Strona 1 z 2

Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: pt mar 27, 2009 10:14 am
autor: skubi618
Witam,mam pytanie ,czy zakładał ktos intercooler do patrola 3.3 TD k160, jeśli tak to z czego najlepiej podpasowac ,i jakie są tego wyniki??

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: pt mar 27, 2009 11:55 am
autor: N2O
Ktoś zakładał, intercooler od starego iveco powinien pasować po przeróbce wspornika zamka maski.
Samo dołożenie intercoolera nic nie da - trzeba podnieść ciśnienie doładowania i odpowiednio dawkę paliwa. Wskazane zamontowanie wskaźnika temperatury spalin(EGT) i ciśnienia doładowania, co by tłoków nie spłynąć do miski i głowicy nie pęknąć.

Ja nie mam czasu się za to zabrać, ale podobnież wyniki są fajne :)21

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: pt mar 27, 2009 2:18 pm
autor: whisky_snake
Temat byl walkowany wielokrotnie ... na przod pasuje od VW T5
N20 co ty tak z uporem o zmianie cisnienia doladowania i dawki paliwa ... nie jest to do niczego niezbedne a efekty sa znaczne

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: pt mar 27, 2009 2:24 pm
autor: N2O
Bo fabryczne doładowanie (ok 0.45bar) jest dla tego silnika i nawet tej turbiny śmieszne, a jak już motać to motać. Jak założysz intercooler to w większej ilości powietrza możesz spalić większą ilość paliwa - zakładanie intercoolera dla samego zamontowania jest bezcelowe.
Trzeba przynajmniej wężyk ciśnieniowy do wastegate podłączyć do kolektora zamiast do turbo.
A podobno pompa od SD33T jest w stanie sama regulować dawkę do 0,9 bar
:)21

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: pt mar 27, 2009 2:39 pm
autor: whisky_snake
N2O pisze:- zakładanie intercoolera dla samego zamontowania jest bezcelowe.
:)21
nie tak do konca ..... sprawdz sie przekonasz
N2O pisze: Trzeba przynajmniej wężyk ciśnieniowy do wastegate podłączyć do kolektora zamiast do turbo.
zaworek wg mozna regulowac tez mechanicznie ...

podlaczenie cisnienia z wg do kolektora ma ten plus ze wydluzony uklad dolotowy troche zmienia przeplyw powietrza co robi dziwne efekty przy tej pompie i ten zabieg to niweluje (ale to przy wiekszej turbinie ma znaczenie przy standardowej nie bardzo)

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: pt mar 27, 2009 2:43 pm
autor: N2O
Tu chodzi o to żeby pompa widziała faktyczne ciśnienie doładowania a nie to przed intercoolerem - ten jednak jakieś tam straty generuje.
Ale jak będę miał czas(i piniądze) to zmotam sobie jakiś intercooler.
:)21

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: sob mar 28, 2009 12:52 pm
autor: Toper
Miałem dwie 160 -tki z 1986 roku , obie miały takie same intercoolery ( czerwone) i w briefie jasno napisane 100 kW :)2 . Znakomicie się kręciły , a zwłaszcza ta pierwsza , bez stresu śmigałem ponad 170 km/h a co ciekawe paliła 9,5-10 l /100 km . Juz takiego chyba nigdzie nie dopadnę :-?

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: sob mar 28, 2009 5:08 pm
autor: tomek 79
twierdzisz ze miales 136 konnego parcha 33td w orginale ??

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: sob mar 28, 2009 5:12 pm
autor: Ba
Palącego 9.5 litr na setke, i latającego 170 km/h?

Chyba w Narnii.

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: sob mar 28, 2009 5:46 pm
autor: Krzysiek_MM
Te 170km/h i 9,5l to nie wierze. No jeszcze zależy na jakich kołach? Ale widziałem w zeszłym roku w helmutowni W160 z kulerem zmotanym i oglądawszy brief tyż pisało 100kw :o ale jako zmiana nie oryginał. troche sie wtedy podpaliłem na niego ale cena 4800ojro była zaporowa. :)21

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: sob mar 28, 2009 6:49 pm
autor: ernil
Hmm, no jakos mnie specjalnie nie dziwi 10l/100km w sd33t, przy spokojnej jezdzie, na w miare normalnych kolach... Moj zdechlak na 33" palil 11l/100km po miescie.
A predkosc maks... Coz, po pierwsze bym sie nie odwazyl a po drugie nalezy wziac pod uwage przeklamania licznika :)21 Moze ono byc ogromne...

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: sob mar 28, 2009 8:19 pm
autor: Krzysiek_MM
170km/h to nie jest spokojna jazda. Sam mam k160 sd33 i wiem ile a raczej jak mało pali przy spokojnym turlaniu :)2 . Kiedyś chorowałem na w160 ale większość tych które oglądałem była w stanie agonalnym i to niezależnie od ceny. Co jakiś czas mnie znowu nachodzi żeby kupić właśnie długą 160 tylko nie motaną i doprowadzic ją do stanu jak najbliższego oryginałowi :)21

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: sob mar 28, 2009 8:58 pm
autor: ernil
Ale on nigdzie nie napisal, ze spalanie 9.5 litra podaje dla V=170km/h. Wiec nadal nie rozumiem czemu sie az tak strasznie dziwicie :roll:

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: sob mar 28, 2009 9:09 pm
autor: Krzysiek_MM
Znam swoj śmietnik dobrze i podwoziowo jest pewny ale 170km/h bym sie nie odważył.
Nawet gdybym znalazł góre z której by tyle pojechał :)21

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: sob mar 28, 2009 11:12 pm
autor: N2O
Na sprawnym niemotanym zawieszeniu 170km/h nie powinno być problemem - ale ten problem mojego parcha nie dotyczy - mam skrzynie 4(koła 33) i 150km/h na 4 to maximum co da się wyciągnąć przy 4 tyś obr/min. 130 jechałem - dalej brakło prostej i równej drogi. Ale też chyba dawkę ma ubogą bo jak turbo ładuje to dymka nie puszcza. Mój pali około 15 z niemotanym silnikiem i kilkoma niesprawnościami(wyjąca skrzynia i zapięte na stałe automaty)
:)21

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: sob mar 28, 2009 11:26 pm
autor: Ba
Nawet lecąc 80 kmh, 6 cio garkowym 3.3 litrowym 2.5 tonowym pudłem o ałerodajnamice budki z piwem. zejscie poniżej 10 litrów?
Imponujące, choć mam cień wątpliwości :P.
A w te 170 to choćbyśta mie kuniami ciągneli nie uwierze. :) Chyba ze zdupconym licznikiem.

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: sob mar 28, 2009 11:37 pm
autor: N2O
Przy skrzyni 5 i odpowiednio dłubniętym motorze nie jest to jakiś wielki problem - 140-150KM przy 2,5t pozwala już osiągnąć taki wynik.

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: ndz mar 29, 2009 12:51 am
autor: Toper
Może Twój waży 2,5 tony .Moje ważyły 1880 kg :) .Jak ktoś wcześniej zauważył nie pisałem że pali 9.5 l przy 170km/h ... tyle mi palił najmniej . To że w papierach było 100 kW to łatwo przeliczyc ile ma koni . Ponad 170 jechałem koło Tarnowa bo to jedyne miejsce gdzie można bujną szybciej taki kredens na trasie Bochnia - Rzeszów ,a co do stanu technicznego to akurat ten był perfekt ( świerzo przywieziony z Niemcowni) . Nie piszę tego ot tak sobie , tak i samochód miałem a czy ktoś w to wierzy czy nie to cóż .... 8)

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: ndz mar 29, 2009 8:44 am
autor: Krzysiek_MM
Mój k160 na 33" waży 1910kg z prawie pustym bakiem. Pali średnio ok 10l. W terenie wiadomo nie do policzenia. Jechałem nim kiedyś ok 140km/h ale był to jednorazowy incydent :)21 90-110 jest normalna przelotowa. Licznikowo 100 to wg gps109km/h

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: ndz mar 29, 2009 12:44 pm
autor: Toper
No ja miałem na 31'' , ale muszę przyzna że był w świetnej kondycji , silnik pracował jak szwajcar i wkręcał się jak benzyna . Nie wiem czy jeszcze gdzieś śmiga to cacko , ale ja go sprzedałem jekieś 4 lata temu chyba do bielska i kupił go kolega o imieniu Piotr .

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: śr kwie 01, 2009 9:54 am
autor: Rafalll
Toper pisze:No ja miałem na 31'' , ale muszę przyzna że był w świetnej kondycji , silnik pracował jak szwajcar i wkręcał się jak benzyna . Nie wiem czy jeszcze gdzieś śmiga to cacko , ale ja go sprzedałem jekieś 4 lata temu chyba do bielska i kupił go kolega o imieniu Piotr .
Kiedyś 3,3 wolnossącym nie zmotanym na kolach 31' lecielismy na autobanie 150km/h. Czyli wierze ze jechałes 170km/h z turbo + intercooler.. :)2 :)

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: śr kwie 01, 2009 1:14 pm
autor: jarcion
na 32" AT, długim 3,3 z turbinką, ponoć dłubnięty do 130km w Niemcowni, licznikowe 160- błąd góra kilka km na godzinę (wg. gps sprawdziłem potem licznik przy predkości ca.120 pokazuje 116). I całkiem przyjemna jazda moim skromnym zdaniem... A czy ktoś z Was ma zdjęcia połączeń IC? Tam dość ciasno jest...

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: śr kwie 01, 2009 10:14 pm
autor: whisky_snake
panowie ale licznik w 160 pokrywa sie z giepsem przy 33 calach ...przynajmniej u mnie ale powyzej 120 odwagi nie mialem tym bardziej gdy bylo spoa ...

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: ndz kwie 19, 2009 10:24 am
autor: 4x4rd
Założyłem intercoler od sprintera i podkręciłem dawkę na pompie o 17% od nominalnej efekt super auto cięgnie od dołu nie kopci na początku chciałem podnieść dawkę na ok 24% ale obroty bardzo wolno by spadały. Turbo ładuje 0,8 bara i będę jeszcze kombinował z podniesieniem ciśnienia. Dodam że mam zmienione przełożenia na 4.63 i założoną blokadę lokka na tyle i koła 36/12,5/16.

Re: Intercooler w Patrolu 3.3 TD k160

: ndz kwie 19, 2009 3:18 pm
autor: N2O
Którą śruba od dawki na pompie kręciłeś czy obydwoma(z tyłu i z boku) ?
Wrzucałeś pompę na stół, że wiesz o ile podniosłeś dawkę ?
Zamontuj EGT jeśli jeszcze nie masz.
:)21