mosty parcha do jeppa wranglera

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

mosty parcha do jeppa wranglera

Post autor: anatol » śr gru 24, 2008 9:37 am

mam przerobic wrangla na resorze na sprezyny i mosty parcha , bawił sie ktoś w odwracanie gruchy mostu parcha na lewa strone , pytanie raczej do praktyków nie teoretyków choć wszystkie sugestie mile widziane , prosze nie pisać ze nie warto , że mozna inaczej , mosty już są , mam to zrobic i już .

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr gru 24, 2008 9:49 am

reduktor z cj?

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » śr gru 24, 2008 10:17 am

na jeepach sie kompletnie nie znam robiłem może w zyciu ze 3 szt . silnik 2,5l , rocznik 96 , jaki reduktor nie wiem ale wyjscie ma po ..ujowej stronie , cj to wrangler czy jakiś inny jeep , zeby wiedzieć czego szukac

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » śr gru 24, 2008 12:22 pm

Po parchowej stronie wyjście na przedni most ma reduktor Dana300 - był w CeJocie i IH Scoucie na początku lat 80-tych montowany. Zainteresuj się tym z CJta. Info o pasowalności znajdziesz w NovaK Adapters, czy jakoś tak. Niestety Dana300 jest słabo w Polsce dostępny - w USA są po ~$300. Jak nie znajdziesz to daj znak po nowym roku.

*edit

o tu jest: http://www.novak-adapt.com/knowledge/model_300.htm
Ostatnio zmieniony śr gru 24, 2008 2:49 pm przez DamnIt!, łącznie zmieniany 1 raz.
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr gru 24, 2008 12:38 pm

Zadzwon do Raffika i popytaj o patenty. Mieli juz kilka aut z podobnymi robionymi zawiasami. Wsadzano sztywne mosty pod zespol napedowy Jeepa , ale tez i byl taki co mial silnik z Terrano np.
Zreszta byla zolta zmota W. Polowca tez miala silnik i rame Wranglera a mosty z GRaciarni.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » śr gru 24, 2008 12:39 pm

dzięki wielkie , nie bardzo mi sie uśmiecha motać most , wolałbym zmienić reduktor

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » śr gru 24, 2008 12:41 pm

Ponoć do Zibiego trafił obrócony most Patrolowski, co prawda nie we Wranglu, ale zawsze jest możliwość odniesienia
Nadal ześwirowany...

Awatar użytkownika
jezzz
Posty: 367
Rejestracja: czw cze 21, 2007 9:13 am
Lokalizacja: Poznań,Wielkopolska

Post autor: jezzz » śr gru 24, 2008 1:57 pm

Cartech4x4 robi taki projekt warto z nimi pogadać tak myśle skoro w 2 cześciach polski robi sie podobna zmota;-)
NO PAIN NO GAME!

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » śr gru 24, 2008 10:07 pm

co prawda teoretyk jestem, ale jak sie kiedys spotkamy gdzies w terenie to Ci powiem moje przemyslenia. Duzo robty nie powinno byc.
ps. chodzi o przedni most, nie trzeba bedzie ciac mostu, jedynie mocowania wachaczy, duzo myslalem bo do swojego planuje.

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » śr gru 24, 2008 10:42 pm

i tu sie niestety mylisz , mocowania też ale to pryszcz , gorzej ze zwrotnicami , które beda do góry "nogami " , zwrotnice nie sa wosi pionowej , jest to wszystko do zrobienia , ale obawiam się : 1 o idealne przywrócenie katów zwrotnicy po cięciu , 2 istnieje mozliwośc uszkodzenia łoza uszczelniacza przy cięciu i spawaniu 3 jakiekolwiek zmiany ustawienia półosi spowodują niemozliwośc jej uszczelnienia ( półoś musi być idealnie poziomo ) , to takie moje małe obawy dlatego wolałbym pobawić sie z reduktorem , Poza tym most w razie wymiany zawsze trzeba bedzie przerabiać , a pasowało by go potraktować jako część zamienną gotową do zmiany np. miedzy odcinkami , wtedy trzeba zrobić od razu 2 szt.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr gru 24, 2008 10:45 pm

tak to się na pewno nie da :)21

albo ciac i obracac albo reduktor jak Powa pisał

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » śr gru 24, 2008 10:53 pm

anatol pisze:i tu sie niestety mylisz , mocowania też ale to pryszcz , gorzej ze zwrotnicami , które beda do góry "nogami " , zwrotnice nie sa wosi pionowej , jest to wszystko do zrobienia , ale obawiam się : 1 o idealne przywrócenie katów zwrotnicy po cięciu , 2 istnieje mozliwośc uszkodzenia łoza uszczelniacza przy cięciu i spawaniu 3 jakiekolwiek zmiany ustawienia półosi spowodują niemozliwośc jej uszczelnienia ( półoś musi być idealnie poziomo ) , to takie moje małe obawy dlatego wolałbym pobawić sie z reduktorem , Poza tym most w razie wymiany zawsze trzeba bedzie przerabiać , a pasowało by go potraktować jako część zamienną gotową do zmiany np. miedzy odcinkami , wtedy trzeba zrobić od razu 2 szt.
a kto mowi od odwracaniu mostu do gory nogami ?? 8)

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Kruk » śr gru 24, 2008 11:25 pm

najlepiej reduktor zamotaj najmniej roboty i prościej, Zbig motał most znaczy ktoś mu tam robił
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr gru 24, 2008 11:27 pm

jeśli chodzi o zwrotnice to gdzieś na australijskim forum pisali, że należy naciąć spawy na odpowiednią głębokość i można nimi obracać jak się chce a nawet wyjąć :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » śr gru 24, 2008 11:51 pm

N2O pisze:jeśli chodzi o zwrotnice to gdzieś na australijskim forum pisali, że należy naciąć spawy na odpowiednią głębokość i można nimi obracać jak się chce a nawet wyjąć :)21
a to sie tyczylo mostu od K160/260 ?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw gru 25, 2008 12:02 am

Właśnie tyczyło się głównie mostu 160, bo australijcy jakieś cuda z tym wyprawiali przy SPOA. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » czw gru 25, 2008 12:04 am

Od GR tez tak mozesz zrobic ,po nacieciu spawu mozesz wysunac calą kule razem z łozem uszczelniacza i sobie ja obracać.
king cab 2.4
ramcharger 5,9

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw gru 25, 2008 12:06 am

czyli jak jeszcze dałoby się takie coś zrobić z główką mostu to tylko wyjąc rury, przełożyć stronami razem z półosiami i mielibyśmy most z gruszką po lewej :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » czw gru 25, 2008 12:13 am

N2O pisze:czyli jak jeszcze dałoby się takie coś zrobić z główką mostu to tylko wyjąc rury, przełożyć stronami razem z półosiami i mielibyśmy most z gruszką po lewej :)21
no i coraz blizej , cieplo, tylko po co kule odwracac, jak mostu nie odwracamy do gory nogami :)21

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » czw gru 25, 2008 12:19 am

redzik pisze:
N2O pisze:czyli jak jeszcze dałoby się takie coś zrobić z główką mostu to tylko wyjąc rury, przełożyć stronami razem z półosiami i mielibyśmy most z gruszką po lewej :)21
no i coraz blizej , cieplo, tylko po co kule odwracac, jak mostu nie odwracamy do gory nogami :)21
Jak nie odwracamy ?przeciez po to to odwracanie zeby głowka była z drugiej strony :o :)20
king cab 2.4
ramcharger 5,9

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » czw gru 25, 2008 12:23 am

mozna odwrocic do gory nogami, ale moza tez odwrocic w lustrze :P wiecej nie powiem dzisiaj, to tylko teoria, jak zrobie w praktyce dam pelna dokumentacje wraz ze zdjeciami.

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: bandzior » czw gru 25, 2008 12:48 am

a pomysleliscie ze jak obrócicie most to zmieniacie kierunek obrotów kół, generalnie taka przebudowa wymaga troche więcej pracy niz sie wydaje. przerabiałem temat ostatnio i troche zabawy z tym było.
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » czw gru 25, 2008 12:52 am

Pomysleliscie,głowka zostaje tak jak była przed odwracaniem pochwy .
king cab 2.4
ramcharger 5,9

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: bandzior » czw gru 25, 2008 12:54 am

no innego wyjscia nie ma,ale wymaga to przeróbki obudowy mostu
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw gru 25, 2008 12:55 am

jeśli zamienimy stronami tylko rury mostu i półosie to kierunek obrotu zostanie ten sam. :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości