Strona 1 z 2
k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 12, 2009 12:51 am
autor: wild_avenger
witam
Słuchajcie borykam się z małym problemem. Posiadam patrola k160 long w którym chciałbym przeprowadzić generalny remont całego zawieszenia. Zamierzam wymienić resory na jakieś nowe najchętniej wzmocnione. Przeglądałem oferty znanych firm produkujących resorki do parcha i wyszło na to że wszystkie dostępne zawiechy na rynku liftują auto o kilka cm w górę.
Moje auto posiada spoa, które fenomenalne sprawdzało się na starym, klapniętym zawiasie ale boję się, że wsadzenie nowego liftującego zawieszenia spowoduje spore przegięcie z upem
czy ktoś może zmierzył się z podobnym problemem? może jest na rynku jakaś firma która ma w swojej ofercie resory do patrola ale nie koniecznie wyższe od standardowego?
do tej pory najrozsądniejsze jakie wykopałem w necie to Dobinons + 30mm. no ale zawsze to +3cm do spoa

Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 12, 2009 10:34 am
autor: N2O
Jeśli masz jeszcze oryginalne resory nigdy nie klepane to zostaw je tak jak są.
A jeśli koniecznie chcesz wymienić na nowe to podobno OME dobrze się sprawdzają, tylko będziesz musiał powyjmować niektóre pióra żeby nie było za wysoko.
Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 12, 2009 10:47 am
autor: Mroczny
wild_avenger pisze:no ale zawsze to +3cm do spoa
nie
to przynajmniej 10cm w porównaniu do starego zawiasu
zostaw to co masz, zmie tulejki i amorki - b ędzie git
jak chcesz coś markowego - to będzie wyżej. Jak wyjmiesz pióra to zaczniesz łamać...
Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 12, 2009 12:23 pm
autor: PaveL
wild_avenger pisze:...Posiadam patrola k160 long...

Znaczy masz krótkiego Patrola w długiej wersji

Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 12, 2009 12:31 pm
autor: Maqlinka
Po czym wnosisz??

Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 12, 2009 12:31 pm
autor: TomaszRT

karwa dramat

Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 12, 2009 2:17 pm
autor: Mroczny
puryści od siedmiu boleści

Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 12, 2009 2:26 pm
autor: Paszczak
co się czepiacie jak sama nazwa wskazuje, k160 jest krótki a k260 jest długi, tak samo jak z defami 90 i 110 na przykład.

Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 12, 2009 5:33 pm
autor: Marcin-Kraków
Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 12, 2009 6:57 pm
autor: bartosiak
Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 12, 2009 8:38 pm
autor: AndGaz

słabo mi, słabo.....

Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 12, 2009 10:37 pm
autor: Mroczny
cherokee tez był długi (5dr) i krótki (3dr) - podobnie jak dyskoteka

Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 12, 2009 11:42 pm
autor: Łosiu
a TI? Przeciez nie raz sie slyszy, ze dlugie TI, albo, ze krotkie TI

Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: wt sty 13, 2009 12:20 am
autor: wild_avenger
kurde ale z was hieny cmentarne
gadałem z ludźmi od dobinsona. gość zza słuchawki powiedział, że wprawdzie nikt tego nie sprowadza ale sama fabryka może mieć w ofercie resory bez dodatkowej windy. mam dostać odpowiedz w ciągu kilku dni.
stary resor podobno do klepania się nie nadaje bo jakieś uszczerbki w materiale stwierdzono. w sumie to może i bez klepania za długo nie pojeździ
chętnie bym to zostawił ale jak już strzeli to muszę mieć alternatywę
dlatego tak się przypiąłem do tej nówki.
a może ktoś zna jakąś firmę, która zrobi takowe na zamówienie? bo na znalezienie chodzonych w dobrym stanie to szans raczej dużych pewnie nie ma.
Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: wt sty 13, 2009 7:54 am
autor: toluen
każdy szanujący się zakład dobierze Ci odpowiednie pióra, wystarczy jak masz dobrą główną lagę.Mam długą benzynę(info dla hien k-160

) na SPOA i przód leży na modyfikowanych parabolicznych resorach od mercedesa kaczki
szukaj w zakładach, które zajmują się resorami dla busów
klepanie można o kant d.... rozbić,nowe pióro pracuje dużo lepiej
Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: czw sty 15, 2009 8:50 am
autor: Peepuck!
wild_avenger pisze: bo na znalezienie chodzonych w dobrym stanie to szans raczej dużych pewnie nie ma.
Nie do końca jest jak myślisz. W SPOA lepiej się sprawdza resor przepłaszczony a takich na rynku wtórnym sporo. Poszukaj , zagadaj np. Faziego

.
Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: czw sty 15, 2009 9:02 am
autor: bartosiak
a na alledrogo wystarczy wklikać : części ,patrol i ............ już

Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 19, 2009 12:59 pm
autor: wild_avenger
No to chyba nie mam wyboru.
Fabryka Dobinsona zdementowała pogłoski naszego przedstawiciela.
Minimalny dostępny resor to +30mm
znalazłem jeszcze 2 firmy robiące resory na zamówienie.
ostatecznie łyknę coś z rynku wtórnego. tylko, że w tym przypadku 300 złociszy
na sztukę trzeba przeznaczyć a i tak kupujesz przechodzony złom

Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 19, 2009 2:19 pm
autor: AndGaz
powiem krótko: NIC NIE PRACUJE TAK DOBRZE JAK ORGINALNY I NIEKLEPANY resorek
ps dostępne są orginały, ale drogo, np. przód po ok. 1,5kPLN - ale to działa jak należy
Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 19, 2009 4:15 pm
autor: wild_avenger
AndGaz pisze:ps dostępne są orginały, ale drogo, np. przód po ok. 1,5kPLN - ale to działa jak należy
ale piszesz o nowych??
to by mi pasiło
tylko gdzie tego szukać?
Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 19, 2009 4:30 pm
autor: wild_avenger
AndGaz pisze:ps dostępne są orginały, ale drogo, np. przód po ok. 1,5kPLN - ale to działa jak należy
ale piszesz o nowych??
to by mi pasiło
tylko gdzie tego szukać?
Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 19, 2009 4:53 pm
autor: krzys6505
Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: pn sty 19, 2009 8:31 pm
autor: Peepuck!
wild_avenger pisze:
tylko gdzie tego szukać?
Skoro nowy to w ASO. Dowiadywałem sie bodaj rok temu i cena oscylował własnie w kwocie 1500zł. Kolega zapomniał dodać, ze chodzi o jeden resor a nie komplet na oś

Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: wt sty 20, 2009 1:46 am
autor: wild_avenger
Peepuck! pisze:Kolega zapomniał dodać...
eeghm
nooo to faktyczne troszkę zmienia postać rzeczy
starczyłoby na zestaw ome + komplet polibuszy
wstawiam na razie na mosty i elektrykę. zobaczę jak się z kasą wyrobię.
a pytałeś może ile czasu na to czekać każą?
Re: k160 long spoa i dobór nowego resora
: wt sty 20, 2009 9:58 am
autor: Eskapada
Moim zdaniem drogą którą chcesz obrać jest złą drogą. Twój K160 jest to auto o charakterze wyprawowym. Skoro chciałeś wydać pieniądze na nowe resory to Ja bym zrezygnował z SPOA i przywrócił zawieszenie do seryjnego położenia oraz zamontował kompletny zestaw któregoś z producentów który da lift na poziomie 50 mm. Zestaw w którym resory będą miały dodatkową nośność na poziomie plus 100kg przód oraz plus 200kg tył. Auto z nowym zawieszeniami będzie prowadziło się lepiej, pewniej , nie będzie nurkowało podczas hamowania, nie będzie się bujało na zakrętach
Na wyprawie liczy się nie zawodność – to zapewnią nowe elementy zawieszenie a nie używki kupowane tylko po to aby auto nie urosło. Na wyprawię ważnym jest komfort – to zapewni na pewno nowy zestaw czy to OME / Dobinsons .
Miałem przyjemność jeździć i porównać K260 na nowym zestawie OME i dla porównania Y60 na seryjnym zawieszeniu – przepaść. Przepaść w jakości prowadzenia na rzecz resorka z nowym zestawem nad autem na sprężynie.