Patrol Y60 Masa niewiadomych

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: Igor V8 » ndz wrz 27, 2009 11:00 am

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: Maqlinka » ndz wrz 27, 2009 11:02 am

Ad.1 - świeci kontrolka tej blokady po załączeniu? Jak doszedłeś do tego, że nie działa?
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: decc » ndz wrz 27, 2009 11:31 am

krzychooxxx pisze:
2. Jakie powinno byc cisnienie oleju? u mnie na zimnym jest 4 a jak sie rozgrzeje spada gdzies w okolice 1 na wolnych obrotach, pytam bo skala jest do 8 i to mnie wprowadza w zadume ;) oleju nie bierze ani kropli, nie kopci absolutnie nic nawet podczas przygazowki do deski, na obroty wychodzi momentalnie, takze silnik zdrowy.
Oil pressure at idle speed: More than 78 kPa
Oil pressure at 3 000 rpm: 319-425 kPa

Jeżeli podziałka wskaźnika to 100 kPa to masz dobre.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: Marcin-Kraków » ndz wrz 27, 2009 12:05 pm

krzychooxxx pisze: 1. Jak dziala blokada tylnego mostu? zasada, zalaczanie i jakies uwagi.
Przelaczajac w kabinie pstryczniekm, powodujesz wlaczenie jedengo z elektrozaworkow, ktory podaje podcisnienie na jeden z wezykow, biegnacych do silownika blokady zamontowanego przy gruszce tylnego mostu. Silownik powoduje akcje na przesowce blokady umieszczonej juz bezposrednio w moscie, gdzie nastepuje zasprzeglenie zebow.
Przy wylaczeniu, sytuacja jest podobna. Powodujesz zapiecie drugiego wlwktrozaworu i podanie podcisnienia na drugi wezyk, ktory wpiety jest w silownik. Nastepuje wypiecie przesowki.
To tak z grubsza.
Na silowniku masz czujnik, ktory odpowiada za zapalenie kontroli na desce. Do poki blokada nie jest zapieta, przy sprawnym ukladzie elektrycznym czujnika kontrolka ci sie nie zapali.
krzychooxxx pisze: 2. Jakie powinno byc cisnienie oleju? u mnie na zimnym jest 4 a jak sie rozgrzeje spada gdzies w okolice 1 na wolnych obrotach, pytam bo skala jest do 8 i to mnie wprowadza w zadume ;) oleju nie bierze ani kropli, nie kopci absolutnie nic nawet podczas przygazowki do deski, na obroty wychodzi momentalnie, takze silnik zdrowy.
Wydaje sie ze cisnienia masz poprawne. Dokladny pomiar i tak trzeba by bylo zrobic dokladnym zewnetrzym manometrem.
krzychooxxx pisze: 3. Co to za pomaranczowa kontrolka po lewej stronie jakby z cieknaca miska, ktora pali sie czasami na postoju?
Woda w fitrze paliwa.
krzychooxxx pisze: 4. Na aukcjach niejednokrotnie widzialem ze samochody wyposazane byly w odpowietrzenia mostow i skrzyni czy reduktora... po co to?
Kazdy Patrol ma odpowietrzenia mostow i skrzyni. W standardzie. Dodatkowo mogl ktos poprowadzic je wyzej niz do ramy. Jesli nie mialbys odpowietrzen to albo zaciagalbys wode do oleju w mostach/skrzyni , albo olej nagrzewajac sie wywalal by uszczelnienia i ciekl by ci bokami.
krzychooxxx pisze: 5. Jak nalezy prawidlowo zalaczac i rozlaczac napedy aby niczego nie zepsuc?
Jezeli masz seryjne sprzegielka, mozesz zalaczyc naped jesli sa w pozycji AUTO, jedynie ciagnac wajche reduktora w pozycje 4H lub 4L . Lepiej robic to na postoju, unikniesz tym samym szybkiej dewastacji mechanizmu sprzegielek.

Jesli zamiarujesz dluzsza jazde z napedami lepiej przelaczyc sprzegielka w pozycje LOCK. Wtedy sa one stale zasprzeglone i wiecej wytrzymuja.

Reduktorem operujemy na postoju. Dopuszcza sie operowanie z 2H na 4H i odwrotnie podczas jazdy, ale radze to robic jedynie przy zapietych sprzegielkach na LOCK. Na 4L tylko podczas zatrzymania.
krzychooxxx pisze: 6. Czy mozna gdzies dostac sam synchronizator 3 biegu? bo zgrzyta czasami jak sie go nieumiejetnie wbija, ja nie mam z tym problemow ale jak kto inny wsiada za kolko to mi sie cisnienie podnosi...
Jedynie ASO

No :)21 , tyle dobroci na ten tydzień
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3675
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: lysy76 » ndz wrz 27, 2009 7:05 pm

Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: LSD » ndz wrz 27, 2009 10:30 pm

Przy kołach 33" wreszcie licznik pokazuje prawdziwą prędkość ;)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: N2O » ndz wrz 27, 2009 10:52 pm

LSD pisze:Przy kołach 33" wreszcie licznik pokazuje prawdziwą prędkość ;)
Szkoda, że licznik km nie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: decc » ndz wrz 27, 2009 11:37 pm

Marcin-Kraków pisze:
....
....
....

No :)21 , tyle dobroci na ten tydzień
... a mógł zabić... :wink:

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: decc » ndz wrz 27, 2009 11:43 pm

LSD pisze:Przy kołach 33" wreszcie licznik pokazuje prawdziwą prędkość ;)
A tu akurat się zgodzę. Mierzyłem GPSem, a to ponoć dosyć dokładny pomiar i było jak w mordę równiutko. Natomiast co do licznika km to pokazywał ok. 10% za mało - sprawdzane na trasie 250 km, a pomiar był w miarę dokładny bo jechaliśmy na dwa auta i w drugim (plaskatym) były koła nominalne.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: decc » pn wrz 28, 2009 7:11 am

krzychooxxx pisze:kolejna rzecz ktora zauwazylem kiedy ruszylem samochod z rana (pierwszy raz sie to zdarzylo)
otoz ruszylem z gorki asfaltem i nagle wlaczylo sie jakby pierdzenie gdzies z przodu, takie dosc mocne jakby ktos w szprychy od roweru kawalek plastiku wstawil i jechal wiec zwolnilem ale zanim sie zatrzymalem nastapilo takie "lubudu" gluchy odglos jakby ktos mlotkiem w podloge uderzyl i wszystko wrocilo do normy i bylo "cicho :)21 :)16 " jak zawsze :) hehe dziwna sprawa... zaznaczam ze dnia poprzedniego przyjechalem tez po asfalcie z napedem na 2 kolach i tak jak pozostawilem auto tak z rana bylo ruszane bez przelaczania czegokolwiek... co to moglo byc?
Kota sąsiadce przejechałeś. Lubią włazić pod samochód i siadać na drążkach. Wciągnęło go w paski, a potem wypadł.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: LSD » pn wrz 28, 2009 9:15 am

Sprzęgiełka trzeba przeczyścić i przesmarować. Włączył Ci się samoczynnie przedni most. Dość częsty przypadek przy źle działających sprzęgiełkach.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: Piotrek M » pn wrz 28, 2009 12:19 pm

LSD pisze:Sprzęgiełka trzeba przeczyścić i przesmarować. Włączył Ci się samoczynnie przedni most. Dość częsty przypadek przy źle działających sprzęgiełkach.
Nie zawsze @LSD to daje skutek.
U mnie było tak samo jak kolega opisuje, kombinowałem, czyściłem składałem z dwóch jedno sprzęgiełko i nic :)11
Skończyło sie zakupem nowych AVMów.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: miastek » pn wrz 28, 2009 12:32 pm

krzychooxxx pisze:kolejna rzecz ktora zauwazylem kiedy ruszylem samochod z rana (pierwszy raz sie to zdarzylo)
otoz ruszylem z gorki asfaltem i nagle wlaczylo sie jakby pierdzenie gdzies z przodu, takie dosc mocne jakby ktos w szprychy od roweru kawalek plastiku wstawil i jechal wiec zwolnilem ale zanim sie zatrzymalem nastapilo takie "lubudu" gluchy odglos jakby ktos mlotkiem w podloge uderzyl i wszystko wrocilo do normy i bylo "cicho :)21 :)16 " jak zawsze :) hehe dziwna sprawa... zaznaczam ze dnia poprzedniego przyjechalem tez po asfalcie z napedem na 2 kolach i tak jak pozostawilem auto tak z rana bylo ruszane bez przelaczania czegokolwiek... co to moglo byc?
Zapięły się sprzęgiełka w trakcie jazdy. Też mi się to kiedyś zdarzyło. Przyczyną nie muszą być uszkodzone sprzęgiełka. Jeśli np. nalało ci sie wody do reduktora lub olej w nim bedzie za gęsty może sie delikatnie obracać przedni wał i bedzie zapinał przód.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: mayer » pn wrz 28, 2009 7:30 pm

A najprostsze wytłumaczenie to źle rozpiete sprzęgiełka.
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: LSD » pn wrz 28, 2009 10:56 pm

miastek pisze: może sie delikatnie obracać przedni wał i bedzie zapinał przód.
Przywiązać sznurkirm, coby się nie obracał :wink:

A swoją drogą to wątpię w Twoją teorię bo...
...żeby zapiąć sprzęgiełka wał trzeba przekręcić z dość dużą siłą. Poza tym nawet jakby tak było to zapieły by się po prostu oba sprzęgiełka i czuć było by conajwyżej lekkie szarpnięcie. Jak terkocze to znaczy, że jedno jest zapięte, a drugie nie. Potem jest duże buuum i zapina się to drugi. Przerabiałem to w moim poprzednim GR. Zgodzę się jednak z Prezesem, że smarowanie i czyszczenie może nie dać efektu. Ja bym jednak sprawdził. Pracy dużo nie jest.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: LSD » pn wrz 28, 2009 11:00 pm

Aaaa i ważna sprawa przy czyszczeniu. Nie wolno tam dać za dużo smaru. Powinna być tylko cienka warstwa. Zapodanie za dużo smaru da dokładnie taki sam efekt. Sprzęgiełka będą się same zapinać, albo nie będą się chciały rozpiąć.
Jak oglądałem fabryczne sprzęgiełka w GR, który nigdy nie jeździł w terenie to były prawie suche. Było tam dosłownie kilka gram smaru.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3675
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: lysy76 » wt wrz 29, 2009 5:38 am

Nie potrafisz szukać...
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: Jekke » wt wrz 29, 2009 1:52 pm

a frytki do tego ?? :roll:

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: Ba » śr wrz 30, 2009 10:28 am

Auto Ci huczy, buczy , strzela i nap... z zawiechy, synchronizatory w rozsypce a Ty wierzysz w 270 tysia :P

Coby merytorycznie ciut beło: Przy 33" rd28t faktycznie pokazuje równiutko z gps prędkość. Ok 8-9% zaniża przebieg.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: martii » śr wrz 30, 2009 11:38 pm

5k. to tak z milosci do nowego zakupu w pierwszy weekend

co do terkotania i jebuuut
jest dokladnie tak jak napisal LSD , a bardziej szczegulowo masz jedno sprzegielko zje...ne a drugie terkocze, bo jedno sie obrucilo i zacielo jako zapiete a drugie zacina rozpina zacina...itd
nie pekaj drugie tak szybko nie padnie - najpierw wywali lozyska i uszczelnienia mostu :D
jak nie lubisz sie nanrac w przerabianie auto na manulale zainwestuj w avmy, uchronisz most, chociaz tez bym do niego zajzal, bo im wczesniej tym taniej

co do ilosci smaru w ori sprzegielkach, nie ma znaczenia, zapiecie jest czysto mechaniczne a sily dzialajace na glowna sprezyne nie powstrzrymaja zadnej ilosci smaru, chyba ze armatni
a zapackane do pelna sprzegielka maja jedna podstawowa zalete izoluja od syfu ktore je zaciera
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: decc » czw paź 01, 2009 9:48 am

krzychooxxx pisze:sprawdzilem ze kiedy mam wypiety przedni naped to podczas jazdy zarowno do przodu jak i do tylu wal laczacy przedni most z reduktorem nie obraca sie wiec wszystko wyglada na takie jakie mialo byc... natomiast na postoju jak wpelzne pod auto to moge reka wykonac kilka obrotow w/w walem po czym staje on jak zaczarowany i juz nie moge okrecac ni w prawo ni w lewo :) po czym odpalam znow auto i ruszam do przodu i do tylu i wal sie nie kreci...
czy ktos zna rozwiazanie tej zagadki? czy to ma znaczenie w ogole?
Kiedy ruszasz przednim wałem zapinają się sprzęgiełka i to powoduje, że nie możesz obrócić później tym wałem. A ponieważ dźwignię w kabinie masz w pozycji 2H to przy ruszeniu do tyłu rozpinasz sprzęgiełka i wał się nie kręci.

A w ogóle to czy Ty wiesz, bo z tego co czytam, to chyba nie, że po wyłączeniu przedniego napędu (czyli przerzuceniu dźwigni z 4H na 2H) powinieneś cofnąć do tyłu ok. 1-2 m żeby rozpiąć sprzęgiełka? Jeżeli tego nie zrobisz, to przednie koła pozostaną spięte i na twardym będziesz miał szarpnięcia, stuki itp.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: KarolZG » pt paź 02, 2009 12:58 am

lipny post - kasacja
Ostatnio zmieniony ndz paź 04, 2009 2:41 pm przez KarolZG, łącznie zmieniany 2 razy.
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: LSD » pt paź 02, 2009 8:42 am

KarolSawiak pisze:sprawne sprzęgiełka automaty powinny rozpiąc się na 2H bez cofania , co nie znaczy że cofanie im szkodzi
Nie ma takiej opcji. Jedyna możliwość rozpięcia oryginalnych automatów to właśnie cofnięcie o metr.
Bez cofnięcia rozepnie się reduktor i wał, ale półosie dalej będą się obracać podczas jazdy.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: martii » pt paź 02, 2009 9:39 am

no a ja sie z tym znie zgodze :D
sprawne rozepna sie do przodu i do tylu

a chocby tylko dlatego, ze:
sprzegielka sa identyczne P i L
i caly uklad zapadek w piascie tez,
a podczas jazdy kola kreca sie w jedna strone ale dla sprzegielek w przeciwnych (np do przodu prawe jak wskazowki zegara a lewe w przeciwnym kierunku)

to, ze zapniesz ruszajac walem na 2L OK
ale jak ruszasz to rozpinasz bo wal i poloski stoja, a kola napedzaja sprzegielka i je rozpinaja
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: Patrol Y60 Masa niewiadomych

Post autor: decc » pt paź 02, 2009 9:59 am

krzychooxxx pisze:
decc pisze:
krzychooxxx pisze:sprawdzilem ze kiedy mam wypiety przedni naped to podczas jazdy zarowno do przodu jak i do tylu wal laczacy przedni most z reduktorem nie obraca sie wiec wszystko wyglada na takie jakie mialo byc... natomiast na postoju jak wpelzne pod auto to moge reka wykonac kilka obrotow w/w walem po czym staje on jak zaczarowany i juz nie moge okrecac ni w prawo ni w lewo :) po czym odpalam znow auto i ruszam do przodu i do tylu i wal sie nie kreci...
czy ktos zna rozwiazanie tej zagadki? czy to ma znaczenie w ogole?
Kiedy ruszasz przednim wałem zapinają się sprzęgiełka i to powoduje, że nie możesz obrócić później tym wałem. A ponieważ dźwignię w kabinie masz w pozycji 2H to przy ruszeniu do tyłu rozpinasz sprzęgiełka i wał się nie kręci.

A w ogóle to czy Ty wiesz, bo z tego co czytam, to chyba nie, że po wyłączeniu przedniego napędu (czyli przerzuceniu dźwigni z 4H na 2H) powinieneś cofnąć do tyłu ok. 1-2 m żeby rozpiąć sprzęgiełka? Jeżeli tego nie zrobisz, to przednie koła pozostaną spięte i na twardym będziesz miał szarpnięcia, stuki itp.


tak, wiem o tym i tak zawsze robie, a co do ruszania samochodem na parkingu zeby sprawdzic czy sie wal kreci to ruaszam i do przodu i do tylu i sie nie kreci !! nawet jesli jak mowisz recznie krecac walem doprowadzam do zasprzeglenia to po odpaleniu ruszam do przodu i nie kreci sie :) wiec chyba teoria ta jest bledna... biorac na logike, bo gdyby byly zasprzeglone to w momencie ruszania do przodu wal by sie obracal a tak nie jest :)21
Słuchaj kolego, niech Cię licho z tą zagadką, spędziłem ze 3 godziny szukając schematu sprzęgiełek, bo mi się detektyw włączył... :)21

No więc, panie kolego moja teoria jest dobra, tyle tylko, że trzeba tam wprowadzić małą poprawkę:

1. Obracając przednim wałem doprowadzasz do zapięcia JEDNEGO sprzęgiełka. Drugie jest albo zepsute, albo po prostu najpierw zapina się jedno, a do zapięcia drugiego potrzeba więcej siły, bądź obrotu kołem bo może się nie zazębia.

2. Wsiadasz do auta i ruszasz DO PRZODU z jednym zapiętym sprzęgiełkiem. Przedni wał stoi w miejscu, bo drugie koło obraca się swobodnie i druga, niezapięta półoś, nie stawiając żadnego oporu, napędzana przez dyferencjał obraca się w przeciwnym kierunku do koła. To powoduje, że drugie sprzęgiełko się nadal nie zapina, nawet jeżeli jest sprawne (oś obraca się względem koła nie w tym kierunku który jest konieczny do zapięcia sprzęgiełka).

3. Ruszasz do tyłu i rozpinasz jedno zapięte sprzęgiełko, z tym że jeżeli drugie (to co było niezapięte) masz sprawne, to teoretycznie powinno się ono w tym momencie zapiąć (o ile zdąży), ponieważ druga półoś będzie się obracać względem koła w kierunku zapinania się sprzęgiełka. Po zapięciu się drugiego sprzęgiełka obie półosie zostaną unieruchomione przez opór dyferencjału i oba sprzęgiełka się rozepną.

I to cała zagadka.

Na Twoim miejscu bym sprawdził na wszelki wypadek, czy oba sprzęgiełka są sprawne.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości