
Ciężko pali lub wcale
Moderator: Kosiarz
- wallmag34
- jestem tu nowy...
- Posty: 29
- Rejestracja: pn mar 23, 2009 2:13 pm
- Lokalizacja: ennis irlandia
Ciężko pali lub wcale
Cześć mam gr y61rok 1999 z silnikem 2.8 i mam problem z rozruchem bez różnicy czy jest zimny czy cieply.Sprawdzałem świece żarowe i grzeją. Ktoś powiedział mi że to może być czujnik temperatury ten który jest w głowicy,ale nie wiem może ktoś ma jakieś propozycje.Jak wezmę go na hol to po metrze odpala,na rozruszniku kreci już jakby brał ale nic z tego. Z góry dziekuje pozdro 

Re: Ciężko pali lub wcale
Kąt wtrysku sprawdzony ? Rozrząd zmieniany ?
- wallmag34
- jestem tu nowy...
- Posty: 29
- Rejestracja: pn mar 23, 2009 2:13 pm
- Lokalizacja: ennis irlandia
Re: Ciężko pali lub wcale
kąt wtrysku nie sprawdzony rozrząd wymieniony.Ja go kupiłem z zepsuta uszczelka pod glowica i turbina do wymiany wiec nie wiem jak chodził wczesniej bo poprzedni własciciel juz zaczą go robic i nie skończył.Jak już mi się udało go odpalić to strasznie kopcił na biało.Jak go przegoniłem to biały dym ustał,ale nadal nie pali od kluczyka
- wallmag34
- jestem tu nowy...
- Posty: 29
- Rejestracja: pn mar 23, 2009 2:13 pm
- Lokalizacja: ennis irlandia
Re: Ciężko pali lub wcale
nie starter jest spokoKatun pisze:Rozrusznik na wykończeniu?
- bonzo74
- Posty: 706
- Rejestracja: wt mar 20, 2007 4:01 pm
- Lokalizacja: Blisko Poligonu :) PATROL y61
- Kontaktowanie:
Re: Ciężko pali lub wcale
to ze świece grzeją nie znaczy ze uklad jest sprawny -> przekaznik ,kontrolka od grzania mruga czy gaśnie po odpaleniu??wallmag34 pisze:Sprawdzałem świece żarowe i grzeją.
- wallmag34
- jestem tu nowy...
- Posty: 29
- Rejestracja: pn mar 23, 2009 2:13 pm
- Lokalizacja: ennis irlandia
Re: Ciężko pali lub wcale
kontrolka od grzania mruga czy gaśnie po odpaleniu??[/quote]
kontrolka gasnie jakieś 5 sekund po przekreceniu zaplonu ale według prubówki ktora przylożyłem do swiecy cały czas są grzane i nie chce nadal odpalać tylko na zapych
kontrolka gasnie jakieś 5 sekund po przekreceniu zaplonu ale według prubówki ktora przylożyłem do swiecy cały czas są grzane i nie chce nadal odpalać tylko na zapych
- seba4x4
-
- Posty: 4046
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
- Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
- Kontaktowanie:
Re: Ciężko pali lub wcale
Miałem tak kiedyś w swoim, nowe ako i problem minął. Wrzuć na próbę drugie, może to prosta sprawa......
Re: Ciężko pali lub wcale
sprawdzales kazda swiece osobno?
psrch prxy nawet jednej swiecy padnietej potrafi ciezko odpalac... ale to bardzien w czasie zimy
jak nie swiece to sprawdz wtryski, moze poprostu juz leja, o filtrze paliwa nie wspomne nawet
psrch prxy nawet jednej swiecy padnietej potrafi ciezko odpalac... ale to bardzien w czasie zimy
jak nie swiece to sprawdz wtryski, moze poprostu juz leja, o filtrze paliwa nie wspomne nawet
Re: Ciężko pali lub wcale
Ja mialem podobny problem. Pomogla wymiana akumulatora.
Wydawalo sie na pierwszy rzut oka ze jest OK, a nie byl.
Wydawalo sie na pierwszy rzut oka ze jest OK, a nie byl.
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
- wallmag34
- jestem tu nowy...
- Posty: 29
- Rejestracja: pn mar 23, 2009 2:13 pm
- Lokalizacja: ennis irlandia
Re: Ciężko pali lub wcale
aku jest w nie najleprzej kondycji ale wspomagam go drugim aku z passata disla 1.9 na kable i nicMKE99 pisze:Ja mialem podobny problem. Pomogla wymiana akumulatora.
Wydawalo sie na pierwszy rzut oka ze jest OK, a nie byl.
- wallmag34
- jestem tu nowy...
- Posty: 29
- Rejestracja: pn mar 23, 2009 2:13 pm
- Lokalizacja: ennis irlandia
Re: Ciężko pali lub wcale
Sprawdzalem swiece jedna jest do wymiany wtryski srawdze i filtr wymienie.Ta kiszka nie chce palic zimny ,a jak juz go przegonie i jest rozgrzany to od zgaszenia mija 5 minut i juz go nie odpale tylko na zapychmartii pisze:sprawdzales kazda swiece osobno?
psrch prxy nawet jednej swiecy padnietej potrafi ciezko odpalac... ale to bardzien w czasie zimy
jak nie swiece to sprawdz wtryski, moze poprostu juz leja, o filtrze paliwa nie wspomne nawet

Re: Ciężko pali lub wcale
po wymianie filtra jak sytuacja sie nie zmieni zrob test z przezroczystym przewodem paliwowym, moze masz jakas nieszczelnosc i lapie powietrze
okolice baku i pompy suche? nie saczy Ci paliwem?
u mnie jak mialem 1 swiece walnieta to rano przy minusowych temp trzeba bylo krecic po kilka razy zanim zalapal, ale jak juz sie rozgrzal to caly dzien odpalal bez zadnych problemow, przy obecnej temp nie powinno stwarzac problemu
wiec jezeli na cieplym silniku nie chce Ci zapalac to nie swiece
z wtryskami jest tak ze jak juz zaczynaja podciekac to ciezko jest na zimnym odpalic, a podciekaja zazwyczaj przy niskim cisnieniu jakie jest np przy kreceniu samym rozrusznikiem
moje po rozebraniu i wyczyszczeniu dalem na test i pylily elegancko, ale 4ry przy niskim cisnieniu mialy tendencje do podciekania
rozgrzany silnik chodzi rowno?
okolice baku i pompy suche? nie saczy Ci paliwem?
u mnie jak mialem 1 swiece walnieta to rano przy minusowych temp trzeba bylo krecic po kilka razy zanim zalapal, ale jak juz sie rozgrzal to caly dzien odpalal bez zadnych problemow, przy obecnej temp nie powinno stwarzac problemu
wiec jezeli na cieplym silniku nie chce Ci zapalac to nie swiece
z wtryskami jest tak ze jak juz zaczynaja podciekac to ciezko jest na zimnym odpalic, a podciekaja zazwyczaj przy niskim cisnieniu jakie jest np przy kreceniu samym rozrusznikiem
moje po rozebraniu i wyczyszczeniu dalem na test i pylily elegancko, ale 4ry przy niskim cisnieniu mialy tendencje do podciekania
rozgrzany silnik chodzi rowno?
- wallmag34
- jestem tu nowy...
- Posty: 29
- Rejestracja: pn mar 23, 2009 2:13 pm
- Lokalizacja: ennis irlandia
Re: Ciężko pali lub wcale
Jak juz go rozgrzeje to tak .Ja ten silnik dopiero skladalem mial walnieta uszczelke pod glowica i rozwalona turbine.Od starego wlasciciela dostalem nowa glowice jeszcze nie urzywana,i kupilem turbo po regeneracji.Po odpaleniu strasznie kopcil na bialo i nie rowno chodzil,jak go przegonilem to sie ułorzył i zacza normalnie pracowac, ale nadal nie odpala.w przyszlym tygodniu posprawdzam to co pisales i poklikamymartii pisze:rozgrzany silnik chodzi rowno?

Re: Ciężko pali lub wcale
sprawdź ustawienie rozrządu na pompie wtryskowej, przestawienie(szczególnie jeśli wtrysk się opóźni) nawet o jeden ząbek będzie dawało takie efekty jak piszesz - czyli niemożność odpalenia silnika na zimno i na ciepło. Dodatkowo będzie wtedy wolniej kręcił rozrusznik.
- wallmag34
- jestem tu nowy...
- Posty: 29
- Rejestracja: pn mar 23, 2009 2:13 pm
- Lokalizacja: ennis irlandia
Re: Ciężko pali lub wcale
nie wiem czy dobrze to ci wytlumacze ale moj mechanik mowil mi ze rozrzad jest ustawiony wedlug znakow i pytal sie jak ustawic pompe zeby bylo dobrze lub cos w tym stylu sory ale nie jestem dobry w te klockiz gory dziekujeN2O pisze:sprawdź ustawienie rozrządu na pompie wtryskowej, przestawienie(szczególnie jeśli wtrysk się opóźni) nawet o jeden ząbek będzie dawało takie efekty jak piszesz - czyli niemożność odpalenia silnika na zimno i na ciepło. Dodatkowo będzie wtedy wolniej kręcił rozrusznik.
Re: Ciężko pali lub wcale
W tym silniku to się chyba ustawia pompę przy pomocy czujnika zegarowego.
Tak czy inaczej spróbuj przyśpieszyć kąt wtrysku - może pomoże.
Tak czy inaczej spróbuj przyśpieszyć kąt wtrysku - może pomoże.
- wallmag34
- jestem tu nowy...
- Posty: 29
- Rejestracja: pn mar 23, 2009 2:13 pm
- Lokalizacja: ennis irlandia
Re: Ciężko pali lub wcale
Ok bardzo dziekuje w przyszlym tygodniu sie za to wezne i odpisze czy pomoglo czy nie .Jeszcze raz dziekiN2O pisze:W tym silniku to się chyba ustawia pompę przy pomocy czujnika zegarowego.
Tak czy inaczej spróbuj przyśpieszyć kąt wtrysku - może pomoże.

- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Ciężko pali lub wcale
Podłączę się do tematu.
Patrol z silnikiem 4,2TD nie ma problem z odpalaniem, a z pracą zaraz po odpaleniu.
Objaw występuje tylko na zimnym silniku po nocy, szczególnie teraz jak są mrozy. Po odpaleniu przez pół minuty starsznie kopci na biało, nie pali na cylindry, trzęsie i telepie. Po rozgrzaniu bajka... silnik chodzi równiutko, cicho, nie puszcza nawet najmniejszego dymku. Na ciepło odpala z 1/2 obrotu.
Pierwsze co to sprawdziłem świece, wszystkie grzeją, 100% sprawne.
Jakieś inne pomysły
???
Patrol z silnikiem 4,2TD nie ma problem z odpalaniem, a z pracą zaraz po odpaleniu.
Objaw występuje tylko na zimnym silniku po nocy, szczególnie teraz jak są mrozy. Po odpaleniu przez pół minuty starsznie kopci na biało, nie pali na cylindry, trzęsie i telepie. Po rozgrzaniu bajka... silnik chodzi równiutko, cicho, nie puszcza nawet najmniejszego dymku. Na ciepło odpala z 1/2 obrotu.
Pierwsze co to sprawdziłem świece, wszystkie grzeją, 100% sprawne.
Jakieś inne pomysły

