zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
woocash
Posty: 318
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 11:51 am
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: woocash » pt lip 16, 2010 8:03 am

witam
Mam pytanie: jak najlepeij zabezpieczyc aparat zaplonowy w L28 w patrolu..??
czy ktos ma jakies pomysly?

Wpadłem na jeden ale nie wiem czy wypali:
otoz chcialem podpiac maly kompresor pd kopulke i podczas przeraw przez wode go zalączac..wtedy w aparacie zrobi sie nadcisnienie i nie pozwoli na zassanie wody...:)
czy ktos juz probowal take patenty ??
lub jakie macie inne pomysly
moj GG 5147138
woocash

rafi 109
Posty: 707
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 9:26 am
Lokalizacja: Piła-Trzcianka

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: rafi 109 » pt lip 16, 2010 8:31 am

patent stary jak .... :lol:
robi, problem jest tylko z tym włączaniem i wyłączaniem :lol:
można i to opanować, ale czy gra warta świeczki ...

ja poszedłem w aparat militarny, nie jest to co prawda całkiem wodoszczelne - sama kopółka, bo świece , przewody i cewka tak - wszystko jest skręcane na gumowych oringach, aparat musi mieć napowietrzanie, ale tu jest to zrobione przez dwa okienka przesłonięte filcem i b.drobną siatką stalową - filc nasącza się co jakiś czas olejem, a sama kopułka jest przykręcana do aparatu śrubami, i też jest na oringu, na dziś - po wielu przeprawach wodnych i moczeniu aparatu pod ciśnieniem krcherem przez ok 30 min (w celu przetestowania) - nie miałem problemów z zapłonem,

niestety nie wiem czy do twojego można coś takiego wynaleźć... :oops:
Ostatnio zmieniony pt lip 16, 2010 8:43 am przez rafi 109, łącznie zmieniany 1 raz.
LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: bilans » pt lip 16, 2010 8:41 am

wiesz gdyby to były cztery cylindry to zaproponował bym ci rękawiczkę z lateksu ...
ale tak na V6 to taka na siedem palców ......
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: gebels » pt lip 16, 2010 12:48 pm

bilans pisze:wiesz gdyby to były cztery cylindry to zaproponował bym ci rękawiczkę z lateksu ...
ale tak na V6 to taka na siedem palców ......

to jest rzędowa 6
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: gebels » pt lip 16, 2010 12:48 pm

rafi 109 pisze:patent stary jak .... :lol:
robi, problem jest tylko z tym włączaniem i wyłączaniem :lol:
można i to opanować, ale czy gra warta świeczki ...

ja poszedłem w aparat militarny, nie jest to co prawda całkiem wodoszczelne - sama kopółka, bo świece , przewody i cewka tak - wszystko jest skręcane na gumowych oringach, aparat musi mieć napowietrzanie, ale tu jest to zrobione przez dwa okienka przesłonięte filcem i b.drobną siatką stalową - filc nasącza się co jakiś czas olejem, a sama kopułka jest przykręcana do aparatu śrubami, i też jest na oringu, na dziś - po wielu przeprawach wodnych i moczeniu aparatu pod ciśnieniem krcherem przez ok 30 min (w celu przetestowania) - nie miałem problemów z zapłonem,

niestety nie wiem czy do twojego można coś takiego wynaleźć... :oops:


taka kopółka jest w terrano w standardzie, cześto ludzie oring wywalaja albo paja zdupiony to i woda wchodzi
Czwarte serce :cry:

tyci
 
 
Posty: 126
Rejestracja: wt gru 14, 2010 11:42 pm
Lokalizacja: Achill co mayo Ireland

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: tyci » pn wrz 19, 2011 5:49 pm

woocash pisze:witam
Mam pytanie: jak najlepeij zabezpieczyc aparat zaplonowy w L28 w patrolu..??
czy ktos ma jakies pomysly?

Wpadłem na jeden ale nie wiem czy wypali:
otoz chcialem podpiac maly kompresor pd kopulke i podczas przeraw przez wode go zalączac..wtedy w aparacie zrobi sie nadcisnienie i nie pozwoli na zassanie wody...:)
czy ktos juz probowal take patenty ??
lub jakie macie inne pomysly
I jak tam porobiles z ta kopulka???
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: rus_one » pt wrz 23, 2011 2:16 pm

taka kopółka jest w terrano w standardzie

I w standardzie robi pod wodą bez potknięć :)21
Za to najbardziej lubiłem ten silnik :)2
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: pinc6x6 » pt wrz 23, 2011 2:23 pm

pod wodą czy podczas przepraw :roll:
w Pincu militarna nie robi :wink: robi za to zwykła na silikonie i odpowietrzona :)21 ale zwykłe świece pękają militarne nie

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: rus_one » pt wrz 23, 2011 8:55 pm

Aż tak głęboko nie wjechałem, ale woda lana z karchera i z węża ogrodowego nie robiła na nim wrażenia :)2
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: pinc6x6 » pt wrz 23, 2011 11:20 pm

rus_one pisze:Aż tak głęboko nie wjechałem,
no właśnie !! a problem się robi gdy wjeżdżasz rozgrzanym autem tak głęboko , że aparat idzie pod wodę :)21

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: pavvel » sob wrz 24, 2011 8:33 am

u siebie nie mam zabezpieczonej kopulki niczym i dziala tyle tylko ze w tb42 a l28 to zaczyna kichac jak 15 km dalej spadnie deszcz ten silnik poprostu nie dziala w wilgotnym otoczeniu
:)21
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: pawel abramczyk » czw paź 13, 2011 3:10 pm

ja szczerze mówiąc swojego jakoś strasznie nie topiłem ale kopułkę osadziłem na silikonie a całość popsikałem jakim środkiem przeciw wilgociowym z Wurta i w kałużach nic mu nie było najgłebiej jak się zanurzyłem to tak że się woda do środka wlała ale do aparatu jeszcze troszkę było
natomiast mycie i lanie wody na silnik nie pokazuje skuteczności zastosowań , w trucku myłem silnik myjką i działał nie telepał

jestem ciekaw jak rozwiązaliście problem ?? ??
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
AndGaz
 
 
Posty: 243
Rejestracja: śr maja 19, 2004 3:54 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: AndGaz » czw paź 13, 2011 6:09 pm

hm...

ciekawe pomysły.... ale żadne nadciśnienie nie pomoże gdy wjedziesz pod wodę i spadnie temperatura a z powietrza wytrąci się wilgoć (woda) i już po zapłonach - tak samo jest z zasilikonowaną kopułką

trzeba zrobić wentylację aparatu zapłonowego. Doprowadzamy przewód z powietrzem i odprowadzamy- w tym przypadku najprościej podłączyć się gdzieś do podciśnienia (i nie trzeba żadnej pompki)

ps. mój ulubiony silnik ten L28 a jeszcze jak się wtrysk założy to mu przechyły nie straszne - miłego motania :lol: :)2
Gaziorek i K160
SERWIS SAMOCHODÓW TERENOWYCH
=>4G4 Gamerc 4G4<=
http://gamerc.pl/

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: pawel abramczyk » pt paź 14, 2011 9:05 am

no nie do końca tak jest jak piszesz , ponieważ wszystkie podciśnienia w L28 są zasysające a nie dmuchające i widze problem , też się nad tym zastanawiałem i nie bardzo chce samochód jeździć jak mu podciśnienie gdzieś odetkam ,


nie bardzo też rozumie co ma wtrysk wspólnego z przechyłami , jak byś mógł jakąś fotkę przeróbki na wtrysk wstawił , jakoś tego nie widze jak to zrobić , ale może załóż po prostu nowy wątek "wtrysk do L28"
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: rus_one » pt paź 14, 2011 10:18 am

Gaźnik ma problem z podawaniem paliwa na przechyłach.
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: pawel abramczyk » pt paź 14, 2011 11:00 am

mnie ten problem nie dotyczy LPG działa pod każdym kątem :)21 , po za tym mam ten prosty gaźnik i jak działał to robił na przechyłach nie było problemu , no i jest po regeneracji ale w 90 % , nie możemy nigdzie kupić uszczelki do pompki przyspieszenia i przelewa mi się paliwo na zewnątrz :)11 , wie ktoś gdzie można kupić coś takiego albo może ma gdzieś w drobiazgach
Super parchatek Super y60 :lol:

tyci
 
 
Posty: 126
Rejestracja: wt gru 14, 2010 11:42 pm
Lokalizacja: Achill co mayo Ireland

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: tyci » pt paź 14, 2011 11:08 am

a zwykle rozwiazanie : weze podlaczone do kopulki i wpuszczone w snorkela tudziez do srodka budy, nie robilo by ?
jezeli nie, to dlaczego?
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: pawel abramczyk » pt paź 14, 2011 11:51 am

przez chwile będzie robiło ale , silnik jest rozgrzany i wszystko w okół niego wjeżdżając do wody jest skok temperatury i wytwarza się para co za tym idzie skrapla się w kopułce i nie ma jazdy , więc samo odpowietrzenie nie pomoże
natomiast zastanawiam się jakie były koszty przerobienia na sterowanie komputerem , czyli każda świeca ma swoją cewkę jak w defie czy mercu
Super parchatek Super y60 :lol:

tyci
 
 
Posty: 126
Rejestracja: wt gru 14, 2010 11:42 pm
Lokalizacja: Achill co mayo Ireland

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: tyci » pt paź 14, 2011 12:44 pm

czyli wentylacja, ciagly przeplyw powietrza
a moze tak, teoretyzuje:
nawiercic sama kopulke w miejscu gdzie nie bedzie to robilo zadnego znaczenia ( jezeli to wogole mozliwe), zrobic odpowietrzenie np do kabiny,
na dole aparatu nastepne odpowietrzenie zzkonczona dolaczona pompka powietrza rownierz w kabinie, uzyskujemy ciagly przeplyw powietrza usuwajacy pare wodna z komory aparatu.
chyba troche przekombinowalem :)21
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989

tyci
 
 
Posty: 126
Rejestracja: wt gru 14, 2010 11:42 pm
Lokalizacja: Achill co mayo Ireland

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: tyci » pt paź 14, 2011 12:56 pm

a tak przy okazji, co to za ustrojstwo i czy moge to wywalic. na dolocie powietrza do komory gaznika mam jakies urzadzenie ktore przy zimnym silniku zapodaje cieple powietrze z kolektora spalin - chyba niezbyt fachowo :( - , gdy silnik sie nagrzeje to cos puszcza powietrze bezposrednio a zamyka doplyw z kolektora.
chcialbym to wywalic bo przy topieniu woda moze sie tamtedy dstac do gaznika,
mozna to bezkarnie wymontowac a wezyk doprowadzony gdzies z gaznika do tego urzadzonka zatkac????
mam nadzieje ze zrozumiale to wyluszczylem :)21
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: pawel abramczyk » pt paź 14, 2011 12:59 pm

to coś zasysa ogrzane powietrze z nad kolektora wydechowego , ja to wywaliłem nie jest to potrzebne do szczęścia , a przy montażu snorkla i tak trzeba to wywalić
Super parchatek Super y60 :lol:

tyci
 
 
Posty: 126
Rejestracja: wt gru 14, 2010 11:42 pm
Lokalizacja: Achill co mayo Ireland

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: tyci » pt paź 14, 2011 3:01 pm

a co z rureczka miedzy tym czyms a gaznikiem? zatkales i czesc?
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: rus_one » pt paź 14, 2011 3:19 pm

To tylko podciśnienie. Zatkaj i już.
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: pawel abramczyk » pt paź 14, 2011 3:23 pm

tak zaślepiłem u wylotu śrubką M 6 długości ok 20 mm i się trzyma , to całe ustrojstwo robi tyle że zimą się szybciej silnik zagrzewa , w ogóle cud że masz to sprawne
Super parchatek Super y60 :lol:

tyci
 
 
Posty: 126
Rejestracja: wt gru 14, 2010 11:42 pm
Lokalizacja: Achill co mayo Ireland

Re: zabezpieczenia aparatu zaplonowego - pomysly

Post autor: tyci » pt paź 14, 2011 4:11 pm

moje cacko co prawda jest z 89r ale przebieg cycus tylko 66k mil i na 100% nie krecony, rama prawie bez rdzy, LSD bryka, srodeczek oprocz zapachu gnijacego dziadka jak nowka, wszystko chuzia jak powinno oprocz, wydaje mnie sie gaznika bo jakis pseldo mech chyba go rozregulowal i jakies kabelki elektryczne poprzeciagal z cewki do gaziora, ogolnie chula ale po odpaleniu musze troche go potrezymac na gazie bo gasnie.
jak go kupilem potrafil podczas jazdy "wysadzic korki" i gasl, przemylem gaznik powymienialem swiece ( nigdy nie wymieniane byly) i jest znacznie lepiej ale sam gaziora nie mam zamiaru rozbierac bo jak to w zyciu bywa zostanie mi po zlozeniu pelno srubek, dysz itd :)21 a i niejezdzacy parch :)21
troche chce go uszczelnic i zamfibiowac, oprocz aparatu zaplonowego, snorkela, swiec, na co jeszcze zwrocic uwage. Gaznik sam w sobie moze puscic wode do srodka ? nie mowie przez gore ale dol - gmatwanine rureczek kabelkow i nie wiadomo jeszcze czego?
Jeep Grand 4.0 - 1998
Nissan Patrol K260 2.8Pb - 1989

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości