schrupane GR-y

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

schrupane GR-y

Post autor: kmiecio » śr paź 28, 2009 2:09 pm

ostatnio robiłem dokładną konserwacje w paru Patrolach i zauważyłem taką przypadłość że im młodszy model tym bardziej schrupany przez rudą. W modelu z 96' przed piaskowaniem wyglądał przyzwoicie ale zaraz po poszycie ramy od strony wewnętrznej na tyle auta było jak sito, teraz rozbieram auto z 99' które ma przejechane około 200tyś po czarnym i sporadycznie był używany na polowania i za każdym odczepieniem kolejnego plastiku oczom ukazują się pęcherze bądź dziury. zastanawiam się czy to jest przypadłość Patroli, czy może ja trafiam na takie modele?? jak wyglądają Wasze auta??
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2009 8:07 pm przez kmiecio, łącznie zmieniany 1 raz.
FJ40
LJ70
LR seria III
T3 syncro

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: zchrupane GR-y

Post autor: N2O » śr paź 28, 2009 2:27 pm

Niestety im nowszy tym gorszy - coraz mniej śrubek da się odkręcić nawet w kilkuletnich egzemplarzach.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: zchrupane GR-y

Post autor: martii » śr paź 28, 2009 2:42 pm

jak 2 lata temu ganialem za parchem to roczniki 91-97 byly w gorszych stanach niz 89-90

ekonomisci koncernow weszli na hale produkcyjna redukujac koszty, ciensze blachy itp
zobacz jak wytrzymale sa auta z lat 80 i poczatku 90tych a jak pozniejsze roczniki
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Re: zchrupane GR-y

Post autor: kmiecio » śr paź 28, 2009 2:50 pm

fakt zapomniałem nadmienić o licznych śrubach przy których czeka mnie rozwiercanie i gwintowanie, osobiście mam land cruisera z 87r na którym jest jeszcze oryginalna konserwacja i jeszcze nie myślę o tym by brać się za robienie spodu z prostego powodu- nie ma takiej potrzeby, a w tym GR czuję że bez piaskowanie i dobrych farb się nie obędzie
FJ40
LJ70
LR seria III
T3 syncro

Awatar użytkownika
Jureq
 
 
Posty: 865
Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: zchrupane GR-y

Post autor: Jureq » śr paź 28, 2009 2:51 pm

wszystkie japońce mają tą chorobę - moja 3 letnia toyka ma już "wyjedzone" gwintowane otwory w przednich nadkolach ...
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: zchrupane GR-y

Post autor: Mroczny » śr paź 28, 2009 6:28 pm

a mój parch 89 ma lepszą ramę niż 10 lat młodsze.. tez sie zdziwiłem

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: zchrupane GR-y

Post autor: KarolZG » śr paź 28, 2009 7:03 pm

starsze patrole GR Y60 , chyba do roku 92 , miały grubszą ramę
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: zchrupane GR-y

Post autor: seburaj » śr paź 28, 2009 7:40 pm

martii pisze:jak 2 lata temu ganialem za parchem to roczniki 91-97 byly w gorszych stanach niz 89-90

ekonomisci koncernow weszli na hale produkcyjna redukujac koszty, ciensze blachy itp
zobacz jak wytrzymale sa auta z lat 80 i poczatku 90tych a jak pozniejsze roczniki
dokładnie tak, ksiegowi w pewnym momencie doszli do władzy :)3
auto nie ma byc niezniszczalne (patrz stare g-wageny mercedesa) tylko ma byc niezawodne przez KILKA lat (okres leasingu)... pozniej to juz tylko zlomowanie i następny pojazd - dlatego zgnita ram jest tego najlepszym powodem (złomowania) - bo w krajach zachodnich ramy sie nie łata :roll:

a skoro rama sito, to na nic niezajebliwe most - patrol :)3

w toyocie jest nieco lepiej, ale nissan od roku mniej wiecej `93 zszedl na psy - rama z gownolitu, stali nie spełniajacej jakiekolwiek oczekiwania, dodatkowo niezabezpieczona porzadnie... miałem toyote BJ z roku `96, sprowadzoną z Danii (gdzie klimat jest wysoce agresywny) - buda byla zgnita w .uj, a rama poza paroma purchlami cała zdrowa :o

miałem tez patrola gr długiego z `96, buda w miare przyzwoita ( w miare), eksploatowany w pd-zach niemczech - rama SITO !! trzeba bylo robic wstawki, łatki i wymiany całych fragmentów (aby było porządnie, oczywiscie na sprzedaz można byloby wypełnić pianka budowlaną :)21 )

co ciekawe - z doswiadczenia potwierdzic nalezy, ze rama w patrolach GR z roku 89 jeze stokroć lepsza niz w tych z roku 97, co jest potwierdzeniem tezy tego wątku :(
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: schrupane GR-y

Post autor: anatol » śr paź 28, 2009 8:37 pm

pierdolicie hipolicie wszystko zalezy gdzie auto jeżdziło , przywieziesz z włoch gdzie ni ma zimy i masz rame cycuś malinka , z holandii gebelsowa bywa róznie , najgorsze sa angole , większych tloł nie widziałem , co do grubości ramy to wg. mnie się nie zmieniła , kwestia zabezpieczenia niefabrycznego i podejscia do samochodu pierwszego własciciela .

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: schrupane GR-y

Post autor: Mroczny » śr paź 28, 2009 8:41 pm

podobno (!) do 92' jakos lepiej żelazo zabezpieczali. I pokrywa się to z moja obserwacją, aczkolwiek - siłę autosugestii mam poważnie rozbudowaną
:)21

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: schrupane GR-y

Post autor: anatol » śr paź 28, 2009 8:50 pm

w swoim 89 mam tak zezartą rame że powyrywało mocowania sprężyn tyłu , na warsztacie dwa holendry 93 piękny jak mażenie i 94 gdzie nie ma się za co złapać .

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Re: schrupane GR-y

Post autor: kmiecio » śr paź 28, 2009 9:00 pm

ten z 99' tak jak pisałem od pierwszego właściciela, śmigany po Polsce, po czarnym i raz do roku na polowanie, Toyota od 3 lat w Polsce, ma do czynienia z różnymi warunkami a wcześniej służyła we Francji na farmie i jest o niebo ładnijsza
FJ40
LJ70
LR seria III
T3 syncro

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: schrupane GR-y

Post autor: LSD » śr paź 28, 2009 10:28 pm

Tak jak ktoś wyżej napisał. Najważniejsze jest gdzie auto jeździło i jak było konserwowane. Ja mam Parcha a dokładnie Safari ze stycznia 88. To chyba majstarszy GR w Polsce ;). Rama tylko z lekkim nalotem pomimo braku jakiejkolwiek wtórnej konserwacji. Auto tak dobrze wygląda bo do 2004 jeździło w Japonii (suchy klimat).
Z drugiej strony widziałem w UK GR 4,2 z 1996 roku który nie miał kawałka ramy z tyłu. Nie miał w dosłownym tego słowa znaczeniu. Wszystko zjedzone na wylot.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: schrupane GR-y

Post autor: N2O » śr paź 28, 2009 11:07 pm

U mnie na podwórku leży rama 87r od 160-ki sprowadzonej ze Szwajcarii - buda w niektórych miejscach przeżarta na wylot była, a rama z zabezpieczeniem fabrycznym, poza rdzawym nalotem jak dzwon. Widocznie kiedyś lepiej robili, do tego każdą śrubkę odkręca się na zasadzie klucz oczkowy + młotek, aby ruszyć, dalej palcami idzie.
W Y61 już nie jest tak pięknie - większość śrub w podwoziu się urywa.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: schrupane GR-y

Post autor: KarolZG » śr paź 28, 2009 11:21 pm

kiedyś miałem Samuraia 88 rok, rama zero rdzy , buda - jak to w japończyku: nadkola i podłoka do roboty, ale rama... pod konserwacją fabryczną dla ciekawości zrobiłem odkrywkę - srebrzysta blacha , zero rdzy a problem tyłu ramy tak jak w Patrolach jest dramatem to w Samuraiu był ideał bez zastrzeżeń . Myśle że w Patrolu otwory w ramie pomagają w łapaniu syfu do wewnątrz ramy i jej gniciu od środka . U brata w Patrolu rok 95 , tył ramy do roboty , blacha cienka , w ramie do 3/4 wysokości to błoto i mokra ziemia zbita jak diabli - ma ktoś pomys jak to usunąć ?
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: schrupane GR-y

Post autor: N2O » śr paź 28, 2009 11:29 pm

Włożyć jakiegoś węża strażackiego w ramę i płukać, płukać, płukać...
Przetykać drutami otwory... Płukać, płukać, płukać...
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: schrupane GR-y

Post autor: martii » czw paź 29, 2009 8:36 am

jak sucho w srodku to wymlotkowac, wyczyscic otwory ewentualnie mozna lekko rozwiercic

jak mokry syf to tak jak napisal N2O
dlugie monotonne wyplukiwanie

a a po robocie odstawic w cieplym zeby wyschlo i zalac jakims woskiem do konserwacji profili zamknietych i za rok znowu
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
tkocy20
Posty: 545
Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo

Re: schrupane GR-y

Post autor: tkocy20 » czw paź 29, 2009 10:25 am

N2O pisze:Włożyć jakiegoś węża strażackiego w ramę i płukać, płukać, płukać...
Przetykać drutami otwory... Płukać, płukać, płukać...
:)21
DOKŁADNIE!!!!! Mi wypłukanie syfu przed konserwacją zajęło 3 dni a koledzy i rodzina myśleli że mnie pogieło i nie mogę wypełznąć spod podwozia. a potem już tylko 2 litry podkładu 6 kg baranka i 5 kg rozgrzanego fluidolu.
pozdr
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: schrupane GR-y

Post autor: daniel b » czw paź 29, 2009 11:16 am

Od stycznia 92roku zmienili troszkę patrola ,dołozyli mu parę szpejów nie przydatnychjak wspomaganie sprzęgła (udręka ,nie można pozwolić aby spuścić płyn całkowicie z pompki ,bo jest tyle syfonów porobione ,że nieraz odpowietrzenie graniczy z cudem.Nawet szczykawą od spodu nieraz się nie da)
jedna dobra rzecz to chłodnica oleju.Jakość stali budy i ramy porażka ,materiał chyba z chin .
Ja mam już trzeciego parcha z 91 roku ,oglądałem już sporo patroli bo kumpel zajmuje sie sprowadzaniem parchów 90% powyżej 92 r to padło :D
ZMOTA SCORPION Y60

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: schrupane GR-y

Post autor: daniel b » czw paź 29, 2009 11:18 am

KarolSawiak pisze:kiedyś miałem Samuraia 88 rok, rama zero rdzy , buda - jak to w japończyku: nadkola i podłoka do roboty, ale rama... pod konserwacją fabryczną dla ciekawości zrobiłem odkrywkę - srebrzysta blacha , zero rdzy a problem tyłu ramy tak jak w Patrolach jest dramatem to w Samuraiu był ideał bez zastrzeżeń . Myśle że w Patrolu otwory w ramie pomagają w łapaniu syfu do wewnątrz ramy i jej gniciu od środka . U brata w Patrolu rok 95 , tył ramy do roboty , blacha cienka , w ramie do 3/4 wysokości to błoto i mokra ziemia zbita jak diabli - ma ktoś pomys jak to usunąć ?

WPUŚCIĆ KRETA LUB NORNICE :)21
ZMOTA SCORPION Y60

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: schrupane GR-y

Post autor: KarolZG » czw paź 29, 2009 11:29 am

Daniel, tak też zrobimy , bo to bardziej ekologiczne niż karszer lub wąż strażacki :)2 .
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: schrupane GR-y

Post autor: mopar » czw paź 29, 2009 4:12 pm

daniel b pisze:Od stycznia 92roku zmienili troszkę patrola ,dołozyli mu parę szpejów nie przydatnychjak wspomaganie sprzęgła (udręka ,nie można pozwolić aby spuścić płyn całkowicie z pompki ,bo jest tyle syfonów porobione ,że nieraz odpowietrzenie graniczy z cudem.Nawet szczykawą od spodu nieraz się nie da)
jedna dobra rzecz to chłodnica oleju.Jakość stali budy i ramy porażka ,materiał chyba z chin .
Ja mam już trzeciego parcha z 91 roku ,oglądałem już sporo patroli bo kumpel zajmuje sie sprowadzaniem parchów 90% powyżej 92 r to padło :D

Wspomaganie sprzęgła było juz w 88 roku tylko nie w europie-a co do odpowietrzania to obejrzyj ten układ i skup się chwile to odpowietrzanie zajmie 3 min-czesto bez wchodzenia pod auto :)21
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: schrupane GR-y

Post autor: Mroczny » czw paź 29, 2009 4:15 pm

odpowietrznikiem 3cm od wlewu?
:)21

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: schrupane GR-y

Post autor: iskra69 » czw paź 29, 2009 5:03 pm

Ogólnie regóły nie ma ja mam 96 z Niemiec w życiu niekonserwowany , a przy zakupie omłotkowany i zeru dziur i jakiejś wiekszej rdzy :)22 .
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: schrupane GR-y

Post autor: daniel b » czw paź 29, 2009 5:29 pm

Mroczny pisze:odpowietrznikiem 3cm od wlewu?
:)21
Nie mroku ,aż tak tępy to nie jestem .Powyżej 92r odpowietrznik znajduje się w innym miejscu 70cm dalej nad głowicą .
A te 70 cm to jakieś 1metr weżyka wygiętego jak tylko się da :)21
ZMOTA SCORPION Y60

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość