Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

skubi618
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: śr lis 15, 2006 1:52 pm
Lokalizacja: Brzozów

Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: skubi618 » pt mar 27, 2009 10:14 am

Witam,mam pytanie ,czy zakładał ktos intercooler do patrola 3.3 TD k160, jeśli tak to z czego najlepiej podpasowac ,i jakie są tego wyniki??
ZJ 5.9 Ltd. LX 98' lift 3",ZJ 5.2 LTD 96' lift 4,5, kopia simex 32", XJ 4.0 90',WJ 4.7 H.O

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: N2O » pt mar 27, 2009 11:55 am

Ktoś zakładał, intercooler od starego iveco powinien pasować po przeróbce wspornika zamka maski.
Samo dołożenie intercoolera nic nie da - trzeba podnieść ciśnienie doładowania i odpowiednio dawkę paliwa. Wskazane zamontowanie wskaźnika temperatury spalin(EGT) i ciśnienia doładowania, co by tłoków nie spłynąć do miski i głowicy nie pęknąć.

Ja nie mam czasu się za to zabrać, ale podobnież wyniki są fajne :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: whisky_snake » pt mar 27, 2009 2:18 pm

Temat byl walkowany wielokrotnie ... na przod pasuje od VW T5
N20 co ty tak z uporem o zmianie cisnienia doladowania i dawki paliwa ... nie jest to do niczego niezbedne a efekty sa znaczne

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: N2O » pt mar 27, 2009 2:24 pm

Bo fabryczne doładowanie (ok 0.45bar) jest dla tego silnika i nawet tej turbiny śmieszne, a jak już motać to motać. Jak założysz intercooler to w większej ilości powietrza możesz spalić większą ilość paliwa - zakładanie intercoolera dla samego zamontowania jest bezcelowe.
Trzeba przynajmniej wężyk ciśnieniowy do wastegate podłączyć do kolektora zamiast do turbo.
A podobno pompa od SD33T jest w stanie sama regulować dawkę do 0,9 bar
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: whisky_snake » pt mar 27, 2009 2:39 pm

N2O pisze:- zakładanie intercoolera dla samego zamontowania jest bezcelowe.
:)21
nie tak do konca ..... sprawdz sie przekonasz
N2O pisze: Trzeba przynajmniej wężyk ciśnieniowy do wastegate podłączyć do kolektora zamiast do turbo.
zaworek wg mozna regulowac tez mechanicznie ...

podlaczenie cisnienia z wg do kolektora ma ten plus ze wydluzony uklad dolotowy troche zmienia przeplyw powietrza co robi dziwne efekty przy tej pompie i ten zabieg to niweluje (ale to przy wiekszej turbinie ma znaczenie przy standardowej nie bardzo)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: N2O » pt mar 27, 2009 2:43 pm

Tu chodzi o to żeby pompa widziała faktyczne ciśnienie doładowania a nie to przed intercoolerem - ten jednak jakieś tam straty generuje.
Ale jak będę miał czas(i piniądze) to zmotam sobie jakiś intercooler.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Toper
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 08, 2005 9:46 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: Toper » sob mar 28, 2009 12:52 pm

Miałem dwie 160 -tki z 1986 roku , obie miały takie same intercoolery ( czerwone) i w briefie jasno napisane 100 kW :)2 . Znakomicie się kręciły , a zwłaszcza ta pierwsza , bez stresu śmigałem ponad 170 km/h a co ciekawe paliła 9,5-10 l /100 km . Juz takiego chyba nigdzie nie dopadnę :-?
..Patrol 3.3 TD intercooler+5 cm

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: tomek 79 » sob mar 28, 2009 5:08 pm

twierdzisz ze miales 136 konnego parcha 33td w orginale ??

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: Ba » sob mar 28, 2009 5:12 pm

Palącego 9.5 litr na setke, i latającego 170 km/h?

Chyba w Narnii.
tel: 600298546

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: Krzysiek_MM » sob mar 28, 2009 5:46 pm

Te 170km/h i 9,5l to nie wierze. No jeszcze zależy na jakich kołach? Ale widziałem w zeszłym roku w helmutowni W160 z kulerem zmotanym i oglądawszy brief tyż pisało 100kw :o ale jako zmiana nie oryginał. troche sie wtedy podpaliłem na niego ale cena 4800ojro była zaporowa. :)21

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: ernil » sob mar 28, 2009 6:49 pm

Hmm, no jakos mnie specjalnie nie dziwi 10l/100km w sd33t, przy spokojnej jezdzie, na w miare normalnych kolach... Moj zdechlak na 33" palil 11l/100km po miescie.
A predkosc maks... Coz, po pierwsze bym sie nie odwazyl a po drugie nalezy wziac pod uwage przeklamania licznika :)21 Moze ono byc ogromne...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: Krzysiek_MM » sob mar 28, 2009 8:19 pm

170km/h to nie jest spokojna jazda. Sam mam k160 sd33 i wiem ile a raczej jak mało pali przy spokojnym turlaniu :)2 . Kiedyś chorowałem na w160 ale większość tych które oglądałem była w stanie agonalnym i to niezależnie od ceny. Co jakiś czas mnie znowu nachodzi żeby kupić właśnie długą 160 tylko nie motaną i doprowadzic ją do stanu jak najbliższego oryginałowi :)21

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: ernil » sob mar 28, 2009 8:58 pm

Ale on nigdzie nie napisal, ze spalanie 9.5 litra podaje dla V=170km/h. Wiec nadal nie rozumiem czemu sie az tak strasznie dziwicie :roll:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: Krzysiek_MM » sob mar 28, 2009 9:09 pm

Znam swoj śmietnik dobrze i podwoziowo jest pewny ale 170km/h bym sie nie odważył.
Nawet gdybym znalazł góre z której by tyle pojechał :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: N2O » sob mar 28, 2009 11:12 pm

Na sprawnym niemotanym zawieszeniu 170km/h nie powinno być problemem - ale ten problem mojego parcha nie dotyczy - mam skrzynie 4(koła 33) i 150km/h na 4 to maximum co da się wyciągnąć przy 4 tyś obr/min. 130 jechałem - dalej brakło prostej i równej drogi. Ale też chyba dawkę ma ubogą bo jak turbo ładuje to dymka nie puszcza. Mój pali około 15 z niemotanym silnikiem i kilkoma niesprawnościami(wyjąca skrzynia i zapięte na stałe automaty)
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: Ba » sob mar 28, 2009 11:26 pm

Nawet lecąc 80 kmh, 6 cio garkowym 3.3 litrowym 2.5 tonowym pudłem o ałerodajnamice budki z piwem. zejscie poniżej 10 litrów?
Imponujące, choć mam cień wątpliwości :P.
A w te 170 to choćbyśta mie kuniami ciągneli nie uwierze. :) Chyba ze zdupconym licznikiem.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: N2O » sob mar 28, 2009 11:37 pm

Przy skrzyni 5 i odpowiednio dłubniętym motorze nie jest to jakiś wielki problem - 140-150KM przy 2,5t pozwala już osiągnąć taki wynik.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Toper
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 08, 2005 9:46 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: Toper » ndz mar 29, 2009 12:51 am

Może Twój waży 2,5 tony .Moje ważyły 1880 kg :) .Jak ktoś wcześniej zauważył nie pisałem że pali 9.5 l przy 170km/h ... tyle mi palił najmniej . To że w papierach było 100 kW to łatwo przeliczyc ile ma koni . Ponad 170 jechałem koło Tarnowa bo to jedyne miejsce gdzie można bujną szybciej taki kredens na trasie Bochnia - Rzeszów ,a co do stanu technicznego to akurat ten był perfekt ( świerzo przywieziony z Niemcowni) . Nie piszę tego ot tak sobie , tak i samochód miałem a czy ktoś w to wierzy czy nie to cóż .... 8)
..Patrol 3.3 TD intercooler+5 cm

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: Krzysiek_MM » ndz mar 29, 2009 8:44 am

Mój k160 na 33" waży 1910kg z prawie pustym bakiem. Pali średnio ok 10l. W terenie wiadomo nie do policzenia. Jechałem nim kiedyś ok 140km/h ale był to jednorazowy incydent :)21 90-110 jest normalna przelotowa. Licznikowo 100 to wg gps109km/h

Awatar użytkownika
Toper
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 08, 2005 9:46 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: Toper » ndz mar 29, 2009 12:44 pm

No ja miałem na 31'' , ale muszę przyzna że był w świetnej kondycji , silnik pracował jak szwajcar i wkręcał się jak benzyna . Nie wiem czy jeszcze gdzieś śmiga to cacko , ale ja go sprzedałem jekieś 4 lata temu chyba do bielska i kupił go kolega o imieniu Piotr .
..Patrol 3.3 TD intercooler+5 cm

Awatar użytkownika
Rafalll
 
 
Posty: 244
Rejestracja: sob sty 05, 2008 3:47 pm
Kontaktowanie:

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: Rafalll » śr kwie 01, 2009 9:54 am

Toper pisze:No ja miałem na 31'' , ale muszę przyzna że był w świetnej kondycji , silnik pracował jak szwajcar i wkręcał się jak benzyna . Nie wiem czy jeszcze gdzieś śmiga to cacko , ale ja go sprzedałem jekieś 4 lata temu chyba do bielska i kupił go kolega o imieniu Piotr .
Kiedyś 3,3 wolnossącym nie zmotanym na kolach 31' lecielismy na autobanie 150km/h. Czyli wierze ze jechałes 170km/h z turbo + intercooler.. :)2 :)
Tam gdzie kończy sie asfalt zaczyna sie droga .... ! 4x4

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: jarcion » śr kwie 01, 2009 1:14 pm

na 32" AT, długim 3,3 z turbinką, ponoć dłubnięty do 130km w Niemcowni, licznikowe 160- błąd góra kilka km na godzinę (wg. gps sprawdziłem potem licznik przy predkości ca.120 pokazuje 116). I całkiem przyjemna jazda moim skromnym zdaniem... A czy ktoś z Was ma zdjęcia połączeń IC? Tam dość ciasno jest...
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: whisky_snake » śr kwie 01, 2009 10:14 pm

panowie ale licznik w 160 pokrywa sie z giepsem przy 33 calach ...przynajmniej u mnie ale powyzej 120 odwagi nie mialem tym bardziej gdy bylo spoa ...

4x4rd
 
 
Posty: 211
Rejestracja: sob sie 13, 2005 5:45 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: 4x4rd » ndz kwie 19, 2009 10:24 am

Założyłem intercoler od sprintera i podkręciłem dawkę na pompie o 17% od nominalnej efekt super auto cięgnie od dołu nie kopci na początku chciałem podnieść dawkę na ok 24% ale obroty bardzo wolno by spadały. Turbo ładuje 0,8 bara i będę jeszcze kombinował z podniesieniem ciśnienia. Dodam że mam zmienione przełożenia na 4.63 i założoną blokadę lokka na tyle i koła 36/12,5/16.
Ludzie o wiele częściej waliliby się młotkiem w palec,
gdyby ból występował dopiero po roku

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

Post autor: N2O » ndz kwie 19, 2009 3:18 pm

Którą śruba od dawki na pompie kręciłeś czy obydwoma(z tyłu i z boku) ?
Wrzucałeś pompę na stół, że wiesz o ile podniosłeś dawkę ?
Zamontuj EGT jeśli jeszcze nie masz.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości