Strona 1 z 3
mosty parcha do jeppa wranglera
: śr gru 24, 2008 9:37 am
autor: anatol
mam przerobic wrangla na resorze na sprezyny i mosty parcha , bawił sie ktoś w odwracanie gruchy mostu parcha na lewa strone , pytanie raczej do praktyków nie teoretyków choć wszystkie sugestie mile widziane , prosze nie pisać ze nie warto , że mozna inaczej , mosty już są , mam to zrobic i już .
: śr gru 24, 2008 9:49 am
autor: Mroczny
reduktor z cj?
: śr gru 24, 2008 10:17 am
autor: anatol
na jeepach sie kompletnie nie znam robiłem może w zyciu ze 3 szt . silnik 2,5l , rocznik 96 , jaki reduktor nie wiem ale wyjscie ma po ..ujowej stronie , cj to wrangler czy jakiś inny jeep , zeby wiedzieć czego szukac
: śr gru 24, 2008 12:22 pm
autor: DamnIt!
Po parchowej stronie wyjście na przedni most ma reduktor Dana300 - był w CeJocie i IH Scoucie na początku lat 80-tych montowany. Zainteresuj się tym z CJta. Info o pasowalności znajdziesz w NovaK Adapters, czy jakoś tak. Niestety Dana300 jest słabo w Polsce dostępny - w USA są po ~$300. Jak nie znajdziesz to daj znak po nowym roku.
*edit
o tu jest:
http://www.novak-adapt.com/knowledge/model_300.htm
: śr gru 24, 2008 12:38 pm
autor: Marcin-Kraków
Zadzwon do Raffika i popytaj o patenty. Mieli juz kilka aut z podobnymi robionymi zawiasami. Wsadzano sztywne mosty pod zespol napedowy Jeepa , ale tez i byl taki co mial silnik z Terrano np.
Zreszta byla zolta zmota W. Polowca tez miala silnik i rame Wranglera a mosty z GRaciarni.
: śr gru 24, 2008 12:39 pm
autor: anatol
dzięki wielkie , nie bardzo mi sie uśmiecha motać most , wolałbym zmienić reduktor
: śr gru 24, 2008 12:41 pm
autor: Klamer
Ponoć do Zibiego trafił obrócony most Patrolowski, co prawda nie we Wranglu, ale zawsze jest możliwość odniesienia
: śr gru 24, 2008 1:57 pm
autor: jezzz
Cartech4x4 robi taki projekt warto z nimi pogadać tak myśle skoro w 2 cześciach polski robi sie podobna zmota;-)
: śr gru 24, 2008 10:07 pm
autor: redzik
co prawda teoretyk jestem, ale jak sie kiedys spotkamy gdzies w terenie to Ci powiem moje przemyslenia. Duzo robty nie powinno byc.
ps. chodzi o przedni most, nie trzeba bedzie ciac mostu, jedynie mocowania wachaczy, duzo myslalem bo do swojego planuje.
: śr gru 24, 2008 10:42 pm
autor: anatol
i tu sie niestety mylisz , mocowania też ale to pryszcz , gorzej ze zwrotnicami , które beda do góry "nogami " , zwrotnice nie sa wosi pionowej , jest to wszystko do zrobienia , ale obawiam się : 1 o idealne przywrócenie katów zwrotnicy po cięciu , 2 istnieje mozliwośc uszkodzenia łoza uszczelniacza przy cięciu i spawaniu 3 jakiekolwiek zmiany ustawienia półosi spowodują niemozliwośc jej uszczelnienia ( półoś musi być idealnie poziomo ) , to takie moje małe obawy dlatego wolałbym pobawić sie z reduktorem , Poza tym most w razie wymiany zawsze trzeba bedzie przerabiać , a pasowało by go potraktować jako część zamienną gotową do zmiany np. miedzy odcinkami , wtedy trzeba zrobić od razu 2 szt.
: śr gru 24, 2008 10:45 pm
autor: Mroczny
tak to się na pewno nie da
albo ciac i obracac albo reduktor jak Powa pisał
: śr gru 24, 2008 10:53 pm
autor: redzik
anatol pisze:i tu sie niestety mylisz , mocowania też ale to pryszcz , gorzej ze zwrotnicami , które beda do góry "nogami " , zwrotnice nie sa wosi pionowej , jest to wszystko do zrobienia , ale obawiam się : 1 o idealne przywrócenie katów zwrotnicy po cięciu , 2 istnieje mozliwośc uszkodzenia łoza uszczelniacza przy cięciu i spawaniu 3 jakiekolwiek zmiany ustawienia półosi spowodują niemozliwośc jej uszczelnienia ( półoś musi być idealnie poziomo ) , to takie moje małe obawy dlatego wolałbym pobawić sie z reduktorem , Poza tym most w razie wymiany zawsze trzeba bedzie przerabiać , a pasowało by go potraktować jako część zamienną gotową do zmiany np. miedzy odcinkami , wtedy trzeba zrobić od razu 2 szt.
a kto mowi od odwracaniu mostu do gory nogami

: śr gru 24, 2008 11:25 pm
autor: Kruk
najlepiej reduktor zamotaj najmniej roboty i prościej, Zbig motał most znaczy ktoś mu tam robił
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
: śr gru 24, 2008 11:27 pm
autor: N2O
jeśli chodzi o zwrotnice to gdzieś na australijskim forum pisali, że należy naciąć spawy na odpowiednią głębokość i można nimi obracać jak się chce a nawet wyjąć

: śr gru 24, 2008 11:51 pm
autor: redzik
N2O pisze:jeśli chodzi o zwrotnice to gdzieś na australijskim forum pisali, że należy naciąć spawy na odpowiednią głębokość i można nimi obracać jak się chce a nawet wyjąć

a to sie tyczylo mostu od K160/260 ?
: czw gru 25, 2008 12:02 am
autor: N2O
Właśnie tyczyło się głównie mostu 160, bo australijcy jakieś cuda z tym wyprawiali przy SPOA.

: czw gru 25, 2008 12:04 am
autor: hajdi
Od GR tez tak mozesz zrobic ,po nacieciu spawu mozesz wysunac calą kule razem z łozem uszczelniacza i sobie ja obracać.
: czw gru 25, 2008 12:06 am
autor: N2O
czyli jak jeszcze dałoby się takie coś zrobić z główką mostu to tylko wyjąc rury, przełożyć stronami razem z półosiami i mielibyśmy most z gruszką po lewej

: czw gru 25, 2008 12:13 am
autor: redzik
N2O pisze:czyli jak jeszcze dałoby się takie coś zrobić z główką mostu to tylko wyjąc rury, przełożyć stronami razem z półosiami i mielibyśmy most z gruszką po lewej

no i coraz blizej , cieplo, tylko po co kule odwracac, jak mostu nie odwracamy do gory nogami

: czw gru 25, 2008 12:19 am
autor: hajdi
redzik pisze:N2O pisze:czyli jak jeszcze dałoby się takie coś zrobić z główką mostu to tylko wyjąc rury, przełożyć stronami razem z półosiami i mielibyśmy most z gruszką po lewej

no i coraz blizej , cieplo, tylko po co kule odwracac, jak mostu nie odwracamy do gory nogami

Jak nie odwracamy ?przeciez po to to odwracanie zeby głowka była z drugiej strony

: czw gru 25, 2008 12:23 am
autor: redzik
mozna odwrocic do gory nogami, ale moza tez odwrocic w lustrze

wiecej nie powiem dzisiaj, to tylko teoria, jak zrobie w praktyce dam pelna dokumentacje wraz ze zdjeciami.
: czw gru 25, 2008 12:48 am
autor: bandzior
a pomysleliscie ze jak obrócicie most to zmieniacie kierunek obrotów kół, generalnie taka przebudowa wymaga troche więcej pracy niz sie wydaje. przerabiałem temat ostatnio i troche zabawy z tym było.
: czw gru 25, 2008 12:52 am
autor: hajdi
Pomysleliscie,głowka zostaje tak jak była przed odwracaniem pochwy .
: czw gru 25, 2008 12:54 am
autor: bandzior
no innego wyjscia nie ma,ale wymaga to przeróbki obudowy mostu
: czw gru 25, 2008 12:55 am
autor: N2O
jeśli zamienimy stronami tylko rury mostu i półosie to kierunek obrotu zostanie ten sam.