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Ciężko pali lub wcale
24V?
Do ilu volt spada napięcie w instalacji podczas grzania świec?
W ogóle dochodzi napięcie do świec?
Do ilu volt spada napięcie w instalacji podczas grzania świec?
W ogóle dochodzi napięcie do świec?
Re: Ciężko pali lub wcale
Już gdzieś było. Ja mam taki sam objaw.LSD pisze:Podłączę się do tematu.
Patrol z silnikiem 4,2TD nie ma problem z odpalaniem, a z pracą zaraz po odpaleniu.
Objaw występuje tylko na zimnym http://www.forum4x4.pl/posting.php?mode ... 456silniku po nocy, szczególnie teraz jak są mrozy. Po odpaleniu przez pół minuty starsznie kopci na biało, nie pali na cylindry, trzęsie i telepie. Po rozgrzaniu bajka... silnik chodzi równiutko, cicho, nie puszcza nawet najmniejszego dymku. Na ciepło odpala z 1/2 obrotu.
Pierwsze co to sprawdziłem świece, wszystkie grzeją, 100% sprawne.
Jakieś inne pomysły???
Mówili, aby sprawdzić grzanie świec, ale też że może być problem z uszczelniaczami zaworów.
Ja mam zamiar zacząć od świec. Krok po korku tu jest opisane jak zdiagnozować poszczególne elementy.
http://www.patrol-gr.net/trucs163.php o i jeszcze tu http://www.patrol-gr.net/im_forum/prcha ... oinxl1.jpg
Jeżeli system grzana OK i świece oddzielnie sprawdzone, to trza będzie szukać dalej.
Może czujnik temperatury silnika?
A tak na początku to trza być pewnym, że akumulator w dobrym stanie.
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
Re: Ciężko pali lub wcale
W tej chwili w moim 3,3TD mam(od niedawna) identyczne objawy. Wstępna diagnoza przeprowadzona. Wynik - po długim staniu (>8h )zapowietrza się układ paliwowy na skutek nieszczelnej/zużytej pompki podającej paliwo przy pompie wtryskowej (priming pump wg manuala) - czyli efekt "schodzenia" paliwa. Nowa pompka już do mnie jedzie, więc koniec kłopotów bliski. IMO u Ciebie może być to samo.LSD pisze: Podłączę się do tematu.....
pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
Re: Ciężko pali lub wcale
Mój też tak ma - myślę że przyczyną są nadmiernie słabnące akumulatory podczas grzania świec, napięcie spada do około 21V a świece są na 24V. Jak już odpalę i włączę na chwilę grzanie świec to się uspokaja.
Dzisiaj wymieniłem akumulatory - ciekawe czy pomoże.

Dzisiaj wymieniłem akumulatory - ciekawe czy pomoże.

- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Re: Ciężko pali lub wcale
Po wymianie rozrządu pompę też trzeba ustawić ( tak na forum wyczytałemwallmag34 pisze:kąt wtrysku nie sprawdzony rozrząd wymieniony.Ja go kupiłem z zepsuta uszczelka pod glowica i turbina do wymiany wiec nie wiem jak chodził wczesniej bo poprzedni własciciel juz zaczą go robic i nie skończył.Jak już mi się udało go odpalić to strasznie kopcił na biało.Jak go przegoniłem to biały dym ustał,ale nadal nie pali od kluczyka

Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Ciężko pali lub wcale
- aku i starter sprawne, kręcą bardzo dobrze
- świece sprawdzone ale tylko pojedyńczo po wyjęciu, może faktycznie coś np. z przekaźniekim. Muszę sprawdzić. Instalacja jest 12v, w weekend pomierzę do ilu spada napięcie.
- powietrze w przewodach?? Możliwe, to łatwo wyeliminować, wystarczy przeźroczysty wężyk. Pompki na pompie nie mam bo to rotacyjna, jest przy filtrze.
- uszczelniacze zaworów? Jak nieszczelne to powinno chyba dmuchać cały czas, a tak nie jest. Poza tym te objawy trwają jakieś 20-30 sekund. Potem problem znika.
- świece sprawdzone ale tylko pojedyńczo po wyjęciu, może faktycznie coś np. z przekaźniekim. Muszę sprawdzić. Instalacja jest 12v, w weekend pomierzę do ilu spada napięcie.
- powietrze w przewodach?? Możliwe, to łatwo wyeliminować, wystarczy przeźroczysty wężyk. Pompki na pompie nie mam bo to rotacyjna, jest przy filtrze.
- uszczelniacze zaworów? Jak nieszczelne to powinno chyba dmuchać cały czas, a tak nie jest. Poza tym te objawy trwają jakieś 20-30 sekund. Potem problem znika.
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 9:22 pm przez LSD, łącznie zmieniany 1 raz.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości