świeży patrolowiec pomocy!!!

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
kalwar
 
 
Posty: 178
Rejestracja: wt mar 28, 2006 4:39 pm
Lokalizacja: Brzeziny

świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: kalwar » śr lip 28, 2010 12:31 pm

witam kolegów! na wstępie chciałbym się usprawiedliwić skąd tak głupie pytania otóż niedawno przesiadłem się z Uaza i to co teraz mam to czarna magia. chodzi o to że po zapaleniu silnika kontrolka oleju pali się przez jakieś 15 sekund czy to normalne? 2. kiedy ona zgaśnie wstaje wskazówka od ciśnienia. i tu pytanie czy wskazówka podczas jazdy ma pokazywać jedno ciśnienie czy reagować na obroty??? 3. po załączeniu DIFF LOCKA nie zapala się kontrolka czy to wina jakiegoś czujnika czy mogła się spalić żarówka w desce??? na chłopski rozum sprawdzałem i wyszło mi że blokada chyba działa tzn. po załączeniu na asfalcie i skręceniu kierownica piszczą tylne koła.
był:
Uaz 469b 1974r.
Uaz 469b 1989r.
Patrol krótki GR Y60 1995r.
jest:
Jeep Cherokee xj 4.0 1995r.

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: zagaj1 » śr lip 28, 2010 12:40 pm

Rozumiem że Y60 2,8 ??
1. Tak to normalne, ale sprawdź stan oleju, przyczyną też może być zapaskudzony czujnik ciśnienia oleju.
2. Tego nie wiem, ale chyba raczej powinna pokazywać stałe ciśnienie
3. Albo żarówka albo czujnik dobrze kombinujesz sprawdź , ale pod żadnym pozorem nie testuj blokady na asfalcie bo już możesz jej nie mieć po prostu :wink: blokadę testuj na luźnej nawierzchni jak lepiej będzie driftował to blokada działa.
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
kalwar
 
 
Posty: 178
Rejestracja: wt mar 28, 2006 4:39 pm
Lokalizacja: Brzeziny

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: kalwar » śr lip 28, 2010 12:44 pm

dzięki za zainteresowanie tematem. mówisz o zapaskudzonym czujniku oleju, czyli mam go wymontować i wymyć tak? czy wymienić? gdzie go szukać? sprawdzę żarówkę od blokady a jak sprawdzić czujnik?
był:
Uaz 469b 1974r.
Uaz 469b 1989r.
Patrol krótki GR Y60 1995r.
jest:
Jeep Cherokee xj 4.0 1995r.

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: zagaj1 » śr lip 28, 2010 12:54 pm

Lampka od smarowania chwile zazwyczaj świeci to nic takiego, a co do czujnika to przeczyścić wystarczy narazie. A co do jego umiejscowienia to może niech się mądrzejsi koledzy wypowiedzą ale stawiam że jest albo miska olejowa albo okolice filtra oleju :)
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: Eskapada » śr lip 28, 2010 1:04 pm

problem z ciśnieniem ( smarowaniem ) może wynikać z zabrudzonego, zatkanego smoga lub filtra oleju :-?
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
kalwar
 
 
Posty: 178
Rejestracja: wt mar 28, 2006 4:39 pm
Lokalizacja: Brzeziny

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: kalwar » śr lip 28, 2010 1:30 pm

Eskapada pisze:problem z ciśnieniem ( smarowaniem ) może wynikać z zabrudzonego, zatkanego smoga lub filtra oleju :-?
chodzi o to że nie ma problemu tylko o to że późno gaśnie a ciśnienie pokazuje w okolicach 4.
był:
Uaz 469b 1974r.
Uaz 469b 1989r.
Patrol krótki GR Y60 1995r.
jest:
Jeep Cherokee xj 4.0 1995r.

Awatar użytkownika
kalwar
 
 
Posty: 178
Rejestracja: wt mar 28, 2006 4:39 pm
Lokalizacja: Brzeziny

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: kalwar » śr lip 28, 2010 1:31 pm

sprawdziłem żarówkę od blokady i jest dobra jak sprawdzić czujnik i jak go wymontować bez uszkodzenia niczego po drodze?
był:
Uaz 469b 1974r.
Uaz 469b 1989r.
Patrol krótki GR Y60 1995r.
jest:
Jeep Cherokee xj 4.0 1995r.

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: zagaj1 » śr lip 28, 2010 3:31 pm

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... =diff+lock

Tu masz cały post o Diff Locku czyli o blokadzie w parchu poczytaj, poszukaj. Powodzenia :wink:
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: tomek 79 » śr lip 28, 2010 4:39 pm

wraz z zwiekszonymi obrotami silnika wzrasta cisnienie :wink:

Awatar użytkownika
kalwar
 
 
Posty: 178
Rejestracja: wt mar 28, 2006 4:39 pm
Lokalizacja: Brzeziny

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: kalwar » śr lip 28, 2010 4:44 pm

też mi się tak wydawało. to może podpowiesz czemu tu nie reaguje?
był:
Uaz 469b 1974r.
Uaz 469b 1989r.
Patrol krótki GR Y60 1995r.
jest:
Jeep Cherokee xj 4.0 1995r.

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: tomek 79 » śr lip 28, 2010 6:43 pm

no nie pomoge kolego bo ja sie nie znam bo mi sie zlom nie psuje :)21
sprawdz czujnik :wink:

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: Mroczny » śr lip 28, 2010 8:00 pm

i przeedytuj tytuł posta zgodnie z zasadami ładnie opisanymi w regulaminie

Awatar użytkownika
Bef
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: pn gru 01, 2008 7:22 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: Bef » śr lip 28, 2010 8:13 pm

Zalać świeżym, dobrej klasy olejem, zmienić filtr oleju. Może zacząć trzymać ciśnienie. U mnie pomogło.

Awatar użytkownika
kalwar
 
 
Posty: 178
Rejestracja: wt mar 28, 2006 4:39 pm
Lokalizacja: Brzeziny

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: kalwar » śr lip 28, 2010 8:27 pm

Mroczny pisze:i przeedytuj tytuł posta zgodnie z zasadami ładnie opisanymi w regulaminie
następne posty postaram się wklejać bezbłędnie w doborowo dobrane tematy
był:
Uaz 469b 1974r.
Uaz 469b 1989r.
Patrol krótki GR Y60 1995r.
jest:
Jeep Cherokee xj 4.0 1995r.

Awatar użytkownika
kalwar
 
 
Posty: 178
Rejestracja: wt mar 28, 2006 4:39 pm
Lokalizacja: Brzeziny

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: kalwar » śr lip 28, 2010 8:29 pm

czyli jednak to że wskazówka nie reaguje to źle?! a jak z tym czujnikiem załączenia blokady? można go sobie wymontować i wyczyścić czy to wyższa szkoła jazdy???
był:
Uaz 469b 1974r.
Uaz 469b 1989r.
Patrol krótki GR Y60 1995r.
jest:
Jeep Cherokee xj 4.0 1995r.

Awatar użytkownika
Toper
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 08, 2005 9:46 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: Toper » śr lip 28, 2010 9:28 pm

Wskazówka na 4? to coś jest spiermandolone bo w Parchu takie ciśnienie ?? 8) , 15 sekund to długo , kolega ma rację zalej dobrym olejem i wymień filtr ojeju , ciśnienie będzie wsazywało na zegarach zależnie od temperatury (konsystencji) oleju .Na zimnym silniku będzie wysokie wskazanie , a jak się rozgrzeje do temperatury pracy to spadnie , ale to normalne . W moim 3.3 td to w zimie wskazówka leżała .... bo czujnik zamarzł - mały młoteczek i opalarka- pomogło :)
..Patrol 3.3 TD intercooler+5 cm

Awatar użytkownika
kalwar
 
 
Posty: 178
Rejestracja: wt mar 28, 2006 4:39 pm
Lokalizacja: Brzeziny

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: kalwar » czw lip 29, 2010 9:09 am

w sobotę wymienie olej i zobaczymy czy to coś pomoże. a co z tym czujnikiem załączenia blokady?
był:
Uaz 469b 1974r.
Uaz 469b 1989r.
Patrol krótki GR Y60 1995r.
jest:
Jeep Cherokee xj 4.0 1995r.

Awatar użytkownika
Toper
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 08, 2005 9:46 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: Toper » czw lip 29, 2010 6:26 pm

15 sekund bez smarowania to raczej za dlugo i chociaz narazie nie konczy sie to efektownym wybuchem to swoje narobi a z czasem to wyjdzie

dokładnie , silnik nie może pracowac tak długo bez smarowania ( właściwego) więc albo czujnik palnięty , albo jak Ci kolega napisał wyżej może byc problem ze smokiem .
..Patrol 3.3 TD intercooler+5 cm

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

Post autor: sebson » czw lip 29, 2010 6:51 pm

kalwar pisze:w sobotę wymienie olej i zobaczymy czy to coś pomoże. a co z tym czujnikiem załączenia blokady?
Prawdopodobnie czujnik blokady przy główce mostu zczezł. Mam to samo u siebie, blokada działa ale czujnik niet :-?
Dlatego nie świeci się na desce przy załączaniu. Tam sobie to sprawdz.
Nissan Patrol

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości