie ciąg dalszy diagnostyki ,myślę ,że to przez jakąś bzdurę się dzieje bo ogólnie jest ok niema oleju w płynie ani stan oleju nie rośnie ,w trakcie jazdy temp.trzyma się ok. a przy podjazdach czy butowaniu wzrasta o ok 1-2 mm.Do ściągnięcia "czapki" jakoś nie mogę się narazie przekonać i obym nie musiał ...........Głowicę robiłem 3 lata temu ,była planowana i uszczelka z najwyzszej puły stalowa,od tamtego czasu zero problemów i zrobilem 40000 km.,auto nigdy nie było zagotowane ani przegrze bo tylko ja nim jeżdzę .dziękuję za podpowiedzi![]()
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
test zawartości spalin w układzie wykonuje sie ździebko inaczej....delikatnie mówiąc. Musisz udać sie do jakiegoś warsztatu który posiada odpowiednią aparaturę, którą zatkną ci na wlewie do chłodnicy, aparatura posiada dwa zbiorniczki w których znajduje sie jakieś ustrojstwo.....w każdym razie jeżeli masz przedmuch to kolor tego ustrojstwa znajdującego sie w jednym z pojemniczków powinien zmienić kolor. Spotkałem sie z opinią że test nie jest miarodajny, tzn możesz mieć przedmuch który nie zostanie pokazany przez w/w aparaturę.
Toyota Avensis D4D, Nissan Patrol GR, L200
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Jezeli "aparature" podepniesz i zmieni kolor czynnik to mozesz byc pewny ze w ukladzie jest co2 i jest przedmuch . Ale wcale nie jest tak ze jak nie zmieni to mozesz byc pewny ze przedmuchu nie ma.Narsil pisze:Spotkałem sie z opinią że test nie jest miarodajny, tzn możesz mieć przedmuch który nie zostanie pokazany przez w/w aparaturę.

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

No i widzisz Mroku wszystko tak zrobiłem i miało być dobrze.Przed zimą wymieniałem płyn na nowy ,coby nie odpier...kaszy przepłukałem cały układ liqlimoli,tak ze 30min na różnym zakresie obrotów.Zalałem koncentratem prestona (bo amerykanki i niby koncentrat ma lepsze właściwości na gotowanieMroczny pisze:olej ten test bo nie ma sensu
odpowietrz dobrze układ (śrubka na przewodzie do nagrzewnicy) ale wczesniej wymyj chłodnice i nagrzewnicę. Chłodnicę ze wszystkich stron. Do tego new korek i ma robic.

Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
pompa wodna
Przecież na zdrowy rozum, jeśli silnik grzeje się na wolnych obrotach, tzn., że pompa wodna ma za słaby wydatek ( co jest rzadkością, bo musiałyby wytrzeć sie łopatki wirnika pompy, więc jest pytanie - z jakiego powodu? Zanieczyszczeń stałych??? ), albo gdzieś są przytkane przewody wodne. Świadczy o tym także nie grzanie nagrzewnicy. bo pompa nie ma siły podać płynu do nagrzewnicy, dopiero przy wysokich obrotach przepchnie płyn...
Stawiałbym jednak na przytkane przewody.
Podczas jazdy spadnie temperatura, bo powietrze chłodzi chłodnicę, a ta ma dużą powierzchnię chłodzenia i sobie radzi. Jechałem latem bez wiska, bo mi się rozleciało i musiałem zdemontować, i podczas jazdy silnik nie zagrzał się mimo, że temp. na dworze była ponad 25stopni.
Czy jest to wina korka, czy nie, możesz sprawdzić wykręcając go całkowicie. Jeśli sytuacja powtórzy się, tzn., że korek nie ma tu nic do rzeczy. Układ odpowietrza się sam z różnych drobnych bąbli powietrza.
A o zwalaniu głowicy nie myśl na razie, bo to może byc duperela.
p.s. U mnie przy dodawaniu gazu poziom płynu się nie podnosi...
Pozdrawiam
Stawiałbym jednak na przytkane przewody.
Podczas jazdy spadnie temperatura, bo powietrze chłodzi chłodnicę, a ta ma dużą powierzchnię chłodzenia i sobie radzi. Jechałem latem bez wiska, bo mi się rozleciało i musiałem zdemontować, i podczas jazdy silnik nie zagrzał się mimo, że temp. na dworze była ponad 25stopni.
Czy jest to wina korka, czy nie, możesz sprawdzić wykręcając go całkowicie. Jeśli sytuacja powtórzy się, tzn., że korek nie ma tu nic do rzeczy. Układ odpowietrza się sam z różnych drobnych bąbli powietrza.
A o zwalaniu głowicy nie myśl na razie, bo to może byc duperela.
p.s. U mnie przy dodawaniu gazu poziom płynu się nie podnosi...
Pozdrawiam
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D
Dawniej Aro 243D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości