Jakie ciśnienie w cylindrach??

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Margol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 11:54 pm
Lokalizacja: Śrem

Jakie ciśnienie w cylindrach??

Post autor: Margol » wt gru 02, 2008 9:39 pm

Witam.
Jutro jade ogladac gr'a i mam możliwosc pomiaru ciśnienia w cylindrach.
Pytanie do was,jakie powinno być prawidłowe a przynajmniej dopuszczalne zeby to jeszcze troche pojezdziło.Patrol jest w wersji long,na liczniku ma 385 tychów,rocznik 93.Troche dymi na zimnym jak sie zagrzeje to mniej ale jednak dymka delikatnego puszcza.
Podczas jazdy na czarnym troche pływa,sprawia wrażenie jakby amortyzatory były zużyte.Na co jeszcze warto zwrocić uwage podczas zakupu zeby sie nie wtopić.Dzieki za cenne rady napewno sie przydadzą.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt gru 02, 2008 9:56 pm

Starndard 30,4 bar / 200 obr
Minimum 24,5 bar / 200 obr
Max roznica pomiedzy cylindrami 4,9 bar / 200 obr

To dane ksiazkowe.
Przy sprawnym ukladzie swiec przy 22 bar zapala, ale nie wiem jakby bylo przy wiekszym mrozie.
Generalnie diesel z kompresja ponizej 24 bar moze ciezko palic w zimie.

Co do reszty pytan to proponuje najpierw poczytac to -> http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/27/?faqID=12&p=1
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » śr gru 03, 2008 7:09 am

Dodam tylko, ze ciśnienie powinno byc mierzone na zimnym motorze..
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr gru 03, 2008 11:07 am

Lepiej zmierzyć i na zimnym i na ciepłym.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » śr gru 03, 2008 9:26 pm

N2O pisze:Lepiej zmierzyć i na zimnym i na ciepłym.
Prawda. Jednorazowy pomiar napewno na zimnym.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Post autor: Patryk 160 » czw gru 04, 2008 6:22 pm

a mi to się zdaje że pomiar na ciepłym jest bardziej sensowny
bo na zimnym olej jest gęsty i lepiej uszczelnia

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw gru 04, 2008 6:28 pm

serwisówka do 160 podaje że na ciepłym, więc w GR pewnie tak samo.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw gru 04, 2008 6:28 pm

niekoniecznie :wink:
na początku wogole nie uszczelnia, bo zanim pompa oleju go rozprowadzi to chwila mija

ja bym sie raczej zastanowil, czy podczas pomiaru w jednym cylindrze pozostale swiece maja byc wkrecone czy wykręcone ? :)21
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw gru 04, 2008 6:30 pm

raczej wykręcone aby nie było przekłamania od oporu innych tłoków.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw gru 04, 2008 6:34 pm

N2O pisze:raczej wykręcone aby nie było przekłamania od oporu innych tłoków.
raczej umiarkowanie sie z tym zgadzam
silnik normalnie nie pracuje zasadniczo z odprezonymi wszystkimi cylindrami poza mierzonym, dlatego pomiar na wykręconych jest ideologicznie niesłuszny 8)
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Post autor: mayer » czw gru 04, 2008 6:41 pm

ot i zaczęły się dywagacje uczonych w mowie pismie i warsztacie...
Co ma do rzeczy pomiar ciśnienia na jednym cylindrze do odprężenia pozostałych?
Oj gieniusie gieniusie...
Jak otworzysz wszystkie cylindry to rozrusznik ma lżej krecić. Tyle co uzyskasz.
Pogadajcie lepiej o atomowych bierkach albo o grze w pokera talią do piotrusia.. Albo o jakimś innym temacie o którym możecie mieć pojecie wieksze niż wyczytane z netu...
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Post autor: krzys6505 » czw gru 04, 2008 7:02 pm

mayer pisze:ot i zaczęły się dywagacje uczonych w mowie pismie i warsztacie...
Co ma do rzeczy pomiar ciśnienia na jednym cylindrze do odprężenia pozostałych?
Oj gieniusie gieniusie...
Jak otworzysz wszystkie cylindry to rozrusznik ma lżej krecić. Tyle co uzyskasz.
Pogadajcie lepiej o atomowych bierkach albo o grze w pokera talią do piotrusia.. Albo o jakimś innym temacie o którym możecie mieć pojecie wieksze niż wyczytane z netu...
:)2 :)2 :)2 Ot i to jest jedynie słuszne.
A temat wyczuwam na długie wieczory :)19 :)19

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » czw gru 04, 2008 7:31 pm

mayer pisze:ot i zaczęły się dywagacje uczonych w mowie pismie i warsztacie...
Co ma do rzeczy pomiar ciśnienia na jednym cylindrze do odprężenia pozostałych?
Oj gieniusie gieniusie...
wyczuwam inteligentnie, ze to do mnie
choc nie bardzo wiem kto to "gieniuś" - jak chodzi o Gienka to raczej z wielkiej powinno byc

a co do zagadnienia - to raczej chodzi o odprężenie pozostałlych do pomiaru ciśnienia na jednym, a nie odwrotnie, Panie NadInżynierze :lol:
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Post autor: mayer » czw gru 04, 2008 8:27 pm

Cóz kazdy bierze do siebie to co mu pasuje..
Wiesz, najpierw choc raz pomierz samodzielnie i prawidłowo cisnienie sprężania w dieslu a później pogadamy co?
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw gru 04, 2008 8:30 pm

cóż
ja zawsze byłem przekonany, ze na ciepłym
w motórach tak mierzylismy
w garbusie też :)21

w k160 też na ciepłym
w myśl zasady, że pracuje też na ciepłym i te parametry mnie bardziej interesują...

ale nie upieram się
niech ktoś mnie na zylion procent opisze co i jak

może nie potrzebnie remontik robiłem :)21

indian404s
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: śr gru 19, 2007 7:35 pm

Post autor: indian404s » pt gru 05, 2008 12:21 am

krzys6505 pisze:
mayer pisze:ot i zaczęły się dywagacje uczonych w mowie pismie i warsztacie...
Co ma do rzeczy pomiar ciśnienia na jednym cylindrze do odprężenia pozostałych?
Oj gieniusie gieniusie...
Jak otworzysz wszystkie cylindry to rozrusznik ma lżej krecić. Tyle co uzyskasz.
Pogadajcie lepiej o atomowych bierkach albo o grze w pokera talią do piotrusia.. Albo o jakimś innym temacie o którym możecie mieć pojecie wieksze niż wyczytane z netu...
:)2 :)2 :)2 Ot i to jest jedynie słuszne.
A
temat wyczuwam na długie wieczory :)19 :)19
Popieram w całej rozciagłości :)2 8)
jeden strzał-jeden trup. Stajnia:u404s, Y60 Long

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pt gru 05, 2008 10:59 am

mayer pisze: a później pogadamy co?
skoro znak zapytania to chyba pytanie, a skoro pytanie to chyba do mnie - to posunę się do odpowiedzi: nie
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » pt gru 05, 2008 12:03 pm

Cisnienie sie mierzy a ciepłym silniku i z wykreconymi świecami lub wtryskami.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

RX01
 
 
Posty: 263
Rejestracja: sob lip 28, 2007 7:08 am
Lokalizacja: Laskowice

Post autor: RX01 » pt gru 05, 2008 12:23 pm

Ja kiedyś (z 14 lat miałem) mierzyłem w dużym fiacie sprężanie - wykręciłem jedną świecę, reszta podłączona i kuzyn kręcić miał. Auto odpaliło i bebechy z manometru wciągnęło...
:D

Proponuję więc wszystkie wtryski/świece jednak wykręcić. No i mierzyć na ciepło, bo olej jak zimny to gęsty i faktycznie uszczelnia.
Potem można jeszcze próbę olejową dla wykluczenia innych rozszczelnień.
Zresztą co ja się znam :wink:
GR long :)
Urzędy w Polsce to wielki ciężar, dlatego kładzie się go na barki osłów :D

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » pt gru 05, 2008 8:54 pm

Ja tam nie wiem, ale we wszystkich szanujących się warsztatach jakie odwiedzaliśmy a specjalizujących sie w dieslach kazali mierzyć na zimnym.
Ale wiecie , w Krakowie są dżwi, borówki i idze, idze więc i może motóry sie zimne mierzy :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pyntront » pt gru 05, 2008 9:27 pm

Miałem się powymądrzać, ale mi się odechciało, bo ja to g.wno wiem :-) Dlatego sam sobie nie mierzę, tylko idę do kogoś, kto od 2 pokoleń robi w dieslach i on mi mierzy. Na zimnym.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » pt gru 05, 2008 9:30 pm

ja tam sie nie znam tylko czemu w Nissanowskim manualu pisze "warm engine before..."czy jakoś tak??
pytam z ciekawości :)1
@RX01 do tego żeby nie odpalił to się paliwo odłącza :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości