"obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

lwfoto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 6:20 am

"obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: lwfoto » wt kwie 07, 2009 6:59 am

Witam
Mam do was pytanie dotyczące pracy silnika 3.3 diesel w patrolu.
Ostatnio piłowałem go na jednej z imprez i przy próbie podjazdu do kolejnego punktu lekko mi sie zdławił tak jakby miał ochotę zgasnąć ale zamiast tego zaczął bardzo dziwnie pracować i gwizdać a co najdziwniejsze snorkel przerodził sie w wydech i zamiast zasysać nim powietrze wydmuchiwał cos w rodzaju spalin! Wszystko to wyglądało tak jakby silnik zaczął pracować w druga strone !!! Trwało to bardzo kilkanaście może kilkadziesiąt sekund bo szybko go gasiłem ale miałem również wrażenie ze nawet skrzynia zaczęła sie kręcić w druga stronę bo stałem na dosyć stromym podjeździe i wrzuciłem wsteczny zeby szybko zjechać ale odniosłem wrażenie ze miał ochotę raczej ruszyć do przodu a nie do tyłu !!!
Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Może ciśnienie oleju było troche niższe niż wcześniej ale nieznacznie.
Czy spotkaliście sie kiedyś z taka sytuacją ????Jak to jest do końca możliwe ???? Przecież w ułamku sekundy wszystko co jest napędzane przez silniku musiało zacząć kręcić sie w druga strone- paski pompy wentylator .....

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: Marek » wt kwie 07, 2009 7:05 am

Spóźniłeś się, Kolego, :o pierwszy kwietnia był tydzień temu :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: pezet » wt kwie 07, 2009 7:05 am

Wiem że dwusuw może "odbić" i kręcić w drugą stronę, ale diesel?

Hmm :roll:
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: DamnIt! » wt kwie 07, 2009 7:17 am

Zdarzyła mnie się podobna sytuacja podczas ujeżdżania enedrowskiego wynalazku: IFA 4x4(+2 blokady :)21 )
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: Janek 44 » wt kwie 07, 2009 7:40 am

To wcale nie primaaprilisowy dowcip. Sprawdziłeś potem stan oleju? W takich sytuacjach lubi filtrem powietrza wychlapać.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: N2O » wt kwie 07, 2009 10:04 am

Jak go zdławiłeś i stoczyłeś się do tyłu na biegu do przodu to odpalenie w tył jest jak najbardziej możliwe.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: LSD » wt kwie 07, 2009 2:05 pm

:o :o :o Takie rzeczy to jest w stanie przeżyć tylko 3,3
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: N2O » wt kwie 07, 2009 6:08 pm

Rzędowej pompie to raczej jest obojętne w którą stronę się kręci. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: mazurkas007 » wt kwie 07, 2009 6:23 pm

Tylko wałek kręcący się w drugą stronę nie otworzy zaworu a rozpierdzieli się o popychacz
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: BENGI » wt kwie 07, 2009 8:04 pm

nam w Uazie z silnikiem 2400 D MB tak sie stało i nic, żadnych uszkodzeń, jeździł jeszcze bardzo długo :wink:
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: Janek 44 » wt kwie 07, 2009 8:12 pm

mazurkas007 pisze:Tylko wałek kręcący się w drugą stronę nie otworzy zaworu a rozpierdzieli się o popychacz
Krzywki po tamtej stronie mocy mają zadziory?
:)21
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: Hinek » wt kwie 07, 2009 8:49 pm

mazurkas007 pisze:Tylko wałek kręcący się w drugą stronę nie otworzy zaworu a rozpierdzieli się o popychacz
Zarys krzywki jest symetryczny. Nie ma znaczenia w którą stronę obraca się wałek, nic się nie rozpierdzieli.
Problemy są natomiast inne.
1. Pompa oleju nie będzie działać.
2. Jeśli rozrząd jest na pasku lub łańcuchu - może się przestawić - bo napinacz
znajdzie się po "niewłaściwej stronie" i może nie wytrzymać takiego obciążenia.
Pozdr.
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: BENGI » wt kwie 07, 2009 8:54 pm

Hinek pisze:
mazurkas007 pisze:Tylko wałek kręcący się w drugą stronę nie otworzy zaworu a rozpierdzieli się o popychacz
Zarys krzywki jest symetryczny. Nie ma znaczenia w którą stronę obraca się wałek, nic się nie rozpierdzieli.
Problemy są natomiast inne.
1. Pompa oleju nie będzie działać.
2. Jeśli rozrząd jest na pasku lub łańcuchu - może się przestawić - bo napinacz
znajdzie się po "niewłaściwej stronie" i może nie wytrzymać takiego obciążenia.
Pozdr.
rozrząd na kołach zębatych :)2
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: LSD » wt kwie 07, 2009 10:54 pm

Hinek pisze: 2. Jeśli rozrząd jest na pasku lub łańcuchu - może się przestawić - bo napinacz
znajdzie się po "niewłaściwej stronie" i może nie wytrzymać takiego obciążenia.
Pozdr.
Dlatego pisałem, że takie rzeczy to tylko w 3,3 - tam rozrząd jest na kolach :wink:
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: Piotrek M » śr kwie 08, 2009 8:22 am

LSD pisze::o :o :o Takie rzeczy to jest w stanie przeżyć tylko 3,3
Miałem podobny przypadek w MB 115 z silnikiem 220 D.
Ale przeżył i potem miał sie całkiem dobrze :lol:
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: seburaj » śr kwie 08, 2009 12:28 pm

LSD pisze: Dlatego pisałem, że takie rzeczy to tylko w 3,3 - tam rozrząd jest na kolach :wink:
a w 2.7 lub 4.2 to niby na czym jest, hę ?
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: tomek 79 » śr kwie 08, 2009 8:51 pm

mowa jest o 3.3 8)

Awatar użytkownika
amster123
Posty: 635
Rejestracja: śr sty 28, 2009 10:27 am
Lokalizacja: W-wa, ok. Otwocka, ok. Ostrowca Św.
Kontaktowanie:

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: amster123 » śr kwie 08, 2009 10:51 pm

LSD pisze: Dlatego pisałem, że takie rzeczy to tylko w 3,3 - tam rozrząd jest na kolach :wink:
nie tylko - trooper też ma koła - nie macie monopolu na wyjątkowość :lol:
http://amster4x4.blogspot.com
CAMP4X4 - Małe Jodło

Awatar użytkownika
savek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt maja 27, 2008 9:56 am

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: savek » czw kwie 09, 2009 2:47 pm

Ale nie sądzę żeby trooper przeżył coś takiego a o tym mowa. Na dwa patrole i troopera w teamie jedyną awarię silnika miał właśnie trooper. Stan wyjściowy motorów bardzo zbliżony trooper o 50kkm wiekszy przebieg ale jako jedyny samochód miał go udokumentowanego także bardzo możliwe, że faktycznie miał najmniejszy.
UAZ 469B - rozłożony zakonserwowany czeka lepszych czasów. Patrol 160 3,3D skrzynia 4-ka wolne mosty

Awatar użytkownika
KJarosław
Posty: 600
Rejestracja: ndz cze 20, 2004 10:00 pm
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: KJarosław » czw kwie 09, 2009 3:42 pm

Moim zdaniem takie klimaty to tylko w motocyklach typu WFM mogą wystąpi ć :lol:
Były dwa 260, jedno D22,, chwilowo jest Pickup D40 ,i Parchol Y61

Awatar użytkownika
daciej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 10:30 pm
Lokalizacja: Świnoujscie 4X4 wyspa wolin

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: daciej » śr kwie 22, 2009 8:42 pm

a silniki okrętowe przecież one były rewersowane. Różnica polegała na ty że tamte były do tego przygotowane a 3.3 D nie. Tam ani pompy wtryskowej ani olejowej się nie przestawiało. Było naprzód (obrót w prawo) - stop - wstecz (obrót w lewo-po odstawieniu silnika odpalało się go w druga stronę).
NISSAN PATROL K-160 3,3 TD

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: "obrócony diesel" ?? 3.3 z patrolu

Post autor: Hinek » śr kwie 22, 2009 10:13 pm

daciej pisze:a silniki okrętowe przecież one były rewersowane. Różnica polegała na ty że tamte były do tego przygotowane a 3.3 D nie. Tam ani pompy wtryskowej ani olejowej się nie przestawiało. Było naprzód (obrót w prawo) - stop - wstecz (obrót w lewo-po odstawieniu silnika odpalało się go w druga stronę).
Nawrotne silniki okrętowe mają najczęściej dwa komplety krzywek na wale rozrządu. Przy rewersowaniu
wał rozrządu przesuwa się osiowo tak aby pracowały krzywki dla odpowiedniego kierunku obrotów.
Na wale rozrządu są też podwójne krzywki dla pomp wtryskowych. To w wielkim skrócie 8)
To temat rzeka, ale tu raczej nie pasuje :D
Pozdr.
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość