kłopoty z wyłączeniem kontrolki 4x4 patrol Y61

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Wojan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw sty 25, 2007 8:47 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

kłopoty z wyłączeniem kontrolki 4x4 patrol Y61

Post autor: Wojan » śr paź 29, 2008 9:59 pm

Witam

Pojeżdziłem troszeczkę po podmokłych szutrach i po wypięciu 4H => 2H wyłączyło się wszystko jak przykazało. ( piasty były w pozycji auto). Jednak potem na czarnym zaczęła się ponownie świecić kontrolka 4x4 pomimo wyłączenia.
Pomimo różnych pób nie byłem w stanie jej wyłączyć. w pozycji neutral się wyłączała. Napędu chyba nie było na przodzie ale trudno stwierdzić, bo pod chałupą na asfalcie pełno rozdyźdnego mokrego błocka. Zapięłem piasty na LOCK i po jakimś czasie kontrolka zaczęła przygasać migać i zgasła.
Co Wy na to? Może coś zamokło podczas pokonywania "drobnych" kałuż, przy stosownej prędkości.

Z góry dzięki

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » śr paź 29, 2008 11:13 pm

W y61 nie ma jakiegoś wysofistykowanego :)21 systemu kontroli czy napęd 4H lub 4L jest włączony...
Wyłączenie kontrolki następuje po zmianie wajchy napędów na 2H i cofnięciu o ok 1m do tyłu - ( tak naprawdę na samo włączenie biegu)
wtedy sprzęgiełka sie wypinają i koniec pieśni.
Ale kontrolna w tym momencie reaguje na cofnięcie auta o 1m do tyłu - thats all :)

A jak bedziesz jeździł z zapiętym/i hubami to napewno usłyszysz i odczujesz to na czarnym...
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
aduko
 
 
Posty: 882
Rejestracja: czw maja 11, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz

Post autor: aduko » śr paź 29, 2008 11:41 pm

Może ci się czyjnik psuje, ja tak miałem, że mi się raz paliła raz nie, czasmi tak powoli się zaświecała lub ściemniała :)21 coś z przewodami było nie tak przy skrzyni.
CHARIOT Rally Team 4x4

Wojan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw sty 25, 2007 8:47 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Wojan » czw paź 30, 2008 2:01 pm

mephi pisze: A jak bedziesz jeździł z zapiętym/i hubami to napewno usłyszysz i odczujesz to na czarnym...
Dzięki stary wiem jak wypinać napędy :)
problem polegał na tym że napęd był raczej na pewno wypięty a konrolka się świeciła, migała i takie tam.
Dodatkowo co mnie zdziwiło udało się zapiąć DiffLock pomimo wajhy na 2H.

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » czw paź 30, 2008 2:20 pm

Blokada jest NIEZALEŻNA od wajchy napędów i jest włączana podcisnieniowo.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Wiktor.
Posty: 417
Rejestracja: wt cze 03, 2003 11:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Wiktor. » czw paź 30, 2008 3:36 pm

mephi pisze:Blokada jest NIEZALEŻNA od wajchy napędów i jest włączana podcisnieniowo.
Ale w Y61 nie zapnie sie do póki nie właczysz 4H lub 4L
był Patrol 260, a co teraz...??? też Patrol!!

Narsil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: sob sty 05, 2008 4:16 pm

Re: kłopoty z wyłączeniem kontrolki 4x4 patrol Y61

Post autor: Narsil » czw paź 30, 2008 3:48 pm

Wojan pisze:Witam

Pojeżdziłem troszeczkę po podmokłych szutrach i po wypięciu 4H => 2H wyłączyło się wszystko jak przykazało. ( piasty były w pozycji auto). Jednak potem na czarnym zaczęła się ponownie świecić kontrolka 4x4 pomimo wyłączenia.
Pomimo różnych pób nie byłem w stanie jej wyłączyć. w pozycji neutral się wyłączała. Napędu chyba nie było na przodzie ale trudno stwierdzić, bo pod chałupą na asfalcie pełno rozdyźdnego mokrego błocka. Zapięłem piasty na LOCK i po jakimś czasie kontrolka zaczęła przygasać migać i zgasła.
Co Wy na to? Może coś zamokło podczas pokonywania "drobnych" kałuż, przy stosownej prędkości.

Z góry dzięki

Mialem identyczny przypadek w L200 - po podpięciu do komputera wyskakiwał błąd czujnika. Mechanicznie wszystko ok tylko mu sie nieco z elektryka poj@!#!#lo
Toyota Avensis D4D, Nissan Patrol GR, L200

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » czw paź 30, 2008 10:23 pm

Wiktor. pisze:
mephi pisze:Blokada jest NIEZALEŻNA od wajchy napędów i jest włączana podcisnieniowo.
Ale w Y61 nie zapnie sie do póki nie właczysz 4H lub 4L

Zwracam honor, stare przyzwyczajenia z Y60, wylazłem z domu i uruchomiłem maszynę, rzeczywiście nie blokuje bez 4L...

Czyli faktywnie czujnik w skrzyni koledze się zabrudził, tak jak mnie czujnik cisnienia oleju ;) w Y60 :)21
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Sill
Posty: 457
Rejestracja: wt gru 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sill » pt paź 31, 2008 5:48 pm

Mialem tak w terrano - jak kostka połączeniowa czujnik-instalacja zamakała to się własnie takie cuda działy. Jak było sucho to się wczołgałem, rozłączyłem, wyczyściłem a potem po ponownym podłaczeniu zakleiłem wejścia przewodów klejem z klejarki. Objawy ustąpiły i nie ma problemu nawet po przejechaniu wody.
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość