Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
mike133
-

- Posty: 167
- Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: mike133 » sob mar 14, 2009 11:43 pm
Niedługo stuknie mi 200k na TD42 z pompą rotacyjną. Proszę o pomoc:
1. Czy to dobry moment na przegląd jej i układu wtryskiwaczy
2. Gdzie to zrobić [wawa+okolice], żeby nie spartolić?

GR 4,2d '97
-
wojtek_kom
-

- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: wojtek_kom » ndz mar 15, 2009 10:05 am
mike133 pisze:Niedługo stuknie mi 200k na TD42 z pompą rotacyjną. Proszę o pomoc:
1. Czy to dobry moment na przegląd jej i układu wtryskiwaczy
2. Gdzie to zrobić [wawa+okolice], żeby nie spartolić?

Jak wszystko działa - to po co ruszać

Nissan-y
-
mopar
-

- Posty: 1282
- Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: mopar » ndz mar 15, 2009 12:13 pm
Mi w jednym 4.2 stuknęło 430tk i nigdy nie dotykany układ wtryskowy.
Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu

Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.
-
mike133
-

- Posty: 167
- Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: mike133 » ndz mar 15, 2009 3:23 pm
Pytam, bo wolę chuchać na zimne. Są po prostu elementy, które się co jakiś czas kontroluje [np. pasek klinowy wymieniam zanim się urwie, płyn hamulcowy zanim się zważy, klocki zanim sie zużyją do końca, itp.], w moim pytaniu chodziło o to czy tak jest z pompą wtryskową [może wymaga wymiany którejś z części, która się zużywa]. Większość użytkowników twierdzi, że rzędowa jest trwalsza od rotacyjnej - po co na sobie mam sprawdzać ile wytrzma rotacyjna bez "zaglądania"?
Howk!

GR 4,2d '97
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » ndz mar 15, 2009 4:43 pm
A co tam chcesz zaglądać ? Najwyżej co jakiś czas sprawdzić ustawienie kąta wtrysku, wolne i maksymalne obroty, a jak zaczyna dymić to przejrzeć wtryskiwacze.
-
Peepuck!
-

- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Peepuck! » ndz mar 15, 2009 7:54 pm
Jest takie powiedzenie: "... lepsze jest wrogiem dobrego..."
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
pyntront
-

- Posty: 1073
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pyntront » pn mar 16, 2009 2:22 pm
Peepuck! pisze:"... lepsze jest wrogiem dobrego..."
Święte słowa!
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
-
Pawełek 1971

- Posty: 374
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Pawełek 1971 » pn mar 16, 2009 3:11 pm
też lubiałem sobie pogrzebać bez potrzeby...
GG 6655009
GSM +48501071314
Y60 2.8TD + 4" Dobinsons + BFG 33"MT, lekko dłubnięty
-
mike133
-

- Posty: 167
- Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: mike133 » pn mar 16, 2009 4:16 pm
N2O pisze:A co tam chcesz zaglądać ? Najwyżej co jakiś czas sprawdzić ustawienie kąta wtrysku, wolne i maksymalne obroty, a jak zaczyna dymić to przejrzeć wtryskiwacze.
I co, jeździć aż zdechnie śmiercią naturalną?
Przecież muszą być tam elementy, które ulegają zużyciu po np. 300-400k

GR 4,2d '97
-
wojtii

- Posty: 324
- Rejestracja: wt gru 23, 2008 10:08 pm
- Lokalizacja: wrocław-wiocha:}
Post
autor: wojtii » pn mar 16, 2009 4:59 pm
są , pewnie , ale koszt wymiany profilaktycznej jest równy naprawie po awarii

a pompa szybko nie pada:) jakość części nie poraża , wiec lepiej jezdzic az cos samo się zweryfikuje

-
wojtek_kom
-

- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: wojtek_kom » pn mar 16, 2009 6:33 pm
mike133 pisze:
I co, jeździć aż zdechnie śmiercią naturalną?
Przecież muszą być tam elementy, które ulegają zużyciu po np. 300-400k

Najpierw przestanie palić na ciepło - zapali po dłuższym kręceniu... wtedy będziesz naprawiał lub polewał pompę zimną wodą

Nissan-y
-
mike133
-

- Posty: 167
- Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: mike133 » pn mar 16, 2009 7:51 pm
wojtek_kom pisze:mike133 pisze:
I co, jeździć aż zdechnie śmiercią naturalną?
Przecież muszą być tam elementy, które ulegają zużyciu po np. 300-400k

Najpierw przestanie palić na ciepło - zapali po dłuższym kręceniu... wtedy będziesz naprawiał lub polewał pompę zimną wodą

No proszę, pojawiają się pierwsze konkrety! Wystarczyło 10 postów
A zdradź mi proszę odpowiedź: który to z elementów odpowiedzialny jest za taki objaw?
GR 4,2d '97
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pn mar 16, 2009 8:09 pm
Ten problem pojawia się w RD28T, być może pompy w TD42 są lepsze.
-
lbl78
-

- Posty: 12630
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pn mar 16, 2009 8:18 pm
N2O pisze:Ten problem pojawia się w RD28T, być może pompy w TD42 są lepsze.
niestety niebardzo

ale najpierw zacznie mu cieknąć koło pompy na uszczelnieniach i da do pompiarza, który odrazu powymienia to co trzeba

za bagatelka 800 pln netto z regulacją

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pn mar 16, 2009 8:20 pm
zawsze można zmienić pompę na rzędową(jeśli koła zębate są takie same)

-
LSD
-

- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LSD » pn mar 16, 2009 8:39 pm
N2O pisze:zawsze można zmienić pompę na rzędową(jeśli koła zębate są takie same)

Pokaż mi gdzie można kupić używaną pompę do 4,2

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pn mar 16, 2009 8:49 pm
W polsce raczej trudno znaleźć ale w u fajfokloków nie powinno być większego problemu z nabyciem.
Ma ktoś może fotkę rzędowej pompy od TD42 ?
-
Peepuck!
-

- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Peepuck! » pn mar 16, 2009 8:54 pm
N2O pisze:
Ma ktoś może fotkę rzędowej pompy od TD42 ?
Ciężko ją odróznić od naszej...
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
wojtek_kom
-

- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: wojtek_kom » pn mar 16, 2009 9:45 pm
Kiedyś znalazłem coś, co się nazywało zestaw naprawczy do pompy

Bosch, z numerkiem do serwisu pomp - założyli, problemy się skończyły 2.8TDI.
Nissan-y
-
Harley
-

- Posty: 1394
- Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
- Lokalizacja: spod Poznania
Post
autor: Harley » pn mar 16, 2009 10:12 pm
N2O pisze:W polsce raczej trudno znaleźć ale w u fajfokloków nie powinno być większego problemu z nabyciem.
Ma ktoś może fotkę rzędowej pompy od TD42 ?
ja mam

Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pn mar 16, 2009 10:17 pm
to podziel się

-
lbl78
-

- Posty: 12630
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » pn mar 16, 2009 10:43 pm
z zestawami naprawczymi nie ma dramatu

dramat czasem tylko cenowy jest

poszukać sobie należy Nissan Forklift i maja prawie wszystko od ręki (albo z z opóźnieniem 2 dni) czasem w cenach niższych niz JC
urzywki też można trafić choć stan niestety bliski agonalnemu

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Harley
-

- Posty: 1394
- Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
- Lokalizacja: spod Poznania
Post
autor: Harley » wt mar 17, 2009 10:21 pm
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » wt mar 17, 2009 10:50 pm
Z tego co widzę to jest praktycznie identyczna jak w SD33, tylko ciekawe czy śtożek i klin pod koło zębate są takie same - być może dałoby się zaadaptować pompę od SD33T i dołożyć turbo.

-
Harley
-

- Posty: 1394
- Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
- Lokalizacja: spod Poznania
Post
autor: Harley » śr mar 18, 2009 9:36 am
może się zdarzy ,że będzie ją mechanior ściągał to postaram się nie zapomnieć i w odpowiednim momencie obfotografować.
Wtedy dorzucę fotki
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość