brak mocy y61
Moderator: Kosiarz
brak mocy y61
witam, mam problem z moim y61 3.0i TD z 2000 roku, mianowicie po operacji na peknietym tloku patrol stracil cala swoja moc, mechanior rozlozyl rece twierdzac, ze wszystko zrobil ok.. i tu zaczela sie moja wycieczka od warsztatu do serwisu i od serwisu do warsztatu, nikt nie wie co mu jest.. juz nawet sie zastanawiam czy nie rozebrac wszystkiego na nowo i nie sprawdzic jego dziela ale to kolejna ingerencja w silnik, ktorej chcialbym uniknac, moze jakies pomysly co sprawdzic w pierwszej kolejnosci?? dzieki z gory za pomoc
było:
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: brak mocy y61
3.0 ... bym nie naprawial...
Co z kompresją? Diagnostyka - czujniki działają, jakieś błędy...?
Co z kompresją? Diagnostyka - czujniki działają, jakieś błędy...?
Nissan-y
Re: brak mocy y61
ja miałem poknocone podciśnienia sterowania turbiny i też nie chciało jechac stawiam na to bo łatwo sie pomylić
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: brak mocy y61
A ZD30 nie ma czasem paska rozrządu? Jak tak, to może mu się "omsknął" jeden lub dwa ząbki.anatol pisze:ja miałem poknocone podciśnienia sterowania turbiny i też nie chciało jechac stawiam na to bo łatwo sie pomylić
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: brak mocy y61
A nie jest czasem na kołach zębatych?


Re: brak mocy y61
raczej łańcuch
Re: brak mocy y61
Na logike jak grzebał przy tłoku,to wypadało by zacząć od zmierzenia ciśnienia w cylindrach, potem ustawienie rozrządu, ciśnienie doładowania, itd.
Były dwa 260, jedno D22,, chwilowo jest Pickup D40 ,i Parchol Y61
Re: brak mocy y61
czyli jednym slowem elektronika jak rozumiem, patrol wlasnie wrocil z kolejnego warsztatu gdzie nie potrafili w ogole polaczyc sie z komputerem, jutro go zabieram na Rydułtowy do poleconego mi elektronika - ponoc czyni cuda, przekaze mu wasze rady, a moze macie cos jeszcze ? dzieki za ogolne zainteresowanie
Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2009 12:58 pm przez esey, łącznie zmieniany 1 raz.
było:
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: brak mocy y61
A była ruszana głowica?
Bo jak tak, to jest jeszcze parę drobiazgów. Nie wiem jak wygląda regulacja luzu zaworów w ZD30, ale też można to sprawdzić.
Bo jak tak, to jest jeszcze parę drobiazgów. Nie wiem jak wygląda regulacja luzu zaworów w ZD30, ale też można to sprawdzić.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: brak mocy y61
Co znaczy stracił moc....w kórym momencie ?
Piszecie tak enigmatycznie, że nie wiadomo od czego zacząć.
Zakładam, że silnik odpala i na wolnych chodzi dobrze. Zatem faktycznie można przyjąć, że od strony mechanicznej silnik sklecono poprawnie. W ZD30 luzy są regulowane przy pomocy płytek regulacyjnych, ale skoro odpala to powinny być jakie kolwiek. Jakby nie było to by nie odpalił bo zawory były by podparte czyli otwarte.
Można kontrolnie zmierzyć ciśnienie sprężania to powinno potwierdzić poprawność pracy mechanika.
Jeżeli powyższe jest OK to rozwiązania szukał bym :
1. Problemem może być praca turbiny, która powinna dostarczyć kopa wtedy kiedy się tego oczekuje. Te wężyki podciśnienia to zmora każdego samochodu. Efekt brak informacji o ciśnieniu w kolektorze dolotowym, a tym samym brak reakcji doładowania.
2. Inną sprawą może być układ pompomo-wtryskowy. Jeżeli coś tu będzie skopane to poprostu silnik nie dostanie tyle paliwa ile by oczekiwał. Efekt brak mocy
3. Filtr i przepływomierz powietrza. Brak odpowiedniej ilości powoduje, że miaszanka nie ma się w czym spalić. Efekt brak mocy.
To tyle tak na odległość można wywnioskować ...z informacji które podałeś...
Piszecie tak enigmatycznie, że nie wiadomo od czego zacząć.
Zakładam, że silnik odpala i na wolnych chodzi dobrze. Zatem faktycznie można przyjąć, że od strony mechanicznej silnik sklecono poprawnie. W ZD30 luzy są regulowane przy pomocy płytek regulacyjnych, ale skoro odpala to powinny być jakie kolwiek. Jakby nie było to by nie odpalił bo zawory były by podparte czyli otwarte.
Można kontrolnie zmierzyć ciśnienie sprężania to powinno potwierdzić poprawność pracy mechanika.
Jeżeli powyższe jest OK to rozwiązania szukał bym :
1. Problemem może być praca turbiny, która powinna dostarczyć kopa wtedy kiedy się tego oczekuje. Te wężyki podciśnienia to zmora każdego samochodu. Efekt brak informacji o ciśnieniu w kolektorze dolotowym, a tym samym brak reakcji doładowania.
2. Inną sprawą może być układ pompomo-wtryskowy. Jeżeli coś tu będzie skopane to poprostu silnik nie dostanie tyle paliwa ile by oczekiwał. Efekt brak mocy
3. Filtr i przepływomierz powietrza. Brak odpowiedniej ilości powoduje, że miaszanka nie ma się w czym spalić. Efekt brak mocy.
To tyle tak na odległość można wywnioskować ...z informacji które podałeś...
Re: brak mocy y61
wlasnie jestem na tym etapie, pytanie czy podczas pracy silnika jak odlacze przeplywomierz to powinna byc jakas reakcja? bo u mnie nie ma zadnej..vivit pisze: 3. Filtr i przepływomierz powietrza. Brak odpowiedniej ilości powoduje, że miaszanka nie ma się w czym spalić. Efekt brak mocy.
dzieki za ogolne zainteresowanie

było:
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3
Re: brak mocy y61
Odepnij wtyczkę z przepływomierza i przejedź się na próbę.
Ja kiedyś jak miałem padnięty to z rozpiętą wtyczką wydawało mnie się że lepiej chodzi.
Ja kiedyś jak miałem padnięty to z rozpiętą wtyczką wydawało mnie się że lepiej chodzi.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: brak mocy y61
Nie wiem jak jest w Parchu, ale wiele aut ma "program awaryjny" na wypadek uszkodzenia przepływomierza, lambdy itp. I może się zdarzyć, że pomimo awarii, czy odłączenia silnik będzie działał w miarę prawidłowo. Tylko np. będzie palił więcej itp.ap4x4 pisze:Odepnij wtyczkę z przepływomierza i przejedź się na próbę.
Ja kiedyś jak miałem padnięty to z rozpiętą wtyczką wydawało mnie się że lepiej chodzi.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: brak mocy y61
bylem na poleconej mi komputerowni w Rydułtowach i wyszlo ze turbo i przeplywomierz sa sprawne na 100%, co stawia znowu pod znakiem zapytania poprawnosc pracy mechanika przy wymianie tloka, dzis rozbieram rozrzad i zobacze co tam siedzi 

było:
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3
Re: brak mocy y61
krecisz sie juz miesiac a do tej pory nie sprawdziles paru podstawowych rzeczy, a jeszcze bardziej Twoi mechanicy
- odpala rowno za pierwszym razem?
nic nie kopci nic sie nie dlawi
ujowe odpalanie, nierwowna praca, kopcenie na bialo, siwo to problem samego silnika - zakladajac ze uklad wtrzyskowy ok
w celu weryfikacji sprawdzasz cisnienie na garach zimny-cieply ewentualnie pruba olejowa jak cos nie gra w wynikach i juz wszystko wiesz, jak ma rowne i mieszczace sie w przewidzianym przez serwisowke to jedno masz jeden problem z glowy
- zostajac przy silniku masz jeszcze wtryski, moga lac lub nie wyrabiac sie co daje problemy z odpalaniem i problemy z uzystkaniem pelnej sprawnosci motoru
wykrcasz i dajesz do sprawdzenia
- wszelkie polaczenia filtr-turbo-IC-kolektor
nieszczelnosc to jeden z najczestrzych przypadkow utraty mocy i najprostrzy do zdiagnozowania
dodatkowo sciagajac rure z turbiny zobaczysz czy nie plywa do polowy w oleju,
sprawna bedzie conajwyzej lekko spocona /strona zimna/ bo moze jeszcze byc wysrana ciepla ale wtedy walilby na tlusto z rury
- sprawdz podcisnienia moze jakas rureczka spadla lub sie przytarla
jak juz to ogarniesz bez powodzenia to szukaj przyjaciela z drugim parchem podmien przeplywke - bo to tez zrodlo najczestrzych awarii
i wcale nie musi pokazywac bledow, przy tescie statycznym na luzie bo tak najczesciej mechanicy badaja i g z tego wychodzi
zrob test podczas jazdy i niech gosc sprawdzi jak sie maja wartosci masy powietrza
a jeszcze prosciej jest miec przyjaciela z druga sprawna, bo wtedy mozna sie krata piwa podzielic
- odpala rowno za pierwszym razem?
nic nie kopci nic sie nie dlawi
ujowe odpalanie, nierwowna praca, kopcenie na bialo, siwo to problem samego silnika - zakladajac ze uklad wtrzyskowy ok
w celu weryfikacji sprawdzasz cisnienie na garach zimny-cieply ewentualnie pruba olejowa jak cos nie gra w wynikach i juz wszystko wiesz, jak ma rowne i mieszczace sie w przewidzianym przez serwisowke to jedno masz jeden problem z glowy
- zostajac przy silniku masz jeszcze wtryski, moga lac lub nie wyrabiac sie co daje problemy z odpalaniem i problemy z uzystkaniem pelnej sprawnosci motoru
wykrcasz i dajesz do sprawdzenia
- wszelkie polaczenia filtr-turbo-IC-kolektor
nieszczelnosc to jeden z najczestrzych przypadkow utraty mocy i najprostrzy do zdiagnozowania
dodatkowo sciagajac rure z turbiny zobaczysz czy nie plywa do polowy w oleju,
sprawna bedzie conajwyzej lekko spocona /strona zimna/ bo moze jeszcze byc wysrana ciepla ale wtedy walilby na tlusto z rury
- sprawdz podcisnienia moze jakas rureczka spadla lub sie przytarla
jak juz to ogarniesz bez powodzenia to szukaj przyjaciela z drugim parchem podmien przeplywke - bo to tez zrodlo najczestrzych awarii
i wcale nie musi pokazywac bledow, przy tescie statycznym na luzie bo tak najczesciej mechanicy badaja i g z tego wychodzi
zrob test podczas jazdy i niech gosc sprawdzi jak sie maja wartosci masy powietrza
a jeszcze prosciej jest miec przyjaciela z druga sprawna, bo wtedy mozna sie krata piwa podzielic
Re: brak mocy y61
odpala od kopa, nie kopci, nie puszcza ani dymka czy na zimnym czy na cieplym. wtryski sa dobre, sprawdzone. turbo (wezyki) dobrze wg manuala - brak bledow, wszelkie rury do turba wymienione nawet jesli wygladaly na nowe. przeplywka brak bledow, filtr powietrza w dobrym stanie i przeczyszczony (przedmuchany) dla pewnosci. to, ze nie pisze o tym, nie znaczy ze tego nie zrobilem, a skoro pytam o kolejne pomysly, to znaczy ze te nie zdaly egzaminu 

było:
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3
Re: brak mocy y61
jak odpala Ci od kopa, nie kopci to mechanike bym odpuscil
turbo sie wkreca na luzie?, jak sciagniesz rure przed IC pompuje cokolwiek?
WG dziala poruszaj drzwignia moze sie przyciela
jaka tam siedzi turbina zwykla czy z VNT? jak VNT to czasami lopatki sterujace potrafia sie przypiec i trzeba je rozruszac lub rozebrac i wyczyscic
a na koniec i tak uczepilbym sie przeplywki
mam paska 99 od nowosci i po przy pierwszej przeplywce zarowno serwis VW jak i inne stwierdzaly ze to turbina do wymiany, i na dzien dobry 8kPLN plus, kazalem wsiasc baranowi i patrzyc w logi pod obciazeniem i wyszlo ze jednak przeplywka
a pasek tak stracil moc tak ze nie dawalem rady wyprzedzic poloneza trucka zaladowanego po dach jakimis pretami i rurami
przy drugiej przeplywce to samo - max 60km/h
jak Ci parch przyspiesza na poszczegolnych biegach (chodzi o wkrecanie sie na obroty) w VW TDI zazwyczaj jest tak ze ciagnie ale tylko w waskim zakresie 1750-2100 a pozniej zima, im wyzszy bieg tym bardziej puchnie
wypnij przepluwke i zobacz czy sa jakiekolwiek zmiany podczas jazdy, a najprosciej i najtaniej jest znalezc kogos i podmienic przeplywke
turbo sie wkreca na luzie?, jak sciagniesz rure przed IC pompuje cokolwiek?
WG dziala poruszaj drzwignia moze sie przyciela
jaka tam siedzi turbina zwykla czy z VNT? jak VNT to czasami lopatki sterujace potrafia sie przypiec i trzeba je rozruszac lub rozebrac i wyczyscic
a na koniec i tak uczepilbym sie przeplywki
mam paska 99 od nowosci i po przy pierwszej przeplywce zarowno serwis VW jak i inne stwierdzaly ze to turbina do wymiany, i na dzien dobry 8kPLN plus, kazalem wsiasc baranowi i patrzyc w logi pod obciazeniem i wyszlo ze jednak przeplywka
a pasek tak stracil moc tak ze nie dawalem rady wyprzedzic poloneza trucka zaladowanego po dach jakimis pretami i rurami
przy drugiej przeplywce to samo - max 60km/h
jak Ci parch przyspiesza na poszczegolnych biegach (chodzi o wkrecanie sie na obroty) w VW TDI zazwyczaj jest tak ze ciagnie ale tylko w waskim zakresie 1750-2100 a pozniej zima, im wyzszy bieg tym bardziej puchnie
wypnij przepluwke i zobacz czy sa jakiekolwiek zmiany podczas jazdy, a najprosciej i najtaniej jest znalezc kogos i podmienic przeplywke
- AutoBazyl4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 4:02 pm
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
- Kontaktowanie:
Re: brak mocy y61
Witam. Muszę stwierdzić że opcja "szukaj" się sprawdziła
Mam dokładnie taki sam problem z 3.0 w Y61 z 2000r.
Silnik był otwierany, został wymieniony blok. Następnie znajomy nabył to auto i od początku jest problem z mocą. Ostatnio zrobiłem mu wtryski bo lały, wyczyściłem układ dolotowy bo był strasznie zaleziony smołą i auto chodzi jeszcze gorzej. Nie byłem osobiście na komputerze ale wcześniej było wszystko ok. Po świętach ma do mnie wrócić więc przeprowadzę więcej testów które proponujecie wyżej. Mam tylko jedno pytanie, gdzie mogę znaleźć manuala do 3.0 a szczególnie info co do podłączenia podciśnień? A ha i jeszcze jedno czy to normalne że dźwignia od bączka na Turbie cały czas pulsuje? (na wolnych obrotach)

Silnik był otwierany, został wymieniony blok. Następnie znajomy nabył to auto i od początku jest problem z mocą. Ostatnio zrobiłem mu wtryski bo lały, wyczyściłem układ dolotowy bo był strasznie zaleziony smołą i auto chodzi jeszcze gorzej. Nie byłem osobiście na komputerze ale wcześniej było wszystko ok. Po świętach ma do mnie wrócić więc przeprowadzę więcej testów które proponujecie wyżej. Mam tylko jedno pytanie, gdzie mogę znaleźć manuala do 3.0 a szczególnie info co do podłączenia podciśnień? A ha i jeszcze jedno czy to normalne że dźwignia od bączka na Turbie cały czas pulsuje? (na wolnych obrotach)
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: brak mocy y61
Nie jest normalne. To może być przyczyna utraty mocy. Pierwszy test jaki zrób to zmierz ciśnienie doładowania pod obciążeniem (podczas jazdy).AutoBazyl4x4 pisze: A ha i jeszcze jedno czy to normalne że dźwignia od bączka na Turbie cały czas pulsuje? (na wolnych obrotach)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: brak mocy y61
ja w sobote zabieram sie do ponownego otwierania silnika, wiec jak sie cos urodzi to dam znac 

było:
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3
Re: brak mocy y61
A ile masz tego ciśnienia na poszczególnych garach, bo jakoś nic ni piszesz w tej kwestii
?




- AutoBazyl4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: sob mar 13, 2010 4:02 pm
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
- Kontaktowanie:
Re: brak mocy y61
Miałem ostatnio na kanale Y61 3.0 2005 w stanie prawie fabrycznym i korzystając z okazji zapiąłem kompa i zczytałem sobie kilka parametrów do porównania. Jak myślicie co może być przyczyną tego pulsowania bączka? W tym z 2005 nic takiego się nie dzieje tak jak wspominałeś LSD. Czy może być uszkodzony ten małe zaworek który steruje bączkiem? Np się nie domyka? Myślę też wywalić środek z katalizatora bo długo jeździł na lejących wtryskach i jeśli tam też nazbierało się tyle smoły co w EGRze to nie dziwię się że się nie zbiera. A i jeszcze jeden objaw, auto nic nie dymi nawet pod pełnym obciążeniem (oczywiście jak na automat), to mnie też zastanawia.
- rabarbar_pn
- Posty: 336
- Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
- Lokalizacja: wlkp
Re: brak mocy y61
nie wiem jak jest w 3.0 ale ja miałem przypadek, ze na pompie wtryskowej był przewalony i ząb i palił a nie maił mocy
bo Patrol wysoki i szeroki musi być 

- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: brak mocy y61
Sprawdziłeś ciśnienie doładowania (pod max obciążeniam). To bardzo prosty test, wystarczy manometr i rurka, a wiele mówiący w Twoim przypadku.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: brak mocy y61
tak w celach informacyjnych juz dam znac, ze okielznalem patrola - mianowicie po kolei wymienilem turbo, przeplywke z okablowaniem i na koncu wtryski. z kazda operacja bylo lepiej a ostatnia okazala sie najbardziej skuteczna, smiga az milo
no i przy okazji chcialem podziekowac wszystkim tym, ktorzy sie zainteresowali i podsuwali mi pomysly;)

no i przy okazji chcialem podziekowac wszystkim tym, ktorzy sie zainteresowali i podsuwali mi pomysly;)
było:
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości