Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
K260 Inowrocław

- Posty: 761
- Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: K260 Inowrocław » sob cze 13, 2009 9:26 am
Chce zrobic w patrolu GR rd28t wolny wydech (tak to sie chyba nazywa

) czyli sama rura bez jakiegokolwiek tłumika. Widziałem wykresy z hamowni i miałem okazje jechac tym i trol faktycznie lepiej sie wkręca od dołu.
I mam pytanie bo zapomniałem spytac właściciela, jakiej rury urzyc do tego celu
Średnica

Grubośc ścianki

Moge pospawac to migomatem, bo chciałem zrobic tak że utne przed tłumikiem i kolankiem i dospawam rure
Pozdrawiam, Maciej
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka

-
Bef
- jestem tu nowy...

- Posty: 60
- Rejestracja: pn gru 01, 2008 7:22 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Bef » sob cze 13, 2009 10:18 am
Mam tak u siebie w gr zrobione. Bardzo ładnie pracuje. Wywalasz wszystko i wspawujesz rurę - najważniejsze aby nie zmienić kompresji spalin średnica rury musi być tak jak oryginał!
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » sob cze 13, 2009 11:04 am
Rura wydechowa 2,5", kilka kolanek i jedziesz od samej turbiny.

-
K260 Inowrocław

- Posty: 761
- Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: K260 Inowrocław » sob cze 13, 2009 12:00 pm
N2O pisze:Rura wydechowa 2,5", kilka kolanek i jedziesz od samej turbiny.

Nie mam zamiaru mam cofniety lekko silnik żeby było można jeszcze bardziej przod uciąc i musiał bym rozwalac ściane grodziową żeby cos tam pospawac.
Tylko czy bedzie jakies odczucie w momencie jeśli teraz mam na końcu tylko małą przelotówkę a przed nią tylko kolano elastyczne, a reszta rura ?
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka

-
Hinek

- Posty: 379
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Hinek » sob cze 13, 2009 7:35 pm
K260 Inowrocław pisze:
Tylko czy bedzie jakies odczucie w momencie jeśli teraz mam na końcu tylko małą przelotówkę a przed nią tylko kolano elastyczne, a reszta rura ?
Nie będzie.
Pozdr
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper

-
Rusek
-

- Posty: 199
- Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
- Lokalizacja: WWA
Post
autor: Rusek » sob cze 13, 2009 11:22 pm
Bef pisze:Wywalasz wszystko i wspawujesz rurę - najważniejsze aby nie zmienić kompresji spalin średnica rury musi być tak jak oryginał!
Ale to chyba w wolnossącym...z tą średnicą.
W turbo daje sie poprostu większa srednicę by odektać. Ja przynajmniej nie spotkałem sie z praktyką jakiegoś "liczenia wydechów" pod turbo. Tak naprawdę jedyna rzeczm ,którą się liczy w turbodoładowanych silnikach to kolektory "równoodległościowem, ale to już wyższa szkoła jazdy i moim zdaniem nie warta do kombinowania w przypadku tego silnika.
-
batonki
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: ndz maja 31, 2009 8:16 pm
Post
autor: batonki » czw lip 23, 2009 12:21 pm
Witam! Podłącze się pod temat.
Musze wywalić środkowy tłumik - rozleciał się całkiem po prostu.
Pytanie czy pozbyć się też tłumika końcowego i zrobić praktycznie "przelotowy" układ? czy lepiej zostawić tłumik końcowy a wspawać tylko rurę zamiast środkowego?
-
Piotrek M
-

- Posty: 3496
- Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
- Lokalizacja: szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Piotrek M » czw lip 23, 2009 12:25 pm
batonki pisze:Witam! Podłącze się pod temat.
Musze wywalić środkowy tłumik - rozleciał się całkiem po prostu.
Pytanie czy pozbyć się też tłumika końcowego i zrobić praktycznie "przelotowy" układ? czy lepiej zostawić tłumik końcowy a wspawać tylko rurę zamiast środkowego?
Ja tak właśnie zrobiłem w swoim GRze. środkowy w pizdu a w jego miejsce "wypruty" ostatni [tzn wyciąłem perforowaną rurę ze środka]. Wszystko ładnie chodzi i dzwiek ładniejszy.
Zwiekszenia mocy niestety nie zauważyłem

-
batonki
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: ndz maja 31, 2009 8:16 pm
Post
autor: batonki » czw lip 23, 2009 12:44 pm
Super, zwiększenia mocy nawet nie przewidywałem:) Nawet się zastanawiam czy by go nie skonczyc gdzies wczesniej - nie wyprowadzac az do samego tylnego zderzaka.
-
tomgl
-

- Posty: 137
- Rejestracja: pn maja 25, 2009 11:36 pm
Post
autor: tomgl » czw lip 23, 2009 12:59 pm
Panowie, powiem tak:
1. Temat wielokrotnie wałkowany - sprawdźcie w Biblii.
2. Ja w Y60 nie mam tłumików i jest mi z tym dobrze.
3. Rura powinna być zakończona tak jak oryginalna i w oryginalnym miejscu inaczej zrobicie sobie wędzarkę w kabinie.
PS. wiem, że jestem nowy i już się mądrzę
Pozdro, TomGl.
-
Marek

- Posty: 1610
- Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
- Lokalizacja: Toruń
Post
autor: Marek » czw lip 23, 2009 3:55 pm
Ale w tym temacie akurat rację masz, i to sie liczy.
pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
-
Jekke

- Posty: 1974
- Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
- Lokalizacja: Opole
Post
autor: Jekke » czw lip 23, 2009 7:25 pm
Ja mam wolny wydech

za plecionką tylko ruła, kończy się na połowie drzwi, końcówka wywinieta w dół, mocy nie poczułem wiekszej, jest głośniej, ale bez przesady, za to fajnie gulgocze

-
Ba

- Posty: 1749
- Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Ba » czw lip 23, 2009 8:27 pm
Miałem opcje z tylnym tłumikiem bez środkowego. Dzwiek taki sobie a przy wyższych prędkościach buczy. Po wywaleniu fajnie bulgocze a przy wyższych obrotach nie buczy. Rura zakończoną miałem przed tylnym mostem. O dziwo przy wyższych prędkościach dopiero zasysało i to przy otwartych oknach. Lepiej skończyc rułe tak jak fabryka każe. Ja mam troche na bok i teraz w lusterku widac jaka z niego lokomotywa

tel: 600298546
-
batonki
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: ndz maja 31, 2009 8:16 pm
Post
autor: batonki » sob lip 25, 2009 2:13 pm
hehhehe fakt - dymi troche:D
Dzieki za odp.
Wywalam oba tłumiki, i skończę rurę tak jak jest obecnie. Co do samej rury jakieś wskazania czy taka sama średnica jak fabrycznej?
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » sob lip 25, 2009 3:23 pm
2,5 cala bosala,2 metry dluga ,koszt jakies 70 dych,daje satysfakcje z jazdy

-
decc

- Posty: 1837
- Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
- Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"
Post
autor: decc » sob lip 25, 2009 10:44 pm
K260 Inowrocław pisze:Chce zrobic w patrolu GR rd28t wolny wydech /.../
Ja nie mam tłumików w ogóle, a rura się kończy na wysokości belki trzymającej skrzynię. Hałas da się wytrzymać, ale na jeżeli jeździsz na co dzień, albo na długie trasy to nie polecam. W/g mnie (ale to subiektywne odczucie) turbodziura zmniejszyła się troszkę i silnik lepiej się wkręca z dołu, ale jakiś supertunink to nie jest. Co do zapachu spalin w kabinie, to czuć trochę na postoju. Podczas jazdy nie.
Dla mnie dużym plusem jest brak pługa w postaci środkowego tłumika. Mniej rur - mniej farfocli pod spodem, mniejsza waga auta. Jeśli auto ma służyć tylko do upalania - polecam.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"
-
pawely60

- Posty: 325
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
- Lokalizacja: Przemyśl
Post
autor: pawely60 » wt lip 28, 2009 2:12 pm
decc pisze:K260 Inowrocław pisze:Chce zrobic w patrolu GR rd28t wolny wydech /.../
Ja nie mam tłumików w ogóle, a rura się kończy na wysokości belki trzymającej skrzynię. Hałas da się wytrzymać, ale na jeżeli jeździsz na co dzień, albo na długie trasy to nie polecam. W/g mnie (ale to subiektywne odczucie) turbodziura zmniejszyła się troszkę i silnik lepiej się wkręca z dołu, ale jakiś supertunink to nie jest. Co do zapachu spalin w kabinie, to czuć trochę na postoju. Podczas jazdy nie.
Dla mnie dużym plusem jest brak pługa w postaci środkowego tłumika. Mniej rur - mniej farfocli pod spodem, mniejsza waga auta. Jeśli auto ma służyć tylko do upalania - polecam.
a ta masa to chyba plus,przeciez taki tlumik z ta sadzą z kilkunastu lat to pewnie tak pod 20 kg waży

Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
-
batonki
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: ndz maja 31, 2009 8:16 pm
Post
autor: batonki » śr lip 29, 2009 6:49 pm
tomek 79 pisze:2,5 cala bosala,2 metry dluga ,koszt jakies 70 dych,daje satysfakcje z jazdy

Jak ją prowadziłeś? Tak samo jak oryginalny wydech? On jest na poziomie mostu tylnego zagięty pod samą ramę, czy jakiś inny sposób?? Tak żeby nie wadziło w terenie...

-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » czw lip 30, 2009 9:05 pm
poprowadzilem tak jak orginal ,bez zadnych kolanek ,diaksem pozacinalem,pospawalem ,wisi na 2 wieszakach ,miodzio jest ale na co dzien wietrzy uszy

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw lip 30, 2009 9:56 pm
To coś słabo robiłeś, u mnie w kabinie przy zamkniętych szybach ledwo co słychać.

-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » pt lip 31, 2009 6:25 am
sugerowalem sie twojim patentem,przy zamknietych szybach tez jest cicho,a prawa noge mam wyprostowana dosc czesto, wiec dlatego wietrzy

-
pawely60

- Posty: 325
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
- Lokalizacja: Przemyśl
Post
autor: pawely60 » pt lip 31, 2009 2:17 pm
ja mam "wyprostowaną nogę jak stoję "a tak to nie mogę-

punkty
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
-
batonki
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: ndz maja 31, 2009 8:16 pm
Post
autor: batonki » pt lip 31, 2009 9:20 pm
Super, w przyszłym tygodniu zrobie z wydechem i się pochwale, dzięki!
-
Dami
-

- Posty: 176
- Rejestracja: wt sie 12, 2008 1:13 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Dami » pn wrz 14, 2009 7:10 pm
A ja się podepnę pod temat. Bardzo głośny jest wtedy samochód ? Bo myślę czy u siebie nie zrobić wolnego wydechu ale boję się żeby mi nie furczało jak traktor

Wierne K260

-
miastek
-

- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: miastek » pn wrz 14, 2009 7:37 pm
W środku praktycznie nie ma różnicy
Za to na zewnątrz jest bajka

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość