Strona 1 z 7

Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: pn kwie 19, 2010 9:15 pm
autor: Gorg
Witajcie
Od jakiegoś czasu przeglądałem sobie portugalskie forum Nissana Terrano – www.forumterrano.com.
Używałem do tłumaczenia gogle ale wydaje się że jeśli ma ktoś pojęcie o samochodzie to można łatwo zrozumieć o czym jest mowa – również na podstawie zdjęć i rysunków.
Pozbierałem trochę ciekawych (jak dla mnie) informacji o ich podejściu do przeróbek Terrano II – może się komuś przydadzą.
Oczywiście mogłem sie pomylić w wielu miejscach bo portugalskiego nie znam :wink: dlatego proszę o wyrozumiałość

1. Jakie opony do Terano II założyli koledzy z Portugali:
a) opony 33” – trzeba zrobić bodylift 5 cm, zamontować lift na sprężynach 2”, podciąć przednie błotniki i zamontować amortyzator skrętu. Dodatkowo powinien zostać wzmocniony wąs przekładni kierowniczej. Jednak zakładanie takich opon do samochodu używanego na co dzień jest przez nich nie polecane.
b) Opony 32” – BF MT 32-11,5R15 bodylift 3 cm, podkładki pod sprężyny 3 cm oraz felgi z offset -10 i lekkie podciecie nadkoli. Dodatkowo powinno być również wzmocnienie wąsa przekładni kierowniczej oraz amortyzator skrętu.
c) Opony 31” to już żadna nowość więc napiszę tylko że nie wymagają bodylift a jedynie podkręcenia drążków maksymalnie i podkładek pod sprężyny z tyłu. Wymagane jest delikatne wycięcie plastików

2. Podkręcanie drążków skrętnych
Najważniejsze aby podkręcać drążki maksymalnie tak aby można było zmieścić palec pomiędzy zderzakiem gumowym na górnym wahaczu a zderzakiem gumowym na ramie. Dodatkowo znalazłem zdjęcie poglądowe ile powinno się maksymalnie podnosić przód mierząc wymiar od osi koła do nadkola
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/1IJ ... directlink

Sposób podnoszenia na drążkach jest opisany tu:
http://personal.telefonica.terra.es/web ... orsion.htm

Można też zastosować amortyzator wraz z sprężyną np. połączenie Koni Heavy Track c -Eibach Springs - 50 z Tare
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/Hs7 ... directlink

Innym sposobem na podniesienie przedniego zawieszenia jest montaż nowych górnych wahaczy
http://www.jcf4x4.es/component/phocagal ... rano-ii-27


W Hiszpani stosuje takie rozwiązanie firma
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/OW_ ... directlink
Talleres JCF 4x4
Jose Curpián Fernández
Poligono Industrial San Luis - C/Veracruz, 14
29006 - Málaga
España (Spain)
curpian@jcf4x4.es
+34 952 332451
+34 952 332451


Można też zakupić cały zestwa Calmini którego montaż jest opisany tutaj (pierwsza część dotyczy tyłu na resorach ale przód jest taki sam)
http://www.nissan4x4.co.za/GH_ShowArtic ... 45&CATID=1


Zaś największy lift można uzyskać zakładając zestaw Trial Master kit +8 cm. Zdjęcia z takiego zestawu
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/wG3 ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/JNU ... directlink

Ostatnim sposobem podniesienia jest umieszczenie dystansu pomiędzy sworzniem górnego wahacza i wahaczem (niestety zdjęcie mi umknęło)

Można również wykonać bodylift którego zdjęcia są zaprezentowane tu
http://picasaweb.google.pt/clubterrano/ ... odylif50mm#


3. Podnoszenie tylnego zawieszenia
Pierwszy sposób to zastosowanie podkładek nad sprężyny. Wymiary podkładki podnoszącej o 4 cm są poniżej
http://picasaweb.google.pl/Robert.Gorg/ ... 8476889234

Innym sposobem jest zastosowanie całego zestawu składającego się z dłuższych sprężyn i amortyzatorów (zestawy do Terrano składające się z sprężyn/ 4x amortyzatory i wzmocnione drążki skrętne kosztuje w Polsce od 2500 PLN)

Przy podnoszeniu tylnego zawieszenia powyżej 2” należałoby również zmienić mocowanie drążka Panharda.
Przykład z forum to:
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/-N3 ... directlink

W zestawach podnoszących samochód są one standardowym wyposażeniem:
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/h9j ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/dsA ... directlink

Inny pomysł jednego z kolegów z Portugali to przecięcie istniejącego drążka, dorobienie gwintów i śruby rzymskiej. Dokumentacja zdjęciowa poniżej
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/SSj ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/QCF ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/9ap ... directlink

Aby uzyskać większy wykrzyż w terenie można również zastosować rozłączane sworznie stabilizatora tylnego
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/0JO ... directlink
Do dostania tutaj
https://www.4x4parts.com/catalog/pathfi ... p-319.html

Będąc jeszcze przy tylnym zawieszeniu i dążeniu do lepszych zdolności terenowych do Terrano nadaje się blokada Detroit Locker o numerze 187SL167A (UWAGA. Jest to blokada automatyczna i na asfalcie może doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji na zakręcie)
Relacja z montażu tej blokady tutaj:
http://www.nissan4x4.co.za/GH_ShowArticle.asp?HID=4

Oczywiście jest również dostępna do Terano blokada załączana pneumatycznie firmy ARB, oraz inne chińskie podróbki.

4. Osłony podwozia/progi/zderzaki do Terrano
a) Temat osłon podwozia jest bardzo szeroko udokumentowany zdjęciami/schematami z wymiarami w następujących linkach
http://picasaweb.google.pt/clubterrano/ ... cionDIBUJO#
http://picasaweb.google.pt/clubterrano/ ... iferencial#
http://picasaweb.google.pt/clubterrano/ ... ionEntrada#
http://picasaweb.google.pt/clubterrano/ ... ionTranfer#

Ja podam tylko jeszcze jedno miejsce gdzie są opisane osłony nie omawiane powyżej
http://personal.telefonica.terra.es/web ... ctores.htm
kliknąć przycisk "DESCARGA DE PLANOS" i można ściągnąć wymiary płyty ochronnej zapisanej w CAD.

b) Zaś pod poniższym linkiem można zobaczyć różne sposoby wykonania progów do Terano
http://picasaweb.google.pt/clubterrano/ ... Estriberas#

d) zderzaki wraz w ogólnymi wymiarami są opisane tu
http://picasaweb.google.pt/clubterrano/ ... aArbDibujo#

jako ciekawostkę tu znajdują się nawet zdjęcia zderzaka naszego formowego kolegi Jarka
http://picasaweb.google.pt/clubterrano/TerranoDefensa02#


5. Snorkel Terrano
Tutaj zaprezentuję zdjęcia snorkeli kolegów z portugali własnej produkcji jak i firmowych.
Snorkele własnej produkcji
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/ov- ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/jN4 ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/qvK ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/IbV ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/NUh ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/RF0 ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/Az3 ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/QBm ... directlink


A tutaj firmowe snorkle. Starałem się doczytać co to za modele ale jeżeli ktoś będzie bliżej zainteresowany to proszę mnie sprawdzić. Dodatkowo wiele z nich jest przystosowanych do samochodów bez ABS

AFN
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/IaX ... directlink

Airflow
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/o9H ... directlink

http://www.prott.pt
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/AC0 ... directlink

Safari snorkel RI SS 720 HF D22
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/7e- ... directlink

Roca Sliva
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/sP_ ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/Ij0 ... directlink


Safari Navara SS725-HF
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/yVm ... directlink

Safari WD21
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/ukb ... directlink

SNORKEL Safari jest SS720HF D22
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/YO1 ... directlink

Ten nie wiem
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/GVq ... directlink

Jest jeszcze snorkel Airflow którego instrukcję montażu można ściągnąć tutaj
http://openpdf.com/ebook/terrano-snorkel-pdf.html

6. Wzmocnienie wąsa układu kierowniczego

Wiele miejsca na portugalskim forum jest poświęcone wzmocnieniu wąsa układu kierowniczego. Oto niektóre z rozwiązań:
Wzmocnienie AFN
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/ivW ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/a2s ... directlink

Wzmocnienie jednego z forumiczów
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/_jh ... directlink
I wymiary do niego
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/fha ... directlink

Inna koncepcja koncepcja
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/b3P ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/MdB ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/4bm ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/ZGW ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/iDi ... directlink

Zupełnie inna koncepcja – poprzez zmiany w drążku kierowniczym środkowym
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/-jw ... directlink


7. Inne ciekawostki
a) strona z dokumentacją zdjęciową jak zrobić w Terano: wymianę klocków, montażu sprzęgiełek ręcznych AFN, zabudowa bagażnika i wiele innych
http://personal.telefonica.terra.es/web ... 0mismo.htm

b) Wiele zdjęć Terrano i różnych przeróbek

http://picasaweb.google.pt/clubterrano

c) wymiary amortyzatorów do liftu
Na przód

381mm - 245mm
(Katalog IRONMAN (http://www.ironman4x4.com/images/pdfs/specsnitrogas.pdf)


Do tyłu: krótki i długi

Amortyzatory poszczególnych marek do Terrano:

Ironman
Front
12667FE (gaz Nitro)

24667FE (Cell Foam)
Tył
12636GR (gaz Nitro)

24636FE (Cell Foam)

Procomp
Front

MX6

Tył

MX6050 (soft zaworów)

MX6053 (średnia zaworów)

Bilstien
Front

B46-1245 (WD21)

B46-2076 (R20)

Tył

B46-2077 (R20 i WD21)


d) montaż podwójnych amortyzatorów z przodu

http://picasaweb.google.pl/lh/photo/GV4 ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/GpY ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/Z5l ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/cf3 ... directlink

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: pn kwie 19, 2010 9:55 pm
autor: wojtek_kom
Się napracowałeś :)2

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: pn kwie 19, 2010 9:56 pm
autor: czarny bielsko
no Robercik, sporo ciekawych informacji zebrales :)2

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: pn kwie 19, 2010 10:06 pm
autor: Mroczny
podkleiłem
dzięks

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: pn kwie 19, 2010 11:35 pm
autor: benkai
Wszystkie powyżej to Safari SS720HF. W wątku o snorkelu do terrano podawałem link do instrukcji montażu (na podstawie tego samochodu z dwóch pierwszych linków) - tam dodatkowo jeszcze zmienili filtr powietrza na stożek.

A dla potomności Safari na moim Terrano

pozdr

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: wt kwie 20, 2010 5:05 am
autor: grzes
Robert :)2 :)2 :)2
skarbnica wiedzy :)

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: wt kwie 20, 2010 7:19 am
autor: Gorg
Koniecznie zajrzyjcie tutaj

http://picasaweb.google.pt/clubterrano

Jest tam jeszcze wiele informacji nie omawianych powyżej.
Autor strony pościągał nawet zdjęcia z naszego zlotu - załapał sie Wojtek i Paweł

Ciekawe jest to że zmiana przodu na sztywny most która u nas jest tak szeroko omawiana i ma wiele różnych opini w Portugalii jest czymś normalnym i wiele samochodów jest tak pomotanych.

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: wt kwie 20, 2010 12:42 pm
autor: Dżem
Gorg pisze:Koniecznie zajrzyjcie tutaj

http://picasaweb.google.pt/clubterrano
Ciekawe do jakich wniosków doszli na temat EGR?
http://picasaweb.google.pt/clubterrano/ ... ERGEsquena#
Orientuje się ktoś o co chodzi z tym sprzęgłem? Wstawili tam jakiś wąż wychodzący do komory silnika, jakieś odpowietrzenie, chłodzenie??
http://picasaweb.google.pt/clubterrano/TerranoEmbrage#

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: wt kwie 20, 2010 2:59 pm
autor: czarny bielsko
Gorg pisze:Koniecznie zajrzyjcie tutaj

http://picasaweb.google.pt/clubterrano

Autor strony pościągał nawet zdjęcia z naszego zlotu - załapał sie Wojtek i Paweł
dorwal sie najwyrazniej do moich fotek :)21

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: wt kwie 20, 2010 3:53 pm
autor: ravsilp
wielki szacun za wkład pracy :)2 :)2 :)2

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: wt kwie 20, 2010 5:54 pm
autor: redzik
czarny bielsko pisze:
Gorg pisze:Koniecznie zajrzyjcie tutaj

http://picasaweb.google.pt/clubterrano

Autor strony pościągał nawet zdjęcia z naszego zlotu - załapał sie Wojtek i Paweł
dorwal sie najwyrazniej do moich fotek :)21
przegladalem, ale nie moge cos znalesc. :roll:

Forum bardzo fajne, szkoda tylko, ze nie dali jakiegos matrialu z budowy SAS-a.
Gorg :)2 za zebranie tego do kupy.

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: wt kwie 20, 2010 6:55 pm
autor: czarny bielsko
redzik pisze:przegladalem, ale nie moge cos znalesc. :roll:
tu jest: http://picasaweb.google.pt/clubterrano/ ... 8405058610 ;)

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: wt kwie 20, 2010 7:22 pm
autor: redzik

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: śr kwie 21, 2010 8:57 am
autor: Eskapada
Gorg pisze: Zaś największy lift można uzyskać zakładając zestaw Trial Master kit +8 cm. Zdjęcia z takiego zestawu
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/wG3 ... directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/JNU ... directlink
Lekko mnie to zaskoczyło, bo nie mogłem odszukać tych pozycji w katalogu Trail Master wiec skontaktowałem się w tej sprawie z kolegą z firmy Trail Master:

Hello Bartosz,
this is the old +100 mm suspension lift kit for Nissan Terrano I. This kit is from the old US product range and no longer available.

Tak wiec był to zestaw do Nissan Terrano I ale jest już on nie produkowany. Zestaw + 80mm do Terrano II składa się ze spręzyny tylnych + 80mm a możliwość wypoziomowania auta poprzez ,, podkręcenie drążków '' zapewniają podkładki dystansowe przednich wahaczy. Zestaw zawieszenia + 80mm zawiera oczywiście amortyzatory dostosowane długością i skokiem do sprężyn i zwiększonego skoku przedniego zawieszenia.

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: śr kwie 21, 2010 9:01 am
autor: grzes
Nawet byly fotki na stronie czeskiej goscia ktory jezdzil Tyranem,jak to montowac
poszukam tego to wkleje...

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: czw kwie 22, 2010 7:38 pm
autor: redzik
ale i tak podnoszenie ifs-a to kupa, bo trzeba obnizyc dyfer, gdyz przeguby by nie wytrzylamaly za duzega kata, a podnoszenie wszystkiego i obnizenie dyfra wg mnie mija sie z celem, bo przeswit i tak sie nie zwiekszy. To juz lepszy efekt podniesienie budy, bo srodek ciezkosci nizej zostanie. Jednym zdaniem niepotrzebnie wydane $$$. :)21

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: czw kwie 22, 2010 7:43 pm
autor: Dżem
redzik pisze:ale i tak podnoszenie ifs-a to kupa, bo trzeba obnizyc dyfer, gdyz przeguby by nie wytrzylamaly za duzega kata, a podnoszenie wszystkiego i obnizenie dyfra wg mnie mija sie z celem, bo przeswit i tak sie nie zwiekszy. To juz lepszy efekt podniesienie budy, bo srodek ciezkosci nizej zostanie. Jednym zdaniem niepotrzebnie wydane $$$. :)21
Niby racja bo przy ifs-ie sam most i tak wyżej niż przy sztywnym, więc dźwignąć budę może lepiej na podkładkach bo koszty mniejsze

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: czw kwie 22, 2010 7:59 pm
autor: wolf_87
no panowie to teraz mnie zaskoczyliscie. temat :)2

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: śr kwie 28, 2010 11:29 am
autor: czarny bielsko

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: wt sie 10, 2010 5:27 pm
autor: -Siemion-
Witam wszystkich.
Mam problem dotyczący sprężyn Ironman + 2" do Terrano I.
Mianowicie odebrałem dziś taki komplecik i okazuje się, że obydwie sprężyny są takiej samej wysokości. Wydawało mi się, że powinny być różne (na stronę drivera wyższa). Czy błąd popełnił sklep, czy ja mam błędne info?

Pozdrawiam

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: wt sie 10, 2010 6:17 pm
autor: grzes
nie ma to znaczenia.. w tym przyapdku, przeciez drazkow z przodu nie napinasz roznie wiec spoko :)

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: wt sie 10, 2010 6:27 pm
autor: Szarbia
A od czego biorą przedni most?

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: wt sie 10, 2010 6:46 pm
autor: -Siemion-
Dzięki bardzo za szybką odpowiedź.
Mam nadzieję, że nie będzie klapnięty na jedną stronę, oraz że będę należał do tej zadowolonej "połowy" posiadaczy sprężyn Ironman.

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: wt sie 10, 2010 8:21 pm
autor: wojtek_kom
Szarbia pisze:A od czego biorą przedni most?
Patrol, Uaz, Jeep....

Re: Motanie Terrano II - informacje z portugalskiego forum

: śr sie 11, 2010 2:56 pm
autor: Szarbia
Patrol i UAZ maja gruche z prawej a Jeep inny rozstaw srob. Myslalem, ze jest cos o czym nie wiem a pasuje bez motana gruchy i srub. Moze od Toyoty jakiejs?