Co to za mosty???

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Diabel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 6:34 pm

Co to za mosty???

Post autor: Diabel » śr lip 07, 2010 7:10 pm

Pytajac tu i uwdzie i dowiedzialem sie ze mosty patrolowe H230 sa lzejsze od H260 a ze chce wkomponowac je do CJta chcialbym wiedziec co z czym sie je :lol: . Teraz pytanie do was z czego pochadza mosty H230 i H260???

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Co to za mosty???

Post autor: LSD » czw lip 08, 2010 12:57 pm

Po pierwsze to HB233 a nie H230
Po drugie nie jest to oznaczenie mostu, a tylko samej przekładni głównej. Dokładnie średnica jej koła talerzowego w mm
Po trzecie mosty z główką HB233 występują w k260, GR Y60, GR Y61, Terrano II (tylko tył) i jakiś busach (Urvan itp).

Jak mówimy o mostach GR Y60 to w europie dostaniesz tylko HB233. Przełożenie mogą być różne 3,9 4,11 4,625 oraz z blokadą mechaniczną, LSD lub z wolnym dyfrem. W Y61 HB233 trochę się różni - abs, większe przeguby, inne hamulce.

Mosty od Y61 w 80% to HB233, czasami zdarzają się H260 ale chyba nie ma zasady kiedy i gdzie były montowane. Ja widziałem taki most w 3,0 automat z 2005 roku. Róźnice w budowie nieznaczne, a więcej problemów.

Po pierwsze to powinieneś sprawdzić jakie przełożenie Cię interesuje. Na tej podstawie dobierze się konkretny most. Poza tym to Pipy nie mają czasem główki przedniego mostu po lewej?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Co to za mosty???

Post autor: lbl78 » czw lip 08, 2010 1:34 pm

z tego co mi wiadomo są też oznaczenia bez B :)21
czyli samo H2xx :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Diabel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 6:34 pm

Re: Co to za mosty???

Post autor: Diabel » czw lip 08, 2010 3:58 pm

Mikolaj widzisz CJ ma reduktor z wyjsciem na strone pasazera do przedniego mostu Dana 300 na kolach zebatych. Interesuje mnie przelozenie 4,11 i 4,6 chce wrzucic booger lub super swamper w rozmiarze 35-37'' x 12,5-14,5. Blokada mechaniczna jak najbardziej ale chyba ciezko wychaczyc cos takiego czy tylko mi sie zdaje, wiem ze z blokada podcisnieniowa wychodzily seryjnie??

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Co to za mosty???

Post autor: LSD » czw lip 08, 2010 4:19 pm

lbl78 pisze:z tego co mi wiadomo są też oznaczenia bez B :)21
czyli samo H2xx :)21
To są te bez burbulatora. Tych nie polecam, sypią się strasznie. Bierz tylko z "B".... :)21
diabel pisze: Mikolaj widzisz CJ ma reduktor z wyjsciem na strone pasazera do przedniego mostu Dana 300 na kolach zebatych. Interesuje mnie przelozenie 4,11 i 4,6 chce wrzucic booger lub super swamper w rozmiarze 35-37'' x 12,5-14,5. Blokada mechaniczna jak najbardziej ale chyba ciezko wychaczyc cos takiego czy tylko mi sie zdaje, wiem ze z blokada podcisnieniowa wychodzily seryjnie??
GRowskie wytrzymają 35-37 cali bez problemu. Blokadę masz tylko z tyłu, podciśnienową, też daje radę. Jak chcesz przełożenie 4,11 to szukaj mostów od Patrola 4,2D jak chcesz 4,625 to od Patrola 2,8 TD
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Co to za mosty???

Post autor: Maqlinka » czw lip 08, 2010 4:31 pm

Panowie :)21

Most ma oznaczenie H233B :)21 - więc po części obaj macie rację :)21

Co do blokady sterowanej podciśnieniowo ...... wadą jest duża bezwładność .... w sensie, że mija sporo czasu zanim zatrybi ... sam mechanizm jest wytrzymały. Remedium na dupiat system załączania blokady może być magiczny wihajster, który można zanabyć w firmie foriksdrawj :)21
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Co to za mosty???

Post autor: LSD » czw lip 08, 2010 6:00 pm

Powolność zapinania nie jest spowodowana podciśnieniem tylko konstrukcją zabieraka. W patrolu o ile dobrze pamiętam są tylko 2 duże zęby / wręby które muszą na siebie trafić.
W blokadach np. Mitsubishi Pajero jest kilkanaście małych ząbków. Mechanizmowi łatwiej jest trafić...
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Co to za mosty???

Post autor: Maqlinka » czw lip 08, 2010 6:06 pm

Wihajster jest sterowany ciśnieniowo i zastępuje oryginalny wybierak ...... rozmawiałem z Dominikiem, który twierdzi, że po wymianie tego ustrojstwa blokada zapina i rozpina od ręki ... tak jak np arb. Sam tego nie używałem więc niewiele mogę powiedzieć ... ale kusi mnie to od jakiegoś czasu i pewnie zanabędę ów dynks drogą kupna :wink:
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Co to za mosty???

Post autor: wojtek_kom » czw lip 08, 2010 7:51 pm

Maqlinka pisze:Wihajster jest sterowany ciśnieniowo i zastępuje oryginalny wybierak ...... rozmawiałem z Dominikiem, który twierdzi, że po wymianie tego ustrojstwa blokada zapina i rozpina od ręki ... tak jak np arb. Sam tego nie używałem więc niewiele mogę powiedzieć ... ale kusi mnie to od jakiegoś czasu i pewnie zanabędę ów dynks drogą kupna :wink:
Bo ja wiem, jak pstryknę to od razu łapie, nawet słychać jak się włączy - delikatne stuknięcie :)21, na postoju.
Według mnie pdciśnienie słabe.

Obrócić most zero problemów, po odwróceniu, diff-lock z przodu się nie zmieści, tylko ARB.
Nissan-y

Diabel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 6:34 pm

Re: Co to za mosty???

Post autor: Diabel » czw lip 08, 2010 8:39 pm

A owe obrocenie mostu ma za zadanie jakie bo nie rozumiem?? Dowiedzialem sie w sumie tego co chcialem i zaczynam odkopywac graty w garazu jak tylko ze statku zejde. Mikolaj mam nadzieje ze spotkamy sie niedlugo w stettinie :P

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Co to za mosty???

Post autor: Maqlinka » czw lip 08, 2010 8:53 pm

Wojtek .. ja mówię cały czas o tylnym moście. Do przedniego to nie wydaje mi się dobrym pomysłem zakładanie tylnej z grata. Jednak z tyłu mając dobrą standardową blokadę wystarczy zakupić dynks za mało wiele i jest fajna alternatywa np dla arba za którego trzeba położyć czterocyfrową kwotę.
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Co to za mosty???

Post autor: wojtek_kom » czw lip 08, 2010 9:27 pm

Diabel pisze:A owe obrocenie mostu ma za zadanie jakie bo nie rozumiem?? Dowiedzialem sie w sumie tego co chcialem i zaczynam odkopywac graty w garazu jak tylko ze statku zejde. Mikolaj mam nadzieje ze spotkamy sie niedlugo w stettinie :P
Nie doczytałem... masz wał po dobrej stronie.
Nissan-y

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Co to za mosty???

Post autor: LSD » czw lip 08, 2010 9:40 pm

Diabel pisze:Mikolaj mam nadzieje ze spotkamy sie niedlugo w stettinie :P
Spoko, odezwij się jak będziesz. Służę pomocą ;)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Co to za mosty???

Post autor: LSD » sob lip 10, 2010 11:10 am

Czy mosty H260 można jakoś zewnętrznie odróżnić od H233B ??
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Co to za mosty???

Post autor: N2O » sob lip 10, 2010 11:11 am

Mają gruchę prawie do ziemi.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Co to za mosty???

Post autor: LSD » sob lip 10, 2010 12:25 pm

N2O pisze:Mają gruchę prawie do ziemi.
:)21
Hmmm. No właśnie nie sądzę, żeby różnica 27 mm była bardzo widoczna na obudowie.
Właśnie szukam mostu tylnego do GRY61 i nie chciałbym kupić H260, bo nie będzie pasował.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Co to za mosty???

Post autor: Peepuck! » ndz lip 11, 2010 5:27 pm

Uwierz, różnica jest wyraźna. A jak nie wierzysz własnym oczom to miarka w dłoń i po sprawie.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości