Strona 1 z 1
sprzęgiełka w patrolu
: czw gru 18, 2008 8:40 pm
autor: esken
mam GRa 2800 1999r i zarazem kilka pytń. do czego służą te sprzęgiełka w przednich kołach? czy można jeżdzić po asfalcie,tylko na tylnym napędzie isprzęgiełka włączone 4/4/? czy mże trzeba je przełańczać koniecznie na 2/4?
[/list]
: czw gru 18, 2008 8:57 pm
autor: brum
A szukał na forum?
: czw gru 18, 2008 8:59 pm
autor: janusz k160
Nie..

: czw gru 18, 2008 9:05 pm
autor: iskra69
Obstawiamy ? ja że trzy posty jeszcze i i zamknięty :l: . .
: czw gru 18, 2008 9:05 pm
autor: janusz k160
Nie..

: czw gru 18, 2008 9:12 pm
autor: krzys6505
Już się zamknął.
W sobie

Re: sprzęgiełka w patrolu
: czw gru 18, 2008 9:18 pm
autor: miastek
esken pisze:mam GRa 2800 1999r i zarazem kilka pytń. do czego służą te sprzęgiełka w przednich kołach?
[/list]
Ty masz tam jakies sprzegielka

: czw gru 18, 2008 9:28 pm
autor: esken
tak ,to są takie pokrętła,przełęczniki? przy przednich kołach
: czw gru 18, 2008 9:33 pm
autor: Łokciu
lepiej ich nie dotykać

: czw gru 18, 2008 9:37 pm
autor: Maqlinka
1.......2........3.......... OK
.....4.......5........6.....ufff .......7.......8......9.......10...
...dobra.
Te "przełączniki" powodują zapięcie przedniej osi - czyli umożliwiają przeniesienie napędu na koła. Jeśli są zapięte ( w pozycji lock) po przełączeniu dźwigni reduktora w położenie 4H lub 4L napęd przekazywany jest na przednią oś .... a za pośrednictwem owych sprzęgiełek na koła. Gdy sprzęgiełka sa rozpięte (pozycja free) po przełączeniu dźwigni reduktora w pozycję 4H/4L napęd przekazywany jest na przednią oś - ale koła nie są napędzane. Jesli przełączysz sprzęgiełka w pozycję auto - po wlączeniu dźwignią reduktora 4H/4L napęd przekazywany jest na przednią oś a po około 2 obrotach koła spowodują zapięcie sprzęgiełek i tym samym transmisję napędu.
: czw gru 18, 2008 9:41 pm
autor: janusz k160
Brawo-lepiej bym tego nie ujął-krótko treściwie-kolego esken-wężykiem i manuala jakby co w dłoń

: czw gru 18, 2008 9:43 pm
autor: iskra69
Aniołowie Stróże , albo dziś balują , albo stali się bardzo wyrozumiali

.
: czw gru 18, 2008 9:45 pm
autor: Mroczny
umywalkę montowałem
ale Maciek zepsuł całą zabawę

: czw gru 18, 2008 9:46 pm
autor: miastek
Ja tam bym ich nie ruszal, jeszcze sie cos popsuje

: czw gru 18, 2008 9:49 pm
autor: Maqlinka
Mroczny pisze:umywalkę montowałem
ale Maciek zepsuł całą zabawę

....chwila słabości...... przepraszam to się już nie powtorzy..

: czw gru 18, 2008 9:50 pm
autor: brum
Idą Święta to dobre rady też

: czw gru 18, 2008 9:52 pm
autor: esken
dzięki za wiadomość

.tyle że u mnie to nie są automaty lecz przełącznik manualny. pozycja 2/4 i 4/4 . I powtarzam pytanie , czy mogą byc te przełączniki na 4/4 cały czas bez względu na to gdzie jezdzę i jak jeżdze. Np. konczę jazde w terenie, dzwignią włanczam2/4, i powinienem te pokretła przy kołach terz ustawic w pozycji 2/4??? czy moge zostawić ją w poz. 4/4 ijechać dalej po asfalcie
: czw gru 18, 2008 9:53 pm
autor: Maqlinka
... eee chyba jeszcze nie wszystko stracone

: czw gru 18, 2008 9:55 pm
autor: miastek
esken pisze:dzięki za wiadomość

.tyle że u mnie to nie są automaty lecz przełącznik manualny. pozycja 2/4 i 4/4 . I powtarzam pytanie , czy mogą byc te przełączniki na 4/4 cały czas bez względu na to gdzie jezdzę i jak jeżdze. Np. konczę jazde w terenie, dzwignią włanczam2/4, i powinienem te pokretła przy kołach terz ustawic w pozycji 2/4??? czy moge zostawić ją w poz. 4/4 ijechać dalej po asfalcie
My tez cie witamy...
: czw gru 18, 2008 9:58 pm
autor: iskra69
Dobra bomba w górę , obstawiamy

.
: czw gru 18, 2008 10:09 pm
autor: esken
wielkie dzięki wszystkim za zaangazowanie,w mojej sprawie,pozdrawiam

: czw gru 18, 2008 10:12 pm
autor: Mroczny
poczytaj kolego jedyny przyklejony temat w dziale "jazda w terenie"
traktuje on właśnie o sprzegiełkach
przybliża zasadę działania... samochodu

polecam