Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

DEMO
 
 
Posty: 154
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 1:22 pm
Lokalizacja: Warszawa

Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: DEMO » pn paź 26, 2009 8:25 pm

Przymierzam się do zakupu y 60 z motorem 4,2 .Podobno lepie robi od 2.8 ale...Obserwuję ogłoszenia i Patrole a 4,2 coś podejrzanie tanieją....Coś nie tak? Pada zawias po przekładkach?Masa robi się tak duża ,że robi jeszcze gorzej niż 2,8?Krzywią się mosty?Czy Patrol z takim silnikiem jeżdzi na 35 w terenie?Y 61 z 2,8 sprzedałem
bo na 35 w terenie miał dynamikę dla mnie niewystarczającą...Jego mułowatość zabijała przyjemność z jazdy :)21 .A strome podjazdy :)3 .Zastanawiam się......... żeby nie było zamienił stryjek :)21
Disco 300 tdi 2'' aut na koszernych 235/85/16

,,Jezu nie czyń cudów!..albowiem na pieniądze gramy!

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: iras01 » pn paź 26, 2009 9:08 pm

cos niehalo Tobie nagadali :D

Zawieszenia sa specjalnie dedykowane do 4.2d bo silnik jest ciezszy,a jezeli ktos na nieswiadomce zostawia sprezyny od 2.8 to... :D
mosty sa dokladnie takie same tytlko przelozenia inne...

czy jezdzi na 35 ?? tak jezdzi bardzo dobrze pod warunkiem zostawienia przelozen od 2.8...

Napewno nie zamienisz na kijek :D

tanieja smietniki...
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: Harley » pn paź 26, 2009 10:44 pm

Irek, niech kupi 2,8, zostanie dla wyznawców więcej sztuk , cena może spadnie i prawdziwi chętni na tym tylko skorzystają :D
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

DEMO
 
 
Posty: 154
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 1:22 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: DEMO » wt paź 27, 2009 3:23 pm

[quote="Harley"]Irek, niech kupi 2,8, zostanie dla wyznawców więcej sztuk , cena może spadnie i prawdziwi chętni na tym tylko skorzystają :D[/quote]


2,8 nie kupię bo już miałem w y 61 :D może nie jestem ,,prawdziwym,,chętnym ale chciałbym
się dowiedzieć jakie /poza oczywistymi zaletami brak turbo,długowiecznośc,dobry moment obrotowy przy małych obrotach/ Patrol z takim silnikiem ma wady?

No i czy jeżdzi w terenie !! !!
Disco 300 tdi 2'' aut na koszernych 235/85/16

,,Jezu nie czyń cudów!..albowiem na pieniądze gramy!

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: lbl78 » wt paź 27, 2009 5:41 pm

DEMO pisze:Patrol z takim silnikiem ma wady?
masa, masa i jeszcze raz masa
DEMO pisze: No i czy jeżdzi w terenie !! !!
to zależy od kierownika :)21 mój nie jeździ, mój się dostojnie przemieszcza :)21 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: Harley » wt paź 27, 2009 6:02 pm

DEMO pisze:
Harley pisze:Irek, niech kupi 2,8, zostanie dla wyznawców więcej sztuk , cena może spadnie i prawdziwi chętni na tym tylko skorzystają :D

2,8 nie kupię bo już miałem w y 61 :D może nie jestem ,,prawdziwym,,chętnym ale chciałbym
się dowiedzieć jakie /poza oczywistymi zaletami brak turbo,długowiecznośc,dobry moment obrotowy przy małych obrotach/ Patrol z takim silnikiem ma wady?

No i czy jeżdzi w terenie !! !!
Wymieniłeś wszystkie zalety, a pozostałe to pewnie wady, bo to silnik ciężki, ciężki i jeszcze raz ciężki. Ale ja go lubię, bo patrzenie na temperaturę w nim nie istnieje, a rozrząd na kołach zębatych powoduje ,że poza zmianą oleju nie interesuje mnie jego obsługa.
Oczywiście nie mówimy o zakupie złomu po 1,5 - 2 mlnach kilometrów tylko po przebiegu rzędu 300- 600 tys. albo i mniej jak Ci się uda realnie taki kupić.

A co do robienia w terenie, to prawdę najbardziej jak można elegancko wyłożył Ci lbl78
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
horn3t
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 2:55 pm
Lokalizacja: Łomianki

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: horn3t » wt paź 27, 2009 6:17 pm

DEMO byłem pięknym, niebieskim Y61, którego niedawno sprzedałeś :wink: na Zmocie w ostatni weekend (Przygoda). Szczerze mówiąc absolutnie nie zauważyłem braku dynamiki w tym samochodzie :o . Według mnie idzie jak zły. Ani razu nie zdarzyło mi się przyduszenie silnika z powodu niedostatków mocy. Może podjazdów zbyt długich w przygodzie nie było, ale jednak parę razy po zboczu kanionu trzeba się było wdrapać. Brak trakcji z powodu zalepionych MT'ków może tak, ale żeby brak mocy - dla mnie to auto idzie jak złe :)17 Jak się depnie na reduktorze to dookoła tylko latają kawałki gleby i trawy. Często ruszałem z dwójki, bo nie chciało mi się wachlować biegami.
Oczywiście nijak to się ma do V8 montowanych w rurkowcach, ale (umówmy się) to auto nie jest przeznaczone do Extremu.
I zapewne Extremalnych podjazdów to by nie pokonało.
Zastanawiam się jednak ile takich podjazdów jest w okolicach, w których się poruszasz.
Jak zapewne niektórzy czytali, w obawie m.i. przed niedostatkami mocy chciałem zamienić 35, które zamontowałeś w tym aucie na 33. Teraz kompletnie mi ten pomysł z głowy wyparował. Samochód bardzo dobrze radzi sobie zarówno w terenie, jak na asfalcie.
Żeby nie było, że nie mam porównania: wcześniej przez parę lat upalałem suzukę i XJ'ta, także porównanie mam. Moim zdaniem ten Partol jeździ lepiej zarówno od pierwszego, jak i od drugiego (oczywiście ma też swoje wady - jak masa i gabaryt).
W związku z powyższym tak się zastanawiam, czy większy silnik załatwi sprawę :roll:

PS. oczywiście nie neguję przewagi 4.2 w kwestii trwałości i wyleczenia z koszmarów związanych z nakryciem głowy.
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 6:41 pm przez horn3t, łącznie zmieniany 1 raz.
Vitara 91 > Jeep XJ 97 > Patrol Y61 98
+ Honda Africa Twin.

DEMO
 
 
Posty: 154
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 1:22 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: DEMO » wt paź 27, 2009 6:22 pm

[quote="lbl78"][quote="DEMO"]Patrol z takim silnikiem ma wady?
[/quote]
masa, masa i jeszcze raz masa
[quote="DEMO"]
No i czy jeżdzi w terenie !! !![/quote]
to zależy od kierownika :)21 mój nie jeździ, mój się [b]dostojnie przemieszcza [/b] :)21 :)21[/quote]

Jak on się dostojnie przemieszcza to ja go nie chcę....Mój Y 61 też się DOSTOJNIE przemieszczał ........
No tu jest plus nie trzeba zezować non stop na wskaznik temperatury :)21
Disco 300 tdi 2'' aut na koszernych 235/85/16

,,Jezu nie czyń cudów!..albowiem na pieniądze gramy!

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: lbl78 » wt paź 27, 2009 7:25 pm

DEMO pisze: Jak on się dostojnie przemieszcza to ja go nie chcę....Mój Y 61 też się DOSTOJNIE przemieszczał ........
No tu jest plus nie trzeba zezować non stop na wskaznik temperatury :)21
źle mnie zrozumiałeś :)21 mnie się nie śpieszy wyrosłem z robienia większości przeszkód na zasadzie FAJA FAJA FAJA !!!! :)21 nie musze go rozpędzać przed przeszkodą wciskasz gaz kiedy potrzeba i to wystarczy ;) a nei 300 metrów zagęszczonej sadzy przed podjazdem bo momentu braknie :)21
jeździ się spokojnie fajnie ale jak liczysz na wykop wielki to se V8 przeszczep :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

DEMO
 
 
Posty: 154
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 1:22 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: DEMO » wt paź 27, 2009 7:49 pm

[quote="lbl78"][quote="DEMO"]
Jak on się dostojnie przemieszcza to ja go nie chcę....Mój Y 61 też się DOSTOJNIE przemieszczał ........
No tu jest plus nie trzeba zezować non stop na wskaznik temperatury :)21[/quote]



źle mnie zrozumiałeś :)21 mnie się nie śpieszy wyrosłem z robienia większości przeszkód na zasadzie FAJA FAJA FAJA !!!! :)21 nie musze go rozpędzać przed przeszkodą wciskasz gaz kiedy potrzeba i to wystarczy ;) a nei 300 metrów zagęszczonej sadzy przed podjazdem bo momentu braknie :)21
jeździ się spokojnie fajnie ale jak liczysz na wykop wielki to se V8 przeszczep :wink:[/quote]



Nie liczę na wielki wykop :)21 właśnie lubię jeżdzić na spoko ale w Y61 musiałem jak to określiłeś ,,faja,faja,faja,,a on dopiero wtedy brał przeszkody /albo i nie/szczególnie na długich błotnych leśnych
drogach czułem jak w połowie przejazdu 35 ,,zduszają,, silnik...jedyną opcją był BUT a nie przepadam za
piłowaniem silnika........szukam samochodu który by jeżdził w terenie momentem obrotowym a nie obrotami silnika......
Disco 300 tdi 2'' aut na koszernych 235/85/16

,,Jezu nie czyń cudów!..albowiem na pieniądze gramy!

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: LSD » wt paź 27, 2009 9:54 pm

Jak szukasz mocy to 4,2D nie jest dobrą drogą.
Nie będzie on bardziej dynamiczny od 2,8 TDi.

4,2D kupuje się dla świętego spokoju. Niezależnie czy targasz w górach przyczepę 3,5t, czy lecisz kilkaset km autostradą z v-max, czy topisz go w błocie - nigdy cie nie zawiedzie.

Jak chcesz dynamiki to proponuję silnik 4,2 EFI lub 4,2TD / TDi
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: Igor V8 » wt paź 27, 2009 11:00 pm

Demo ....
Ja ... tym bardziej ja ... i ja ... nie będę Cię namawiał i przekonywał do 4.2

Po prostu go kup , pozyskaj w drodze rozboju lub zorganizuj dostępnymi Ci metodami i środkami :wink:

Ps.
... i przestań zadawać już pytania
Dobinsons dopasuje Ci zawiechę pod 4.2 ... mój przód stoi jak mi rano :)21
Lift + 4 + winda :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: lbl78 » wt paź 27, 2009 11:05 pm

Igor909 pisze: ... mój przód stoi jak mi rano :)21
:)21 :)21 :)21 wydawało mi się że to forum nissana a nie rant lovera gdzie sie "pisiorkami miziają" :)21

BTW a Ty do 4 cali jakie masz oponki? 37??
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: Igor V8 » wt paź 27, 2009 11:06 pm

LSD pisze:Jak szukasz mocy to 4,2D nie jest dobrą drogą.
Nie będzie on bardziej dynamiczny od 2,8 TDi.
Proszę Cię ....
Z 2.8Ti robię wolnossącym co chcę ... nawet na wstecznym z bocznym wiatrem :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: Igor V8 » wt paź 27, 2009 11:06 pm

lbl78 pisze: BTW a Ty do 4 cali jakie masz oponki? 37??
37 :wink:

Chłopaki z Dobinsonsa tak mi dopasowali zawias że jest stabilniejszy od fabryki :o
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2009 11:08 pm przez Igor V8, łącznie zmieniany 1 raz.
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: iras01 » wt paź 27, 2009 11:08 pm

4.2 tylko szybciej siada w bagnie i tyle.w kazdej innej sytacji jest duzo lepszy.

Tak jak kolega napisal jezdzic na momenicie nie na obrotach :)2
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: Igor V8 » wt paź 27, 2009 11:10 pm

iras01 pisze:4.2 tylko szybciej siada w bagnie i tyle.w kazdej innej sytacji jest duzo lepszy.
Oceniam 4.2 jako autko wyprawowe :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: lbl78 » wt paź 27, 2009 11:10 pm

horn3t pisze:Często ruszałem z dwójki, bo nie chciało mi się wachlować biegami.
powiem tak, Nissan wymyślił 1 bieg żeby był jakiś element nie używany w skrzyni biegów :)21
1 wrzucam jak chce baaaaardzo wolno się gdzieś podtoczyć ogólnie w jeździe normalnej nie przydatna :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: iras01 » wt paź 27, 2009 11:12 pm

Igor909 pisze:
iras01 pisze:4.2 tylko szybciej siada w bagnie i tyle.w kazdej innej sytacji jest duzo lepszy.
Oceniam 4.2 jako autko wyprawowe :wink:

ja mam do wsciekania sie i podoba mi sie to ze staje przed sama gorka wbijam 2 i jade,do tej samej gorki w 2.8 stoje 50 metrow dalej i 1 potem dwa... i [cenzura] na koncu gorki staje bo zbbraklo mocy :D
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: LSD » wt paź 27, 2009 11:15 pm

Igor909 pisze: Proszę Cię ....
Z 2.8Ti robię wolnossącym co chcę ... nawet na wstecznym z bocznym wiatrem :wink:
Na 1/4 mili 4,2D dostaje w dupę od 2,8 TDi. Sprawdzone ;) Mówię o 4,2D w Y60.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: lbl78 » wt paź 27, 2009 11:16 pm

LSD pisze:
Igor909 pisze: Proszę Cię ....
Z 2.8Ti robię wolnossącym co chcę ... nawet na wstecznym z bocznym wiatrem :wink:
Na 1/4 mili 4,2D dostaje w dupę od 2,8 TDi. Sprawdzone ;) Mówię o 4,2D w Y60.
ale na prędkość max już wygrywa :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: iras01 » wt paź 27, 2009 11:17 pm

LSD pisze:
Igor909 pisze: Proszę Cię ....
Z 2.8Ti robię wolnossącym co chcę ... nawet na wstecznym z bocznym wiatrem :wink:
Na 1/4 mili 4,2D dostaje w dupę od 2,8 TDi. Sprawdzone ;) Mówię o 4,2D w Y60.

Bo na wstecznym nie sprawdzales :D
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: Igor V8 » wt paź 27, 2009 11:32 pm

LSD pisze:
Na 1/4 mili 4,2D dostaje w dupę od 2,8 TDi. Sprawdzone ;) Mówię o 4,2D w Y60.
Ja mówię o Y61
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Siarra
 
 
Posty: 1179
Rejestracja: ndz maja 22, 2005 9:21 am
Lokalizacja: POLSKA POŁUDNIOWA

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: Siarra » czw paź 29, 2009 2:36 pm

czy ten 4.2 d ma więcej kucy niż 2.8 ??
SIARRA

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Y 60 z 4.2 coś nie halo?

Post autor: LSD » czw paź 29, 2009 3:28 pm

Siarra pisze:czy ten 4.2 d ma więcej kucy niż 2.8 ??
4,2D były w 2 wersjach. 116 kM i 125/130 kM. Czyli moc podobna do 2,8. Różnica polega tylko na tym, że w 4,2D moment obrotowy przy 1000 o/min jest taki jak w 2,8TD przy 2500 o/min.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość