Problem z silnikiem po wymianie uszczelki pod glowicą Y61

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

AndrzejGPI
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 21, 2009 4:42 pm

Problem z silnikiem po wymianie uszczelki pod glowicą Y61

Post autor: AndrzejGPI » sob lis 21, 2009 4:53 pm

Witajcie .autko Patrol dlugi z 2003 roku 3.0 .Niedawno zaczelo ubywac powoli plynu chlodniczego i okazalo sie ze uszczelka walnieta ;/ Glowica zostala splanowana ( naszczescie nie byla nigdzie peknięta ) przy okazji wymienilem dwa popychacze bo byly juz hmm w zlym stanie + komplet nowych swic zarowych.Wszystko serwis zmontowal i hmm wczoraj odebralem autko z naprawy.Silnik chodzi miarowo i hmm ciszej niz przed naprawa no ale co sie zaczelo dziac ;/ pierwszy objaw - czasami przy dojezdze np do czerwonego swiatla i zrzuceniu np z 3 biegu na luz i dojechaniu do swiatel tak jakby spadaly minimalnie obroty silnika ponizej biegu jalowego ( bardzo minimalnie) lekkie dotkniecie pedalu gazu i problem znika... DRUGIE powazniejsze.... - dzisiaj sobie jade na szosie ok 80 km/h 4 bieg 2,5 k obrotow lekko po gorke przyspieszam nagle zero mocy tj obroty nie zmienily sie a silnik jzauważalnie stracil moc parcia do przodu ;/ po chwili wszystko wrocilo niby do normy ale zapalila sie kontrolka silnika :)9 .Przejechalem jeszcze okolo 1 km i sie zatrzymalem w lesie.Silnik chodzil miarowo zadnego plywania w obrotach itp . przeszedlem sei z psiakiem po scierzkach zeby ochlonąc :)11 wrocilem, okolo 1 k pozniej.Sprawdzilem poziom oleju,plynu chlodniczego wszystko w normie.Odpalilem autko wszystko dziala.Wracalm do domu sytuacja sie nie powtorzyla. Co sie dzieje ? :)9 do poniedzialku jeszcze troche czasu bo z rana jade do serwisu zeby KUR...a sie wypowiedzieli co sie dzieje. Wiem z wrozkami nie jestesci ale czy serwis czegos nie mogl zje.ac w turbo ??? Czekam na wasze opinie!

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Problem z silnikiem po wymianie uszczelki pod glowicą Y61

Post autor: N2O » sob lis 21, 2009 7:30 pm

Może coś w podciśnieniach namieszali.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Problem z silnikiem po wymianie uszczelki pod glowicą Y61

Post autor: vivit » sob lis 21, 2009 11:29 pm

kolego po pierwsze po co wymienili popychacze skoro jest tam regulacja płytkowa. Popuchacze mechanicze są niezniszczalne o ile niebyło kolizji rozrządu i nie zostały uszkodzone mechanicznie. Normlanie wystarczy korekta grubości płytki o ile luz zaworowy jest nie wystarczający.
PYTAM PO CO JE WYMINIENIONO !!!!!

Karwa albo coś poknocili w podciśnieniach, ale to by było widoczne cały czas a nie tylko okresowo...albo turbina siada i w pewnych partiach swojej pracy odmawia posłuszeństwa. Ciężko doradzić...

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: Problem z silnikiem po wymianie uszczelki pod glowicą Y61

Post autor: anatol » ndz lis 22, 2009 9:06 am

takie objawy daje za dużo podkrecony zawór na turbinie , jak go rozkręcali mogli nie ustawić w tym samym położeniu , u siebie mam podkręcony celowo coby lepiej szedł od dołu , silnik kończy ciąg przy 3500 obr. efekt jest taki jak opisałeś im wyżej podkręcisz zawór tym wcześniej kończy ciągnąć . ale mogą być również inne przyczyny , ta jest najprostsza i najłatwiejsza do usunięcia .

AndrzejGPI
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 21, 2009 4:42 pm

Re: Problem z silnikiem po wymianie uszczelki pod glowicą Y61

Post autor: AndrzejGPI » ndz lis 22, 2009 3:39 pm

moze cos poknociłem z opisem . wymienili dwie szklanki ktore byly wypalone. Co do reszty dzialania silnika to nie wiem co sie dziej ;/ przy przyspieszaniu hmm silnik buczy tj chodzi takim pomrukiem niskim ;/ grrrr

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Problem z silnikiem po wymianie uszczelki pod glowicą Y61

Post autor: vivit » ndz lis 22, 2009 7:48 pm

Nie trybię jak to były wypalone ? Przecież one nie mają styczności z ogniem. Są cały czas obmywane przez olej. Zrobili Cię poprostu w konia...ot i tyle...

Awatar użytkownika
AndGaz
 
 
Posty: 243
Rejestracja: śr maja 19, 2004 3:54 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem po wymianie uszczelki pod glowicą Y61

Post autor: AndGaz » ndz lis 22, 2009 9:52 pm

vivit pisze:Nie trybię jak to były wypalone ? Przecież one nie mają styczności z ogniem. Są cały czas obmywane przez olej. Zrobili Cię poprostu w konia...ot i tyle...
1@- VIVIT - przecież nie wiesz dokładnie co wymienili a czego nie - więc nie rzucaj oskarżeń ot tak, bo słabo mi się robi jak coś takiego czytam
2@ przyczyn zapalenia się kontrolki może być wiele - trzeba sprawdzić w warsztacie ot i poznamy prawdę (lub nie)

cześć
Gaziorek i K160
SERWIS SAMOCHODÓW TERENOWYCH
=>4G4 Gamerc 4G4<=
http://gamerc.pl/

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Problem z silnikiem po wymianie uszczelki pod glowicą Y61

Post autor: vivit » ndz lis 22, 2009 11:02 pm

No faktycznie ja nie wiem...ale autor kilka postów wyżej napisał co dokładnie wyminiono...

AndrzejGPI
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 21, 2009 4:42 pm

Re: Problem z silnikiem po wymianie uszczelki pod glowicą Y61

Post autor: AndrzejGPI » wt lis 24, 2009 10:10 am

Witam was .Wczoraj odebralem autko.Znalezli przyczyne.Przyznali sie do winy :)21 za mocno wsadzili jakis wezyk czy cos w sterowaniu turbo co powodowalo odciecie czy jakos tak :)9 najwazniejsze ze autko odpukac dziala tak jak trzeba 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość