Zimne weze
Moderator: Kosiarz
Zimne weze
Witam,szukalem w starych postach i nic nie mooge znalezc,mam y61 93rok 2,8td i mam problem, jak jest chlodnica to ida dwa weze do niej,gora i dolem,ten na dole non stop zimny,gorny w miare sie nagrzewa,zalany jest plynami,temerature mam normalna jak zawsze,ogrzewanie dziala,ale chlodnica zimna,jak plyny zmienili to go nie odpowietrzyli,czy tylko to czy termostat?nie kopci,nie grzeje sie,ciagnie normalnie,ale babelki z korka ida,glowica?
Re: Zimne weze
nie ma takiego modelu 

Re: Zimne weze
najpierw zabierz sie za odpowietrzanie, a pozniej pomysl o czyms gorszym 

Re: Zimne weze
w polowie gornego weza mam srube,odkrecilem ja to poszlo powietrze,dolalem plynu,to piana leciala troche a pozniej woda ale dalej dolne weze zimne
Re: Zimne weze
Jest zima, jest zimno więc to chyba normalne, że chłodnica i wąż wylotowy z niej jest zimny. 

Re: Zimne weze
chcialbys zeby waz wylotowy z chlodnicy byl goracy??laguna pisze:Witam,szukalem w starych postach i nic nie mooge znalezc,mam y61 93rok 2,8td i mam problem, jak jest chlodnica to ida dwa weze do niej,gora i dolem,ten na dole non stop zimny,gorny w miare sie nagrzewa,zalany jest plynami,temerature mam normalna jak zawsze,ogrzewanie dziala,ale chlodnica zimna,jak plyny zmienili to go nie odpowietrzyli,czy tylko to czy termostat?nie kopci,nie grzeje sie,ciagnie normalnie,ale babelki z korka ida,glowica?
chlodnica ma za zadanie schlodzic wode wiec nie ma tu nic dziwnego ze wylotowy jest zimny...
GEG AUTO-GAZ
Re: Zimne weze
to dolny jest wylotowy tak?jak odkrecilem go to zlecialo tylko z 6 litrow plynu ,to gdzie reszta?mechanikiem nie jeste a jeste za granica nim to wole sie dowiedziec niz zajechac glowice 

Re: Zimne weze
Może jestem głupi i nissana nie posiadam, ale jak świat światem to górny wąż jest ciepły bo dopływa do niego woda z głowicy, góra chłodnicy też będzie ciepła, a dół i dolny wąż jest zimny bo nie ma tzw. dużego obiegu - czyli płyn krąży z pominięciem chłodnicy,
oznacza to zamknięty termostat i nic więcej. Normalnie po osiągnięciu temperatury (zależy od termostatu) 67-90 stopni termostat się otwiera i dolny wąż nie będzie tak gorący jak górny, ale ciepły musi być. W skrajnie niskiej temp. oczywiście duży obieg może się nie włączać mimo
że wszystko jest sprawne - ale raczej stawiam na termostat. Postaw auto z wlączonym silnikiem i daj mu się zagrzać, a termostat musi puścić .- jeśli nie to ino szybkio go wymień,
bo stracisz głowicę
oznacza to zamknięty termostat i nic więcej. Normalnie po osiągnięciu temperatury (zależy od termostatu) 67-90 stopni termostat się otwiera i dolny wąż nie będzie tak gorący jak górny, ale ciepły musi być. W skrajnie niskiej temp. oczywiście duży obieg może się nie włączać mimo
że wszystko jest sprawne - ale raczej stawiam na termostat. Postaw auto z wlączonym silnikiem i daj mu się zagrzać, a termostat musi puścić .- jeśli nie to ino szybkio go wymień,
bo stracisz głowicę
LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI
LR Disco 3 2,7 TDI
Re: Zimne weze
masz racje ale jezeli termostat sie przywiesil na pozycji "otwarty" to nie ma sily zeby przy -15 nagrzac to wszystko...rafi 109 pisze:Może jestem głupi i nissana nie posiadam, ale jak świat światem to górny wąż jest ciepły bo dopływa do niego woda z głowicy, góra chłodnicy też będzie ciepła, a dół i dolny wąż jest zimny bo nie ma tzw. dużego obiegu - czyli płyn krąży z pominięciem chłodnicy,
oznacza to zamknięty termostat i nic więcej. Normalnie po osiągnięciu temperatury (zależy od termostatu) 67-90 stopni termostat się otwiera i dolny wąż nie będzie tak gorący jak górny, ale ciepły musi być. W skrajnie niskiej temp. oczywiście duży obieg może się nie włączać mimo
że wszystko jest sprawne - ale raczej stawiam na termostat. Postaw auto z wlączonym silnikiem i daj mu się zagrzać, a termostat musi puścić .- jeśli nie to ino szybkio go wymień,
bo stracisz głowicę
dobra chlodnica + dobre wisko przy sprawnym ukladzie potrafi schlodzic calkiem wode nawet w cieply dni... moze nie do zimnej.. ale do letniej napewno... wiec przy -15 na polu tym bardziej waz moze byc zimny....
Laguna niepokojace sa te babelki moze powoli siada uszczelka pod glowica... odpowietrz jeszcze raz pozadnie moze pomoze.
wyszla ci tylko woda z chlodnicy i to co bylo w wezach. reszta zostala w nagrzewnicy i bloku silnika....
nie wiem jak w patrolu ale poszukaj na bloku korka/sruby ktora spuscisz reszte plynu.
GEG AUTO-GAZ
Re: Zimne weze
PG - po części oczywiście masz rację dlatego po pierwsze- przy obecnych warunkach pisałem o pracy silnika na postoju - nie ma mocnych -musi się nagrzać przy braku dodatkowego pędu powietrza jaki występuje podczas jazdy , a samo bombelkowanie ( o ile jest niewielkie) wystąpi gdy rozszczelnisz układ chłodzenia na ciepłym silniku - normalne zjawisko podczas wyrównywania ciśnienia.
Przedmuch uszczelki zawsze objawia się nadmiernym wzrostem ciśnienia w układzie chłodzenia
i węże robią się twarde, ciężko zdusić go ręką (stadium początkowe) następnie zacznie wywalać płyn pod korkiem (stadium ostatnie).
Jeżeli przedmuch jest duży to 1 stadium jest praktycznie nie do wyłapania
Przedmuch uszczelki zawsze objawia się nadmiernym wzrostem ciśnienia w układzie chłodzenia
i węże robią się twarde, ciężko zdusić go ręką (stadium początkowe) następnie zacznie wywalać płyn pod korkiem (stadium ostatnie).
Jeżeli przedmuch jest duży to 1 stadium jest praktycznie nie do wyłapania
LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI
LR Disco 3 2,7 TDI
Re: Zimne weze
a tak a-propos zawieszenia sie termostatu jak napisał PG - to też go kwalifikuje do wymiany , wię ja zaczołbym od tego
LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI
LR Disco 3 2,7 TDI
Re: Zimne weze
hmm no tak nie wiem jak w LD i w patrolu ale u mnie w terrano wiatrak krecic sie kreci na wolnych wiec jakis ped powietrza jest ktory chlodzi jakby nie patrzec to co w chlodnicy jest. no ale nie wazne nie ma sie o co targowacrafi 109 pisze:PG - po części oczywiście masz rację dlatego po pierwsze- przy obecnych warunkach pisałem o pracy silnika na postoju - nie ma mocnych -musi się nagrzać przy braku dodatkowego pędu powietrza jaki występuje podczas jazdy , a samo bombelkowanie ( o ile jest niewielkie) wystąpi gdy rozszczelnisz układ chłodzenia na ciepłym silniku - normalne zjawisko podczas wyrównywania ciśnienia.
Przedmuch uszczelki zawsze objawia się nadmiernym wzrostem ciśnienia w układzie chłodzenia
i węże robią się twarde, ciężko zdusić go ręką (stadium początkowe) następnie zacznie wywalać płyn pod korkiem (stadium ostatnie).
Jeżeli przedmuch jest duży to 1 stadium jest praktycznie nie do wyłapania

co do przedmuchu uszczelki to masz racje raz w kancie z silnikem od argenty przejezdzilem prawie 1000km z babelkami pod korkiem dopiero potem uszczelka poszla dalej i wywalilo efektywnie kompreche do wody ....
lepiec dmuchac na zimne i sprawdzic co i jak ...
daj znac Laguna co to bylo
pozdro
GEG AUTO-GAZ
Re: Zimne weze
na sobote zamowilem nowy termostat i bede patrzal,przewrazliwiony jeste na punkcie tych glowic jak sie na czytalem tutaj o nich,najgorsze to ze jeste w holandi i nie ma do kogo z tym uderzyc, moj na wolnych sie nie nagrzeje,jak mu wstawie to nawet do polowy nie dochodzi,wszystko bylo z nim w porzadku dopki plynami go nie zalalem,teraz tez jest normalnie tylko jak zeszlo tylko z chlodnicy to reszta zostala,a jak termostat trzyma to sie nie wymiesza i mi wyjebie blok przy tych mrozach
Re: Zimne weze
Odpowietrz dobrze - sruba na wezu, pozniej zatyczka na trojniku przy grodzi na wezach od nagrzewnicy, wlacz ogrzewanie, daj mu pochodzic, dolewaj plynu. Jak nie pomoze to wywal termostat. A jak to nie pomoze to wywal auto 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 59
- Rejestracja: pt paź 07, 2005 9:36 pm
- Lokalizacja: z wioski
- Kontaktowanie:
Re: Zimne weze
Wytłumaczcie mi jaki jest związek układu chłodzenia silnika z układem ogrzewania kabiny?Od dwóch dni mam problem nastepujący:ciepły silnik a ogrzewanie w kabinie nie działa,wskaźnik temperatury wysoko.Oczywiście kontroluję to ale co dalej.
Re: Zimne weze
Za mało płynu albo zapowietrzona nagrzewnicaJacek N pisze:Wytłumaczcie mi jaki jest związek układu chłodzenia silnika z układem ogrzewania kabiny?Od dwóch dni mam problem nastepujący:ciepły silnik a ogrzewanie w kabinie nie działa,wskaźnik temperatury wysoko.Oczywiście kontroluję to ale co dalej.
Uaz and GR Y61
Re: Zimne weze
Albo zbuntowal sie jakis zawor (ktory gdzies tam pewnie jest).
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Zimne weze
Jeśli tak masz to może być mało płynu w układzie chłodzenia lub zapowietrzony układ chłodzenia-nagrzewnica z reguły jest najwyżej położonym punktem układu, no i oczywiście usterki typu - uszkodzony -zamknięty zawór sterujący lub zamulona nagrzewnica 

LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI
LR Disco 3 2,7 TDI
Re: Zimne weze
Dzieki,wrzucilem nowy termostat i odpowietrzylem,jak emil pisal i wszystko lata,stary sie zablokowal teremost. i dlatego takie jaja byly,samemu to juz bym go pchal na lawete i wysylal do polski,jak komus cos trzeba w holandi to jeste do pomocy.laguna23@vp.pl
Re: Zimne weze
sorry nie emil tylo ERNIL.dziekowa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość