y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
esey
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn lis 19, 2007 3:29 pm
Lokalizacja: Katowice

y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: esey » czw lut 11, 2010 9:18 pm

no i stalo sie...
opisywalem jakis czas temu sytuacje kiedy po wymianie peknietego tloku silnik stracil polowe mocy, podejrzewalem zle przeprowadzona operacje wymiany ale to juz mniej wazne, gdyz... pojawily sie te same objawy co wtedy: zostawia za soba biala zaslone dymna, wielka i gesta jak cholera, smierdzi olejem w spalinach, zero mocy jak wczesniej. Prawdopodobnie kolejny tlok, dowiem sie na 100% jak go otworze. I tu sie rodzi pytanie - warto to naprawiac po raz kolejny czy szukac nowego silnika? Poprzednim razem skonczylo sie na utracie mocy, co jesli teraz bedzie tak samo, wymienie a on dalej nie bedzie chcial jechac? Uzywany 3.0 to koszt minimum 10 tysi, remont okolo 3 tysi, z tym ze to bedzie juz drugi remon co daje 6 a kto wie, czy sie na drugim skonczy.. co radzicie?
było:
Mitsubishi Pajero I 89' 2,5TD
jest:
Nissan Patrol GRII 00' 3,0TDI
Suzuki Jimny 99' 1,3

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: ramzes » czw lut 11, 2010 9:28 pm

jedyna słuszna koncepcja to chyba 4.2 :roll: :)2
i mówię całkiem poważnie ...
znajdziesz inny 3.0 i znowu Ci "wybuchnie" ? :)21
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: poreb » czw lut 11, 2010 9:53 pm

poszukaj sobie 3,3 z k-160
jako alternatywy do 4,2 bo te ostatnio trzymaja dosc mocno cene :roll:
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: iras01 » czw lut 11, 2010 10:05 pm

poreb pisze:poszukaj sobie 3,3 z k-160
jako alternatywy do 4,2 bo te ostatnio trzymaja dosc mocno cene :roll:

Ta i zapas wałow siedmio krzyzakowych na pake :)21
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: grzes » czw lut 11, 2010 11:43 pm

poczekaj jeszcze sie rodzi koncepcja 6,5 V8 do patrola :)

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: bandzior » pt lut 12, 2010 9:08 am

iras01 pisze:

Ta i zapas wałow siedmio krzyzakowych na pake :)21
a ze tak z ciekawości zapytam, z jakiego powodu?
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: iras01 » pt lut 12, 2010 9:14 am

bandzior pisze:
iras01 pisze:

Ta i zapas wałow siedmio krzyzakowych na pake :)21
a ze tak z ciekawości zapytam, z jakiego powodu?
,,NIE CHCESZ KUPOWAĆ ZAJECHANEJ PRZEZ ANGIELSKIEGO FARMERA "LEGĘDY" 4,2L''.

konkurencja Panie konkurencja :wink:
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: bandzior » pt lut 12, 2010 9:23 am

ja sie konkurencji nie boje i z konkurencją nie walcze, to raczej konkurencja wydzwania co jakiś czas podając sie za klientów i próbuje wypytywać o szczegóły :wink: zastanawia mnie tylko twoje stwierdzenie o krzyzakach, gdyz,albowiem przy profesionalnej przeróbce skrzynia zostaje ta sama, a co za tym idzie wał zostaje w tym samym miejscu...a silniki 4,2 także zakładamy,ale to co nieraz wiara przywożi to masakra... oczywiście nie oznacza to ze nie ma juz w uk dobrych silników, ale szansa na trafienie "igiełki" za normalną kase jest coraz mniejsza...
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

Awatar użytkownika
Wilki
Posty: 358
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:33 am
Lokalizacja: Opole

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: Wilki » pt lut 12, 2010 11:41 am

Wepnę się w temat i zadam pytanie:

a jak to jest z 1HZ Toyoty? Są gdzieś dostępne silniki niezajechane? I czy to robi w Patrolu? Ktoś to zrobił w Polsce?
Życie opieram na dobrych ludziach, nie na plastikach. Nie zamieniaj gęby w kibel, bo wtedy śmierdzi.

Awatar użytkownika
crocop
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt mar 11, 2005 9:50 pm
Lokalizacja: płn-zach

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: crocop » pt lut 12, 2010 7:04 pm

poreb pisze:poszukaj sobie 3,3 z k-160
jako alternatywy do 4,2 bo te ostatnio trzymaja dosc mocno cene :roll:
Trzymają cenę bo połowa polski sie rzuciła w Anglii na 4.2 które praktycznie zostały wymiecione z rynku a te które są często w stanie agonalnym kupowane są przez rodaków na pniu i tak cena parcholi z tym silnikiem wzrosła juz 2 a nawet 3 krotnie.
Najważniejsze ze angole sie cieszą...
Szkoda ze na ebay-u nie widac juz nicków bo byla by często niezła zabawa oglądając jak sie rodacy tłuką o jakiegoś szrota
Gdzie tu sens, gdzie logika ?? :wink:
Pablo
był: K160 3.3TD/Y60 4.2D/Y61 4.2TD/ obecnie Navara V6

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: Igor V8 » pt lut 12, 2010 7:08 pm

esey pisze: co radzicie?
6.2 z Australijskim zestawem montażowym do Patrola :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: tomek 79 » pt lut 12, 2010 7:30 pm

Igor
@esey spodziewal sie innej rady :)21 :)21

Awatar użytkownika
Hugon
 
 
Posty: 191
Rejestracja: czw cze 25, 2009 7:16 pm
Lokalizacja: Zakrzewo/Poznań

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: Hugon » pt lut 12, 2010 7:37 pm

Koledzy moim skromnym zdaniem silniki 3.3 litra są najbardziej optymalnymi i najlepszymi silnikami w nissanie patrolu. Bo 3.3 są sprawdzone niezawodne dośc mocne i mają dobry moment choc są ciężkie ale części są łatwo dostępne i są w miare tanie poza tym mało palą. 2.8 są mocniejsze ale moment mniejszy o wiele więcej palą części drogie choc dostępne ale silniki awaryjne. 4.2 litra są ciężkie jak na swoją wagę nie mają zbyt dużej mocy moment jest jego największym atutem ale wspomniana waga już nie spalanie ogromne części brak silnik niby niezawodny ale u nas jest ich zbyt mało i za krótko chodzą aby mówic o niezawodności to jest tak np. amerykański hammer jest super autem terenowym ale na pustynie i warunki w u.s.a. ale dajcie go w nasze warunki to nie da sobie rady w żaden sposób i tak samo może byc ale nie musi z tym silnikiem niech pochodzi trochę to się okaże jaki jest ten motor. Dlatego uważam że motory 3.3 są najbardziej odpowiednie. Ale to moja opinia co o niej koledzy sądzą ?
Był Parch 160 3.3td 3" Cybuch , 33" Sahara
Jest Nieviasta 1.6 i GV 3D 2.5 R6

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: tomek 79 » pt lut 12, 2010 7:40 pm

wszyscy to wiedza ,ale nikt sie nie chce cofac,fakt fajny klekot ale,za wiekowy do Y61
teraz chcemy szybko ,cicho ,i nowoczesnie ,niestety 3.3 nie spelnia zadnego z warunkow

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: vivit » pt lut 12, 2010 7:44 pm

A ile przeróbek trza zrobić aby 3,3 wsadzić zamiast 3,0 ?
Zdaje się skrzynia nie pasuje i tak zaczniemy pomału produkować koszta..... :)16

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: Igor V8 » pt lut 12, 2010 7:52 pm

bandzior pisze: to raczej konkurencja wydzwania co jakiś czas podając sie za klientów i próbuje wypytywać o szczegóły :wink:
Raczysz żartować :)21

... bez urazy ale jaka jest filozofia montażu 3.3 w Patrolu ??
Jedyny problem klienta to czy mu wrzucić z oryginalnymi nowymi czy używanymi mocowaniami na ramę pod silnik :)21
... bo z doborem linki gazu chyba nie masz problemu :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: Igor V8 » pt lut 12, 2010 8:02 pm

vivit pisze:A ile przeróbek trza zrobić aby 3,3 wsadzić zamiast 3,0 ?
Zdaje się skrzynia nie pasuje i tak zaczniemy pomału produkować koszta..... :)16
Jak ze wszystkim ... dla kogoś kto się w tym wyspecjalizował to bułka z masłem :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
crocop
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pt mar 11, 2005 9:50 pm
Lokalizacja: płn-zach

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: crocop » pt lut 12, 2010 8:07 pm

Ja osobiście jakbym miał wrzucać to bez wahania byłby to jednak 4.2 ostatnio tutaj skrytykowany bo wiadomo syf skoro jest juz nowe wniebowsławione 6.5 8)
Wprawdzie w wersji bez turbo jest troche mułowaty ale z moich obserwacji 3.3 do 4.2 momentem, mocą nie ma co porównywać. Spalanie praktycznie jak w 3.3, z pewnością duuuuuuuużo mniej niz 6.5 no i "troche" taniej mozna to dorwac...
Pablo
był: K160 3.3TD/Y60 4.2D/Y61 4.2TD/ obecnie Navara V6

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: Igor V8 » pt lut 12, 2010 8:18 pm

crocop pisze:z pewnością duuuuuuuużo mniej niz 6.5
Mooooocno się mylisz 8)
6.5 pali od 13 do 16 litrów ( poczytaj Kangurów )

Mój TD42Ti chlał 15-18

Jedno się zgadza ... wolnossący 4.2 na 35-kach pali mi 11
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: vivit » pt lut 12, 2010 8:34 pm

a już myślałem, że ktoś zapoda jakiś motór co będzie poniżej 10 palił :)21,
bo jakoś mój 3,0 nie chce się nawet do tej liczby zbliżyć za mocno....a producent podaje, że na trasie powinien zadowolić się 10 litrami

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: grzes » pt lut 12, 2010 8:40 pm

jak mierzylem 3,0 w automacie na standardowych kolkach to wyszlo 11, przy normalnej jezdie na trasie czyli kolo 120 :) sam sie zdziwiliem, bo to mniej od Tyrana.

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: bandzior » pt lut 12, 2010 8:48 pm

Igor909 pisze:
bandzior pisze: to raczej konkurencja wydzwania co jakiś czas podając sie za klientów i próbuje wypytywać o szczegóły :wink:
Raczysz żartować :)21

... bez urazy ale jaka jest filozofia montażu 3.3 w Patrolu ??
Jedyny problem klienta to czy mu wrzucić z oryginalnymi nowymi czy używanymi mocowaniami na ramę pod silnik :)21
... bo z doborem linki gazu chyba nie masz problemu :wink:
bez urazy stary,ale coś ci sie chyba pomyliło.... wrzucenie 4,2 owszem polega na tym co napisałeś,ale w przypadku 3.3 wygląda to nieco inaczej... jak połączysz skrzynie y61 z silnikiem 3,3? jak rozwiązesz problem instalacji elektr., co zrobisz z wchodzącym w rame kolektorem wydechowym w przypadku 3,3td, co zrobisz z walącą miską w most,jak załozysz klime itp....
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: N2O » pt lut 12, 2010 8:51 pm

tomek 79 pisze:wszyscy to wiedza ,ale nikt sie nie chce cofac,fakt fajny klekot ale,za wiekowy do Y61
teraz chcemy szybko ,cicho ,i nowoczesnie ,niestety 3.3 nie spelnia zadnego z warunkow
SD33T spełnia 2 pierwsze warunki(u mnie brakuje 5-go biegu), nie spełnianie trzeciego warunku w przypadku jazdy w terenie jest zaletą. Jednak nie widzę sensu pakowania tego silnika do Y61, kiedy można bez problemu włożyć TD42.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: Igor V8 » pt lut 12, 2010 8:52 pm

bandzior pisze:bez urazy stary,ale coś ci sie chyba pomyliło.... wrzucenie 4,2 owszem polega na tym co napisałeś,ale w przypadku 3.3 wygląda to nieco inaczej... jak połączysz skrzynie y61 z silnikiem 3,3? jak rozwiązesz problem instalacji elektr., co zrobisz z wchodzącym w rame kolektorem wydechowym w przypadku 3,3td, co zrobisz z walącą miską w most,jak załozysz klime itp....
Jak skrzynia nie podchodzi to faktycznie problem , nie miałem do czynienia z 3.3
Faktycznie z 4.2 nie ma problemów :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
bandzior
Posty: 1607
Rejestracja: wt lis 11, 2003 5:27 pm
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: y 61 3.0 padl silnik? przekladac?

Post autor: bandzior » pt lut 12, 2010 8:54 pm

tomek 79 pisze:wszyscy to wiedza ,ale nikt sie nie chce cofac,fakt fajny klekot ale,za wiekowy do Y61
teraz chcemy szybko ,cicho ,i nowoczesnie ,niestety 3.3 nie spelnia zadnego z warunkow
a 4,2 to niby spełnia?przeca to ta sama epoka i technika :wink:
wierze w UFO i zielone ludziki...
http://www.bandzior4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości