Kilka pytań związanych z zakupem GR'a

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Kilka pytań związanych z zakupem GR'a

Post autor: Jekke » ndz lis 16, 2008 2:34 pm

Witam,
oglądałem dzisiaj GR Y60 krótkiego. Auto z Niemcowni, przebieg 166 tkm- są na to dokumenty nie kupowane w Zgorzelcu za 30 E :wink:
Zanim pojechałem obejrzeć to przeczytałem Nissan FAQ, ale mam kilka pytań bo czytałem o wisko, kulach i innych.
Pytania, może głupie, ale mówią, że nie ma głupich pytań sa głupie odpowiedzi :)23
1. wlazłem pod auto, całe zakonserowowane, wszędzie natryskane jakimś smarowidłem, rama oblukana,ale patrząc przy podniesionej masce na ramę na wysokości mocowania poduszek silnika widać jakby spawy na zakładkę,nie wiem jak to nazwać, ale czy powierzchnia w tych okolicach jest gładka czy ma tak być?
2. kule :roll: lewa z wżerami, prawa gładka, ale obie generalnie czarne- jak wyżej popryskane konserwantem, auto miało w Niemcowni 2 właścicieli( z briefu A.D. 1940 i A.D. 1945) czy może tak być od nieużywania auta z napędem 4x4?
No i czy trzeba regenerować, ale jak to się robi? muszę ściągnąć koło? dostać się do środka? papier ścierny? dać do warsztatu?
3. wisko- więc tak: po przejechaniu się na wskaźniku temperatura poniżej połowy, na zgaszonym, ale nagrzanym silniku wiatrak robi 3/4, prawie 1 obrót i zatrzymuje się, norma?
Ogólnie za te pieniądze nie chcę się dać w....ć :)26 a w Samuraiu i Vitarze miałem inne problemy :D


PS uszczelka pod głowicą oryginalna- na uszczelce 1 dziurka

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz lis 16, 2008 3:52 pm

z taką historią i takim przebiegiem to co opisujesz nie może mieć miejsca
:)21

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jekke » ndz lis 16, 2008 4:02 pm

a mówił Pan "...szukajcie a znajdziecie" :)23





ale baaaardzo duże pieniuądze, stąd moje wachania, przepłacić , ale wiedzieć za co czy kupić takiego za 25 tysi i podjąć ta nierówną walkę między żelazem a człowiekiem :lol:
Zootechnikiem jestem a nie mechanikiem i na Nissanach sie nie znam :wink:

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kilka pytań związanych z zakupem GR'a

Post autor: wojtek_kom » ndz lis 16, 2008 4:09 pm

Jekke pisze:Witam,
oglądałem dzisiaj GR Y60 krótkiego. Auto z Niemcowni, przebieg 166 tkm- są na to dokumenty nie kupowane w Zgorzelcu za 30 E :wink:
Zanim pojechałem obejrzeć to przeczytałem Nissan FAQ, ale mam kilka pytań bo czytałem o wisko, kulach i innych.
Pytania, może głupie, ale mówią, że nie ma głupich pytań sa głupie odpowiedzi :)23
1. wlazłem pod auto, całe zakonserowowane, wszędzie natryskane jakimś smarowidłem, rama oblukana,ale patrząc przy podniesionej masce na ramę na wysokości mocowania poduszek silnika widać jakby spawy na zakładkę,nie wiem jak to nazwać, ale czy powierzchnia w tych okolicach jest gładka czy ma tak być?
2. kule :roll: lewa z wżerami, prawa gładka, ale obie generalnie czarne- jak wyżej popryskane konserwantem, auto miało w Niemcowni 2 właścicieli( z briefu A.D. 1940 i A.D. 1945) czy może tak być od nieużywania auta z napędem 4x4?
No i czy trzeba regenerować, ale jak to się robi? muszę ściągnąć koło? dostać się do środka? papier ścierny? dać do warsztatu?
3. wisko- więc tak: po przejechaniu się na wskaźniku temperatura poniżej połowy, na zgaszonym, ale nagrzanym silniku wiatrak robi 3/4, prawie 1 obrót i zatrzymuje się, norma?
Ogólnie za te pieniądze nie chcę się dać w....ć :)26 a w Samuraiu i Vitarze miałem inne problemy :D


PS uszczelka pod głowicą oryginalna- na uszczelce 1 dziurka
Ktoś zrobił mu konserwacje przed sprzedażą :)21

Masz temat o konserwacji kul - według mnie raczej zużywają/starzeją się tak samo. Wisko jak sprawdzić - w przyklejonych.

Podejrzenie co do ramy - na własnych doświadczeniach, 250 zł - pomiar w ASO Nissana - robię to nawet dokładnie.

Czym starsze to coraz mniejsze przebiegi mają, jak kupowałem to mówili że ma 200 tys., według mnie bardziej realne jest 500 tys. Cena rekompensowała te niedogodności.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz lis 16, 2008 4:14 pm

wiesz.. albo narób fot i umieść poddając miażdżącej krytyce gawiedzi albo zabierz znawcę i speca na oględziny

25 tys to sporo.. zwłaszcza u progu kryzysu, zmiany rocznika itd. I pewnie jeszcze bez rejestracji, bez opon itd. Czyli na gotowo do terenu w opcji budżet - ca 4 dychy, w lepsiejszej 5 dych. Sporo


Niemniej

jak widzę baranka, bitex czy inne mazidła jest to dla mnie czytelny komunikat: nieudolna naprawa ramy/podwozia nieudolnie maskowana tanim kosztem. Przeca nikt rozumny nie będzie tym syfem smarował auta sprawnego. Raczej wymyłby ramę i pokazywał jako atut :wink:

Wżery, cieknie itd - no to most na stół. Jakbys nie kombinował to minimum tysiąc zł

ale to bzdura jest (znaczy ten wżer). Dostarcz informajci nt silnika - jak chodzi, ma moc? dymi? jak odpala na zimnym? cieknie? Następnie skrzynia - przeleć wszystkie biegi (reduktor na n) i powiedz czy nie warczy. Nasępnie - auto na podnosnik i sprawdzamy luzy - wały, mosty, piast, zwrotnice itd. 5 minut roboty a informacji więcej niż po jakimkolwiek zapisie w książce za 30ojro. Potem rama/buda - rama gnije tam gdzie nie widać, buda też :) ale zasadniczo rama koło zbiornika, buda na mocowaniach... itd itd

o wiskozach itd nie pisze nawet bo w rd28t pakiet startowy to:
- chłodnica (nowa, żadne tam używki)
- wiskoza (nowa albo tjunink na elektryki)
- termostat, płyn, płukanie nagrzewnicy i reszty układu

oczywiście możesz tego nie robić, baa nawet nie musisz. Wszak jeszcze parę głowic jest do sprzedania :)21

dalszy ciag to standard:
paski, płyny, rozrząd itd

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: Kilka pytań związanych z zakupem GR'a

Post autor: daniel b » ndz lis 16, 2008 4:22 pm

[quote="Jekke"]Witam,
oglądałem dzisiaj GR Y60 krótkiego. Auto z Niemcowni, przebieg 166 tkm- są na to dokumenty nie kupowane w Zgorzelcu za 30 E


Tylko w opolu za 100E ,od gościa ze zgorzelca :D
ZMOTA SCORPION Y60

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jekke » ndz lis 16, 2008 5:00 pm

Jazda próbna zrobiona, biegi chodzą, reduktor działa, przód działa( automaty działają) Diff Lock działa, auto jedynie nie było w powietrzu bo nie było gdzie i jak( kanał najazdowy zaliczony- ramę i spód ogladałem długo, lekki wyciek na gumowym uszczelniaczu na tylnim wale), ale gość zgodził się przyjechać do wybranej przeze mnie stacji do Opola
link do auta http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6892644

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » ndz lis 16, 2008 5:32 pm

Wizualnie ładne auto ,ale ja sobie po rozmowie
z gościem to odpuściłem....
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jekke » ndz lis 16, 2008 5:36 pm

selim pisze:Wizualnie ładne auto ,ale ja sobie po rozmowie
z gościem to odpuściłem....
Napisz dlaczego, możesz?

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » ndz lis 16, 2008 5:49 pm

masz na priv odpowiedz
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chera » ndz lis 16, 2008 6:28 pm

jesli moge cos dorzucic niefachowymi zwrotami, to nasz patrol na kulach mial spore wzery wlasnie od niejezdzenia w terenie, pomijam ze jak wlaczylismy reduktor to potem dwoch facetow walczylo zeby spowrtem wrzucic bieg (chyba nikt go wczesniej nie uzywal (Holandia)). Z tego co zauwazylam w niemczech, to oni faktycznie dbaja o samochody ale klasy S... im samochod starszy tym mniej uwagi zwlaszcza jesli chodzi o terenowki, spore szkody robi tez chemia ktorej uzywaja zima.... no ale mam nadzieje ze Twoj egzemplarz bedzie udany:) powodzenia:)

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Videlec » ndz lis 16, 2008 8:34 pm

z ogłoszenia: oraz dodakowy komplet opon zimowych na niklowanych felgach, także w świetnym stanie.

no jak mnie oczy nie mylą to na tych niklowanych są letnie szosowe fuldy :wink: tanie ale swietnie prowadzące sie na suchym i mokrym asfalcie... tylko szybko ginie bieznik :roll:

co do zakupu/ogledzin to Mroczny wyczerpal temat... :)2
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: martii » ndz lis 16, 2008 10:19 pm

co do konsewacji podwozia, znam kilku ludzi ktorzy punktualnie przed zima przyjezdzaja i kaza dokladnie sprawdzac podwozie i konserwowac

jak owner Ci pozwoli odkrec plastikowe progi podnies dywan i zobacz co pod nim, przy kierowcy przy laczeniu z przednim slupkiem i laczenie blach pionowo od pedalow w dol
u pasazera to samo przy slupku i pod rurkami od tylniej nagrzewnicy
tyl glownie przy mocowaniu tylniej kanapy

reszte wyczerpal Mroczny

ze zdjec wyglada jak pierwsze dziecko, terenu chyba nie widzial, chlapacze pasuja idealnie zero wkretow nitow itp
a cena... jezeli adekwatna co do zjec to odpowiednia, chyba ze masz warsztat, garaz lubisz bawic sie w rozbieranie, naprawianie i masz czas i pieniadze, bo robocizna w warsztacie to jedno, ale materialy porozaly w ciagu ostatnich 2 lat prawie 3krotnie
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » pn lis 17, 2008 9:16 am

martii pisze:ale materialy porozaly w ciagu ostatnich 2 lat prawie 3krotnie
chyba potaniały ..aczkolwiek , nie wiem co masz na myśli ?
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

malutki
Posty: 516
Rejestracja: pn sty 26, 2004 11:23 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: malutki » pn lis 17, 2008 9:39 am

nie chcesz od razu zmotanego kupić?
toż to dopiero baza do przeróbek...
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: martii » pn lis 17, 2008 10:24 am

podrozaly
lakiery, srodki antykorozyjne szpachle, zywice, papiery, tasmy itp itd wsio poszlo w gore
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pn lis 17, 2008 11:44 am

wymiana sprzegla przy 155 kkm - to nie jest normalne raczej
ciekawe dlaczego (przyczepy?)
skrzynia cicha ? co sie dzieje po nagrzaniu skrzyni i puszczeniu sprzegła na luzie - warczy ?
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: pawely60 » pn lis 17, 2008 3:59 pm

Auto ładne ,jakby nie było to z wyglądu "cukierekowy" i chyba nieda się auta zachować w stanie wizualnym bdb zarówno w środku jak i na zew. a z zajezdzonym wszystkim
Z drugiej strony to ma już te 13 latek i zawsze coś tam wyjdzie ..
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn lis 17, 2008 4:08 pm

chera pisze:jesli moge cos dorzucic niefachowymi zwrotami, to nasz patrol na kulach mial spore wzery wlasnie od niejezdzenia w terenie, )

ale to nie ma nic wspólnego ze sobą :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: daniel b » pn lis 17, 2008 4:24 pm

sebastian dziurdzik pisze:wymiana sprzegla przy 155 kkm - to nie jest normalne raczej
ciekawe dlaczego (przyczepy?)
skrzynia cicha ? co sie dzieje po nagrzaniu skrzyni i puszczeniu sprzegła na luzie - warczy ?
A jak byś napisał coś więcej na temat warczenia to ja niemiał bym nic przeciwko :D
ZMOTA SCORPION Y60

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jekke » pn lis 17, 2008 5:28 pm

Noooo, zasialiście ziarno wątpliwości we mnie, ale to dobrze, chłodniej to przekalkuluję raz jeszcze, ogólnie dzięki za podpowiedzi i dyskusję, jeżeli mogę- to do modów- to chciałbym ten temat zostawić bo jadę kolejne oglądać :)21, a moje spostrzeżenia( jako laika w temacie Patroli) i Wasze uwagi pozostaną dla potomnych lub do FAQ-u się dostaną :)21

PS a jeszcze co do kul- dzisiaj oglądałem w Wałbrzychu jednego GR'a- kule z wżerami ale bardzo mokre- rozumiem , że uszczelniacze powiedziały dosyć? czyli to co pisał @Mroczny- most w dół i wymiana uszczelniaczy,łożysk itd? reszta mostu była suchutka :-?

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » wt lis 18, 2008 9:15 am

daniel b pisze: A jak byś napisał coś więcej na temat warczenia to ja niemiał bym nic przeciwko :D
temat byl cwiczony w wątku o nazwie "dziwny dżwiek" czy jakos tak - na nissanie... niby w sprawie terrano, ale publikowalem tam moje przemyslenia na bazie skrzyni w Y60
robok rzępoli w harapuciu

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » wt lis 18, 2008 10:01 am

Jekke pisze:PS a jeszcze co do kul- dzisiaj oglądałem w Wałbrzychu jednego GR'a- kule z wżerami ale bardzo mokre- rozumiem , że uszczelniacze powiedziały dosyć? czyli to co pisał @Mroczny- most w dół i wymiana uszczelniaczy,łożysk itd? reszta mostu była suchutka :-?
Jak nie zregenerujesz kul to za chwilę bedziesz robił znowu :)21

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: Jekke » pt lis 21, 2008 11:42 pm

szukam dalej :-? ale kupa szitu, aaaaaaa no i jeszcze jedno- jak auto ma hak to OK, ale zaczep a'la ciężarówka ?? aż tak mogło ciężko pracować czy przyczepy do koni maja takie zaczepy ??

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » pt lis 21, 2008 11:52 pm

Jekke pisze:szukam dalej :-? ale kupa szitu, aaaaaaa no i jeszcze jedno- jak auto ma hak to OK, ale zaczep a'la ciężarówka ?? aż tak mogło ciężko pracować czy przyczepy do koni maja takie zaczepy ??
Takie np. 6 ton :)21. Do 4.2 był zapinane przyczepy 6 ton, jedna z osi przyczepy napędzana hydraulicznie (PTO, spreżarka).
Nissan-y

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość