schrupane GR-y
Moderator: Kosiarz
schrupane GR-y
ostatnio robiłem dokładną konserwacje w paru Patrolach i zauważyłem taką przypadłość że im młodszy model tym bardziej schrupany przez rudą. W modelu z 96' przed piaskowaniem wyglądał przyzwoicie ale zaraz po poszycie ramy od strony wewnętrznej na tyle auta było jak sito, teraz rozbieram auto z 99' które ma przejechane około 200tyś po czarnym i sporadycznie był używany na polowania i za każdym odczepieniem kolejnego plastiku oczom ukazują się pęcherze bądź dziury. zastanawiam się czy to jest przypadłość Patroli, czy może ja trafiam na takie modele?? jak wyglądają Wasze auta??
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2009 8:07 pm przez kmiecio, łącznie zmieniany 1 raz.
FJ40
LJ70
LR seria III
T3 syncro
LJ70
LR seria III
T3 syncro
Re: zchrupane GR-y
Niestety im nowszy tym gorszy - coraz mniej śrubek da się odkręcić nawet w kilkuletnich egzemplarzach.
Re: zchrupane GR-y
jak 2 lata temu ganialem za parchem to roczniki 91-97 byly w gorszych stanach niz 89-90
ekonomisci koncernow weszli na hale produkcyjna redukujac koszty, ciensze blachy itp
zobacz jak wytrzymale sa auta z lat 80 i poczatku 90tych a jak pozniejsze roczniki
ekonomisci koncernow weszli na hale produkcyjna redukujac koszty, ciensze blachy itp
zobacz jak wytrzymale sa auta z lat 80 i poczatku 90tych a jak pozniejsze roczniki
Re: zchrupane GR-y
fakt zapomniałem nadmienić o licznych śrubach przy których czeka mnie rozwiercanie i gwintowanie, osobiście mam land cruisera z 87r na którym jest jeszcze oryginalna konserwacja i jeszcze nie myślę o tym by brać się za robienie spodu z prostego powodu- nie ma takiej potrzeby, a w tym GR czuję że bez piaskowanie i dobrych farb się nie obędzie
FJ40
LJ70
LR seria III
T3 syncro
LJ70
LR seria III
T3 syncro
Re: zchrupane GR-y
wszystkie japońce mają tą chorobę - moja 3 letnia toyka ma już "wyjedzone" gwintowane otwory w przednich nadkolach ...
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.
Re: zchrupane GR-y
a mój parch 89 ma lepszą ramę niż 10 lat młodsze.. tez sie zdziwiłem
Re: zchrupane GR-y
starsze patrole GR Y60 , chyba do roku 92 , miały grubszą ramę
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: zchrupane GR-y
dokładnie tak, ksiegowi w pewnym momencie doszli do władzymartii pisze:jak 2 lata temu ganialem za parchem to roczniki 91-97 byly w gorszych stanach niz 89-90
ekonomisci koncernow weszli na hale produkcyjna redukujac koszty, ciensze blachy itp
zobacz jak wytrzymale sa auta z lat 80 i poczatku 90tych a jak pozniejsze roczniki

auto nie ma byc niezniszczalne (patrz stare g-wageny mercedesa) tylko ma byc niezawodne przez KILKA lat (okres leasingu)... pozniej to juz tylko zlomowanie i następny pojazd - dlatego zgnita ram jest tego najlepszym powodem (złomowania) - bo w krajach zachodnich ramy sie nie łata

a skoro rama sito, to na nic niezajebliwe most - patrol

w toyocie jest nieco lepiej, ale nissan od roku mniej wiecej `93 zszedl na psy - rama z gownolitu, stali nie spełniajacej jakiekolwiek oczekiwania, dodatkowo niezabezpieczona porzadnie... miałem toyote BJ z roku `96, sprowadzoną z Danii (gdzie klimat jest wysoce agresywny) - buda byla zgnita w .uj, a rama poza paroma purchlami cała zdrowa

miałem tez patrola gr długiego z `96, buda w miare przyzwoita ( w miare), eksploatowany w pd-zach niemczech - rama SITO


co ciekawe - z doswiadczenia potwierdzic nalezy, ze rama w patrolach GR z roku 89 jeze stokroć lepsza niz w tych z roku 97, co jest potwierdzeniem tezy tego wątku

robok rzępoli w harapuciu
Re: schrupane GR-y
pierdolicie hipolicie wszystko zalezy gdzie auto jeżdziło , przywieziesz z włoch gdzie ni ma zimy i masz rame cycuś malinka , z holandii gebelsowa bywa róznie , najgorsze sa angole , większych tloł nie widziałem , co do grubości ramy to wg. mnie się nie zmieniła , kwestia zabezpieczenia niefabrycznego i podejscia do samochodu pierwszego własciciela .
Re: schrupane GR-y
podobno (!) do 92' jakos lepiej żelazo zabezpieczali. I pokrywa się to z moja obserwacją, aczkolwiek - siłę autosugestii mam poważnie rozbudowaną


Re: schrupane GR-y
w swoim 89 mam tak zezartą rame że powyrywało mocowania sprężyn tyłu , na warsztacie dwa holendry 93 piękny jak mażenie i 94 gdzie nie ma się za co złapać .
Re: schrupane GR-y
ten z 99' tak jak pisałem od pierwszego właściciela, śmigany po Polsce, po czarnym i raz do roku na polowanie, Toyota od 3 lat w Polsce, ma do czynienia z różnymi warunkami a wcześniej służyła we Francji na farmie i jest o niebo ładnijsza
FJ40
LJ70
LR seria III
T3 syncro
LJ70
LR seria III
T3 syncro
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: schrupane GR-y
Tak jak ktoś wyżej napisał. Najważniejsze jest gdzie auto jeździło i jak było konserwowane. Ja mam Parcha a dokładnie Safari ze stycznia 88. To chyba majstarszy GR w Polsce
. Rama tylko z lekkim nalotem pomimo braku jakiejkolwiek wtórnej konserwacji. Auto tak dobrze wygląda bo do 2004 jeździło w Japonii (suchy klimat).
Z drugiej strony widziałem w UK GR 4,2 z 1996 roku który nie miał kawałka ramy z tyłu. Nie miał w dosłownym tego słowa znaczeniu. Wszystko zjedzone na wylot.

Z drugiej strony widziałem w UK GR 4,2 z 1996 roku który nie miał kawałka ramy z tyłu. Nie miał w dosłownym tego słowa znaczeniu. Wszystko zjedzone na wylot.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: schrupane GR-y
U mnie na podwórku leży rama 87r od 160-ki sprowadzonej ze Szwajcarii - buda w niektórych miejscach przeżarta na wylot była, a rama z zabezpieczeniem fabrycznym, poza rdzawym nalotem jak dzwon. Widocznie kiedyś lepiej robili, do tego każdą śrubkę odkręca się na zasadzie klucz oczkowy + młotek, aby ruszyć, dalej palcami idzie.
W Y61 już nie jest tak pięknie - większość śrub w podwoziu się urywa.

W Y61 już nie jest tak pięknie - większość śrub w podwoziu się urywa.

Re: schrupane GR-y
kiedyś miałem Samuraia 88 rok, rama zero rdzy , buda - jak to w japończyku: nadkola i podłoka do roboty, ale rama... pod konserwacją fabryczną dla ciekawości zrobiłem odkrywkę - srebrzysta blacha , zero rdzy a problem tyłu ramy tak jak w Patrolach jest dramatem to w Samuraiu był ideał bez zastrzeżeń . Myśle że w Patrolu otwory w ramie pomagają w łapaniu syfu do wewnątrz ramy i jej gniciu od środka . U brata w Patrolu rok 95 , tył ramy do roboty , blacha cienka , w ramie do 3/4 wysokości to błoto i mokra ziemia zbita jak diabli - ma ktoś pomys jak to usunąć ?
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: schrupane GR-y
Włożyć jakiegoś węża strażackiego w ramę i płukać, płukać, płukać...
Przetykać drutami otwory... Płukać, płukać, płukać...

Przetykać drutami otwory... Płukać, płukać, płukać...

Re: schrupane GR-y
jak sucho w srodku to wymlotkowac, wyczyscic otwory ewentualnie mozna lekko rozwiercic
jak mokry syf to tak jak napisal N2O
dlugie monotonne wyplukiwanie
a a po robocie odstawic w cieplym zeby wyschlo i zalac jakims woskiem do konserwacji profili zamknietych i za rok znowu
jak mokry syf to tak jak napisal N2O
dlugie monotonne wyplukiwanie
a a po robocie odstawic w cieplym zeby wyschlo i zalac jakims woskiem do konserwacji profili zamknietych i za rok znowu
- tkocy20
- Posty: 545
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
- Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo
Re: schrupane GR-y
DOKŁADNIE!!!!! Mi wypłukanie syfu przed konserwacją zajęło 3 dni a koledzy i rodzina myśleli że mnie pogieło i nie mogę wypełznąć spod podwozia. a potem już tylko 2 litry podkładu 6 kg baranka i 5 kg rozgrzanego fluidolu.N2O pisze:Włożyć jakiegoś węża strażackiego w ramę i płukać, płukać, płukać...
Przetykać drutami otwory... Płukać, płukać, płukać...
pozdr
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....
Re: schrupane GR-y
Od stycznia 92roku zmienili troszkę patrola ,dołozyli mu parę szpejów nie przydatnychjak wspomaganie sprzęgła (udręka ,nie można pozwolić aby spuścić płyn całkowicie z pompki ,bo jest tyle syfonów porobione ,że nieraz odpowietrzenie graniczy z cudem.Nawet szczykawą od spodu nieraz się nie da)
jedna dobra rzecz to chłodnica oleju.Jakość stali budy i ramy porażka ,materiał chyba z chin .
Ja mam już trzeciego parcha z 91 roku ,oglądałem już sporo patroli bo kumpel zajmuje sie sprowadzaniem parchów 90% powyżej 92 r to padło
jedna dobra rzecz to chłodnica oleju.Jakość stali budy i ramy porażka ,materiał chyba z chin .
Ja mam już trzeciego parcha z 91 roku ,oglądałem już sporo patroli bo kumpel zajmuje sie sprowadzaniem parchów 90% powyżej 92 r to padło

ZMOTA SCORPION Y60
Re: schrupane GR-y
KarolSawiak pisze:kiedyś miałem Samuraia 88 rok, rama zero rdzy , buda - jak to w japończyku: nadkola i podłoka do roboty, ale rama... pod konserwacją fabryczną dla ciekawości zrobiłem odkrywkę - srebrzysta blacha , zero rdzy a problem tyłu ramy tak jak w Patrolach jest dramatem to w Samuraiu był ideał bez zastrzeżeń . Myśle że w Patrolu otwory w ramie pomagają w łapaniu syfu do wewnątrz ramy i jej gniciu od środka . U brata w Patrolu rok 95 , tył ramy do roboty , blacha cienka , w ramie do 3/4 wysokości to błoto i mokra ziemia zbita jak diabli - ma ktoś pomys jak to usunąć ?
WPUŚCIĆ KRETA LUB NORNICE

ZMOTA SCORPION Y60
Re: schrupane GR-y
Daniel, tak też zrobimy , bo to bardziej ekologiczne niż karszer lub wąż strażacki
.

Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: schrupane GR-y
daniel b pisze:Od stycznia 92roku zmienili troszkę patrola ,dołozyli mu parę szpejów nie przydatnychjak wspomaganie sprzęgła (udręka ,nie można pozwolić aby spuścić płyn całkowicie z pompki ,bo jest tyle syfonów porobione ,że nieraz odpowietrzenie graniczy z cudem.Nawet szczykawą od spodu nieraz się nie da)
jedna dobra rzecz to chłodnica oleju.Jakość stali budy i ramy porażka ,materiał chyba z chin .
Ja mam już trzeciego parcha z 91 roku ,oglądałem już sporo patroli bo kumpel zajmuje sie sprowadzaniem parchów 90% powyżej 92 r to padło
Wspomaganie sprzęgła było juz w 88 roku tylko nie w europie-a co do odpowietrzania to obejrzyj ten układ i skup się chwile to odpowietrzanie zajmie 3 min-czesto bez wchodzenia pod auto

Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.
Ropa do traktorów.
Re: schrupane GR-y
odpowietrznikiem 3cm od wlewu?


Re: schrupane GR-y
Ogólnie regóły nie ma ja mam 96 z Niemiec w życiu niekonserwowany , a przy zakupie omłotkowany i zeru dziur i jakiejś wiekszej rdzy
.

GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
Re: schrupane GR-y
Nie mroku ,aż tak tępy to nie jestem .Powyżej 92r odpowietrznik znajduje się w innym miejscu 70cm dalej nad głowicą .Mroczny pisze:odpowietrznikiem 3cm od wlewu?
A te 70 cm to jakieś 1metr weżyka wygiętego jak tylko się da

ZMOTA SCORPION Y60
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość