Strona 1 z 2
nissan silnik 3.3TD K-160
: śr mar 10, 2010 12:08 pm
autor: tymon4x4
Witam wszystkich

Po latach wracam do Patrola K-160 i mam pytanie co ktoś z was zgłębiał temat polepszenia osiągów silnika 3.3TD poprzez dołożenie interculera i inne modyfikacje turbiny pompy wtryskowej aby osiągnąć lepszy zysk z tego silnika ale przy tym nie niszcząc mu trwałości . Myślę o tym aby spróbować nie tyle dodać mu koni mechanicznych co podciągnąć moment obrotowy .
Mam na tapecie projekt bulwarowy off road odpada więc wszelkie możliwe modyfikacje można by przeprowadzić .
Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: śr mar 10, 2010 12:46 pm
autor: redzik
LPG
Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: śr mar 10, 2010 12:48 pm
autor: tomek 79
szukakj bylo,lecz nie wiele sie dowiesz,
IC z T4 , dobry magik od diesli i ma chodzic

Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: śr mar 10, 2010 1:30 pm
autor: N2O
Duży IC np z iveco, zegar EGT + podkręcenie turbo na około 1,1-1,2bar(więcej nie ma sensu bo pompa nie poda tyle paliwa aby wykorzystać doładowanie), zabawa dwoma śrubkami na pompie i gotowe. 300Nm i 150KM jest osiągalne.

Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: śr mar 10, 2010 5:06 pm
autor: 4x4rd
Zmień przełożenia z k 260 na 4.60 lub jak dostaniesz to 5.14 i moment się zdecydowanie podniesie.
Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: śr mar 10, 2010 5:46 pm
autor: N2O
Na kiego uja mu takie przełożenia na ulicę? Na bulwar najlepsze jak najdłuższe, wtedy zajebiaszczo się startuje strzałem ze sprzęgła.
A jeszcze zapomniałem o wydechu przelotowym co najmniej 2,5".

Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: śr mar 10, 2010 7:02 pm
autor: tymon4x4
chciałbym podnieść moment obrotowy i tyle nikt tym nie będzie strzelał ze sprzęgła ma po prostu jeździć i się zbierać na 33 calowych kołach . Od czasu do czasu z ładunkiem na haku w granicach 2600kg .
Ja tam nie zamierzam jeździć szybko ale przy wyprzedzaniu by się zdało lepsze zebranie .
Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: śr mar 10, 2010 7:07 pm
autor: N2O
Podniesienie ciśnienia doładowania i założenie IC zwiększy moment obrotowy znacząco.

Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: czw mar 11, 2010 7:54 am
autor: tymon4x4
N2O pisze:Podniesienie ciśnienia doładowania i założenie IC zwiększy moment obrotowy znacząco.

a ktoś może to zrobić profesjonalnie bo ja mam o tym słabe pojecie
czy raczej robiliście to sami we własnym zakresie ?
Bo wolałbym wstawić auto tam gdzie ktoś to zrobi i sprawdzi wszystko .
Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: czw mar 11, 2010 8:55 am
autor: redzik
4x4rd pisze:Zmień przełożenia z k 260 na 4.60 lub jak dostaniesz to 5.14 i moment się zdecydowanie podniesie.
A gdzie mozna dostac 5.14 do mostu C200 ? (poza USA oczywiscie)
Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: czw mar 11, 2010 10:37 am
autor: N2O
W patrolach k260 2,8d takie są.
Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: czw mar 11, 2010 10:49 am
autor: Paszczak
dokładnie ja takie mam

i silnik właśnie 2,8 wolnossący
Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: czw mar 11, 2010 12:18 pm
autor: redzik
a z silniczkiem 2,7 td jakie mialy przelozenia ?
Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: sob mar 13, 2010 12:40 am
autor: Paszczak
redzik pisze:a z silniczkiem 2,7 td jakie mialy przelozenia ?
w sensie, że terrano?
Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: sob mar 13, 2010 1:08 am
autor: lbl78
Paszczak pisze:redzik pisze:a z silniczkiem 2,7 td jakie mialy przelozenia ?
w sensie, że terrano?
w sensie że W260 ze specyfikacji ONZ
4,62
Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: sob mar 13, 2010 4:46 pm
autor: Peepuck!
tymon4x4 pisze:chciałbym podnieść moment obrotowy i tyle nikt tym nie będzie strzelał ze sprzęgła ma po prostu jeździć i się zbierać na 33 calowych kołach . Od czasu do czasu z ładunkiem na haku w granicach 2600kg .
Ja tam nie zamierzam jeździć szybko ale przy wyprzedzaniu by się zdało lepsze zebranie .
Zawiń kiedy do nas Tymek to Ci wytłumacze co i jak. Daleko nie masz. Prosta sprawa , sam se zdłubiesz.
Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: sob mar 13, 2010 8:05 pm
autor: Hugon
ja posłuchałem rad kolegów z forum i opinii kilku fachowców. I tak wydech 2,5" przelotowy bez tłumika , zwiększona dawka paliwa 30 % zwiększona dawka paliwa dla turbo o 50 % turbo podkręcone do 0,8 bar luz na zaworach 30 na wszystkich i jeszcze nie ma ic ale rużnica jest bardzo duża a powiem że teraz hulam na kołach 33" a wcześniej na 31" .
Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: wt kwie 06, 2010 3:13 pm
autor: tymon4x4
a czy ktoś się orientuje jakie przełożenia mają mosty od 2.8 benzyny w stosunku do tych od 3.3 TD ?
Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: wt kwie 06, 2010 3:19 pm
autor: tomek 79
benzyna 4.11
diesel 4.35
Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: wt kwie 06, 2010 7:57 pm
autor: N2O
Tak naprawdę to benzyna 2,8 miała różnie od 4,11 przez 4,375 do 4,625(w długim).
Zresztą diesle tak samo - nie ma jakiejś reguły.

Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: czw kwie 08, 2010 6:03 pm
autor: tymon4x4
N2O pisze:Tak naprawdę to benzyna 2,8 miała różnie od 4,11 przez 4,375 do 4,625(w długim).
Zresztą diesle tak samo - nie ma jakiejś reguły.

to ciekawe jakie mam przełożenia w swoim longu da się to jakiś sprawdzić bez grzebania w moście ?
a mieliście styczność z mostami Datsuna PATROLA (taki sam jak każdy inny tylko okrągłe światła skrzynia 4 i wolnossący diesel )kiedyś miałem takiego na części tam były cieńsze mosty obydwa miały dekle ( takie jak w normalnym jest z przodu ).
Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: czw kwie 08, 2010 7:07 pm
autor: tomek 79
mialem stycznosc a co

Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: czw kwie 08, 2010 7:54 pm
autor: N2O
Ja mam z przodu most z datsun'a. Nissany też były wersji z obydwoma mostami C200.

Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: czw kwie 08, 2010 8:53 pm
autor: tymon4x4
napisałem o tych mostach z nadzieja ze może one maja inne przełożenia ,,
ale głównie mnie interesuje jak sprawdzić w moim patrolu przełożenia da się jakoś po kodach czy trzeba zajrzeć ?
Re: nissan silnik 3.3TD K-160
: czw kwie 08, 2010 9:28 pm
autor: Misiek Cypr
Datsun 3.3TD tez byl
