Luz w tylnym moście - GR

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

rysiek40
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 08, 2010 6:23 pm

Luz w tylnym moście - GR

Post autor: rysiek40 » czw mar 11, 2010 4:38 pm

Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów....mam problem z luzem w tylnym moście na wyjściu na wal napędowy :evil: :evil: :evil: (most GR Patrol) nie wiem jak go zlikwidować :( ...Pomocy. Z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Luz w tylnym moście - GR

Post autor: N2O » czw mar 11, 2010 4:57 pm

Też cię witamy.
:roll:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40604
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Luz w tylnym moście - GR

Post autor: Mroczny » czw mar 11, 2010 6:03 pm

to proste
opuść koła znów na podłoże
:)21

rysiek40
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 08, 2010 6:23 pm

Re: Luz w tylnym moście - GR

Post autor: rysiek40 » pt mar 12, 2010 6:10 pm

...oooooo dzięki wielkie kolegom, wnioskuję że posiadana przez kolegów wiedza pewnikiem została przez was wchłonieta wraz z wdychanym powietrzem...nie wszyscy tak mają wiec czasami pytają i za takie odpowiedzi serdecznie Dziekują Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: Luz w tylnym moście - GR

Post autor: adas bombowiec » pt mar 12, 2010 6:19 pm

Ale focha jebnoł :)21

Awatar użytkownika
rabarbar73
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: sob lis 15, 2008 10:05 am
Lokalizacja: Polkowice

Re: Luz w tylnym moście - GR

Post autor: rabarbar73 » pt mar 12, 2010 6:21 pm

...nie dziwię się, nie dziwię...
...jeśli Wy czegoś nie Przejdziecie, My to Przejedziemy...

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Luz w tylnym moście - GR

Post autor: psawiak » pt mar 12, 2010 7:11 pm

zlać olej z mostu, odsunąć półoski. odkręcić wał i zdjąć gruchę, luzujesz cztery śrubki i kasujesz luz zbliżając dużą zębatkę to wałka atakującego). kupić wczesniej uszczelkę mostu za grosze i poskładac do kupy.

zapomniałbym - najpierw poćwiczyć na siłowni jeżeli będziesz robił to samemu :)
Y60 TD42 pojechał do ludzi

rysiek40
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn mar 08, 2010 6:23 pm

Re: Luz w tylnym moście - GR

Post autor: rysiek40 » pt mar 12, 2010 7:34 pm

dzięki za informacje. już wiem o co chodzi :-?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Luz w tylnym moście - GR

Post autor: N2O » pt mar 12, 2010 9:18 pm

A potem będzie:
Dyfer mi wyje - pomocy!

:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Luz w tylnym moście - GR

Post autor: lbl78 » pt mar 12, 2010 9:23 pm

ajne momento :-?
to jak to w końcu jest kasuje się czy się nie kasuje ??
co z kim rozmawiam to co innego gada, jedni że tak inni że nie (nie chodzi mi o ekonomike tego rozwiązania) tylko o fakt luzu na przednim wale tak o 1/4 obrotu :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Luz w tylnym moście - GR

Post autor: N2O » pt mar 12, 2010 9:29 pm

Jeśli chodzi o luz przedniego wału to tak ma być - jest to suma luzów dyfra(satelit i wieloklinów pólosi), przegubów, zabieraków, itp. U mnie też tak jest i jeździ, a jak składałem dyfer to luzu pomiędzy wałkiem a talerzem prawie wcale nie było.

:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Luz w tylnym moście - GR

Post autor: redzik » pt mar 12, 2010 9:30 pm

kasuje sie , ale nie na 0, luz minimalny musi byc i to po skreceniu wszystkiego a nie na stole. :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Luz w tylnym moście - GR

Post autor: lbl78 » pt mar 12, 2010 9:54 pm

hakuna matata zdecydujcie sie :)21
kurde trzeba było zostać przy UAZie :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
psawiak
Posty: 380
Rejestracja: pn paź 19, 2009 10:49 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Luz w tylnym moście - GR

Post autor: psawiak » pt mar 12, 2010 11:29 pm

Tak jak pisze kolega N2O. luz na tyle mały aby nie szarpało po każdym puszczeniu sprzęgła i na tyle duży aby nie wyło. W praktyce skasowałem na zębatkach prawie do zera, tak żeby można było ręką obrócić atak bez żadnych wyczuwalnych oporów, na wale i tak się pojawiła suma luzów. Przetestowałem w trasie i w terenie nic nie wyje, a szarpie wyczuwalnie mniej.
Y60 TD42 pojechał do ludzi

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: Luz w tylnym moście - GR

Post autor: mayer » sob mar 13, 2010 12:33 am

lbl78 pisze:hakuna matata zdecydujcie sie :)21
kurde trzeba było zostać przy UAZie :)21
Jedyne co kasujesz to robisz prawidłowe spasowanie wałka atakującego z kołem talerzowym. Najlepiej "na plakatówkę" .
Atak z talerzem ma sie kręcić bez luzów i równomiernie bez zacięć i oporów miejscowych,
Po złożeniu gruszki i założeniu wału bedziesz miał lekki luz wyczuwalny na wale tak coś kole 15-20 stopni obrotu wału - suma luzów miedzyzębnych. To nie jest przekładnia zapinana "na zero"
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości