Strona 1 z 3

Temp. w RD28T kolejna odsłona

: pn lip 13, 2009 11:13 am
autor: miastek
Czy ktoś spotkał sie z takim zjawiskiem?
Gdy jadę do 80km/h temp. jest ok około 1/3 wskaźnika. Gdy jadę 90km/h podchodzi pod połowę wskaz. 100km/h dochodzi do polowy wskaźnika i tak dalej z tym ze gdy przekroczy lekko polowe to dalej nie idzie (chyba wisko się wtedy zapina)
Gdy np. cisne pod górę na 3 biegu nic sie nie dzieje w terenie tez temp. jest w normie.
Płynu nie ubywa ciśnienie w układzie chłodzenia nie rośnie, termostat wymieniony, chłodnica nie zaklejona.
I teraz najwazniejsze sytuacja pojawiła sie mniej więcej po zamontowaniu wyciągarki a ze jest to grzechotnik to sam zderzak sporo zasłania no i winda tez dość mocno ogranicza przeplyw powietrza.
Może ktos miał kiedyś problem z temp. po zamontowaniu zderzaka? Trochę nie chce mi sie ściągać tego cholerstwa na próbę bo ciężkie okrutnie.

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: pn lip 13, 2009 12:04 pm
autor: N2O
Za mały przepływ powietrza, rozwiązaniem może być montaż większej chłodnicy - ta z 2,8TD jest wyjątkowo lipna.
:)21

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: pn lip 13, 2009 12:19 pm
autor: mayer
Miałem to samo. Po wymontowaniu chłodnicy okazało się że jest zaklejona na amen!! Umycie gruntowne spowodowało że 100km/h pod górkę + 450kg na pace a wskaźnik temperatury jak zamurowany nawet nie śmie przekroczyć połowy.

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: pn lip 13, 2009 12:44 pm
autor: Piotrek M
Miastek nie pękaj, tak ma być.
Przetestowałem to w ciągu ostatnich dwóch tygodni w Rumunii.
Wskażnik zatrzymywał sie na 3/4 skali i dalej w górę już nie szedł.
A gorąco, stromo i cięzko pod górki było.

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: pn lip 13, 2009 12:54 pm
autor: miastek
Ale problem w tym ze jak jade do 80km/h nawet pod górę na pełnym bucie to temp praktycznie nie wzrasta.
Wzrasta tylko przy szybszej jeździe.
I wcześniej tak nie było mogłem 130km/h cisnąć i wskaznik ani drgnął.
Ja co prawda jeszcze 3/4 wskaźnika u siebie nie widziałem.
Ale widze ze trzeba zwalic zderzak i przejechać się bez.
No i demontarz chłodnicy i porządne płukanie też mu się juz należy.

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: pn lip 13, 2009 1:00 pm
autor: Piotrek M
To proponuję Ci wycieczke do Rumunii, przez pierwsze trzy-cztery dni wpadasz w panikę spoglądając na wskaźnik temp, a potem juz tylko go co jakis czas "monitorujesz"- :D :D

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: pn lip 13, 2009 1:07 pm
autor: miastek
Pewnie bedzie kiedys okazja ale teraz wkur... mnie gdy lece sobie stówką nasza piekna autostrada i mi tu jakas wskazówka idzie do góry a nie szła :evil: :)21

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: pn lip 13, 2009 2:13 pm
autor: Katun
Dodatkowy wentylator z przodu załatwi sprawę, odnosnie montażu co i jak, to byłu gdzieś na forum parę razy.

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: pn lip 13, 2009 2:44 pm
autor: PaveL
wymontuj z samochodu i umyj chłodnicę

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: pn lip 13, 2009 3:23 pm
autor: N2O
Katun pisze:Dodatkowy wentylator z przodu załatwi sprawę, odnosnie montażu co i jak, to byłu gdzieś na forum parę razy.
Nie załatwi sprawy a jeszcze może pogorszyć.

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: pn lip 13, 2009 3:28 pm
autor: rabarbar_pn
PaveL pisze:wymontuj z samochodu i umyj chłodnicę
tak zrób, mi też się wydawało, ze mam czystą a jak wymontowałem i umyłem to miałem tam kilo, albo i więcej piachu

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: pn lip 13, 2009 3:36 pm
autor: miastek
Katun pisze:Dodatkowy wentylator z przodu załatwi sprawę, odnosnie montażu co i jak, to byłu gdzieś na forum parę razy.
Sprawny układ nie potrzebuje pracy wentylatora w czasie jazdy. Nie dość ze dodatkowo ograniczy przepływ powietrza to jeszcze musiałby cały czas pracować.

Nie ma co wyciągam chłodnice i czyszcze w pierwszej kolejności 8)

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: pn lip 13, 2009 3:38 pm
autor: N2O
Wkładaj chłodnice na noc do wanny pełnej wody i zobaczysz co wypłynie z pomiędzy lamelek.

:)21

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: pn lip 13, 2009 8:35 pm
autor: Katun
Jeśli masz zasłonięta chłodnice, halogenami i innymi pierdołami z przodu auta, to taki wentylatorek jak znalazł, sąsiad zamontował i sobie chwali, zrobisz jak uważasz. http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/128/8366.html coś takiego jest w sklepiku.

Przez twoj temat poszedłem umyć swoją chłodnice :)2

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: pn lip 13, 2009 8:55 pm
autor: KJarosław
Miałem takowy wiatrak z przodu chłodnicy w hiszpanie ,zaadoptowany był z mitsu sigmy, sprawdzał się super na długich podjazdach z ciężką przyczepą, tak to był niepotrzebny.

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: pn lip 13, 2009 10:29 pm
autor: gkozi
hm - ja też mam podobny objaw, tzn. temperatura do 80 km/h jest poniżej połowy [ponoć termostat załącza się nieco wcześniej niż fabryczny] a przy 90 - 100 temp dochodzi do połowy

ja do tej pory obstawiałem, że po prostu opór toczenia opon [33" x 12,5 " ] i opór powietrza robi się na tyle duży, że silnik osiąga nominalną temp pracy i tyle, szybciej nie jeżdżę więc na drodze wisko się raczej nie załącza [BTW wisko i chłodnica nowa]

robi się ciepło także na piasku [jak wiadomo wtedy tez są większe opory ruchu]

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: wt lip 14, 2009 6:36 am
autor: Rusek
U mnie odpukać cału czas jest poniżej połowy, ostatnio zaliczyłem wycieczkę w 6 osób wraz z dwoma pakami na narty na górze i ani razu wskazówka nie przekroczyłą połowy, prędkości w zakresie 90 - 120 km/h. Jakiś inny jest ten mój.

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: wt lip 14, 2009 8:03 am
autor: miastek
Nie jest inny bo u mnie tez tak bylo :roll:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: wt lip 14, 2009 2:03 pm
autor: Rusek
miastek pisze:Nie jest inny bo u mnie tez tak bylo :roll:
a przy jakim stanie licznika zmieniło się ;-)

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: wt lip 14, 2009 2:13 pm
autor: miastek
Odkąd go kupiłem to zrobiłem może z 20 tyś km teraz według licznika ma 256 tyś.
Zmieniło się po zamontowaniu zderzaka i nawijaka.
Jak wyczyszcze chłodnice to dam znać czy pomogło.

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: wt lip 14, 2009 9:07 pm
autor: Talib
Jeszcze 3 tygodnie temu miałem identycznie w swoim 3.3 Wymiana chłodnicy załatwiła sprawę. W moim przypadku chłodnica była już w bardzo kiepskim stanie. Lamelki pomimo iż jeszcze były fizycznie, prawie całkowicie odkleiły się od kanalików. Wydajność zmalała i powyżej 80 dostawał świra. Przy mocno zakatowanej chłodnicy płukanie może nie styknąć :)3
Tera lata 120 bez zadyszki :D Na lato dałem szybszy termostat.

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: wt lip 14, 2009 9:19 pm
autor: miastek
Na razie nie ma czasu na wyjęcie chłodnicy :evil:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: wt lip 14, 2009 9:24 pm
autor: Talib
do czyszczenia wystarczy zdjąć węże :)21

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: wt lip 14, 2009 10:03 pm
autor: miastek
Ona nie jest zapchana wewnątrz tylko zaklejona błotem :roll:

Re: Temp. w RD28T kolejna odsłona

: wt lip 14, 2009 10:19 pm
autor: Lecho
gkozi pisze:hm - ja też mam podobny objaw, tzn. temperatura do 80 km/h jest poniżej połowy [ponoć termostat załącza się nieco wcześniej niż fabryczny] a przy 90 - 100 temp dochodzi do połowy

ja do tej pory obstawiałem, że po prostu opór toczenia opon [33" x 12,5 " ] i opór powietrza robi się na tyle duży, że silnik osiąga nominalną temp pracy i tyle, szybciej nie jeżdżę więc na drodze wisko się raczej nie załącza [BTW wisko i chłodnica nowa]

robi się ciepło także na piasku [jak wiadomo wtedy tez są większe opory ruchu]
Na pewno visko się załącza. A niby czemu miałoby się nie załączyć :o