problem z ładowaniem
Moderator: Kosiarz
problem z ładowaniem
witam wszystkich jestem tu nowy wienc nie bijcie mam problem ostatnio zapaliła mi sie kontrolka ładowania po chwili zgasła a teraz jurz nie gaśnie a ładowanie jest mizerne albo go nie ma morze jakieś konkrety albo podpowiedzi co do przyczyny takiej usterki i rady co z tym zrobić zgurzy dziękuje
Ostatnio zmieniony pn cze 29, 2009 9:30 am przez sebol, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: problem z ładowaniem
najpierw poczytaj słownik ortograficzny, a potem pytaj.... przysłabka
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL 

Re: problem z ładowaniem

Fazi, zaraz Ci powiedzą, że to nie jest forum polonistów...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- rabarbar_pn
- Posty: 336
- Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
- Lokalizacja: wlkp
Re: problem z ładowaniem
może nie dla polonistów, ale jak kolega chce jakiejś wskazówki, to trzeba pisać tak, żeby można było cokolwiek zrozumieć, co do postu to bym sprawdził na początek szczotki na alternatorze.
bo Patrol wysoki i szeroki musi być 

Re: problem z ładowaniem
Ja sie przyłącze do tematu. Postaram się pisać bez błędów ortograficznych
)))
Czy możecie mi powiedzieć jak sprawdzić ładowanie? Napięcie to wiem powinno być około 14V, ale czy w jakiś sposób sprawdza się natężenie prądu ładowania?

Czy możecie mi powiedzieć jak sprawdzić ładowanie? Napięcie to wiem powinno być około 14V, ale czy w jakiś sposób sprawdza się natężenie prądu ładowania?
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
- whisky_snake
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
- Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow
Re: problem z ładowaniem
ernil pisze:![]()
Fazi, zaraz Ci powiedzą, że to nie jest forum polonistów...
Bo to nie jest forum polonistow

@MKE99 sprawdz napiecie ...po starecie motora i przed
Re: problem z ładowaniem
1 szczotki
2 mostek diodowy
Po wlączeniu wszystkich odbiorników winno nadal być 14 Volt ( przy zdrowym akumulatorze ) .
Natężenie sprawdzisz amperomierzem wpinając go w obwód .
Napięcie sprawdzaj na alternatorze, na akumulatorze mogą być straty .
2 mostek diodowy
Po wlączeniu wszystkich odbiorników winno nadal być 14 Volt ( przy zdrowym akumulatorze ) .
Natężenie sprawdzisz amperomierzem wpinając go w obwód .
Napięcie sprawdzaj na alternatorze, na akumulatorze mogą być straty .
Patrol Y60 33 cale + 2 cale liftu
Re: problem z ładowaniem
adammajas pisze:1 szczotki
2 mostek diodowy
Po wlączeniu wszystkich odbiorników winno nadal być 14 Volt ( przy zdrowym akumulatorze ) .
Natężenie sprawdzisz amperomierzem wpinając go w obwód .
Napięcie sprawdzaj na alternatorze, na akumulatorze mogą być straty .
A jaka wartość powinien wskazywać amperomierz?
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
Re: problem z ładowaniem
Po pierwsze sprawdzanie zwykłym amperomierzem prądu ładowania jest stosunkowo niebezpieczne z uwagi na możliwość rozłączenia przewodów bądź uszkodzenia zwykłego amperomierza co często skutkuje uszkodzeniem mostka prostowniczego w alternatorze. Najlepiej wykorzystać do tego celu cęgi prądowe. Przy wyłączonym zapłonie z wyłączonymi wszelkimi odbiornikami pobór prądu powinien wynosić 0A dopuszcza się wartości do 0,3A ze względu na podtrzymanie pamięci w radiu, zegarku itp. Podczas pracy silnika wartość prądu może się znacznie różnić u każdego użytkownika ze względu na stan akumulatora. W uproszczeniu przy pracującym silniku i wyłączonych odbiornikach nie powinno ono przekraczać 10% wydajności alternatora. Oczywiście jeśli auto wyposażone jest w np. świece dogrzewające płyn chłodniczy ta wartość może być o wiele większa dlatego takie badanie najlepiej jest robić po rozgrzaniu silnika aby wykluczyć działanie wszelkich dodatkowych elementów grzejnych. Myślę, że taka odpowiedź satysfakcjonuje wszystkich. Natomiast jeśli chodzi o napięcie to wartość 14,5V przy pracującym silniku przyjmuje się za wzór gdzie spadek poniżej 14V może być już oznaką problemów bądź alternatora bądź akumulatora. Adammajas trochę minął się z prawdą owszem napięcie przy włączonych wszystkich odbiornikach również nie może spaść poniżej tych wartości jednak nie na biegu jałowym. jeśli spadnie poniżej mimo podniesienia obrotów to może to świadczyć o uszkodzeniu alternatora. Oczywiście pomijam tutaj problemy takie jak śniedź na przewodach, którą stosunkowo łatwo wykryć a może być przyczyną wielu problemów. No i to chyba na tyle.
Re: problem z ładowaniem
a co jeśli ładowanie jest większe niż 14,5 

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: problem z ładowaniem
To albo masz uwalony alternator albo szczezły akumulator.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: problem z ładowaniem
to 2 raczej choć trzyma prund jak szalony
a altek jest dobry

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: problem z ładowaniem
Zgadza się choć minimalne odchyłki są dopuszczalne jednak jeśli jest to ponad 14,7V to wskazuje to na problemy z regulatorem napięcia bądź akumulatorem.ernil pisze:To albo masz uwalony alternator albo szczezły akumulator.
Trzymać może ale mimo tego może już być zasiarczony i wtedy takie objawy są bardzo prawdopodobne.lbl78 pisze:to 2 raczej choć trzyma prund jak szalonya altek jest dobry
Re: problem z ładowaniem
Dokładnie. Możesz go spróbować ładować stałym prądem o natężeniu 0,02-0,05 x ilość Ah bakterii (pojemności) przez powiedzmy 12 godzin po czym ze dwie godziny przerwy i znowu. Ale na wiele się to nie zda jeśli jest już solidnie zasiarczony lub jeśli prostownik masz kiepski. Można jeszcze zlewać elektrolit, ładować na destylowanej i później znowu na elektrolicie, ale to się mija z celem przy dzisiejszej cenie bakterii.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: problem z ładowaniem
wymienię przy najbliższej wizycie w Tesco
no mam 3 kable w tym moim patrolu a same problemy z elektryką


no mam 3 kable w tym moim patrolu a same problemy z elektryką

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- whisky_snake
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
- Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow
Re: problem z ładowaniem
podziwiam chec wywalania kasy na aku w tesco zamiast zanabycia za smieszne pieniadze czerwonych żelówek ... lub nawet nowych w cenie normalnego (oczywiscie nie optimy)
Re: problem z ładowaniem
przegub, tłoczki hamulcowe i takie tam w tym samym Tesco kupuje
rozrusznik do Patrola też

rozrusznik do Patrola też

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- whisky_snake
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
- Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow
Re: problem z ładowaniem
Kup se zelowke czerwona za 5 dych ew kilka albo nowa na aledrogo 70ah po 300 jak zajechalem 8 aku w sezon to za fiksa zadnego tradycyjnego aku nie kupie ... ani do plaskiego a juz tym bardziej do smietnika do windy
Re: problem z ładowaniem
U mnie nic nie pomogło. Po drobnych naprawach żle dokręciłek kleme. Pojechałem sobie i rozładowałem akumulator do zera. Szkoda bo był całkiem nowy i nie tani. Probowałem go reanimować zgodnie z zaleceniami, ale dupa. Dwa odpalenia i po aku. Zero pojemności. Teraz czeka mnie zakup nowego. Chyba troche poczekam, bo moja firma wynegocjowała cene z producentem Optima i zanabędę sobie żółtą za cene Varta lub nawet taniej. Niemniej jednakpluje sobie w brodę, że nie dokręciłem klemy i nowy aku poszedł sie ......ernil pisze:Dokładnie. Możesz go spróbować ładować stałym prądem o natężeniu 0,02-0,05 x ilość Ah bakterii (pojemności) przez powiedzmy 12 godzin po czym ze dwie godziny przerwy i znowu. Ale na wiele się to nie zda jeśli jest już solidnie zasiarczony lub jeśli prostownik masz kiepski. Można jeszcze zlewać elektrolit, ładować na destylowanej i później znowu na elektrolicie, ale to się mija z celem przy dzisiejszej cenie bakterii.
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
Re: problem z ładowaniem
Widzę ,że kolega w temacie prądu konkretny, więc podpytam przy okazji - jak połąćzyć dwa aku - żeby się robił biały śnieg na klemach masychavez pisze: ...

A co do problemów z prądem kolegi z pierwszego postu , to dorzucę ,że jeśli auta używa do błota, a zakłądam ,że tak jest to może zacząć od sprawdzenia czy alternator nie jest zawalony błotem...
Jeśli tak to oczyścić i spróbować to wszystko co koledzy pisali.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
- seba_malpa
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz lip 01, 2012 9:15 am
Re: problem z ładowaniem
Sprawdzałem u siebie pobór prądu na postoju, i przez 2-3 sekundy pokazuje 0.02 a później wzrasta do 0,45 a wszystko w kabinie mam wyłączone, kluczyka w stacyjce nie ma, drzwi pozamykane, czy mam powody do nie pokoju
?

"Jeśli istniejesz to znaczy że istniałeś i istnieć będziesz"
Re: problem z ładowaniem
0.45 Ampera? Po tygodniu możesz nie opalić 

- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: problem z ładowaniem
U mnie w Multipli radyjko pobierało 0,25 nie odpalała po 5 dniach w garażu lub po 2 dniach na mrozie. Jak coś pobiera musi się grzać, pozostaw go na noc a rano macaj, Radio, CB, komputer/sterownik, alarm. Jak to nie pomoże wyciągaj po kolei bezpieczniki, powinno cię to ukierunkować w poszukiwaniach.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
- seba_malpa
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz lip 01, 2012 9:15 am
Re: problem z ładowaniem
W sumie to nie doszedłem do tego co w końcu pobiera mi prąd. Ale zamontowałem wyłącznik masy i problem ze znikającym prądem ustał
.

"Jeśli istniejesz to znaczy że istniałeś i istnieć będziesz"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości