Patrol silnik 2.8TD

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
nomad
Posty: 572
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 8:19 am
Lokalizacja: z pięknej okolycy :-)

Patrol silnik 2.8TD

Post autor: nomad » pn gru 07, 2009 12:02 am

Witam Szacowne Grono.
Skatowałem dostępny mi dotąd w moim aucie silnik i muszę zanabyć jakiś inny. Nie jestem ani mechanikiem ani znawcą tematu,
..a jeśli czegoś nie wiem - to pytam.
Mam Y60,
czy mogę do niego zapakować również 6-cio_cylindrówkę od Y61, czy może są jakieś różnice (np. w mocowaniach silnika)?
Pytam, bo dzwoniąc dziś do pewnego posiadacza silnika takowego usłyszałem grad pytań - od rocznika autka, poprzez nr VIN mojego parcha, ..aż po rodzaj dróg po których zazwyczaj jeżdżę :o

Mimo to, uważam że facet i tak był dyskretny - nie zapytał mnie ani o numer PIN z mojej karty, ani o dni płodne mojej żony :wink:

Pomoże mi ktoś?


P.S. za odpowiedzi w stylu "był już taki temat - se poczytaj" uprzejmie dziękuję.
Szanuję czas innych, więc i własny szanować wypada... :wink:
Nawet pośród Kwiatu Rycerstwa jest całe mnóstwo zakutych łbów.

martinnus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:36 pm
Lokalizacja: Wołomin

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: martinnus » pn gru 07, 2009 7:40 am

Jak dysponujesz większą gotówką to polecam jednostkę 4,2 TD są dostępne takowe fabrycznie nowe kompletne ze skrzynią biegów niestety cena trochę powala. :(
Na pewno wystrzegaj się silników 3,0 z wczesnej fazy produkcji. A odpowiednim wydał by się 2,8 z intercoolem. Obawiam się że ten silnik będzie taki sam tylko trochę inny :) Niby pasuje, ale coś zmienili i nie pasuje. Osobiście nie robiłem takiej przekładki, ale z miłą chęcią dowiem się czy to jest możliwe bez większej ingerencji :)
Patrol K160 +3", kijowy BFG MT 33x12.5x15 :)

Rado nd
Posty: 341
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 9:24 pm

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: Rado nd » pn gru 07, 2009 9:13 am

martinnus pisze: Na pewno wystrzegaj się silników 3,0 z wczesnej fazy produkcji.
Facet ma Y60.

martinnus pisze:Niby pasuje, ale coś zmienili i nie pasuje. Osobiście nie robiłem takiej przekładki, ale z miłą chęcią dowiem się czy to jest możliwe bez większej ingerencji :)
Facet chcial rade, nie sie bawic sie w toto lotka.

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: Maqlinka » pn gru 07, 2009 9:22 am

nomad pisze: Mam Y60,
czy mogę do niego zapakować również 6-cio_cylindrówkę od Y61, czy może są jakieś różnice (np. w mocowaniach silnika)?
Pytam, bo dzwoniąc dziś do pewnego posiadacza silnika takowego usłyszałem grad pytań - od rocznika autka, poprzez nr VIN mojego parcha, ..aż po rodzaj dróg po których zazwyczaj jeżdżę :o
:
Podstawowe rożnice pomiędzy motorem z Y60 i Y61 to pompa sterowana elektroniką i koło dwumasowe zamiast zamachowego. Koleś nie bez powodu pytał jak używasz auta bo te dwa "udoskonalenia" raczej nie nie są odporne na złe traktowanie. Silnik można założyć bez problemu jeździ sporo takich aut .... szczegóły to już ktoś, kto to robił/robi.

:wink:
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
nomad
Posty: 572
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 8:19 am
Lokalizacja: z pięknej okolycy :-)

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: nomad » pn gru 07, 2009 9:28 am

Autko używam do codziennego przemieszczania (bo lubię :D ),
jest mi pomocne w pracy,

a kiedy jadę nim na rajd, to nie po to żeby robić ładne fotki... :wink:
Nawet pośród Kwiatu Rycerstwa jest całe mnóstwo zakutych łbów.

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: mayer » pn gru 07, 2009 1:16 pm

Sterowana elektronicznie pompa w ymaga ECU czyt, kompiutera do silnika i wiązki. Jesli był fabryczny immobiliser w pompie to kolejny dodatkowy kłopocik... Nie wiem jaki sens zamiany jednego 2,8 na innego bardziej delikatnego 2,8??? Zapakuj 4,2 i git z tym ze koszt 2x2,8(w tys też ;) )
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
rabarbar_pn
Posty: 336
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: rabarbar_pn » pn gru 07, 2009 5:36 pm

nomad pisze:Skatowałem dostępny mi dotąd w moim aucie silnik i muszę zanabyć jakiś inny.
hmm... czy my się czasem nie znamy?? czy przyczyną była woda?
bo Patrol wysoki i szeroki musi być :)

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: ramzes » pn gru 07, 2009 7:27 pm

a nie lepiej wsadzić taki sam 2.8 td w nienajgorszej kondycji i jeździć dalej :? :roll:
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: iskra69 » pn gru 07, 2009 8:02 pm

ramzes pisze:a nie lepiej wsadzić taki sam 2.8 td w nienajgorszej kondycji i jeździć dalej :? :roll:
też tak uwazam przecież tych 2,8td w nienajgorszj kondycji -na pęczki i taniocha :)2 .
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

Awatar użytkownika
nomad
Posty: 572
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 8:19 am
Lokalizacja: z pięknej okolycy :-)

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: nomad » pn gru 07, 2009 8:04 pm

rabarbar_pn pisze:hmm... czy my się czasem nie znamy?? czy przyczyną była woda?
Nie mam pojęcia czy się znamy, ale sądząc po stanie Twojej wiedzy, to jest to całkiem możliwe... :wink:

Tak, przyczyną była woda - duuuuużo wody 8)
Nawet pośród Kwiatu Rycerstwa jest całe mnóstwo zakutych łbów.

Awatar użytkownika
nomad
Posty: 572
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 8:19 am
Lokalizacja: z pięknej okolycy :-)

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: nomad » pn gru 07, 2009 8:20 pm

iskra69 pisze:
ramzes pisze:a nie lepiej wsadzić taki sam 2.8 td w nienajgorszej kondycji i jeździć dalej :? :roll:
też tak uwazam przecież tych 2,8td w nienajgorszj kondycji -na pęczki i taniocha :)2 .
Oczywiście że lepiej - przyznaję Wam rację. :)2
Wolałem zapytać, bo pewien gość nawijał mi makaron na uszy zapewniając, że Y60 i Y61 miały dokładnie takie same 2.8TD, a - jak pisałem - znawcą nie jestem.

Sprawa rozwiązała się sama. Nowe serce zostanie przeszczepione pewnie jeszcze w tym tygodniu. :D
Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Nawet pośród Kwiatu Rycerstwa jest całe mnóstwo zakutych łbów.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: Marcin-Kraków » wt gru 08, 2009 4:37 pm

Mozesz spokojnie kupic RD28 z Y61. Masz wszak stary motor, z ktorego mozesz poprzekladac pompe czy kolo zamachowe. I bedziesz mial zdrowsze, nowsze serce.
Inna kwestia to takie znalezc w rozsadniej kwocie 8)
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: iskra69 » wt gru 08, 2009 11:41 pm

z ciekawości zapytam czy silnik z Y61 w budzie i podzespolach z Y60 nadal jest tak paliwozerny jak w orginale , bo buda jest lżejsza w y60 ?? .
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

Awatar użytkownika
nomad
Posty: 572
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 8:19 am
Lokalizacja: z pięknej okolycy :-)

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: nomad » śr gru 09, 2009 1:02 am

z chęcią odpowiadam:
NIE MAM POJĘCIA - zapakowałem mu to samo serce! :D
Nawet pośród Kwiatu Rycerstwa jest całe mnóstwo zakutych łbów.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: Marcin-Kraków » śr gru 09, 2009 8:37 pm

iskra69 pisze:z ciekawości zapytam czy silnik z Y61 w budzie i podzespolach z Y60 nadal jest tak paliwozerny jak w orginale , bo buda jest lżejsza w y60 ?? .
Zamknie sie ze spalaniem w standardowych 16 l :)21
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: iskra69 » śr gru 09, 2009 9:52 pm

nic dodać nic ując , silnik z y61 , o kant dupy rozbić , i przy wybuchu y60 albo dobrze reanimować posiadany , albo wsadzać 4,2td.
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: whisky_snake » czw gru 10, 2009 8:52 pm

Coraz częściej podziwiam wasze podniecanie sie problemami z motorem lub jego reanimacja ... czy nawet kupowaniem nowych 4,2TD (o jego cenie nie wspomne ) już nie mówiąc o wynalazkach angliów o przebiegu zyliona kilometrów szczególnie gdy widze po ile kumpel ciągnie silniki do nowych subaryn toyot i wszelakiego japonieckiego rupietajstwa młodego i starego i jakie ma ceny na graty z japonii o przebiegu kilkudziesieciu 20-50 (takie tam prawo) tysi kilometrów z całym kompletem osprzętu wrecz nawet w komplecie ze skrzyniami itp ...

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: cordoba_2004 » czw gru 10, 2009 9:05 pm

to jakie ma te ceny i po ile kupuje :)
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: tomek 79 » czw gru 10, 2009 9:17 pm

w postu wynika ze :)2 :)21

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: whisky_snake » czw gru 10, 2009 9:20 pm

cordoba_2004 pisze:to jakie ma te ceny i po ile kupuje :)
sory gosciu ale ostatnio zgryzliwy jestem i przy twojej historii na forum to nie ma co sie pytac o o vin i model silnika potrzebnego a co dopiero podawac cen czy dostepnosci ...

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: cordoba_2004 » czw gru 10, 2009 9:25 pm

jak chcesz twoja wola :)
moja historia na forum to historia wielkiego zwycięstwa ja to taki JAN IV SOBIESKI :)
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: janusz k160 » czw gru 10, 2009 9:40 pm

Eche... :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
nomad
Posty: 572
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 8:19 am
Lokalizacja: z pięknej okolycy :-)

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: nomad » czw gru 10, 2009 10:21 pm

whisky_snake pisze:Coraz częściej podziwiam wasze podniecanie sie problemami z motorem lub jego reanimacja ... czy nawet kupowaniem nowych 4,2TD (o jego cenie nie wspomne ) już nie mówiąc o wynalazkach angliów o przebiegu zyliona kilometrów szczególnie gdy widze po ile kumpel ciągnie silniki do nowych subaryn toyot i wszelakiego japonieckiego rupietajstwa młodego i starego i jakie ma ceny na graty z japonii o przebiegu kilkudziesieciu 20-50 (takie tam prawo) tysi kilometrów z całym kompletem osprzętu wrecz nawet w komplecie ze skrzyniami itp ...
Widocznie mój pech polega na tym, że Twój kolega nie jest jednocześnie moim kolegą :wink:
Jak już wcześniej wspominałem - problem wydaje sie rozwiązany, ale jeśli możesz prześlij mi kontakt na PW - zapewne się przyda.
Pozdrawiam.
Nawet pośród Kwiatu Rycerstwa jest całe mnóstwo zakutych łbów.

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8975
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: montero » czw gru 10, 2009 11:34 pm

whisky_snake pisze:Coraz częściej podziwiam wasze podniecanie sie problemami z motorem lub jego reanimacja ... czy nawet kupowaniem nowych 4,2TD (o jego cenie nie wspomne ) już nie mówiąc o wynalazkach angliów o przebiegu zyliona kilometrów szczególnie gdy widze po ile kumpel ciągnie silniki do nowych subaryn toyot i wszelakiego japonieckiego rupietajstwa młodego i starego i jakie ma ceny na graty z japonii o przebiegu kilkudziesieciu 20-50 (takie tam prawo) tysi kilometrów z całym kompletem osprzętu wrecz nawet w komplecie ze skrzyniami itp ...
U mnie koszt reanimacji rd28t :
szlif głowicy itp - 300
uszczelka ,części-900
inne pierdoły z -500
suma : 1700pln i samochód śmiga tfu,tfu :)21
koszt transportu z jap :)3
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
whisky_snake
 
 
Posty: 1097
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:28 am
Lokalizacja: Rzeszow / Strzyzow

Re: Patrol silnik 2.8TD

Post autor: whisky_snake » pt gru 11, 2009 12:21 pm

montero pisze: suma : 1700pln i samochód śmiga tfu,tfu :)21
koszt transportu z jap :)3

Caly koszt transportu z kraju skosnookich to 400 usd czas ok 2-3 tyg i jak napisalem chodzi tylko o mlode silniki gdyz maja masakrycznie popie.... prawo terroryzmu ekologicznego

Juz widze jak robisz za 1700 remont mlodego motura przy takiej kwocie powinienes to robic masowo :).... itp ...

A poniewaz pacjent zajmuje sie glownie sportowymi silnikami i zabawkami oraz popierdolki ze potrzebuje zreanimowac swoja plaska klątwe (wymienic panewke i takie tam) to mi zaproponowal sciagniecie silnika zamiast dlubania to sie przy okazji spytalem jakie sa ceny moturowni do terenowych co mnie zdziebko zszokowalo mimo ze juz kiedys o tym wspominal

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości