Terrano II 3.0 Di nierówna praca silnika

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

daro4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt maja 31, 2005 5:57 am
Lokalizacja: slaskie

Terrano II 3.0 Di nierówna praca silnika

Post autor: daro4x4 » pn lis 03, 2008 9:22 pm

Witam. Mam wielki problem z silnikiem 3.0Di. Na wolnych obrotach silnik pracuje nierowno, ale regularnie i szarpie nim. Na podwyzszonych obrotach rowniez to czuc. Co zostalo zrobione, wymieniona pompa wtryskowa i wtryski (z auta ktore jest sprawne), wymieniony filtr paliwa, paliwo ok, filtr powietrza ok, wymieniona przeplywka, rozrzad ustawiony poprawnie, wymieniony komputer, cisnienie na cylindrach od 24 do 27 atmosfer, wymienione przewody podcisnieniowe, luzy zaworowe ok. Auto nie dymi i ma moc. Czy moglo sie cos podziac z walkami wyrownowazajacymi. Moze tam szukac. Juz mi brak pomyslow. Raczej nie obedzie sie chyba bez rozkopania silnika. Panowie pomozcie, czy ktos cos takiego mial.
zuki 1.3 do zabawy w terenie

daro4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt maja 31, 2005 5:57 am
Lokalizacja: slaskie

Post autor: daro4x4 » sob lis 08, 2008 6:43 pm

Tak jak pisałem powyżej, silnik wyciągnięty i rozkopany w drobiazgi. Nie znalazłem niczego. Wszystko w porządku. Będzie pomiar cylindrów, nowe pierścienie, głowica do regeneracji i wszystko do kupy. Dam znać jak odpali, co sie bedzie działo dalej. Wymiękli przy tym najwięksi spece.
zuki 1.3 do zabawy w terenie

daro4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt maja 31, 2005 5:57 am
Lokalizacja: slaskie

Post autor: daro4x4 » pt lis 21, 2008 8:23 pm

No i zagadka rozwiązana. Przy skłądaniu silnika wykopaliśmy przypadkiem usterkę. "PĘKŁO" koło zębate (miedzy dwoma zębami), pośrednie, napędzające pompę wtryskową oraz jeden z wałków wyrównoważających.
Koło to ma napinacze międzyzębne po obu stronach koła. Pękło koło środkowe i przy kontakcie z pompą wtryskową pęknięcie powiększało się między dwoma sąsiednimi zębami i w tym miejscu pompa dawała prawdopodobnie spóźnioną dawkę paliwa na zawsze ten sam cylinder. Dlatego auto chodziło kulawo. Generalnie usterka nie do znalezienia. Z tego wszystkiego wynika jedna zasada. Nigdy nie wykluczaj awarii rozrządu, nawet jeśli jest on na kołach zębatych i zęby na pierwszy rzut oka są całe i na swoim miejscu.
zuki 1.3 do zabawy w terenie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości