Strona 1 z 1

świeży patrolowiec pomocy!!!

: śr lip 28, 2010 12:31 pm
autor: kalwar
witam kolegów! na wstępie chciałbym się usprawiedliwić skąd tak głupie pytania otóż niedawno przesiadłem się z Uaza i to co teraz mam to czarna magia. chodzi o to że po zapaleniu silnika kontrolka oleju pali się przez jakieś 15 sekund czy to normalne? 2. kiedy ona zgaśnie wstaje wskazówka od ciśnienia. i tu pytanie czy wskazówka podczas jazdy ma pokazywać jedno ciśnienie czy reagować na obroty??? 3. po załączeniu DIFF LOCKA nie zapala się kontrolka czy to wina jakiegoś czujnika czy mogła się spalić żarówka w desce??? na chłopski rozum sprawdzałem i wyszło mi że blokada chyba działa tzn. po załączeniu na asfalcie i skręceniu kierownica piszczą tylne koła.

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: śr lip 28, 2010 12:40 pm
autor: zagaj1
Rozumiem że Y60 2,8 ??
1. Tak to normalne, ale sprawdź stan oleju, przyczyną też może być zapaskudzony czujnik ciśnienia oleju.
2. Tego nie wiem, ale chyba raczej powinna pokazywać stałe ciśnienie
3. Albo żarówka albo czujnik dobrze kombinujesz sprawdź , ale pod żadnym pozorem nie testuj blokady na asfalcie bo już możesz jej nie mieć po prostu :wink: blokadę testuj na luźnej nawierzchni jak lepiej będzie driftował to blokada działa.

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: śr lip 28, 2010 12:44 pm
autor: kalwar
dzięki za zainteresowanie tematem. mówisz o zapaskudzonym czujniku oleju, czyli mam go wymontować i wymyć tak? czy wymienić? gdzie go szukać? sprawdzę żarówkę od blokady a jak sprawdzić czujnik?

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: śr lip 28, 2010 12:54 pm
autor: zagaj1
Lampka od smarowania chwile zazwyczaj świeci to nic takiego, a co do czujnika to przeczyścić wystarczy narazie. A co do jego umiejscowienia to może niech się mądrzejsi koledzy wypowiedzą ale stawiam że jest albo miska olejowa albo okolice filtra oleju :)

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: śr lip 28, 2010 1:04 pm
autor: Eskapada
problem z ciśnieniem ( smarowaniem ) może wynikać z zabrudzonego, zatkanego smoga lub filtra oleju :-?

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: śr lip 28, 2010 1:30 pm
autor: kalwar
Eskapada pisze:problem z ciśnieniem ( smarowaniem ) może wynikać z zabrudzonego, zatkanego smoga lub filtra oleju :-?
chodzi o to że nie ma problemu tylko o to że późno gaśnie a ciśnienie pokazuje w okolicach 4.

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: śr lip 28, 2010 1:31 pm
autor: kalwar
sprawdziłem żarówkę od blokady i jest dobra jak sprawdzić czujnik i jak go wymontować bez uszkodzenia niczego po drodze?

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: śr lip 28, 2010 3:31 pm
autor: zagaj1
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... =diff+lock

Tu masz cały post o Diff Locku czyli o blokadzie w parchu poczytaj, poszukaj. Powodzenia :wink:

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: śr lip 28, 2010 4:39 pm
autor: tomek 79
wraz z zwiekszonymi obrotami silnika wzrasta cisnienie :wink:

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: śr lip 28, 2010 4:44 pm
autor: kalwar
też mi się tak wydawało. to może podpowiesz czemu tu nie reaguje?

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: śr lip 28, 2010 6:43 pm
autor: tomek 79
no nie pomoge kolego bo ja sie nie znam bo mi sie zlom nie psuje :)21
sprawdz czujnik :wink:

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: śr lip 28, 2010 8:00 pm
autor: Mroczny
i przeedytuj tytuł posta zgodnie z zasadami ładnie opisanymi w regulaminie

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: śr lip 28, 2010 8:13 pm
autor: Bef
Zalać świeżym, dobrej klasy olejem, zmienić filtr oleju. Może zacząć trzymać ciśnienie. U mnie pomogło.

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: śr lip 28, 2010 8:27 pm
autor: kalwar
Mroczny pisze:i przeedytuj tytuł posta zgodnie z zasadami ładnie opisanymi w regulaminie
następne posty postaram się wklejać bezbłędnie w doborowo dobrane tematy

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: śr lip 28, 2010 8:29 pm
autor: kalwar
czyli jednak to że wskazówka nie reaguje to źle?! a jak z tym czujnikiem załączenia blokady? można go sobie wymontować i wyczyścić czy to wyższa szkoła jazdy???

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: śr lip 28, 2010 9:28 pm
autor: Toper
Wskazówka na 4? to coś jest spiermandolone bo w Parchu takie ciśnienie ?? 8) , 15 sekund to długo , kolega ma rację zalej dobrym olejem i wymień filtr ojeju , ciśnienie będzie wsazywało na zegarach zależnie od temperatury (konsystencji) oleju .Na zimnym silniku będzie wysokie wskazanie , a jak się rozgrzeje do temperatury pracy to spadnie , ale to normalne . W moim 3.3 td to w zimie wskazówka leżała .... bo czujnik zamarzł - mały młoteczek i opalarka- pomogło :)

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: czw lip 29, 2010 9:09 am
autor: kalwar
w sobotę wymienie olej i zobaczymy czy to coś pomoże. a co z tym czujnikiem załączenia blokady?

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: czw lip 29, 2010 6:26 pm
autor: Toper
15 sekund bez smarowania to raczej za dlugo i chociaz narazie nie konczy sie to efektownym wybuchem to swoje narobi a z czasem to wyjdzie

dokładnie , silnik nie może pracowac tak długo bez smarowania ( właściwego) więc albo czujnik palnięty , albo jak Ci kolega napisał wyżej może byc problem ze smokiem .

Re: świeży patrolowiec pomocy!!!

: czw lip 29, 2010 6:51 pm
autor: sebson
kalwar pisze:w sobotę wymienie olej i zobaczymy czy to coś pomoże. a co z tym czujnikiem załączenia blokady?
Prawdopodobnie czujnik blokady przy główce mostu zczezł. Mam to samo u siebie, blokada działa ale czujnik niet :-?
Dlatego nie świeci się na desce przy załączaniu. Tam sobie to sprawdz.