Strona 1 z 1
Co to za mosty???
: śr lip 07, 2010 7:10 pm
autor: Diabel
Pytajac tu i uwdzie i dowiedzialem sie ze mosty patrolowe H230 sa lzejsze od H260 a ze chce wkomponowac je do CJta chcialbym wiedziec co z czym sie je

. Teraz pytanie do was z czego pochadza mosty H230 i H260???
Pozdrawiam
Re: Co to za mosty???
: czw lip 08, 2010 12:57 pm
autor: LSD
Po pierwsze to HB233 a nie H230
Po drugie nie jest to oznaczenie mostu, a tylko samej przekładni głównej. Dokładnie średnica jej koła talerzowego w mm
Po trzecie mosty z główką HB233 występują w k260, GR Y60, GR Y61, Terrano II (tylko tył) i jakiś busach (Urvan itp).
Jak mówimy o mostach GR Y60 to w europie dostaniesz tylko HB233. Przełożenie mogą być różne 3,9 4,11 4,625 oraz z blokadą mechaniczną, LSD lub z wolnym dyfrem. W Y61 HB233 trochę się różni - abs, większe przeguby, inne hamulce.
Mosty od Y61 w 80% to HB233, czasami zdarzają się H260 ale chyba nie ma zasady kiedy i gdzie były montowane. Ja widziałem taki most w 3,0 automat z 2005 roku. Róźnice w budowie nieznaczne, a więcej problemów.
Po pierwsze to powinieneś sprawdzić jakie przełożenie Cię interesuje. Na tej podstawie dobierze się konkretny most. Poza tym to Pipy nie mają czasem główki przedniego mostu po lewej?
Re: Co to za mosty???
: czw lip 08, 2010 1:34 pm
autor: lbl78
z tego co mi wiadomo są też oznaczenia bez B
czyli samo H2xx

Re: Co to za mosty???
: czw lip 08, 2010 3:58 pm
autor: Diabel
Mikolaj widzisz CJ ma reduktor z wyjsciem na strone pasazera do przedniego mostu Dana 300 na kolach zebatych. Interesuje mnie przelozenie 4,11 i 4,6 chce wrzucic booger lub super swamper w rozmiarze 35-37'' x 12,5-14,5. Blokada mechaniczna jak najbardziej ale chyba ciezko wychaczyc cos takiego czy tylko mi sie zdaje, wiem ze z blokada podcisnieniowa wychodzily seryjnie??
Re: Co to za mosty???
: czw lip 08, 2010 4:19 pm
autor: LSD
lbl78 pisze:z tego co mi wiadomo są też oznaczenia bez B
czyli samo H2xx

To są te bez burbulatora. Tych nie polecam, sypią się strasznie. Bierz tylko z "B"....
diabel pisze: Mikolaj widzisz CJ ma reduktor z wyjsciem na strone pasazera do przedniego mostu Dana 300 na kolach zebatych. Interesuje mnie przelozenie 4,11 i 4,6 chce wrzucic booger lub super swamper w rozmiarze 35-37'' x 12,5-14,5. Blokada mechaniczna jak najbardziej ale chyba ciezko wychaczyc cos takiego czy tylko mi sie zdaje, wiem ze z blokada podcisnieniowa wychodzily seryjnie??
GRowskie wytrzymają 35-37 cali bez problemu. Blokadę masz tylko z tyłu, podciśnienową, też daje radę. Jak chcesz przełożenie 4,11 to szukaj mostów od Patrola 4,2D jak chcesz 4,625 to od Patrola 2,8 TD
Re: Co to za mosty???
: czw lip 08, 2010 4:31 pm
autor: Maqlinka
Panowie
Most ma oznaczenie H233B

- więc po części obaj macie rację
Co do blokady sterowanej podciśnieniowo ...... wadą jest duża bezwładność .... w sensie, że mija sporo czasu zanim zatrybi ... sam mechanizm jest wytrzymały. Remedium na dupiat system załączania blokady może być magiczny wihajster, który można zanabyć w firmie foriksdrawj

Re: Co to za mosty???
: czw lip 08, 2010 6:00 pm
autor: LSD
Powolność zapinania nie jest spowodowana podciśnieniem tylko konstrukcją zabieraka. W patrolu o ile dobrze pamiętam są tylko 2 duże zęby / wręby które muszą na siebie trafić.
W blokadach np. Mitsubishi Pajero jest kilkanaście małych ząbków. Mechanizmowi łatwiej jest trafić...
Re: Co to za mosty???
: czw lip 08, 2010 6:06 pm
autor: Maqlinka
Wihajster jest sterowany ciśnieniowo i zastępuje oryginalny wybierak ...... rozmawiałem z Dominikiem, który twierdzi, że po wymianie tego ustrojstwa blokada zapina i rozpina od ręki ... tak jak np arb. Sam tego nie używałem więc niewiele mogę powiedzieć ... ale kusi mnie to od jakiegoś czasu i pewnie zanabędę ów dynks drogą kupna

Re: Co to za mosty???
: czw lip 08, 2010 7:51 pm
autor: wojtek_kom
Maqlinka pisze:Wihajster jest sterowany ciśnieniowo i zastępuje oryginalny wybierak ...... rozmawiałem z Dominikiem, który twierdzi, że po wymianie tego ustrojstwa blokada zapina i rozpina od ręki ... tak jak np arb. Sam tego nie używałem więc niewiele mogę powiedzieć ... ale kusi mnie to od jakiegoś czasu i pewnie zanabędę ów dynks drogą kupna

Bo ja wiem, jak pstryknę to od razu łapie, nawet słychać jak się włączy - delikatne stuknięcie

, na postoju.
Według mnie pdciśnienie słabe.
Obrócić most zero problemów, po odwróceniu, diff-lock z przodu się nie zmieści, tylko ARB.
Re: Co to za mosty???
: czw lip 08, 2010 8:39 pm
autor: Diabel
A owe obrocenie mostu ma za zadanie jakie bo nie rozumiem?? Dowiedzialem sie w sumie tego co chcialem i zaczynam odkopywac graty w garazu jak tylko ze statku zejde. Mikolaj mam nadzieje ze spotkamy sie niedlugo w stettinie

Re: Co to za mosty???
: czw lip 08, 2010 8:53 pm
autor: Maqlinka
Wojtek .. ja mówię cały czas o tylnym moście. Do przedniego to nie wydaje mi się dobrym pomysłem zakładanie tylnej z grata. Jednak z tyłu mając dobrą standardową blokadę wystarczy zakupić dynks za mało wiele i jest fajna alternatywa np dla arba za którego trzeba położyć czterocyfrową kwotę.
Re: Co to za mosty???
: czw lip 08, 2010 9:27 pm
autor: wojtek_kom
Diabel pisze:A owe obrocenie mostu ma za zadanie jakie bo nie rozumiem?? Dowiedzialem sie w sumie tego co chcialem i zaczynam odkopywac graty w garazu jak tylko ze statku zejde. Mikolaj mam nadzieje ze spotkamy sie niedlugo w stettinie

Nie doczytałem... masz wał po dobrej stronie.
Re: Co to za mosty???
: czw lip 08, 2010 9:40 pm
autor: LSD
Diabel pisze:Mikolaj mam nadzieje ze spotkamy sie niedlugo w stettinie

Spoko, odezwij się jak będziesz. Służę pomocą

Re: Co to za mosty???
: sob lip 10, 2010 11:10 am
autor: LSD
Czy mosty H260 można jakoś zewnętrznie odróżnić od H233B

Re: Co to za mosty???
: sob lip 10, 2010 11:11 am
autor: N2O
Mają gruchę prawie do ziemi.

Re: Co to za mosty???
: sob lip 10, 2010 12:25 pm
autor: LSD
N2O pisze:Mają gruchę prawie do ziemi.

Hmmm. No właśnie nie sądzę, żeby różnica 27 mm była bardzo widoczna na obudowie.
Właśnie szukam mostu tylnego do GRY61 i nie chciałbym kupić H260, bo nie będzie pasował.
Re: Co to za mosty???
: ndz lip 11, 2010 5:27 pm
autor: Peepuck!
Uwierz, różnica jest wyraźna. A jak nie wierzysz własnym oczom to miarka w dłoń i po sprawie.