Strona 1 z 6

X-Trail - wątpliwości

: wt lis 11, 2008 9:19 pm
autor: ETS
Witam,
Jestem na etapie zmiany auta i zastanawiam się nad wyborem typu, marki i modelu auta.
Trafiłem na to forum ponieważ rozważam zakup Nissana X-Trail rocznik 2004-2005 - wiem że nie jest to auto terenowe tylko SUV ale liczę na to że społeczność 4x4 pomoże mi w podjęciu decyzji.
Teraz konkrety.
Moje wymagania co do auta:
1. Musi być autem "rodzinnym" - pojemny bagażnik jak w kombi, wygodny dla pasażerów z tyłu i z przodu.
2. Ponieważ koszt zakupu nie może przekroczyć 50000PLN powinno być to auto używane.
3. Wyposażenie oczywiście jak najbardziej komfortowe :) -> za te pieniążki wymagam.
4. Jestem wędkarzem i często jeżdżę po drogach szutrowych, leśnych, polnych z koleinami, jednak zawsze są to drogi ;). Do tego jeżdżę zimą w góry na narty. To są przyczyny dla których moją uwagę skupiają SUV'y.
6. Auto mu się się dobrze sprawować na czarnych drogach

Aktualnie jeżdżę Almerą, która robi się za ciasna i nie można nią wjechać na polną drogę z kilkoma kałużami. Doświadczenie z Nissanem to też jest argument za X-Trail ;).

Proszę o rady, komentarze i pomoc społeczność 4x4.
Może społeczność doradzi mi inny model, markę a może nawet inny segment - zgłaszam się tu po poradę.

Wszystkim osobą które mają zamiar mnie uświadamiać że jestem nie poczytalny lub mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem dziękuję za uwagi.

: wt lis 11, 2008 9:34 pm
autor: Wiechu
Dorosły mężczyzna i wędkarz, sam podejmuje decyzje czym ma jeździć.
Nie szuka porad na forach.




:)21

: śr lis 12, 2008 7:14 am
autor: seba4x4
Wiechu, czytując choćby to forum, dochodzę do wniosku, że pytanie ETS jest jednym z mniej upierdliwych :wink:
ETS, moim zdaniem do celów opisanych przez Ciebie X-Trail całkowicie wystarczy. Mam dwóch znajomych użytkujących to auto, jak na razie nie narzekają, a nawet chwalą sobie ekonomię i właściwości trakcyjne ( obydwaj są nadleśniczymi, tak więc trochę po lesie jeżdżą), oczywiście nie jest to "prawdziwa" terenówka :wink: do jazd extremalnych.....

: śr lis 12, 2008 8:26 am
autor: ktomek
Niemniej jednak przyjrzyj się bagażnikowi, nie jest znów taki wielki. No chyba, że już sprawdziłeś i na Twoje potrzeby wystarczy.
Na pewno jest bardziej ekonomiczny niż duże terenówki, a to w codziennej eksploatacji ma duże znaczenie.
A napęd jaki w nim jest w zupełności powinien wystarczyć do Twoich celów.
Posiadacze tych samochodów sobie je chwalą. Ale trzeba wiedzieć, że to jest tak naprawdę trochę wyższe kombi z napędem 2+2 i wtedy jest wszystko OK.
A kto wie, może za kilka lat znów do czegoś większego się przesiądziesz?
Pozdrawiam

W-Trail

: śr lis 12, 2008 9:44 am
autor: PaveL
Na pewno X-Trail jest większy od poprzedniej Rav4 i CRV. Na pewno ma też lepszy napęd 4x4 - ma możliwość "blokowania centralnego dyfra"
Po asfalcie jeździ się X-Trailem całkiem miło. I nie ma z nim specjalnych problemów technicznych.

: śr lis 12, 2008 10:37 am
autor: pezet
Cześć i czołem!

Bardzo słusznie zauważyłeś, że żaden suv to nie auto terenowe - unikniesz ewentualnych rozczarowań :)

Rozumiem, ze "miłość" do marki ma tu duże znaczenie, ale przyjrzyj się Suzuki GVitara.
Ostatni model wychodzi od 2004 roku i na pewno w tej cenie można znaleźć.

Na suvach się nie znam, ale z zasłyszanych i zaczytanych opinii wnioskuję, ze GV ma nie tylko stały napęd na 4 koła, ale też reduktor i blokadę, a X-trail ma chyba tylko centralną wiskozę, bez reduktora i blokady centralnej - co zasadniczo dyskwalifikuje go poza asfaltem.

No i rzecz gustu - wygląd. Jakoś ten nissan wybitnie mi się nie podoba, a seryjne koła - rodem chyba ze 126p - czynią go nawet śmiesznym

: śr lis 12, 2008 12:40 pm
autor: hpx4000
Pezet: RRC to pierwszy europejski samochód klasy SUV. Nie jest to samochód terenowy? Nazwa SUV nie dyskwalifikuje sztywnych mostów, ramy, reduktora itd. Raczej oznacza luksusowe wyposażenie.

: śr lis 12, 2008 1:20 pm
autor: Flor
pezet pisze:Cześć i czołem!

Bardzo słusznie zauważyłeś, że żaden suv to nie auto terenowe - unikniesz ewentualnych rozczarowań :)

Rozumiem, ze "miłość" do marki ma tu duże znaczenie, ale przyjrzyj się Suzuki GVitara.
Ostatni model wychodzi od 2004 roku i na pewno w tej cenie można znaleźć.

Na suvach się nie znam, ale z zasłyszanych i zaczytanych opinii wnioskuję, ze GV ma nie tylko stały napęd na 4 koła, ale też reduktor i blokadę, a X-trail ma chyba tylko centralną wiskozę, bez reduktora i blokady centralnej - co zasadniczo dyskwalifikuje go poza asfaltem.

No i rzecz gustu - wygląd. Jakoś ten nissan wybitnie mi się nie podoba, a seryjne koła - rodem chyba ze 126p - czynią go nawet śmiesznym
akurat Grad Vitara jest raczej mniejsza a reduktor występuuje chyba tylko w dieslu :wink: a może Hyundaj Santa Fe troszeczkę większy od XT a a pozostałe wymogi spełnia jak najbardziej :)2

: śr lis 12, 2008 1:28 pm
autor: TomaszRT
Flor pisze:akurat Grad Vitara jest raczej mniejsza a reduktor występuuje chyba tylko w dieslu
Tylko werszyn 3D nie posiada reduktora.

: śr lis 12, 2008 2:45 pm
autor: PaveL
pezet pisze:...Na suvach się nie znam, ale z zasłyszanych i zaczytanych opinii wnioskuję, ze GV ma nie tylko stały napęd na 4 koła, ale też reduktor i blokadę, a X-trail ma chyba tylko centralną wiskozę, bez reduktora i blokady centralnej - co zasadniczo dyskwalifikuje go poza asfaltem.

No i rzecz gustu - wygląd. Jakoś ten nissan wybitnie mi się nie podoba, a seryjne koła - rodem chyba ze 126p - czynią go nawet śmiesznym
Miałem okazję jeździć GV i XTrailem. GV jest po prostu mała wewnątrz. Miejsca dla kierowcy jest mniej niż w Almerze, nie wspominając o XTrailu.
X-Trail ma elektrycznie sterowane i 100% blokowane sprzęgło robiące za mechanizm międzyosiowy. A seryjne koła mają 27".

: śr lis 12, 2008 5:53 pm
autor: Dami
PaveL pisze: ...A seryjne koła mają 27".
Yyyy.... W którym miejscu? :)21

: śr lis 12, 2008 7:25 pm
autor: kozioU
TomaszRT pisze:
Flor pisze:akurat Grad Vitara jest raczej mniejsza a reduktor występuuje chyba tylko w dieslu
Tylko werszyn 3D nie posiada reduktora.
3D z dieslem posiada.

: śr lis 12, 2008 7:30 pm
autor: ktomek
No dobra, właśnie wyczytałem, że tylko wersja z silnikiem 1,6 nie posiada reduktora. A tak poza tym to właściwości terenowe GV ma całkiem przyzwoite jak na taki cywilny samochód.

: śr lis 12, 2008 7:33 pm
autor: TomaszRT
Sprawdzałeś te właściwości ?

: śr lis 12, 2008 7:42 pm
autor: ktomek
Jak to zwykle bywa - osobiście nie, zasłyszałem tylko :oops:
Ale jako samochodu w teren na pewno bym nie kupił.
Za delikatnie wygląda. No ale jeżeli już, to chyba prędzej niż Xtraila. Mam zaufanie do Suzi - od strony motocykli. Samochody mam nadzieję są podobnej jakości. Z tym, że nie brałbym diesla bo jest od Renaulta, a jakoś od kiedy mam w stajni jednego - nie lubię tej marki.
Ale do lekkiego terenu przecież i GV i Xtrail się nadadzą. Co innego Panda 4x4, albo inne cudo

: śr lis 12, 2008 8:31 pm
autor: MaciekK
mam x-traila
:)21

i powiem tak: terenówka toto nie jest
to jest kombi
z dołączanym napędem 4x4 i ciut zwiększonym prześwitem
i to nawet całkiem fajne


na codzień git, ekonomiczny, połykacz autostrad i pogromca terenu zabudowanego :)21
ewentualnie śnieg na szosie,
wjechać na łąkę...
przylansić się z wieczora halogenami :)21

w teren, nawet lekki komplatna porażka


aha...
auta nie ma za co wyszarpywać w razie wtopy :)21



porad na forum 4x4 nie oczekuj...
prędzej na jakimś forum nissana albo tuningowców coś więcej ci napiszą akurat o tum aucie 8)


ps.
XT bagarek na 4 osoby na wyjazd to raczej mały...


pss.
osobiście wolałbym Suzuki GrandVitarę chyba...
reduktor ma, ramę ma, bagażnik tak samo mały jak XT :)21 prowadzi się również dobrze on-road,
mentalnie mi bardziej podchodzi bo zjedzie z szosy... X-trail nie...

obydwa auta mam/miałem i naklepałem parę kilosów nimi

: śr lis 12, 2008 9:03 pm
autor: ETS
dziękuję wszystkim za komentarze.
Z tego co się zdążyłem zorientować w temacie to najlepszym rozwiązaniem dla mnie był by zakup Nissana Patrola 3-drzwiowego i Mazdy 6 ;).
Cóż takie rozwiązanie niestety nie może być rozważane :) - to jest oczywiście możliwe po wygraniu w totka ;)
Jeszcze raz wszystkim 4x4 dziękuję.

A, jeszcze jedno małe pytanie:
skoro SUV taki jak np. X-Trail nie nadaje się do jazdy poza asfaltem to napęd 4x4 należy traktować jako gadżet?
I jeszcze do posiadaczy - czy rocznik 2004 jest wyposażony w komputer pokładowy?

T30

: śr lis 12, 2008 10:35 pm
autor: PaveL
ETS pisze:A, jeszcze jedno małe pytanie:
skoro SUV taki jak np. X-Trail nie nadaje się do jazdy poza asfaltem to napęd 4x4 należy traktować jako gadżet?
I jeszcze do posiadaczy - czy rocznik 2004 jest wyposażony w komputer pokładowy?
Pooglądaj zdjęcia dostępne na tym forum, zobaczysz co tutaj oznacza "zjazd z asfaltu".
Ten samochód może dużo więcej niż osobowy, ale jednak dużo mniej niż terenowy.

Komputer pokładowy może występować tylko w wersjach z fabryczną nawigacją.

: śr lis 12, 2008 11:11 pm
autor: MaciekK
ETS pisze:(...)
skoro SUV taki jak np. X-Trail nie nadaje się do jazdy poza asfaltem to napęd 4x4 należy traktować jako gadżet?
(...)
tak, jako gadżet
który ułatwi ci przejechanie zaśnieżonej drogi zimą
coś jak scoda octavia 4x4 na przykład...

youtube

: czw lis 13, 2008 3:37 pm
autor: PaveL

: czw lis 13, 2008 3:53 pm
autor: Pasza
X trail ma podobne rozwiązania do Qashqai-a.
Tym drugim poruszałem się w zeszłym roku po większości trasy Drezno-Wrocław. Auto zwiedziło poligony w czasie deszczowej pogody. Zaskoczyło mnie dosyć. Nie miał większych problemów z napędem, dawał radę. Przeżyłem w nim 10 dni i było ok. Nie jest to terenówka ale prześwit i napędy wystarczają by zjechać z asfaltu.
Dwulitrowy silnik benzynowy z automatyczną skrzynią biegów nie jest zbyt ekonomiczny, zakres konsumpcji paliwa to 10-12 litrów.
Tyle ode mnie :)

: czw lis 13, 2008 3:55 pm
autor: Wiechu

: czw lis 13, 2008 4:35 pm
autor: pezet
Taa..
Kiedyś na zakończeniu sezonu, dołączył się do nas koleś seicento. Nie żadnym 4x4. I też w wielu miejscach dawał radę.

No, ale to służbowy był...

A jak myślę o suvakach, to zawsze mi na myśl przychodzi zdarzenie ze szkoły 4x4, w któej po przejechaniu toru, w rav-4 nie otwierały się drzwi, bo cały się złamał między kabiną i silnikiem...

: czw lis 13, 2008 6:20 pm
autor: grzegorzh
pezet pisze:po przejechaniu toru, w rav-4 nie otwierały się drzwi, bo cały się złamał między kabiną i silnikiem...
To akurat w każdym tak można zrobić, kwestia samozaparcia ;)

: czw lis 13, 2008 8:19 pm
autor: ETS
dzięki za linki. Jeśli to co jest na filmikach nie jest podpuchą to super.

GV ostatnio oglądałem w salonie - miałem wrażenie że ma mniejszy bagażnik niż X-Trail. No i z tego co mi powiedział sprzedawca nie można odłączyć 4x4 tak jak X-Trail, a to może mieć wpływ na ekonomię.

A jeśli zdecydował bym się na X-Trail to jaki silnik wybrać? Diesel czy benzyna? - różne są opinie. Nigdy nie jeździłem dieslem - koledzy mają jakieś tam focusy i sobie chwalą. Cena ON i PB jest taka sama jednak diesel mniej pali, z drugiej strony diesle są droższe i można trafić na felerne auto z rynku wtórnego itd itp...

taka dyskusja nie ma końca ale oczywiście jeśli macie jakieś doświadczenia to będę wdzięczny za podział ;)