Dodatkowy zbiornik

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Dodatkowy zbiornik

Post autor: benek » czw kwie 22, 2010 9:06 pm

Witam,
Dawniej w geli mialem drugi zbiornik. Teraz mam Y61. Czy jest ktos na forum kto ma drugi zbiornik w Y61?
Z tego co sie dowiedzialem to dodatkowy long ranger nie bedzie pasowal do europejskiej wersji. Moze sa jakies oryginalne zbiorniki nissanowskie albo od czegos innego pasuje. Byle by mial co najmniej 50 litrow.
Dzieki
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: Wowos » czw kwie 22, 2010 9:09 pm

a czym ma się różnić kangurowy bak od europejskiego ??
y60 autobus, czerwony.

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: marekw72 » pt kwie 23, 2010 6:45 am

Wowos pisze:a czym ma się różnić kangurowy bak od europejskiego ??
Patrząc na zdjęcia z internetu nie widzę różnicy.

Tak przy okazji właśnie jestem na etapie budowy
podstawowego zbiornika o poj około 146 litrów :)


marek
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: benek » sob kwie 24, 2010 11:17 pm

jak popatrzysz na fotki dodatkowego long rangera to tam jest kolizja z przewodami recznego. moze w samochodzie z fajera z prawej jest odwrotnie?
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: benek » sob kwie 24, 2010 11:18 pm

tzn linka jest z lewej strony
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: wojtek_kom » ndz kwie 25, 2010 11:59 am

Zweryfikuj czy oryginalny z D22 nie wejdzie. Jest w oryginale montowany z boku.
Nissan-y

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: benek » ndz kwie 25, 2010 8:52 pm

byloby to zbyt piekne - ma ok 130cm a tam wejdzie max 105cm. szerokosc ok, wysokosc czesci wysokiej ok. nie sprawdzalem wysokosci czesci niskiej - bo wczesniej dlugosc okazala sie za duza. byc moze niezly bylby od frontery 2,2D ale nie mam jak zweryfikowac.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: LSD » ndz kwie 25, 2010 9:54 pm

Ja mam dodatkowy montowany w bagażniku 140 litrów. Był robiony na zamówienie. Jest kładziony na podłodze, zajmuje cała powierzchnię bagażnika, ale tylko 11 cm wysokości. Jak chcesz wiedzieć więcej to dawaj na PW.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

eassa
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pt sty 05, 2007 9:51 pm
Lokalizacja: MAZOWSZE

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: eassa » ndz paź 31, 2010 8:03 pm

w niektórych bardzo egzotycznych krajach montowany jest drugi bak do patrola y 61 pod tylnim prawym siedzeniem pasażera wchodzi tam coś około 70-75 litrów ja sobie spojżysz od dołu to zobaczysz w podłodze wytłoczke w kształcie koła pod rewizję do tego baku paliwo wlewa się przez główny wlew z prawej strony bo wlew paliwa jest przygotowany pod "dwie dziury" z baku zapasowego do głównego przelewa sie paliwo pompą elektryczną

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: benek » pn lis 01, 2010 8:45 pm

Jakby był tu ktoś kto taki dodatkowy zbiornik ma, to bym wzial wymiary, wrzucil do AutoCADa i pewnei wiecej osob by mialo zbiornik. Ten oryginalny troche maly jest, zima idzie mozna podlubac.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: Fiba » pn lis 01, 2010 8:49 pm

Popieram .
Też planuje założenie drugiego zbiornika .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

eassa
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pt sty 05, 2007 9:51 pm
Lokalizacja: MAZOWSZE

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: eassa » pn lis 01, 2010 9:38 pm

myślę że da się coś w tej sprawie zrobić choć przyznam szczerze że nie odemnie to wyłącznie zależy, "projekt "realizuje z kolegą i podział jest taki że ja wykonałem "model" z miekkiego materiału łatwo obrabialnego to jest ze styroduru, przymierzyłem go obcinająć tu i tam - głównie w rejonie przewodów hamulcowych w tylniej prawej stronie samochodu a kolega zwymiaruje go i wykona projekt następnie będą próby więc sprawa jeszce potrwa. Są też pewne problemy - przyjeliśmy załozenie że hamulec ręczny przesuwamy do przodu samochodu -nie wiem jak to się odbije na działaniu bo regulacja hamulca ręcznego chyba polega na przesuwaniu go do tyłu i do przodu. Staramy się też by bak był jak największy wieć każdy centymetr się liczy przyjeliśmy założenie że odstęp baku od wału to 3 cm - nie wim czy to nie za mało nie wiem jakie wał wykonuje ruchy w czasie wykrzyży

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: Fiba » pn lis 01, 2010 10:05 pm

Te 3 cm od walu to nie za mało. ?
Jak planujesz technicznie rozwiązać przepompowanie paliwa do głównego baku. ?
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: marekw72 » pn lis 01, 2010 10:09 pm

eassa pisze: Są też pewne problemy - przyjeliśmy załozenie że hamulec ręczny przesuwamy do przodu samochodu -nie wiem jak to się odbije na działaniu bo regulacja hamulca ręcznego chyba polega na przesuwaniu go do tyłu i do przodu. Staramy się też by bak był jak największy wieć każdy centymetr się liczy przyjeliśmy założenie że odstęp baku od wału to 3 cm - nie wim czy to nie za mało nie wiem jakie wał wykonuje ruchy w czasie wykrzyży
Ręczny, reguluje śrubą rozpierającą szczęki w bębnie hamulca ręcznego- tu nie powinno być kłopotów.
Przy wykrzyżach i dużych skokach most ma tendencje do wyłażenia w jedną stronę. Sprawdzimy
na modelu czy 3cm wystarczy :-)

marekw
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

eassa
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pt sty 05, 2007 9:51 pm
Lokalizacja: MAZOWSZE

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: eassa » wt lis 02, 2010 1:30 pm

Mówiąc szczerze własnie nie wiem czy te 3 cm to nie za mało jak przemierzymy model to moze go zwiesimy bo jest tak zrobiobny że się da i "przbadamy go w terenie" co do przepompowywania to plan jest taki ze do głównego baku lub do rury wlewowwj głównego baku będzie połącznie zbaku dodatkowego i będzie przepompowywany pompka elektryczną dodatkowo chcemy założyć elektrozawór który bdzie odcianał dopływ do baku i będzie go kierował na złączkę zenętrzną którą będzie można przpompować paliwo na zewnątrz tak w razie czego by wspomóc kogoś w biedzie braku paliwa

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: Fiba » wt lis 02, 2010 2:07 pm

Pompka elektryczna . Dobrze- pompka zanurzona paliwo płynie a jak nie płynie a pompka włączona ?

Wtedy pompka się zaciera i kicha .

Czy może myślisz o pompce która się sama wyłącza przy braku paliwa ?
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

eassa
 
 
Posty: 122
Rejestracja: pt sty 05, 2007 9:51 pm
Lokalizacja: MAZOWSZE

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: eassa » wt lis 02, 2010 8:26 pm

o tym kurde nie myśleliśmy kurde :( ale coś wymyślimy kurde :D

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: marekw72 » wt lis 02, 2010 11:42 pm

eassa pisze:o tym kurde nie myśleliśmy kurde :( ale coś wymyślimy kurde :D
Myśleliśmy, kurde myśleliśmy. Pompka będzie podłączona do "Inteligentnego" układu
mierzącego poziom paliwa w zbiorniku dodatkowym. Układ oparty jest o czujnik
ciśnienia (prod. Freescale). Rozwiązanie szeroko stosowane w przemyśle. Układ prosty, rurka
do baku, zero pływaków i podobnych rozwiązań. Logika działania prosta. Jak czujnik wykryje
zerowy poziom "Wachy" to odłącza pompkę :-) - to teoria
Praktyka ... ano zobaczymy :-).
Fiba jak projekt dojrzeje to zdzwonimy się. Zbiorniki, które robiliśmy przed tegorocznym Kordonem wytrzymały próbę
na cztery plus. Poniżej wizualizacja zbiornika PODSTAWOWEGO
3D (modne w kinach) :
Obrazek

i pierwsza jazda (w bagażniku osobówki) do przymiarki:
Obrazek


pzr
marek
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: Fiba » śr lis 03, 2010 12:08 am

Marek ja myślę że zwykła pompka elektryczna wpięta w przewód do głównego baku
da radę . Taka samozasysająca na 12v .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: marekw72 » śr lis 03, 2010 7:20 am

Fiba pisze:Marek ja myślę że zwykła pompka elektryczna wpięta w przewód do głównego baku
da radę . Taka samozasysająca na 12v .
Taką właśnie planuję zastosować (plus to zabezpieczenie). ON z zapasowego zbiornika planujemy przelewać "do powrotu" podstawowego.Plus opcja łatwego zasilenia kogoś (zupełnie nie podłączonego do mojego układu paliwowego.) w biedzie :-).
Jak byś miał sprawdzony model pompki to napisz linka. Na allegro jest tego cała masa.

marek
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

Awatar użytkownika
patrolpulawy
Posty: 331
Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
Lokalizacja: Pulawy
Kontaktowanie:

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: patrolpulawy » śr lis 03, 2010 8:54 am

Spytam z ciekawości :).

Czy ktoś próbował zrobić dodatkowy bak z takim przełączaniem żeby paliwa się nie mieszały?
Piotr

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: marekw72 » śr lis 03, 2010 11:04 am

patrolpulawy pisze:Spytam z ciekawości :).

Czy ktoś próbował zrobić dodatkowy bak z takim przełączaniem żeby paliwa się nie mieszały?
kanister na dachu ? :-)
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: Fiba » pt gru 17, 2010 10:10 pm

Odgrzeję temat.
Gdzie najlepiej zrobić wlew paliwa do dodatkowego zbiornika ,który ma być zamontowany pod podłogą po stronie pasażera.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: wojtek_kom » pt gru 17, 2010 10:36 pm

Fiba pisze:Odgrzeję temat.
Gdzie najlepiej zrobić wlew paliwa do dodatkowego zbiornika ,który ma być zamontowany pod podłogą po stronie pasażera.
Po lewej, na fotce :)21
Tam jest dość miejsca.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Dodatkowy zbiornik

Post autor: Marcin-Kraków » pt gru 17, 2010 10:45 pm

patrolpulawy pisze:Spytam z ciekawości :).

Czy ktoś próbował zrobić dodatkowy bak z takim przełączaniem żeby paliwa się nie mieszały?
Na jakims etapie i tak dochodzi do miaszania. Bo przeca masz jeden silnik i pompe :)
Ale powaznie, widzialem raz instalacje zdwojona az do filtra, i reczne przelaczanie "zassysu" . Przelew wracal do glownego baku.
W sumie nie wiem po co taka kombinacja byla zrobiona.
Najwygodniej chyba miec pompe do przepompowywania, albo drugi zbiornik ktory faktycznie tylko powieksza calkowita objetosc baku.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości