problem z silnikiem 2,8TD GR

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

dis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn sty 22, 2007 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

problem z silnikiem 2,8TD GR

Post autor: dis » pn gru 01, 2008 2:53 pm

Witam!

Zaczne od początku! Mój parch miał takie objawy, że trochę kopcił na czarno i na biegu jałowym puszczając gaz z 3500 obr. jak leciał izatrzymywał sie na tych tam 600 obr o zaczynał pracować bardzo nierówno ale po chwili było z powrotem ok. Mój znajomy mechanik powiedział, że odłączają sie dwa cylindry, po chwlili jeden sie załącza i zaraz potem drugi i jest git. Skierował mnie, jak że sam sie nie zajmuję, żeby sprawdzić pompę wtryskową i wtryski. Tam sprawdzili mi wtyryski, że zdrowe ale rozregulowane więc zostały wyregulowane. Pompy wtryskowej nie mogli sprawdzić bo drugi mechanik z warsztatu był chory czy coś ale dali namiar gdzie można. Po regulacji wtrysków parch lepiej pracuje i mniej kopci ale drugi problem nie uległ zmianie, cylindry się odłączają. Zadzwoniłem do pompiarza, żeby tą pompę wtryskową sprawdzić i opisałem problem a on powiedział, że w Parchach lubią zawieszać się zawory i żeby przyczy szukać w pompie olejowej, że jak tym sie zajmę to dopiero żebym z pompą wtryskową do niego przyjechał. Zadzwoniłem do mojego znajomego mechanika (tego pierwszego) i powiedziałem co i jak, ale powiedział, że wymiana pompy oleju to koszt 2735zł bo zamienników nie ma, ewentulanie można szukac używanej.

Czy uważacie, że problem dobrze zdiagnozowany?
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15

Awatar użytkownika
kokos
 
 
Posty: 188
Rejestracja: pn cze 26, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kokos » pn gru 01, 2008 5:50 pm

cos nikt sie nie kwapi do odpowiedzi....
U mnie zacinała się pompa i silnik sam sobie wchodził na obroty jakie chciał, mechanior ją wyczyścił i chodzi jak w zegarku :D
Nissan Patrol Gr EvoObrazek

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn gru 01, 2008 9:16 pm

Po pierwsze to sprawdz jakie masz faktycznie cisnienia oleju. Tylko najlepiej osobnym , zewnetrzym manometrem.
Moze byc tak ze przy wysokich obrotach masz zbyt wysokie cisnienie oleju i podwiesza ci szklanki, a co za tym idzie zawory sa podstawione. Robi sie brak kompresji i przesyaje palic na dany garczek.
Jak cisnienie z nich zejdzie wszystko wraca do normy.

Problemem moze byc zarowno zle cisnienie oleju, jak i wywalony wieszajacy sie hydropopychacz.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: iskra69 » pn gru 01, 2008 9:23 pm

Ludzie , nie staszcie tak z tym silnikie 2,8 z Patrola mi nic nigdy nie wybucha i "zdażam na czas " :lol: .

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » pn gru 01, 2008 9:38 pm

iskra69 pisze:Ludzie , nie staszcie tak z tym silnikie 2,8 z Patrola mi nic nigdy nie wybucha i "zdażam na czas " :lol: .
Krótko go masz... :)21
Nissan-y

dis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn sty 22, 2007 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dis » pn gru 01, 2008 11:10 pm

Marcin-Kraków!
Powiedz mi, zanim sprawdze te ciśnienie zewnętrznym manometrem (rozumiem, że zrobią to w byle warsztacie czy nie?), jaki poziomy ciśnienia powinna pokazywać wskąznik na desce rozdzielczej. Jakie ciśnienie powinno być w czasie jazdy a jakie na biegu jałowym, jakie na zimnym a jakie na ciepłym silniku? Przyznam sie bez bicia ale ze mnie d..a nie mechanik :-) ale uwielbiam moje grata i będe go reanimował :-)
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt gru 02, 2008 6:54 pm

dis pisze:Marcin-Kraków!
Powiedz mi, zanim sprawdze te ciśnienie zewnętrznym manometrem (rozumiem, że zrobią to w byle warsztacie czy nie?), jaki poziomy ciśnienia powinna pokazywać wskąznik na desce rozdzielczej. Jakie ciśnienie powinno być w czasie jazdy a jakie na biegu jałowym, jakie na zimnym a jakie na ciepłym silniku? Przyznam sie bez bicia ale ze mnie d..a nie mechanik :-) ale uwielbiam moje grata i będe go reanimował :-)
Wiekszosc warsztatow bedzie miec taki zegar. Wkrecic mozesz zamiast czujnika oleju i poobserwowac co sie dzieje i w jakim zakresie obrotow. Proponowalbym zaczac od pomiaru na zimnym motorze, potem ma cieplym.

Nominalnie dokumentacje podaja ze cisneinie oleju przy 3000 obr/min, powinno byc w zakresie 3,19 - 4,25 bar
Jednak z doswiadczenia mozna powiedziec ze przy zapaleniu zimnego motoru , cisnienie jest powyzej lub w okolicy 6 bar. Wraz z nagrzewaniem silnika cisnienie spada, tak zeby juz po pelnym rozgrzaniu, na wolnych obrotach oscylowac w granicach 2 bar. Czasem oryginalny wskaznik wychylowy na desce, wrecz lezy na samym dole. Moze to oznaczac ze cisnienie jest bardzo marne, ale tez czesto sie zdarza, ze wskazania tego wskaznika nie sa do konca adekwatne ze wskazaniami zewnetrznego, profesjonalnego zegara.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

rafiknt
 
 
Posty: 163
Rejestracja: śr sty 19, 2005 12:30 pm
Lokalizacja: NOWY TARG PODHALE

Post autor: rafiknt » wt gru 02, 2008 8:06 pm

witam powiem tak patrol to jak kobieta kaprysny ale zalezy jak trafisz ja mialem kiedys 89 do dzis popierdziela az millo a sa takie wyrypane i nie stety duzo trzeba poprawic a co do tej przypadlosci to wiele rd28 to ma- to wina pompy jest wychukana i tyle po remoncie lub kupnie innej dobrej objawy ustaja : :D
teraz to czarna du...a -ale nadal szukam koyota

Awatar użytkownika
aristo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 8:17 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: aristo » śr gru 03, 2008 12:18 am

może jest zatarty zaworek upustowy w pompce oleju odpowiedzialny za utrzymanie bezpiecznego ciśnienia oleju ??

dis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn sty 22, 2007 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dis » śr gru 03, 2008 1:45 pm

Dzieki za wszelkie podpowiedzi! Może ktoś jeszcze ma jakieś pomysły? Im więcej ich będzie to większa szansa, że trafie celnie, bez ponoszenia zbędnych kosztów w postaci chodzenia po omacku i wymianienia wszystkiego co popadnie :-)
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » śr gru 03, 2008 2:09 pm

dis pisze:Dzieki za wszelkie podpowiedzi! Może ktoś jeszcze ma jakieś pomysły? Im więcej ich będzie to większa szansa, że trafie celnie, bez ponoszenia zbędnych kosztów w postaci chodzenia po omacku i wymianienia wszystkiego co popadnie :-)
Tak to sie nigdy nie uda :)21 uroki diagnostyki online.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

dis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn sty 22, 2007 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dis » śr gru 03, 2008 2:41 pm

Akurat tego typu dodatkowymi pomysłami można uzupełnić to co mechanik sam wymyśli (bo sam nie będe tego robił bo nie jestem mech) więc akurat można tylko zwiększyć szansę na to, że się uda znaleźć przyczynę.
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15

Jawor23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pt sty 26, 2007 3:14 pm

Post autor: Jawor23 » śr gru 03, 2008 9:55 pm

Podłącze się do tematu. Mam identyczne objawy ale ja wymieniałem głowice i kupiłem używaną z zaworami ale bez szklanek. Dałem ją do sprawdzenia i zrobienia płaszczyzny okazała się, że jest ok więc założyłem i teraz mam takie same objawy. Na forum wyczytałem, że w parchach występują różne szklanki na wysokość 26mm i 27mm, długo nie myśląc zadzwoniłem do gościa od którego kupiłem głowice i pytam jakie były w niej szklanki??? a on na to: nie wiem ;/!! więc dzisiaj zdjąłem wałek i sprawdziłem szklanki mam 27mm i teraz moje pytanie czy zmieniając szklanki na 26mm jest możliwe, że objawy palenia na niewszystkie gary zniknął?? dodam, że ciśnienie oleju według wskażnika na desce na zimnym mam około 5 a na ciepłym poniżej 2.
Jeśli można jeszcze pytać to gdzie znajduje się ten zaworek od pompy oleju?

dis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn sty 22, 2007 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dis » pt gru 05, 2008 3:56 pm

Ja na wskaźnikach mam z zimnym 4 a na ciepłym przy jeżdzie od 2,2 do 2,5 a przy biegu jałowym do 1,5 do 1,8. Nie ma zasady np kiedy jest 1,5 a kiedy 1,8, czy takie ciśnienie jest ok? Podjadę jeszcze na sprawdzenie manometrem zewnętrzym ale teraz chwilowo nie mam możliwości.
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15

dis
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn sty 22, 2007 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dis » pt gru 05, 2008 3:57 pm

Jawor23, jakbyś się dowiedział, że to szklanki to daj znać. Ja nie miałem robionej głowicy ale może po prostu szklanki mam do wymiany.
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15

Awatar użytkownika
redin
 
 
Posty: 217
Rejestracja: śr sie 27, 2008 9:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Post autor: redin » pt gru 05, 2008 4:07 pm

podczepię pytanko

co może być przyczyną tego jak odpalam parcha gdy jest zimny to nierówno pracuje,gdy się rozgrzeje to wszystko jest w jak najlepszym porządku, a moze to normalne ?
Suzuki Samurai lift +3" koła 31" na sprzedaż
Jeep WG - wycieczkowóz

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Post autor: krzys6505 » pt gru 05, 2008 6:07 pm

redin pisze:podczepię pytanko

co może być przyczyną tego jak odpalam parcha gdy jest zimny to nierówno pracuje,gdy się rozgrzeje to wszystko jest w jak najlepszym porządku, a moze to normalne ?
Hmm. :roll: Czy ja chciałem coś powiedzieć?
Tak! To normalne!

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt gru 05, 2008 6:54 pm

krzys6505 pisze: Hmm. :roll: Czy ja chciałem coś powiedzieć?
Tak! To normalne!
nie to nie normalne :)3 :)3 silnik powinien pracować równo od samego startu :)2 może mieć niższe obroty na biegu jałowym ale powinien pracować równo :)2 pytanie czy masz sprawne podgrzewanie cylindrów ??
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Post autor: krzys6505 » pt gru 05, 2008 7:12 pm

No i zrąbałeś kasztana. :)16

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt gru 05, 2008 7:16 pm

krzys6505 pisze:No i zrąbałeś kasztana. :)16
cóż uważam że kasztanić trzeba ....ale z głową :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Post autor: krzys6505 » pt gru 05, 2008 7:26 pm

A myślisz że gość używa głowy jak pyta o rzecz, która była wałkowana na tym forum coś koło tysiąc razy??

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt gru 05, 2008 8:31 pm

myślę że jak większość "nowych" użytkowników forum nie wie jak znaleźć interesujące ich rzeczy :)3 szukaczka działa jak zadasz jej odpowiednie pytanie, a żeby pytać trzeba wiedzieć o co :wink: wiem że można opieprzać wszystkich za wszystko (sam czasem tak robię :)21 ) ale gość w większości nie ma pojęcia nawet czym jeździ ( sądząc po pytaniach jakie zadaje) szukać też nie umie albo przynajmniej nie wie czego szukać.
wracając do sedna sprawy jeśli już kasztanimy odpowiadając na pytanie takiej osoby to może małą podpowiedź w stylu

Obrazek
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pyntront » pt gru 05, 2008 9:30 pm

redin pisze:co może być przyczyną tego jak odpalam parcha gdy jest zimny to nierówno pracuje?
Zepsuł się.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Post autor: krzys6505 » pt gru 05, 2008 9:49 pm

[quote=

Obrazek[/quote]
Ładne! Ale co to?
Nie znam tego? :o :o

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt gru 05, 2008 10:05 pm

w wersji ludzko języcznej :D
http://rere.qmqm.pl/humor/AskGoogle.gif
Obrazek
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość