problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
RobSta15
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: czw lut 05, 2009 6:31 pm
Lokalizacja: nad Odrą

problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: RobSta15 » śr mar 04, 2009 8:41 pm

Witam!

Kupiłem patrola, po przejechaniu 800 km następnego dnia rano :)3 nie dał rady, pomyślałem, że może koleś słabo naładował aku, nadmienię że mam w nim 24V dwa aku szeregowo, to wziąłem się za ładowanie jeden około 8h potem drugi ok 8h, no i śmigały przez tydzień potem nic, mało jeżdzę ale bez przesady jak już odpalę to około godziny jadę, staram sie nie przesadzać ze światłami itp. dziś zmierzyłem napięcie no i ma 28V przy wyłączonych światłach itp, jak wszystko powłączam to schodzi do 22V, najlepsze jest jak włączyłem światła przy odpalonym silniku odłączając klemę światła jaśniej świecą, gdy ją podłączam do aku ciemnieją, (czy to objaw rozładowanych aku, czy padniętego aku), jak myślicie czy jest coś nie tak z ładowaniem, może regulator napięcia, czy może mam padnięty jeden aku albo i może oba.

pozdrawiam
Robert
był Y60 :-)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: N2O » śr mar 04, 2009 8:55 pm

Po pierwsze to nie wolno odłączać klem na odpalonym silniku, przy włączonych światłach 28V powinno być w okolicach 1200obr/min (wolne obroty to 650-750). Jeśli podczas jazdy masz 28V na wskaźniku to powinno być ok. Sprawdź wtyczkę przy alternatorze, wyczyść klemy, sprawdź akumulatory pod obciążeniem(np w punkcie sprzedaży akumulatorów). Ważne są też sprawne przewody i masa.
Może za bardzo zamulasz samochód niskimi obrotami. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Rado nd
Posty: 341
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 9:24 pm

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: Rado nd » śr mar 04, 2009 9:01 pm

Pare diod w alternatorze pewnie poszlo.Nie ida wszystkie trzy fazy.

Awatar użytkownika
RobSta15
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: czw lut 05, 2009 6:31 pm
Lokalizacja: nad Odrą

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: RobSta15 » śr mar 04, 2009 9:36 pm

Raczej nie zamulam, choć staram się nie jeździć ciągle na wysokich obrotach :lol:
był Y60 :-)

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: janusz k160 » śr mar 04, 2009 10:01 pm

Altek do sprawdzenia-ładowania nie masz :)16
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: Didymos » śr mar 04, 2009 10:01 pm

Nie żarzy Ci się kontrolka ładowania ??
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: janusz k160 » śr mar 04, 2009 10:04 pm

U mnie nie żarzyła, niestety :)3 :)16 -zrób raz a dobrze-po kłopocie będzie.. :)2
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
RobSta15
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: czw lut 05, 2009 6:31 pm
Lokalizacja: nad Odrą

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: RobSta15 » śr mar 04, 2009 10:05 pm

janusz k160 pisze:Altek do sprawdzenia-ładowania nie masz :)16

???
był Y60 :-)

Awatar użytkownika
RobSta15
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: czw lut 05, 2009 6:31 pm
Lokalizacja: nad Odrą

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: RobSta15 » śr mar 04, 2009 10:08 pm

Didymos pisze:Nie żarzy Ci się kontrolka ładowania ??
właśnie że nie :o
był Y60 :-)

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: MaciekK » śr mar 04, 2009 10:09 pm

RobSta15 pisze:
janusz k160 pisze:Altek do sprawdzenia-ładowania nie masz :)16
???
czytaj - pojedź do elektryka

standartowo padaja diody
można je wymieniać, albo zrobić zewnętrznie poza altkiem zamiennik z innych altków 24v

prądu nie zobaczysz jak ucieka...
trza pomiary porobić, kontrolka jak wskazuje praktyka nie zawsze działa :)
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: Didymos » śr mar 04, 2009 10:10 pm

To może jednak wina regulatora :roll:
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: janusz k160 » śr mar 04, 2009 10:13 pm

RobSta15 pisze:
janusz k160 pisze:Altek do sprawdzenia-ładowania nie masz :)16

???
Co, ździwiony? Jeździsz na światłach, radio dra. Ten Diesel prądu tylko do rozruchu potrzebuje- jak rano nie mogłeś odpalić to bateria prąd zużywa a łedowania nie ma-stąd cisza poranna. Altek do wyjęcia.Poczytaj dział elektryka. To tyle.
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
RobSta15
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: czw lut 05, 2009 6:31 pm
Lokalizacja: nad Odrą

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: RobSta15 » śr mar 04, 2009 10:21 pm

janusz k160 pisze:
RobSta15 pisze:
janusz k160 pisze:Altek do sprawdzenia-ładowania nie masz :)16

???
Co, ździwiony? Jeździsz na światłach, radio dra. Ten Diesel prądu tylko do rozruchu potrzebuje- jak rano nie mogłeś odpalić to bateria prąd zużywa a łedowania nie ma-stąd cisza poranna. Altek do wyjęcia.Poczytaj dział elektryka. To tyle.
no zdziwiony!!
1-gdyby prądu nie było to światła by zgasły (chyba) po odłączeniu klemy,
2-28V z aku sie nie wzieło.
myślę że ładowanie jest tylko słabe, i szukam przyczyny boje się ze może być walnięty aku :roll:
był Y60 :-)

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: janusz k160 » śr mar 04, 2009 10:28 pm

To miernik weź i sprawdź aku i ładowanie-ale jak jeździsz autem i nie pali rano to.... :)3 Jak masz 22 V rozrusznik nie obróci-światła bedą "świecić" tylko czemu w nocy tak ciemno jest :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

vick
Posty: 305
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:35 pm
Lokalizacja: Radzymin

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: vick » śr mar 04, 2009 11:45 pm

Alternator do bani. Bez względu na ilość włączonych odbiorników będących w seryjnym wyposażeniu auta, napięcie na zaciskach baterii powinno oscylować w okolicach 28 V. Od tego jest bowiem regulator napięcia, aby utrzymywać stałe napięcie ładowania. Baterie też warto sprawdzić odpowiednim przyrządem, będziesz wiedział co są warte.
A tak na marginesie, jeżeli baterie są ok. to nawet przy napięciu 20 V odpalisz auto, ale jak są padliny to nawet jak będą miały 25 V na zaciskach to auta nie odpalisz.
vick W 160

Awatar użytkownika
RobSta15
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: czw lut 05, 2009 6:31 pm
Lokalizacja: nad Odrą

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: RobSta15 » czw mar 05, 2009 6:07 pm

Chyba już wiem!!!
rano nie zakręcił, podłączyłem na kable auto 12V do jednego aku i nic ani mru mru, przełączyłem na drugi i odpalił, tu już prawie byłem pewien ze aku, wykręciłem i pojechałem sprawdzić na miernik potwierdzili ze ten aku jest padnięty, jeszcze może być winą to że był rozładowany ale na 95% myślę że to aku.

pozdrawiam i dzięki za pomoc, jak wymienię baterie to dam znać co i jak :)14
był Y60 :-)

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: janusz k160 » czw mar 05, 2009 7:04 pm

A nie masz do tego aku od pasażera za dużo klamotów 12 V podpiętych?-to może być przyczyną rozładowania...Teoretycznie napięcie powinno się wyrównać-praktycznie, jak osobną instalkę 12 V zrobiłem to problemy ustały :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
RobSta15
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: czw lut 05, 2009 6:31 pm
Lokalizacja: nad Odrą

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: RobSta15 » czw mar 05, 2009 7:22 pm

Prawie wszystko podpięte jest do tego od kierowcy, i to ten okazał się walnięty.
był Y60 :-)

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: janusz k160 » czw mar 05, 2009 7:29 pm

Z reguły podpinają do tego drugiego :)21 -ten od kierowcy i tak ma większe ładowanie-musisz część klamotów przepiąć na "pasażerski" i sprawdzić altka-inaczej utopisz kasę w aku który za chwilę zdechnie. :)16
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

malutki
Posty: 516
Rejestracja: pn sty 26, 2004 11:23 am
Lokalizacja: Opole

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: malutki » czw mar 05, 2009 8:41 pm

stare auto więc możliwe że po zgaszeniu prąd gdzieś tam dalej płynie, trochę mnie dziwi: skąd że niektórzy z Was odrazu wiedzieli że to alternator ??
może być przydatny tak zwany hebel czyli złącze obwodu aku (prądowe) bo wielkie remonty w starym parchu to bez sensu są, przyczyny bywają różne i nie da się !! mając tak mało informacji powiedzieć na pewno, u mnie przykładem kiedyś przyczyną nieodpalania był silnik przesuwający listwę na pompie: przy zapalaniu spadało napięcie i nie trzymał sprężyny w efekcie czego przy ujemnych temp. nie chciał zapalić i coraz słabiej kręciłale faktem jest też że przeważnie winny kłopotów z prądem był aku bo np zapomniałem uzupełnić wodę, naładować lub był do bani poprostu
najprostszym sposobem weryfikacji aku jest pomiar napięcia jakimkolwiek woltomierzem: pomiar poniżej 10,5 woltów prawie na pewno świadczy o awarii, a naładowany ma powyżej 12,4, mierzyć nie można zaraz po zgaszeniu auta lub ładowaniu aku ( po kwadransie minimum)
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe

Awatar użytkownika
RobSta15
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 92
Rejestracja: czw lut 05, 2009 6:31 pm
Lokalizacja: nad Odrą

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: RobSta15 » pn mar 09, 2009 7:15 pm

No i okazało się, że mam pękniętą kleme, koszt 4 PLN, na razie kręci zobaczymy co dalej :)2
był Y60 :-)

Awatar użytkownika
Funek94
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 6:17 pm
Lokalizacja: Pułtusk\Warszawa

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: Funek94 » pt mar 13, 2009 8:54 am

Miałem bodobnie że zrana zamiast straszyć licealistki rykiem z 3.3 słyszałem korozję zjadającą nadkola :lol:
Zrobiłem altka bo się żażyła kontrolka a on rano nie odpalał :)11

No i przypadkiem naprawiałem żuka w którym zauważyłem wyłącznik masy i eureka !!

Założyłem do parchatego na czas kiedy nie jeżdżę wyłączam masę i jest ok. Pali wiosną, latem żimą i jesienią i jeżdżę dużo w nocy po bagnach( 2x55w rozpraszające 2x55w dalekosiężne 2x55 drogowe)
Nissan Patrol 3,3 td K160
co weekend naprawiam
-UAZ
-Datsun Patrol 3,3 D K160
-Isuzu Trooper 2,8 TD

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: Marci » sob mar 14, 2009 7:31 pm

umnie sie skończył orginalny altek diody padły i stojan koszt 400zł kupiłem od tira 28V 80A za 300zł po regeneracji jak nówka i zmotałem u góry a stary wyczysciłem z bebechów i napędza tylko vacumpompe jak coś to foty na maila
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: marekw72 » pn mar 30, 2009 3:39 pm

Marci pisze:umnie sie skończył orginalny altek diody padły i stojan koszt 400zł kupiłem od tira 28V 80A za 300zł po regeneracji jak nówka i zmotałem u góry a stary wyczysciłem z bebechów i napędza tylko vacumpompe jak coś to foty na maila
No to ja poproszę foty. Co prawda na razie nie mam problemów ale licho nie spi :)


marek
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

Awatar użytkownika
Rafalll
 
 
Posty: 244
Rejestracja: sob sty 05, 2008 3:47 pm
Kontaktowanie:

Re: problem z ładowaniem patrol 3,3 td 24V

Post autor: Rafalll » ndz kwie 05, 2009 10:34 am

Też mam problem z tymi aku... :-? :-? Na wieczór zawsze musze klemy rozłaczyc aby nie martwic sie czy rano zapali parch... Tak jakby prąd gdzies uciekał .. :x :x
Tam gdzie kończy sie asfalt zaczyna sie droga .... ! 4x4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości