sprzęgiełka w patrolu
Moderator: Kosiarz
sprzęgiełka w patrolu
mam GRa 2800 1999r i zarazem kilka pytń. do czego służą te sprzęgiełka w przednich kołach? czy można jeżdzić po asfalcie,tylko na tylnym napędzie isprzęgiełka włączone 4/4/? czy mże trzeba je przełańczać koniecznie na 2/4?
[/list]
[/list]
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: sprzęgiełka w patrolu
Ty masz tam jakies sprzegielkaesken pisze:mam GRa 2800 1999r i zarazem kilka pytń. do czego służą te sprzęgiełka w przednich kołach?
[/list]

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
1.......2........3.......... OK
.....4.......5........6.....ufff .......7.......8......9.......10...
...dobra.
Te "przełączniki" powodują zapięcie przedniej osi - czyli umożliwiają przeniesienie napędu na koła. Jeśli są zapięte ( w pozycji lock) po przełączeniu dźwigni reduktora w położenie 4H lub 4L napęd przekazywany jest na przednią oś .... a za pośrednictwem owych sprzęgiełek na koła. Gdy sprzęgiełka sa rozpięte (pozycja free) po przełączeniu dźwigni reduktora w pozycję 4H/4L napęd przekazywany jest na przednią oś - ale koła nie są napędzane. Jesli przełączysz sprzęgiełka w pozycję auto - po wlączeniu dźwignią reduktora 4H/4L napęd przekazywany jest na przednią oś a po około 2 obrotach koła spowodują zapięcie sprzęgiełek i tym samym transmisję napędu.
.....4.......5........6.....ufff .......7.......8......9.......10...

...dobra.

Te "przełączniki" powodują zapięcie przedniej osi - czyli umożliwiają przeniesienie napędu na koła. Jeśli są zapięte ( w pozycji lock) po przełączeniu dźwigni reduktora w położenie 4H lub 4L napęd przekazywany jest na przednią oś .... a za pośrednictwem owych sprzęgiełek na koła. Gdy sprzęgiełka sa rozpięte (pozycja free) po przełączeniu dźwigni reduktora w pozycję 4H/4L napęd przekazywany jest na przednią oś - ale koła nie są napędzane. Jesli przełączysz sprzęgiełka w pozycję auto - po wlączeniu dźwignią reduktora 4H/4L napęd przekazywany jest na przednią oś a po około 2 obrotach koła spowodują zapięcie sprzęgiełek i tym samym transmisję napędu.
Life's Too Short For A Full Time Job
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Ja tam bym ich nie ruszal, jeszcze sie cos popsuje 

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Idą Święta to dobre rady też 

Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl
http://www.opelfrontera.pl
dzięki za wiadomość
.tyle że u mnie to nie są automaty lecz przełącznik manualny. pozycja 2/4 i 4/4 . I powtarzam pytanie , czy mogą byc te przełączniki na 4/4 cały czas bez względu na to gdzie jezdzę i jak jeżdze. Np. konczę jazde w terenie, dzwignią włanczam2/4, i powinienem te pokretła przy kołach terz ustawic w pozycji 2/4??? czy moge zostawić ją w poz. 4/4 ijechać dalej po asfalcie

- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
My tez cie witamy...esken pisze:dzięki za wiadomość.tyle że u mnie to nie są automaty lecz przełącznik manualny. pozycja 2/4 i 4/4 . I powtarzam pytanie , czy mogą byc te przełączniki na 4/4 cały czas bez względu na to gdzie jezdzę i jak jeżdze. Np. konczę jazde w terenie, dzwignią włanczam2/4, i powinienem te pokretła przy kołach terz ustawic w pozycji 2/4??? czy moge zostawić ją w poz. 4/4 ijechać dalej po asfalcie
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość