
DMC przyczepy w Patrolu
Moderator: Kosiarz
DMC przyczepy w Patrolu
Słuchajcie, od czego zależy DMC przyczepy w dowodzie? W moim jest wbite 1500 kilo hamowanej, ale widziałem już na forum posty, gdzie ludzie pisali, że mają po 3 tony wbite. 1,5 to dla mnie trochę mało, przydałoby się mieć ze 2,5T 

Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Re: DMC przyczepy w Patrolu
zależy od tego co masz w dowodzie i jaki masz hak (homologacje na haku) jeśli jest widoczna (albo jeśli hak orginalny i można zdobyć jeego homologacje od dilera) a samochód ma homologacje na terenowy to na stacji diagnostycznej mogą ci zmienić DMC
potem tylko wycieczka do WK i nowy dowodzik
ogólnie 3,5 tony w patrolu to standard

ogólnie 3,5 tony w patrolu to standard

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: DMC przyczepy w Patrolu
Samochód ma w dowodzie "osobowy" wbite. Nie ma haka, ma wbite 1500/750. Czyli jakbym zakładał hak, to wybrać taki do 3,5 tony i potem diagnosta etc. i zmienią?
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Ciepły sik i ziew na drogę.
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: DMC przyczepy w Patrolu
Osobowy, hak 3,5T, diagnosta i będzie OK. Maks przyczepy = DMC Patrola.pyntront pisze:Samochód ma w dowodzie "osobowy" wbite. Nie ma haka, ma wbite 1500/750. Czyli jakbym zakładał hak, to wybrać taki do 3,5 tony i potem diagnosta etc. i zmienią?
Terenowy, maks przyczepa = DMC 150%, hak więciej niż 3,5T.
Nissan-y
Re: DMC przyczepy w Patrolu
Dzięki chłopy!
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Re: DMC przyczepy w Patrolu
zakładając hak, (każdy ma homologację do ciągnięcia jakiej przyczepy jest homologowany) większość oferowanych haków do Y61 ma DMC ciągnionej 3000 po montażu i tak musisz jechać na stacje
ale dobrze było by załatwić jakiś papier że Twój samochód jest terenówką (może ciągnąć 150% swojego DMC) i że może ciągać przyczepy cięższe niż jest w twoim dowodzie 
@wojtek_kom diagnosta może marudzić że nie może wbić więcej niż to co jest w dowodzie bez papieru producenta/dystrybutora (dupochron)


@wojtek_kom diagnosta może marudzić że nie może wbić więcej niż to co jest w dowodzie bez papieru producenta/dystrybutora (dupochron)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: DMC przyczepy w Patrolu
a gdzie uzyskać taki papier że mam terenówkę, a nie osobówkęlbl78 pisze:zakładając hak, (każdy ma homologację do ciągnięcia jakiej przyczepy jest homologowany) większość oferowanych haków do Y61 ma DMC ciągnionej 3000 po montażu i tak musisz jechać na stacjeale dobrze było by załatwić jakiś papier że Twój samochód jest terenówką (może ciągnąć 150% swojego DMC) i że może ciągać przyczepy cięższe niż jest w twoim dowodzie
@wojtek_kom diagnosta może marudzić że nie może wbić więcej niż to co jest w dowodzie bez papieru producenta/dystrybutora (dupochron)

Jimny 

- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: DMC przyczepy w Patrolu
W przypadku samochodu terenowego masa ta może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego. (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dn 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów ... -paragraf 3 ust. 4 pkt 4).bigos pisze:a gdzie uzyskać taki papier że mam terenówkę, a nie osobówkęlbl78 pisze:zakładając hak, (każdy ma homologację do ciągnięcia jakiej przyczepy jest homologowany) większość oferowanych haków do Y61 ma DMC ciągnionej 3000 po montażu i tak musisz jechać na stacjeale dobrze było by załatwić jakiś papier że Twój samochód jest terenówką (może ciągnąć 150% swojego DMC) i że może ciągać przyczepy cięższe niż jest w twoim dowodzie
@wojtek_kom diagnosta może marudzić że nie może wbić więcej niż to co jest w dowodzie bez papieru producenta/dystrybutora (dupochron)
Nissan-y
Re: DMC przyczepy w Patrolu
Tylko że uzyskanie wpisu, że samochód jest terenowy nie jest takie proste. Był o tym baaaaardzo obszerny temat w dziale przepisy bodajże. Swego czasu analizowaliśmy różnice pomiędzy specjalny/ciężarowy/terenowy/osobowy w kwestii DMC przyczepy tudzież DMC ogólnie. Gdyby to chciał zrobić zgodnie ze wszystkimi przepisami, to będzie to długa droga i nie wiadomo jak się zakończy 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: DMC przyczepy w Patrolu
Potrzebny jest rzeczoznawca
+ FVAT przeróbki z odpowiednim numerkiem i z papierami do okienka.
Najprościej specjalny inny, terenowy...

Najprościej specjalny inny, terenowy...
Nissan-y
Re: DMC przyczepy w Patrolu
kochani nie jest tak kolorowo
Nissan daje w Y61 na haku 3500kg i tego nie przeskoczysz - homologacja producenta.
DMC Y61 5D (a ten chyba jest najcięższy) wynosi 3200kg. Z klucza możesz mieć zatem przyczepę na haku 3200kg (pod warunkiem że masz załadowanego parcha).
Nie wiem czy warto kruszyć kopię o te 300kg.
Sam moim ciągam na przyczepie (DMC 3000) cieżką wiertniczkę i daje radę ale bez szaleńst.
Nie wiem czy wpis, że moze pojad terenowy ciągnąć 150%DMC nie będzie ograniczał diagnosty do pojazdów z międzyosiowymi mechanizmami różnicownymi bo przecież chodzi o to aby na szosie mieć lepszą przyczepność.
A my parchami na czarnym niczym od plaskatych się nie różnimy w tym względzie.
pozdrawiam
Nissan daje w Y61 na haku 3500kg i tego nie przeskoczysz - homologacja producenta.
DMC Y61 5D (a ten chyba jest najcięższy) wynosi 3200kg. Z klucza możesz mieć zatem przyczepę na haku 3200kg (pod warunkiem że masz załadowanego parcha).
Nie wiem czy warto kruszyć kopię o te 300kg.
Sam moim ciągam na przyczepie (DMC 3000) cieżką wiertniczkę i daje radę ale bez szaleńst.
Nie wiem czy wpis, że moze pojad terenowy ciągnąć 150%DMC nie będzie ograniczał diagnosty do pojazdów z międzyosiowymi mechanizmami różnicownymi bo przecież chodzi o to aby na szosie mieć lepszą przyczepność.
A my parchami na czarnym niczym od plaskatych się nie różnimy w tym względzie.

pozdrawiam
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: DMC przyczepy w Patrolu
to już lepsza honda crv ona zdaje się ma międzyosiowy 

Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: DMC przyczepy w Patrolu
Mi wystarczyłoby 2500, więc nie będe kombinował, jeżeli dostane 3200 to będzie lux
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Re: DMC przyczepy w Patrolu
wrrrr... a jak mam DMC auta 3.250 kg i prawo jazdy B (bez E) to moge zapiąć przyczepę o DMC nie większym niż 250 kg 
wrrrrr...

wrrrrr...

robok rzępoli w harapuciu
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: DMC przyczepy w Patrolu
B = 3499+750.seburaj pisze:wrrrr... a jak mam DMC auta 3.250 kg i prawo jazdy B (bez E) to moge zapiąć przyczepę o DMC nie większym niż 250 kg
wrrrrr...
Nissan-y
Re: DMC przyczepy w Patrolu
Możesz 750kg.
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: DMC przyczepy w Patrolu
Homologacja dotyczy samochodu seryjnego... kropka.Wojan pisze:kochani nie jest tak kolorowo
Nissan daje w Y61 na haku 3500kg i tego nie przeskoczysz - homologacja producenta.
Możesz mieć 150% DMC i tyle... nikt nie mówi że na seryjnym haku.
Nissan-y
Re: DMC przyczepy w Patrolu
Jeśli przyczepa będzie przyczepą lekką, czyli taką do 750kg to możesz ją ciągnąć na kategorii B holownikiem o DMC mniejszym od 3500kg. Masa zespołu może wtedy wynosić maksymalnie 3500+750=4250 [kg] (a raczej musi być mniejsza). Jeśli przyczepa inna niz lekka (ciężką mam na myśłi, czyli powyżej 750kg), to kategoria B+E (na przykład). DMC przyczepy nie może być większe od DMC holownika (o ile to nie jest ciężarowy lub terenowy lub bla bla bla). Nie liczy się to, ile faktycznie waży przyczepa, czy jest pusta, czy też wieziesz czołg - ważne DMC widniejące w kwitach (pomijając ITD, która może zważyć i będzie zonk).
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: DMC przyczepy w Patrolu
W byłym hiszpanie miałem 3500kg, zarejestrowany jako "specjalny, pomoc drogowa"
Były dwa 260, jedno D22,, chwilowo jest Pickup D40 ,i Parchol Y61
Re: DMC przyczepy w Patrolu
pany to czy jest wpisane ciężarowy, osobowy, czy też specjalny nie ma znaczenia bo możesz mieć osobowy terenowy i też mieć 3500 na haku
homologacja jest do modelu samochodu i czy już potem rejestrujemy go jako ciężarówke czy co innego nie ma znaczenia
przykład?
Patrol Y61 RD28Ti osobowy DMC 2800kg (coś koło tego) DMC przyczepy bez hamulca 750kg z hamulcem 3500kg
Patrol Y60 TD42 ciężarowy DMC 2640kg DMC przyczepy bez hamulca 750kg z hamulcem 3500kg

homologacja jest do modelu samochodu i czy już potem rejestrujemy go jako ciężarówke czy co innego nie ma znaczenia

przykład?
Patrol Y61 RD28Ti osobowy DMC 2800kg (coś koło tego) DMC przyczepy bez hamulca 750kg z hamulcem 3500kg
Patrol Y60 TD42 ciężarowy DMC 2640kg DMC przyczepy bez hamulca 750kg z hamulcem 3500kg
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: DMC przyczepy w Patrolu
Poczyta przepisy wraz z aneksami wszelakimi to zobaczy, że to nie tak do końca. Wiadome, że dla większości policmajstrów to co w dowodzie będzie święte. Ale to, ze w dowodzie są bajki to już inna sprawa. Bardzo często to, co napisał wydział komunikacji jest niezgodne z przepisami.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: DMC przyczepy w Patrolu
to skąd mi sie wzielo przekonanie, ze suma DMC pojazdu i przyczepy (dla gołego B) nie może przekraczać 3.5 twojtek_kom pisze:B = 3499+750.seburaj pisze:wrrrr... a jak mam DMC auta 3.250 kg i prawo jazdy B (bez E) to moge zapiąć przyczepę o DMC nie większym niż 250 kg
wrrrrr...


robok rzępoli w harapuciu
Re: DMC przyczepy w Patrolu
Jest wyjątek od reguły, bo zawsze możesz pociągnąć przyczepę lekką.
Re: DMC przyczepy w Patrolu
A co mogę ciągnąć swoją 160, mam wpisany w dowód hak, ale w rubrykach masa przyczepy bez/z hamulcem mam kreski i najlepsze - dmc 1850kg
waga na złomowcu pokazała 1980kg przy kilku lekkich gratach na pace i z połową baku 


SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: DMC przyczepy w Patrolu
Ja mam jeszcze lepiej, masa własna 0kg i ładowność 1000kg, hak, nic więcej nie wpisane, i do tego ciężarowy.


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości