
"stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: czw maja 06, 2010 7:46 am
"stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
ściągałem ostatnio licznik, i z powrotem po założeniu wydawało by się że wszystko ok, dopiero w nocy zauważyłem bardzo lekkim światłem podświetloną na liczniku kontrolkę stabilizacji tylnego mostu, no to ja od razu pstryk czy działa , a tu kuupa
może ktoś wie o co kaman?????

Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6
Odpinany stabilizator tylny działa... ale jak jest nowy z fabryki 
Później po zamoczeniu, zabrudzeniu, itd.. zapieka się mechanizm odpinania...
Masz dwa wyjścia:
1. Wyczyścić mechanizm odpinania - to co jest mniej więcej w połowie ramy, od strony kierowcy (plastikowa puszeczka).
2. Wywalić ustrojstwo i zamontować adekwatny łącznik do liftu, który jest w aucie.
...ehhh gdyby to działało i nie zapiekało się... było by to fajne rozwiązanie - taki mieli pewnie pomysł...

Później po zamoczeniu, zabrudzeniu, itd.. zapieka się mechanizm odpinania...
Masz dwa wyjścia:
1. Wyczyścić mechanizm odpinania - to co jest mniej więcej w połowie ramy, od strony kierowcy (plastikowa puszeczka).
2. Wywalić ustrojstwo i zamontować adekwatny łącznik do liftu, który jest w aucie.
...ehhh gdyby to działało i nie zapiekało się... było by to fajne rozwiązanie - taki mieli pewnie pomysł...
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: czw maja 06, 2010 7:46 am
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
jak by nie było racja! , tylko że moje autko lata cały czas po czarnym i powiem szczerze że średnio dwa razy w miesiącu włączałem to coby nie zapiekło, i wszystko było ok, dopiero po tym feralnym wyciągnięciu i z powrotem włożeniu licznika coś się podupcyło (kontrola na liczniku od stabilizatora świeci bardzo słabym światłem zauważalnym dopiero w nocy)
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
Brak styku na przełączniku w desce, lub problem z masą w 'puszeczce' na ramie.
U mnie żarzenie się 'STABI OFF' zwiastowało zapieczenie się całego mechanizmu...
Wywaliłem szpej i teraz mam odpowiednio długi łącznik (lift +2").
U mnie żarzenie się 'STABI OFF' zwiastowało zapieczenie się całego mechanizmu...
Wywaliłem szpej i teraz mam odpowiednio długi łącznik (lift +2").
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: czw maja 06, 2010 7:46 am
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
ok dzięki
! w poniedziałek do roboty, zobaczymy co go boli pozdro

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: czw maja 06, 2010 7:46 am
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
może ktoś ma jeszcze jakieś inne spostrzeżenia w związku z tym tematem?
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
Jak nic innego nie odpinałeś a problem pojawił się po odłączaniu licznika to sprawdź czy dobrze wsadziłeś zpowrotem wtyczki - ta od kontrolki to M32 (10 styków w jednym rzędzie wpinana w okolicy wskaźnika poziomu paliwa)
Kontrolka włączana jest przez moduł sterownika stabilizatora (znajduje się za panelem klimatyzacji) poprzez podanie masy.
Sterownik z kolei wie o tym czy stabi jest zapięte czy odpięte na podstawie położenia przełączników krańcowych znajdujących się w skrzynce w okolicach środka ramy od strony kierowcy (słynny mechanizm z silniczkiem i linką)
Kontrolka włączana jest przez moduł sterownika stabilizatora (znajduje się za panelem klimatyzacji) poprzez podanie masy.
Sterownik z kolei wie o tym czy stabi jest zapięte czy odpięte na podstawie położenia przełączników krańcowych znajdujących się w skrzynce w okolicach środka ramy od strony kierowcy (słynny mechanizm z silniczkiem i linką)
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
Zawsze można przerobić na ręczną wajchę, tak jak w Y60 (niektórych) jest.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: czw maja 06, 2010 7:46 am
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
akurat takich mądrych podpowiedzi nie potrzebujeLSD pisze:Zawsze można przerobić na ręczną wajchę, tak jak w Y60 (niektórych) jest.
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
Kolega tylko chciał zaproponować bardziej nie zajebliwy sposób ... wystarczyło powiedzieć że nie dziękujemaciek1877 pisze:akurat takich mądrych podpowiedzi nie potrzebujeLSD pisze:Zawsze można przerobić na ręczną wajchę, tak jak w Y60 (niektórych) jest.
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
Kolego, jak będziesz sadzić takie wypowiedzi to na pewno nikt Ci nie pomoże.maciek1877 pisze:akurat takich mądrych podpowiedzi nie potrzebujeLSD pisze:Zawsze można przerobić na ręczną wajchę, tak jak w Y60 (niektórych) jest.
My tu na forum pomagamy kulturalnym (nie mulić z kóltóralnymi)


Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
LSD pisze:Zawsze można przerobić na ręczną wajchę, tak jak w Y60 (niektórych) jest.

z rozłączanych ten na linkę jest najlepszy
ale na co komu stabilizator? zwłaszcza tylny

wywalić i cieszyć się życiem i wykrzyżem, i tak 150 tym nie będziesz latał, a nawet bez stabilizatora da się spokojnie podróżować 130-140km/h
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: czw maja 06, 2010 7:46 am
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
panowie! sory że was uraziłem
nieważne czy się da latać 150, 130 czy 140 km/g , ja wychodzę z założenia ze jak coś fabryka dała, to ma to być a w dodatku działać
nieważne czy się da latać 150, 130 czy 140 km/g , ja wychodzę z założenia ze jak coś fabryka dała, to ma to być a w dodatku działać
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
NO ale My wszyscy na tym forum poprawiamy błędy popełnione przez fabrykę ... 

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
Czyli ten co dobrze przejrzał forum to wie że najlepiej sobie samemu od podstawy auto zrobićzagaj1 pisze:NO ale My wszyscy na tym forum poprawiamy błędy popełnione przez fabrykę ...

Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
To ja odgrzewam.
Uzywalem sobie ustrojstwa raz na dwa, trzy miesiace i do tej pory dzialo bez problemow - calkiem sobie chwalilem.
Dzis bylismy na rajdzie i porozpialem na blokadzie i roduktorze i nie da sie juz spiac spowrotem.
Auto prowadzi sie jakos tak mniej stablinie (wydaje mi sie?) a kontrolka wk**ia
Tak, wiem, ze to sie psuje. Nie, niechce wycinac/wstawiac/rzezbic
Czy przeczyszczanie mechanizmu na dlugo starczy? Co dokladnie trzeba przeczyscic? Styki jakies?
Jestem takim purysta jesli chodzi rzeczy z ktorymi auto wyjechalo z fabryki i swiecace pomaranczowe kontrolki.
Jak bylo to musi dzialac
Tym bardziej,ze latam w dosc dlugie trasy po czarnym i auto ma prowadzic b.dobrze i tak przewidywalne w prowadzeniu jak to mozliwe. Slowem jak to naprawic,zbey dzialalo?
Moge czyscic co 2-3 miesiace- nie ma problemu.
Ps. Rozpiety stailizator moze miec wplyw na dragania kierownicy przy ~60-80km/h ?
Uzywalem sobie ustrojstwa raz na dwa, trzy miesiace i do tej pory dzialo bez problemow - calkiem sobie chwalilem.
Dzis bylismy na rajdzie i porozpialem na blokadzie i roduktorze i nie da sie juz spiac spowrotem.
Auto prowadzi sie jakos tak mniej stablinie (wydaje mi sie?) a kontrolka wk**ia
Tak, wiem, ze to sie psuje. Nie, niechce wycinac/wstawiac/rzezbic

Czy przeczyszczanie mechanizmu na dlugo starczy? Co dokladnie trzeba przeczyscic? Styki jakies?
Jestem takim purysta jesli chodzi rzeczy z ktorymi auto wyjechalo z fabryki i swiecace pomaranczowe kontrolki.
Jak bylo to musi dzialac

Tym bardziej,ze latam w dosc dlugie trasy po czarnym i auto ma prowadzic b.dobrze i tak przewidywalne w prowadzeniu jak to mozliwe. Slowem jak to naprawic,zbey dzialalo?
Moge czyscic co 2-3 miesiace- nie ma problemu.
Ps. Rozpiety stailizator moze miec wplyw na dragania kierownicy przy ~60-80km/h ?
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
Rozpinany masz tylko tylny, więc nie ma to wpływu na drgania. Nawet jakbyś przedni też miał rozpinany to i tak by nie mało wpływu.
Co do czyszczenia to powinno pomóc, pod warunkiem, że obudowa mechanizmu i guma osłaniająca są szczelne.
Co do czyszczenia to powinno pomóc, pod warunkiem, że obudowa mechanizmu i guma osłaniająca są szczelne.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
Musisz rozpiac linke od stabilizatora, i rozebrac mechanizm ktory ja przesowa. Jak go rozbierzesz zorientujesz sie co trzeba posmarowac, a co wyczyscic. A gdzie poprawic kontakt na stykach. Filozofi tam duzej nie ma.
Jesli ten mechanizm bedzie dzialal poprawnie i linka sie bedzie ruszac, pozostanie Ci zabawa z lacznikiem.
Ten niestety nie jest rozbieralny (przynajmniej mi sie nie udalo), wiec jedyne co mozesz zrobic to wspomaganie WD40 lub innym lubryfikantem.
Jesli ten mechanizm bedzie dzialal poprawnie i linka sie bedzie ruszac, pozostanie Ci zabawa z lacznikiem.
Ten niestety nie jest rozbieralny (przynajmniej mi sie nie udalo), wiec jedyne co mozesz zrobic to wspomaganie WD40 lub innym lubryfikantem.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
Dzieki za rzeczowe rady!
Dam znac jak poszlo.
Dam znac jak poszlo.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
lbl78 pisze:
ale na co komu stabilizator? zwłaszcza tylny![]()
wywalić i cieszyć się życiem i wykrzyżem, i tak 150 tym nie będziesz latał, a nawet bez stabilizatora da się spokojnie podróżować 130-140km/h

i w ramach walki z masa poszedl wpizdiec

Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 problem!!
Zrobilem - dziala - dzieki za pomoc!
Byl taki rdzawy nalot na jednej ze srub. Poczyszczone i chodzi bez problemow.

Byl taki rdzawy nalot na jednej ze srub. Poczyszczone i chodzi bez problemow.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 probl
I pierdyknęło to stabi w Y61 GU4. Nie da się włączyć stabilizatora i kontrolka świeci. Mam servisówkę i tam piszą, żeby nie dotykać wejścia linki do tej puszki na ramie, a tylko można odkręcić od siłownika stabilizatora, i tam rysują ikonkę ze smarem. Tak już na wybieg pytam, jak smarowanie przy siłowniku nie pomoże, czy tę puszkę się jakoś rozbiera/rozkręca i co jeżeli odkręcę tą linkę - nie da się złożyć tego czy jak???
Naprawiać puszkę jak smarowanie przy siłowniku nie pomoże, czy szukać innej???
Pozdr.
Naprawiać puszkę jak smarowanie przy siłowniku nie pomoże, czy szukać innej???
Pozdr.
Patrol Y61_long / Nikon Fx i żeby więcej czasu...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 89
- Rejestracja: śr maja 27, 2009 9:51 pm
- Lokalizacja: Zawada, k. Kamienica Polska
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 probl
powiedzcie mi koledzy w jaki sposób działa to rozpięcie stabilizatora? Kumpel niedawno kupił Y61 no i jest tam ten przycisk "on stabi off" - w jaki sposób on rozłącza stabilizator? Gdzie jest siłownik? Czy rozłączanie i załączanie ma coś wspólnego z ustawieniem wajchy reduktora, czy działa niezależnie od wybranego trybu napędu?
pzdr
kolodziej
pzdr
kolodziej
Patrol GR 2,8 1994.
Re: "stabi" stabilizacja tylnego mostu w y61 2.8 td6 probl
Przycisk stabi_off wciskasz przy prędkości <20km/h i działa - stabilizator odłączony i nie rzuca na wertepach (kontrolka świeci na tablicy). Potem tym przyciskiem stabi_on wciskasz nawet przy większej prędkości i stabilizator załączony (kontrolka na desce gaśnie po ok. 5s i zawieszenie się usztywnia), można pomykać po prostym bez bujania na zakrętach.Kolodziej pisze:powiedzcie mi koledzy w jaki sposób działa to rozpięcie stabilizatora? Kumpel niedawno kupił Y61 no i jest tam ten przycisk "on stabi off" - w jaki sposób on rozłącza stabilizator? Gdzie jest siłownik? Czy rozłączanie i załączanie ma coś wspólnego z ustawieniem wajchy reduktora, czy działa niezależnie od wybranego trybu napędu?
pzdr
kolodziej
Tak to było u mnie jak działało zanim się zje....
Patrol Y61_long / Nikon Fx i żeby więcej czasu...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości