problem z silnikiem 2,8TD GR
Moderator: Kosiarz
problem z silnikiem 2,8TD GR
Witam!
Zaczne od początku! Mój parch miał takie objawy, że trochę kopcił na czarno i na biegu jałowym puszczając gaz z 3500 obr. jak leciał izatrzymywał sie na tych tam 600 obr o zaczynał pracować bardzo nierówno ale po chwili było z powrotem ok. Mój znajomy mechanik powiedział, że odłączają sie dwa cylindry, po chwlili jeden sie załącza i zaraz potem drugi i jest git. Skierował mnie, jak że sam sie nie zajmuję, żeby sprawdzić pompę wtryskową i wtryski. Tam sprawdzili mi wtyryski, że zdrowe ale rozregulowane więc zostały wyregulowane. Pompy wtryskowej nie mogli sprawdzić bo drugi mechanik z warsztatu był chory czy coś ale dali namiar gdzie można. Po regulacji wtrysków parch lepiej pracuje i mniej kopci ale drugi problem nie uległ zmianie, cylindry się odłączają. Zadzwoniłem do pompiarza, żeby tą pompę wtryskową sprawdzić i opisałem problem a on powiedział, że w Parchach lubią zawieszać się zawory i żeby przyczy szukać w pompie olejowej, że jak tym sie zajmę to dopiero żebym z pompą wtryskową do niego przyjechał. Zadzwoniłem do mojego znajomego mechanika (tego pierwszego) i powiedziałem co i jak, ale powiedział, że wymiana pompy oleju to koszt 2735zł bo zamienników nie ma, ewentulanie można szukac używanej.
Czy uważacie, że problem dobrze zdiagnozowany?
Zaczne od początku! Mój parch miał takie objawy, że trochę kopcił na czarno i na biegu jałowym puszczając gaz z 3500 obr. jak leciał izatrzymywał sie na tych tam 600 obr o zaczynał pracować bardzo nierówno ale po chwili było z powrotem ok. Mój znajomy mechanik powiedział, że odłączają sie dwa cylindry, po chwlili jeden sie załącza i zaraz potem drugi i jest git. Skierował mnie, jak że sam sie nie zajmuję, żeby sprawdzić pompę wtryskową i wtryski. Tam sprawdzili mi wtyryski, że zdrowe ale rozregulowane więc zostały wyregulowane. Pompy wtryskowej nie mogli sprawdzić bo drugi mechanik z warsztatu był chory czy coś ale dali namiar gdzie można. Po regulacji wtrysków parch lepiej pracuje i mniej kopci ale drugi problem nie uległ zmianie, cylindry się odłączają. Zadzwoniłem do pompiarza, żeby tą pompę wtryskową sprawdzić i opisałem problem a on powiedział, że w Parchach lubią zawieszać się zawory i żeby przyczy szukać w pompie olejowej, że jak tym sie zajmę to dopiero żebym z pompą wtryskową do niego przyjechał. Zadzwoniłem do mojego znajomego mechanika (tego pierwszego) i powiedziałem co i jak, ale powiedział, że wymiana pompy oleju to koszt 2735zł bo zamienników nie ma, ewentulanie można szukac używanej.
Czy uważacie, że problem dobrze zdiagnozowany?
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15
General GRabber AT2 31x10,5x15
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Po pierwsze to sprawdz jakie masz faktycznie cisnienia oleju. Tylko najlepiej osobnym , zewnetrzym manometrem.
Moze byc tak ze przy wysokich obrotach masz zbyt wysokie cisnienie oleju i podwiesza ci szklanki, a co za tym idzie zawory sa podstawione. Robi sie brak kompresji i przesyaje palic na dany garczek.
Jak cisnienie z nich zejdzie wszystko wraca do normy.
Problemem moze byc zarowno zle cisnienie oleju, jak i wywalony wieszajacy sie hydropopychacz.
Moze byc tak ze przy wysokich obrotach masz zbyt wysokie cisnienie oleju i podwiesza ci szklanki, a co za tym idzie zawory sa podstawione. Robi sie brak kompresji i przesyaje palic na dany garczek.
Jak cisnienie z nich zejdzie wszystko wraca do normy.
Problemem moze byc zarowno zle cisnienie oleju, jak i wywalony wieszajacy sie hydropopychacz.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Marcin-Kraków!
Powiedz mi, zanim sprawdze te ciśnienie zewnętrznym manometrem (rozumiem, że zrobią to w byle warsztacie czy nie?), jaki poziomy ciśnienia powinna pokazywać wskąznik na desce rozdzielczej. Jakie ciśnienie powinno być w czasie jazdy a jakie na biegu jałowym, jakie na zimnym a jakie na ciepłym silniku? Przyznam sie bez bicia ale ze mnie d..a nie mechanik
ale uwielbiam moje grata i będe go reanimował 
Powiedz mi, zanim sprawdze te ciśnienie zewnętrznym manometrem (rozumiem, że zrobią to w byle warsztacie czy nie?), jaki poziomy ciśnienia powinna pokazywać wskąznik na desce rozdzielczej. Jakie ciśnienie powinno być w czasie jazdy a jakie na biegu jałowym, jakie na zimnym a jakie na ciepłym silniku? Przyznam sie bez bicia ale ze mnie d..a nie mechanik


Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15
General GRabber AT2 31x10,5x15
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Wiekszosc warsztatow bedzie miec taki zegar. Wkrecic mozesz zamiast czujnika oleju i poobserwowac co sie dzieje i w jakim zakresie obrotow. Proponowalbym zaczac od pomiaru na zimnym motorze, potem ma cieplym.dis pisze:Marcin-Kraków!
Powiedz mi, zanim sprawdze te ciśnienie zewnętrznym manometrem (rozumiem, że zrobią to w byle warsztacie czy nie?), jaki poziomy ciśnienia powinna pokazywać wskąznik na desce rozdzielczej. Jakie ciśnienie powinno być w czasie jazdy a jakie na biegu jałowym, jakie na zimnym a jakie na ciepłym silniku? Przyznam sie bez bicia ale ze mnie d..a nie mechanikale uwielbiam moje grata i będe go reanimował
Nominalnie dokumentacje podaja ze cisneinie oleju przy 3000 obr/min, powinno byc w zakresie 3,19 - 4,25 bar
Jednak z doswiadczenia mozna powiedziec ze przy zapaleniu zimnego motoru , cisnienie jest powyzej lub w okolicy 6 bar. Wraz z nagrzewaniem silnika cisnienie spada, tak zeby juz po pelnym rozgrzaniu, na wolnych obrotach oscylowac w granicach 2 bar. Czasem oryginalny wskaznik wychylowy na desce, wrecz lezy na samym dole. Moze to oznaczac ze cisnienie jest bardzo marne, ale tez czesto sie zdarza, ze wskazania tego wskaznika nie sa do konca adekwatne ze wskazaniami zewnetrznego, profesjonalnego zegara.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

witam powiem tak patrol to jak kobieta kaprysny ale zalezy jak trafisz ja mialem kiedys 89 do dzis popierdziela az millo a sa takie wyrypane i nie stety duzo trzeba poprawic a co do tej przypadlosci to wiele rd28 to ma- to wina pompy jest wychukana i tyle po remoncie lub kupnie innej dobrej objawy ustaja : 

teraz to czarna du...a -ale nadal szukam koyota
- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
Tak to sie nigdy nie udadis pisze:Dzieki za wszelkie podpowiedzi! Może ktoś jeszcze ma jakieś pomysły? Im więcej ich będzie to większa szansa, że trafie celnie, bez ponoszenia zbędnych kosztów w postaci chodzenia po omacku i wymianienia wszystkiego co popadnie

Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor
Podłącze się do tematu. Mam identyczne objawy ale ja wymieniałem głowice i kupiłem używaną z zaworami ale bez szklanek. Dałem ją do sprawdzenia i zrobienia płaszczyzny okazała się, że jest ok więc założyłem i teraz mam takie same objawy. Na forum wyczytałem, że w parchach występują różne szklanki na wysokość 26mm i 27mm, długo nie myśląc zadzwoniłem do gościa od którego kupiłem głowice i pytam jakie były w niej szklanki??? a on na to: nie wiem ;/!! więc dzisiaj zdjąłem wałek i sprawdziłem szklanki mam 27mm i teraz moje pytanie czy zmieniając szklanki na 26mm jest możliwe, że objawy palenia na niewszystkie gary zniknął?? dodam, że ciśnienie oleju według wskażnika na desce na zimnym mam około 5 a na ciepłym poniżej 2.
Jeśli można jeszcze pytać to gdzie znajduje się ten zaworek od pompy oleju?
Jeśli można jeszcze pytać to gdzie znajduje się ten zaworek od pompy oleju?
Ja na wskaźnikach mam z zimnym 4 a na ciepłym przy jeżdzie od 2,2 do 2,5 a przy biegu jałowym do 1,5 do 1,8. Nie ma zasady np kiedy jest 1,5 a kiedy 1,8, czy takie ciśnienie jest ok? Podjadę jeszcze na sprawdzenie manometrem zewnętrzym ale teraz chwilowo nie mam możliwości.
Krótki GRat RD28T '96
General GRabber AT2 31x10,5x15
General GRabber AT2 31x10,5x15
nie to nie normalnekrzys6505 pisze: Hmm.Czy ja chciałem coś powiedzieć?
Tak! To normalne!





Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
myślę że jak większość "nowych" użytkowników forum nie wie jak znaleźć interesujące ich rzeczy
szukaczka działa jak zadasz jej odpowiednie pytanie, a żeby pytać trzeba wiedzieć o co
wiem że można opieprzać wszystkich za wszystko (sam czasem tak robię
) ale gość w większości nie ma pojęcia nawet czym jeździ ( sądząc po pytaniach jakie zadaje) szukać też nie umie albo przynajmniej nie wie czego szukać.
wracając do sedna sprawy jeśli już kasztanimy odpowiadając na pytanie takiej osoby to może małą podpowiedź w stylu




wracając do sedna sprawy jeśli już kasztanimy odpowiadając na pytanie takiej osoby to może małą podpowiedź w stylu

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość