Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Moderator: Kosiarz
Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Witam,mam pytanie ,czy zakładał ktos intercooler do patrola 3.3 TD k160, jeśli tak to z czego najlepiej podpasowac ,i jakie są tego wyniki??
ZJ 5.9 Ltd. LX 98' lift 3",ZJ 5.2 LTD 96' lift 4,5, kopia simex 32", XJ 4.0 90',WJ 4.7 H.O
Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Ktoś zakładał, intercooler od starego iveco powinien pasować po przeróbce wspornika zamka maski.
Samo dołożenie intercoolera nic nie da - trzeba podnieść ciśnienie doładowania i odpowiednio dawkę paliwa. Wskazane zamontowanie wskaźnika temperatury spalin(EGT) i ciśnienia doładowania, co by tłoków nie spłynąć do miski i głowicy nie pęknąć.
Ja nie mam czasu się za to zabrać, ale podobnież wyniki są fajne
Samo dołożenie intercoolera nic nie da - trzeba podnieść ciśnienie doładowania i odpowiednio dawkę paliwa. Wskazane zamontowanie wskaźnika temperatury spalin(EGT) i ciśnienia doładowania, co by tłoków nie spłynąć do miski i głowicy nie pęknąć.
Ja nie mam czasu się za to zabrać, ale podobnież wyniki są fajne

- whisky_snake
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
- Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow
Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Temat byl walkowany wielokrotnie ... na przod pasuje od VW T5
N20 co ty tak z uporem o zmianie cisnienia doladowania i dawki paliwa ... nie jest to do niczego niezbedne a efekty sa znaczne
N20 co ty tak z uporem o zmianie cisnienia doladowania i dawki paliwa ... nie jest to do niczego niezbedne a efekty sa znaczne
Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Bo fabryczne doładowanie (ok 0.45bar) jest dla tego silnika i nawet tej turbiny śmieszne, a jak już motać to motać. Jak założysz intercooler to w większej ilości powietrza możesz spalić większą ilość paliwa - zakładanie intercoolera dla samego zamontowania jest bezcelowe.
Trzeba przynajmniej wężyk ciśnieniowy do wastegate podłączyć do kolektora zamiast do turbo.
A podobno pompa od SD33T jest w stanie sama regulować dawkę do 0,9 bar

Trzeba przynajmniej wężyk ciśnieniowy do wastegate podłączyć do kolektora zamiast do turbo.
A podobno pompa od SD33T jest w stanie sama regulować dawkę do 0,9 bar

- whisky_snake
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
- Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow
Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
nie tak do konca ..... sprawdz sie przekonaszN2O pisze:- zakładanie intercoolera dla samego zamontowania jest bezcelowe.
zaworek wg mozna regulowac tez mechanicznie ...N2O pisze: Trzeba przynajmniej wężyk ciśnieniowy do wastegate podłączyć do kolektora zamiast do turbo.
podlaczenie cisnienia z wg do kolektora ma ten plus ze wydluzony uklad dolotowy troche zmienia przeplyw powietrza co robi dziwne efekty przy tej pompie i ten zabieg to niweluje (ale to przy wiekszej turbinie ma znaczenie przy standardowej nie bardzo)
Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Tu chodzi o to żeby pompa widziała faktyczne ciśnienie doładowania a nie to przed intercoolerem - ten jednak jakieś tam straty generuje.
Ale jak będę miał czas(i piniądze) to zmotam sobie jakiś intercooler.

Ale jak będę miał czas(i piniądze) to zmotam sobie jakiś intercooler.

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Miałem dwie 160 -tki z 1986 roku , obie miały takie same intercoolery ( czerwone) i w briefie jasno napisane 100 kW
. Znakomicie się kręciły , a zwłaszcza ta pierwsza , bez stresu śmigałem ponad 170 km/h a co ciekawe paliła 9,5-10 l /100 km . Juz takiego chyba nigdzie nie dopadnę 


..Patrol 3.3 TD intercooler+5 cm
Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
twierdzisz ze miales 136 konnego parcha 33td w orginale 

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Palącego 9.5 litr na setke, i latającego 170 km/h?
Chyba w Narnii.
Chyba w Narnii.
tel: 600298546
-
-
- Posty: 812
- Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Te 170km/h i 9,5l to nie wierze. No jeszcze zależy na jakich kołach? Ale widziałem w zeszłym roku w helmutowni W160 z kulerem zmotanym i oglądawszy brief tyż pisało 100kw
ale jako zmiana nie oryginał. troche sie wtedy podpaliłem na niego ale cena 4800ojro była zaporowa. 


Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Hmm, no jakos mnie specjalnie nie dziwi 10l/100km w sd33t, przy spokojnej jezdzie, na w miare normalnych kolach... Moj zdechlak na 33" palil 11l/100km po miescie.
A predkosc maks... Coz, po pierwsze bym sie nie odwazyl a po drugie nalezy wziac pod uwage przeklamania licznika
Moze ono byc ogromne...
A predkosc maks... Coz, po pierwsze bym sie nie odwazyl a po drugie nalezy wziac pod uwage przeklamania licznika

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
-
-
- Posty: 812
- Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
170km/h to nie jest spokojna jazda. Sam mam k160 sd33 i wiem ile a raczej jak mało pali przy spokojnym turlaniu
. Kiedyś chorowałem na w160 ale większość tych które oglądałem była w stanie agonalnym i to niezależnie od ceny. Co jakiś czas mnie znowu nachodzi żeby kupić właśnie długą 160 tylko nie motaną i doprowadzic ją do stanu jak najbliższego oryginałowi 


Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Ale on nigdzie nie napisal, ze spalanie 9.5 litra podaje dla V=170km/h. Wiec nadal nie rozumiem czemu sie az tak strasznie dziwicie 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
-
-
- Posty: 812
- Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Znam swoj śmietnik dobrze i podwoziowo jest pewny ale 170km/h bym sie nie odważył.
Nawet gdybym znalazł góre z której by tyle pojechał
Nawet gdybym znalazł góre z której by tyle pojechał

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Na sprawnym niemotanym zawieszeniu 170km/h nie powinno być problemem - ale ten problem mojego parcha nie dotyczy - mam skrzynie 4(koła 33) i 150km/h na 4 to maximum co da się wyciągnąć przy 4 tyś obr/min. 130 jechałem - dalej brakło prostej i równej drogi. Ale też chyba dawkę ma ubogą bo jak turbo ładuje to dymka nie puszcza. Mój pali około 15 z niemotanym silnikiem i kilkoma niesprawnościami(wyjąca skrzynia i zapięte na stałe automaty)


Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Nawet lecąc 80 kmh, 6 cio garkowym 3.3 litrowym 2.5 tonowym pudłem o ałerodajnamice budki z piwem. zejscie poniżej 10 litrów?
Imponujące, choć mam cień wątpliwości
.
A w te 170 to choćbyśta mie kuniami ciągneli nie uwierze.
Chyba ze zdupconym licznikiem.
Imponujące, choć mam cień wątpliwości

A w te 170 to choćbyśta mie kuniami ciągneli nie uwierze.

tel: 600298546
Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Przy skrzyni 5 i odpowiednio dłubniętym motorze nie jest to jakiś wielki problem - 140-150KM przy 2,5t pozwala już osiągnąć taki wynik.
Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Może Twój waży 2,5 tony .Moje ważyły 1880 kg
.Jak ktoś wcześniej zauważył nie pisałem że pali 9.5 l przy 170km/h ... tyle mi palił najmniej . To że w papierach było 100 kW to łatwo przeliczyc ile ma koni . Ponad 170 jechałem koło Tarnowa bo to jedyne miejsce gdzie można bujną szybciej taki kredens na trasie Bochnia - Rzeszów ,a co do stanu technicznego to akurat ten był perfekt ( świerzo przywieziony z Niemcowni) . Nie piszę tego ot tak sobie , tak i samochód miałem a czy ktoś w to wierzy czy nie to cóż .... 


..Patrol 3.3 TD intercooler+5 cm
-
-
- Posty: 812
- Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Mój k160 na 33" waży 1910kg z prawie pustym bakiem. Pali średnio ok 10l. W terenie wiadomo nie do policzenia. Jechałem nim kiedyś ok 140km/h ale był to jednorazowy incydent
90-110 jest normalna przelotowa. Licznikowo 100 to wg gps109km/h

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
No ja miałem na 31'' , ale muszę przyzna że był w świetnej kondycji , silnik pracował jak szwajcar i wkręcał się jak benzyna . Nie wiem czy jeszcze gdzieś śmiga to cacko , ale ja go sprzedałem jekieś 4 lata temu chyba do bielska i kupił go kolega o imieniu Piotr .
..Patrol 3.3 TD intercooler+5 cm
Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Kiedyś 3,3 wolnossącym nie zmotanym na kolach 31' lecielismy na autobanie 150km/h. Czyli wierze ze jechałes 170km/h z turbo + intercooler..Toper pisze:No ja miałem na 31'' , ale muszę przyzna że był w świetnej kondycji , silnik pracował jak szwajcar i wkręcał się jak benzyna . Nie wiem czy jeszcze gdzieś śmiga to cacko , ale ja go sprzedałem jekieś 4 lata temu chyba do bielska i kupił go kolega o imieniu Piotr .


Tam gdzie kończy sie asfalt zaczyna sie droga .... ! 4x4
Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
na 32" AT, długim 3,3 z turbinką, ponoć dłubnięty do 130km w Niemcowni, licznikowe 160- błąd góra kilka km na godzinę (wg. gps sprawdziłem potem licznik przy predkości ca.120 pokazuje 116). I całkiem przyjemna jazda moim skromnym zdaniem... A czy ktoś z Was ma zdjęcia połączeń IC? Tam dość ciasno jest...
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
- whisky_snake
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
- Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow
Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
panowie ale licznik w 160 pokrywa sie z giepsem przy 33 calach ...przynajmniej u mnie ale powyzej 120 odwagi nie mialem tym bardziej gdy bylo spoa ...
Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Założyłem intercoler od sprintera i podkręciłem dawkę na pompie o 17% od nominalnej efekt super auto cięgnie od dołu nie kopci na początku chciałem podnieść dawkę na ok 24% ale obroty bardzo wolno by spadały. Turbo ładuje 0,8 bara i będę jeszcze kombinował z podniesieniem ciśnienia. Dodam że mam zmienione przełożenia na 4.63 i założoną blokadę lokka na tyle i koła 36/12,5/16.
Ludzie o wiele częściej waliliby się młotkiem w palec,
gdyby ból występował dopiero po roku
gdyby ból występował dopiero po roku
Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160
Którą śruba od dawki na pompie kręciłeś czy obydwoma(z tyłu i z boku) ?
Wrzucałeś pompę na stół, że wiesz o ile podniosłeś dawkę ?
Zamontuj EGT jeśli jeszcze nie masz.

Wrzucałeś pompę na stół, że wiesz o ile podniosłeś dawkę ?
Zamontuj EGT jeśli jeszcze nie masz.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości