GR - po wymianie drążka kierowniczego zmienił się skręt

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

GR - po wymianie drążka kierowniczego zmienił się skręt

Post autor: gkozi » sob kwie 17, 2010 10:05 am

Gr podniesiony jakieś 2",tuleje mimośrodowe w wahaczach , jeździł długo nie było problemów

niedawno wymienione sprężyny przód na dobinsona [bo ome siadło], i niby też było dobrze [chociaż byłem tylko na jednym rajdzie] ale były luzy w układzie kierowniczym więc wymieniony przedni drążek [jako że koncówki niewymienne]

no i po tej wymianie przy skręcie w prawo koło ociera o wahacz a skręt w lewo jest za mały


jak to zauważyliśmy to przykładaliśmy drążki i tak "na oko" długość zbliżona

w związku z tym przełożymy wąs na przekładni [tak to sie chyba nazywa] i zobaczymy jaki efekt

natomiast interesuje mnie powód - możliwe, żeby ten stary miał takie luży, że nie dopychał kół przy skręcie w prawo ale chyba niemożliwe, że jednoczesnie umożliwiał pełniejszy skręt w lewo niż ten nowy

więc chyba powodu należy upatrywać w nowych sprężynach który wyżej podniosły auto niż te stare ome ?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: GR - po wymianie drążka kierowniczego zmienił się skręt

Post autor: KarolZG » sob kwie 17, 2010 8:01 pm

Jeśli masz drążek z jedną końcówką regulowaną , to skoryguj długość drążka , wąs przekłądni zostaw na koniec , kiedyś ktoś podawał fabryczną długość , przy lifcie trzeba nieco go wydłużyć , ja brałem regulowany z alledrogo za 300zł .


Pokręć kierą od lewej do prawej , policz ile obrotów to wychodzi, podziel przez dwa i masz ustawioną połowę obrotu maglownicy , teraz skoryguj sobie kiermanke do tego położenia maglownicy coby symetrycznie była na wprost.
Następnie koła na wprost idealnie , a do tych ustawień i liftu tego co masz skoryguj długość drążka . Jak wąs już ruszyłeś to wróć nim na fabryczne położenie .
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: GR - po wymianie drążka kierowniczego zmienił się skręt

Post autor: anatol » sob kwie 17, 2010 8:11 pm

wydłużyć trzeba panharda a nie drążek kierowniczy

Awatar użytkownika
maxi
 
 
Posty: 116
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 9:43 pm
Lokalizacja: Kolbuszowa

Re: GR - po wymianie drążka kierowniczego zmienił się skręt

Post autor: maxi » sob kwie 17, 2010 9:57 pm

Było kupic IROMENA :D
Każdego należy wysłuchać nie ze wszystkim musisz się zgadzać

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: GR - po wymianie drążka kierowniczego zmienił się skręt

Post autor: Maqlinka » ndz kwie 18, 2010 1:13 am

maxi pisze:Było kupic IROMENA :D
Jasne ... albo siedzieć w domu :)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: GR - po wymianie drążka kierowniczego zmienił się skręt

Post autor: pilmar » ndz kwie 18, 2010 6:23 am

anatol pisze:wydłużyć trzeba panharda a nie drążek kierowniczy
drążek kierowniczy tyle samo trzeba przedłużyc co panharda,
ewentualnie przestawic wąsa na wieloklinie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości